Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 105:sta
  1. #61
    tule sinäkin järkiin ja vaihda se wokkipannu harrikkaan.turha puhua tehoista ja huipuista.se joka on esim .ajanut avo 58 caddyllä tai jollakin muulla vanhalla jenkillä ymmärtää mistä puhun.ne fiilikset korvaa tehot ja huippunopeudet.jos tykkää maata tankin päällä muoviluodissa niin se kaikille niistä pitäville sallittakoon.tervetuloa miesten kerhoon
    oli lapsuudessa puiset leikkikalut ja kireä pipo ,siksi olen mikä olen madenzo
  2. #62
    Tämmöset kyselyt on ihan sama ku menis Greenpeacen kokoukseen kysymään olisko Philips hyvä partakone.
  3. #63
    Ajoin Sporaa 1200 versiota ekaa kertaa viime lauantaina.
    Ja vieläkin tulee hymy korviin, kun muistelee sitä.

    Järkisyitä ei ehkä ole mutta ne fiilikset!
    <p>Vanha patu..</p>
  4. #64
    perussporsteri on pyöristä ehkä rahallisesti yksi järkevimmistä ostoista(uutena). Pyörän ostohinta on halpa. alta 11, jopa 10500.

    10 vuotta vanhoista pyydetään 9000, joten arvonpudotus on pienin mitä missään muussa moottoripyörässä.

    Lisäksi kone on peruskestävä ja ei vaadi oikein kuin perusöljynvaihtoja. ei ole kaasareiden tasapainotuksia tms. ei taida olla venttiilinsäätöjäkään, joten paljon ajavalle halpa!
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  5. #65
    Lainaa (jaket @ Loka. 10 2007,14:38) kirjoitti
    perussporsteri on pyöristä ehkä rahallisesti yksi järkevimmistä ostoista(uutena). Pyörän ostohinta on halpa. alta 11, jopa 10500.

    10 vuotta vanhoista pyydetään 9000, joten arvonpudotus on pienin mitä missään muussa moottoripyörässä.

    Lisäksi kone on peruskestävä ja ei vaadi oikein kuin perusöljynvaihtoja. ei ole kaasareiden tasapainotuksia tms. ei taida olla venttiilinsäätöjäkään, joten paljon ajavalle halpa!
    Tuo sama taitaa päteä muihinkin uusiin/uudehkoihin Harrikoihin. Hinta ei notkahda jyrkästi muutaman vuoden päästäkään. Huollot ovat, kuten Jaket sanoi, helppoja ja kohtuuhintasia. Venttiilit eivät säätöä tarvitse(hydrauliset). Lukemani perusteella vähän kovempi katuvirityskään(big bore/stroker kit, kansityöt, nokat) ei luotettavuuteen paljoa ainakaan vaikuta.

    Itselleni HD on pyörä muiden joukossa. Ts. en ole ikinä ollut mikään merkkifanaatikko. Mutta jos Bobin johonkin vaihdan niin hyvin todennäköisesti toiseen Harrikkaan. Sen verran tyytyväinen pyörääni olen ollut. Ainoa vaihtoehto ehkä Rocket III....
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  6. #66
    Sportster on mielestäni HD-malliston klassinen race-pyörä. Mitään customia tai muutakaan BigTwin-jäljitelmää en siitä rakentelisi, vaan mieluummin sen tyylisen kuin mun ex-racepelini oli http://kuvablogi.com/nayta/187005/

    Se on nopea ja hieno pyörä - kuka onnellinen sen nykyisin omistaakaan
  7. #67
    Kyllä munkin mielestä Sportster on eri hyvä ja sportin HD-mallien seassa siitä tekee jo kevyempi massa. Helpompi sitä on kurvaan heitellä kuin tuota hommamaani Dyna-mallia, vaikka sekin ylitti odotukseni.

    Turha noita on tosiaan mihinkään kyykkyihin verrata. Kyykyillä ajaa kahdeksikkoa kustomien ympärillä noin vertauskuvallisesti, mutta fiilis ratkaisee. Niin se on siis kaikilla.

    Huoltovapaus mai ääs. Joku tuolla valitti hommanneensa uuden HD:n ja että se osoittautui paskaksi kun lataussäädin aina hajosi. Heh ja vielä selkäkin hajosi. Mitäsvidduu hommaa sellasen vehkeen, jolla ite ei tykkää ratsastaa? Aina on yksilöitä, joista jotain hajoaa. Sama pätee kaikkeen ja kaiken merkkiseen tekniikkaan.

    Se, miksi joku tykkää jostain moposta on just niitä henk koht asioita.

    Mopohan hommataan PELKÄSTÄÄN fiilissyistä, MITÄÄN JÄRKEEN VIITTAAVAAKAAN siinä ei ole, ei voi olla. Ei oo passiivista turvallisuutta, eikä kolaritestituloksia. Ainoastaan turvalleen menon onnea, jos sattuu vähemmän ja aina sattuu ja tapahtuu jollekin.

    Järki ja huoltovapaus ehkä viittaa vain ja ainoastaan siihen onko uusi vai ikivanha romu, ja siinäkin valinta perustuu fiilikseen. Toinen tykkää vaan ajaa ja toinen osaa laittaa ja tykkää siitäkin.

    Miksi ostais mopon, jota joku muu suosittelee? Eihän siinä ole mitään "järkeä" vaan "Järki" on vaan siinä, mistä ite tykkää, kun nää ei oo työkaluja kuin poliiseille.. Ja nekin taitaa olla MP-poliiseja fiiliksen takia.

    Ja mitennii? No siten, että se joka saa fiilikset sportista hommaa sen sen syyn takia ja se joka saa fiilikset HD:sta hommaa sen sen takia. Joku saa fiilarit molemmista ja ties vielä mistä muista jutuista. Se on kallista..

    Hommaa siis spora jos siltä tuntuu.

    Aina sen voi myydä tai vaihtaa pois jos ei tykkää. HD nyt ainakin pitää hintansa paremmin kuin mikään muu merkki. Se on varmaa. Hitunen "järkeä" siinä mielessä siis.



    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  8. #68
    Juu, ei tällä hommalla ole mitään tekemistä järjen kanssa.
    Itselläkin on Harri hakusessa, ehkä tulevana vuonna...mut....
    883 en halua missään nimessä, mieluummin joko vanha 1000 rautapää tai 1200 ja Saksasta, kiitos.

    Mut jos kynnet yltää mennään softailiin....saa nähdä...

    Toi 1500 Kawa jää sit sellaseks pyöräks että sillä mennään jollei muut pelitä...sillä hetkellä ;)
    Ja sillekin vielä varaks Eliminator ;)))
    Onkin sit vasta 4.s pyörä tallissa...
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  9. #69
    Jos käytät sen Gixxerin tehoja ja ajo-ominaisuuksia aktiivisesti et tule pärjäämään Sportsterilla. Jos ostat sportsterin niin pidä se Gixxeri kakkospyöränä jos pystyt. Vakuutusten kalleus on tietysti ongelma ja kun ehtii ajaa vain yhdellä kerrallaan.
    Virittäähän sitä Sportsteria pitää hillitysti, mutta ei liikaa ettei lähde vääntö ja tule ikäväksi ajaa. Kun ei se kierrättämälläkään kulje mihinkään vaikka siltä tuntuisi. H-D alkaa kulkea kun kuutioita on 2 l pinnassa ja siltikin sitä on turha verrata kyykkyihin. Cruisailuuhan se on silti mitä sopivin ja siinä ainoa oikea. Sportsterihan on vähän kevyempi kuin Big Twin, mutta silti raskas. Kevyempi se on ajaa, koska se on pienempi joka suuntaan, mutta kyllä itse pidän enemmän isommista koska cruisailuun ne on vielä parempia. Riippuu tietysti myös kuskin koosta ja aikooko ajaa 2 päällä. Isothan on sitten taas selvästi ylihintaisia eli Sportster on aivan käypä vaihtoehto. Käy ajamassa. Kaikille H-D ei kolahda ollenkaan.
    Saksasta muuten H-D:tä ei kannattane hakea, ne on kalliita täälläkin.
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  10. #70
    kalliita sielläkin ;) tosi, mut vielä kalliimpia Suomessa...kun saksasta tuo, pitää viel maksaa suomeen verot ja tulli
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  11. #71
    Niin just sitä tarkoitinkin. Kun maksaa autoveron tullin hinta-arvion mukaan (kallis hinta, jolla pyörää ei kukaan ostaisi mutta pyytää voi) ja sille vielä ALV:n niin huomaa Suomesta löytyvän halvemmalla. H-D on yliarvostettu hinnaltaan myös Saksassa japanilaisiin nähden, ehkä enemmän kuin Suomessa. Ruotsista saattaa löytyä halvemmalla.
    Japsejakin saa Suomesta jo halvemmalla kuin hakemalla Saksasta + verot.
    Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide 128, KTM 1290 Superduke, pari Ducatia, KTM 450, Husaberg 570, Honda CR 500
  12. #72
    Ajattelin kysästä sellaista asiaa, kun olen 190 cm pitkä niin onko Sportster liian pieni mulle? Koeistunut sellaisia olen ja tullut siihen tulokseen että sellaset joissa on siirtosarja jalkahallintalaitteille vois mennäkin. Mutta mites pidemmällä matkalla ajettaessa, rupeaako pitkillä kuskeilla paikkoja kolottamaan Sportsterin selässä?
    Honda VT 750 C2 Shadow
  13. #73
    Lainaa (Hullu basisti @ Joulu. 03 2007,10:16) kirjoitti
    Ajattelin kysästä sellaista asiaa, kun olen 190 cm pitkä niin onko Sportster liian pieni mulle? Koeistunut sellaisia olen ja tullut siihen tulokseen että sellaset joissa on siirtosarja jalkahallintalaitteille vois mennäkin. Mutta mites pidemmällä matkalla ajettaessa, rupeaako pitkillä kuskeilla paikkoja kolottamaan Sportsterin selässä?
    Ainakin Kopterissa ollut "Enkelin" rakentaja oli tuota mieltä.
    "Enkeli" oli just sportsteri.
    Ja rakentaja tota 190cm+ pituusluokkaa.
    <p>Vanha patu..</p>
  14. #74
    Jaa, täytyypä lukasta toi artikkeli Kopterista. Voitko kertoo tolleen lyhyesti tiivistettynä että mitä siinä paljastu esim. ergonomiasta.
    Honda VT 750 C2 Shadow
  15. #75
    Ei sen kummempaa, kuin tuumas olevan ton sopimattoman omaan käyttöönsä just pituutensa takia.
    <p>Vanha patu..</p>
  16. #76
    Niin mää vähän arvelinkin. Täytyy sit vaan kattella jotain muuta mallia. Toi Street Bob kiinnostais, mut on vähän yli mun budjetin. Pyöräkuume on kova ja johonkin ratkaisuun täytyis päästä. Mutta kun oon tosiaan 190 cm pitkä ja alaselässä on kahdessa välilevyssä tyrä eli prolapsi. Tuo mukanaan omat rajoitteensa pyörän valintaan.
    Honda VT 750 C2 Shadow
  17. #77
    Lainaa (Hullu basisti @ Joulu. 05 2007,10:06) kirjoitti
    Niin mää vähän arvelinkin. Täytyy sit vaan kattella jotain muuta mallia. Toi Street Bob kiinnostais, mut on vähän yli mun budjetin. Pyöräkuume on kova ja johonkin ratkaisuun täytyis päästä. Mutta kun oon tosiaan 190 cm pitkä ja alaselässä on kahdessa välilevyssä tyrä eli prolapsi. Tuo mukanaan omat rajoitteensa pyörän valintaan.
    Veit jalat suustani kiinnostuksen suhteen.
    Kun koeistuin sen Street Bobin...
    Mutta sama juttu, yli budjetin ja enköhän tolla Sporallakin pärjää.
    Olen 173 cm.
    <p>Vanha patu..</p>
  18. #78
    Mä kuitenkin - ennen kuin luovutan - koeajan/-istun ton eukon veljen muijan Sportsterin (1200 custom) kun siinä on jo vakiona noi jalkatapit edessä. Yhtä tollasta (kylläkin 883) kylmätyyppasin prätkäkaupassa, mutta pyöräkuumeen ollessa sillähetkellä potenssiin tuhat, niin en muista juuri miltä se tuntui. Joteskin jäi vaan sellanen tunne että on mulle liian nafti. Saas nähä kuinka äijän käy. Alle kymppitonnin hintasta pyörää kuitenkin haen (käytettyä).
    Honda VT 750 C2 Shadow
  19. #79
    Lainaa (Hullu basisti @ Joulu. 05 2007,14:29) kirjoitti
    Mä kuitenkin - ennen kuin luovutan - koeajan/-istun ton eukon veljen muijan Sportsterin (1200 custom) kun siinä on jo vakiona noi jalkatapit edessä. Yhtä tollasta (kylläkin 883) kylmätyyppasin prätkäkaupassa, mutta pyöräkuumeen ollessa sillähetkellä potenssiin tuhat, niin en muista juuri miltä se tuntui. Joteskin jäi vaan sellanen tunne että on mulle liian nafti. Saas nähä kuinka äijän käy. Alle kymppitonnin hintasta pyörää kuitenkin haen (käytettyä).
    Jos tuo kokeilu nyt ei kokonaan tyrmää suunnitelmiasi Sportsterin hankinnasta, niin kannattaa käydä liikkeissä katselemassa ja koeistumassa niitä. Tarjontaa on sen verran, että luulisin löytyvän erilaisilla siirtosarja - tanko - penkki -yhdistelmillä olevia pyöriä. Siitä saat varmaan käsitystä, mitä mahdollisuuksia pyörää on muutella itsellesi sopivaksi.
    XL1200S, eli Sportster 1200 Sport -96
    FLHRI, eli Road King -97
  20. #80
    juuh, HD:t on muunneltavissa vaikka miten. kaikki riippuu käytettävistä rahavaroista ja/tai mielikuvituksesta. varaosa-katalookeja on kymmenkunta eripaksuista ja kirjavaa opusta ja suomessakin alkaa olla jo diilereitä ihan kiitettävästi joilta saa hätäpäivänä tarvittavat kilkkeet ja pultit nopeastikin.

    mitä tuoreempi ja alkuperäisempi pyörä, sitä parempi aihio muuttaa sitä mieleisekseen jos tarvis on.

    nimim. yhden käytetyn miinan korjannut entisen omistajan jäljiltä.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  21. #81
    Ja uudessa TMssä sit on Dyna Fat Bobin koe-ajo.
    Perse...

    Eka kerta, ku tuokaan lehti ei tyrmänny HDtä, jonka hintaluokka on kuitenkin mahdollinen (ehkä) joskus.
    Ja sit kyssäri:

    Miksi Sporassa ei ole tuplalevyjä edessä?
    Ja jos tuollaiset siihen haluaa, mitä muutoksia tarvitaan?



    <p>Vanha patu..</p>
  22. #82
    Lainaa (barfly @ Joulu. 05 2007,16:10) kirjoitti
    Miksi Sporassa ei ole tuplalevyjä edessä?
    Ja jos tuollaiset siihen haluaa, mitä muutoksia tarvitaan?
    jarruletkun jakokappele, letkua, toinen keulan alapumppu jossa kiinnike puristajalle ja jarrulevy sekä vanne tai napa jossa on molemmille levyille kiinnikkeet... ei paljoa.

    hyvin se kyllä yhdelläkin levyllä pysähtyy..
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  23. #83
    Eli ei järkeä.
    <p>Vanha patu..</p>
  24. #84
    Lainaa (JaZZo @ Joulu. 05 2007,16:31) kirjoitti
    Lainaa (barfly @ Joulu. 05 2007,16:10) kirjoitti
    Miksi Sporassa ei ole tuplalevyjä edessä?
    Ja jos tuollaiset siihen haluaa, mitä muutoksia tarvitaan?
    jarruletkun jakokappele, letkua, toinen keulan alapumppu jossa kiinnike puristajalle ja jarrulevy sekä vanne tai napa jossa on molemmille levyille kiinnikkeet... ei paljoa.

    hyvin se kyllä yhdelläkin levyllä pysähtyy..
    Samaa mieltä olen JaZZon kanssa jarruista, jos ajellaan ihan HD:lle sopivan letkeään tyyliin. Mutta Bobillani kurvaillessa olen toisinaan vähän innostunut liikaakin ja silloin on monesti tullut edellisen pyörän tuplalevyjä kuusmäntäisillä satuloilla ikävä.

    Atlantin takana on jotkut laittaneet Bobiin V-Rodin Brembon satuloita, jotka kuulemma sopivat suoraan Bobin alkuper. satulan tilalle. Hidastuvuus on parantunut paljon. Toinen vaihtoehto olis tarvikesatulat, joita löytyy eri valmistajilta ja jopa kahdeksan mäntäisinä(helvetin kalliita ovatten). Yksi vaihtoehto olis sitten jostain esim. kaadetusta japsipyörästä nyhdetty vaikkapa juuri kuusmäntäinen satula, jonka vois adapterilla saada sopimaan.

    Eräs vaihtoehto olisikin tuo Jazzon mainitsema toisen jarrulevyn asentaminen. Aluksi luulinkin että V-Rodissa on samanlaiset alaputket keulassa, mutta sittemmin luin että V-Rodin putket ovat tuuman verran lyhyemmät. Joutuisin vaihtamaan siis molemmat putket->kallista. Mutta mahdollisuuksia jarrujen paranteluun kyllä on. Bobissa jarruteho parani selvästi jo palat vaihtamalla ja asentamillani teräspunosletkuilla.

    Tää meni nyt vähän ohi alkuperäisen aiheen. Anteeksi.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  25. #85
    Laitoin pari talvee takaisin omaan sporttiin-96 tupla levyt. Tilasin jenkeistä uuden mallin(2000 v.) alputken ja puristajan vasemmalle ja lisäksi tehtaan tuplalevy kitin. Mopo purkaamosta jarruletkun jakotukin ja mopoliikkeestä teräspunosletkut. Vanne sattu oleen tuplalevyllistä mallia, mut kyl yks levysen navankin pystyy muuttamaan tuplalevylliselle porakoneella. Tehtaan kitissä on oikealle alaputki, puristaja, pääsylinteri ja levy. Koko homma maksoi muistaakseni n.500-600€ mut kyl kannatti pysähty vessa ihan eri tavalla. Sporan ja Dynan sportti malleissahan oli tupla levyt vakiona.
  26. #86
    Lainaa (barfly @ Joulu. 05 2007,16:10) kirjoitti
    Miksi Sporassa ei ole tuplalevyjä edessä?
    Ja jos tuollaiset siihen haluaa, mitä muutoksia tarvitaan?
    Kuten tuossa jo edellä sanottukin, osassa kyllä on vakiona ja muutokset on tehtävissä... Tuossa esimerkki pyörästä, missä on tuplalevyt vakiona...




    XL1200S, eli Sportster 1200 Sport -96
    FLHRI, eli Road King -97
  27. #87
    Terve!!

    Nyt on iskeny kauhee tauti eli H-D kuume.
    Ajattelin sporalla aloitella ja kokeilla japanian ihmeiden jälkeen, että onko se H-D mun merkki.
    Heräs muutama kysymys eli onko 883 ja 1200 sama runko, eli onko muuta eroa, kuin koneen koko?
    Low mallin perässä tarkoittaa ilmeisesti, että on normaalia matalampi?
    Mitä kaikkea konversioon täytyy tehdä porautus, konversiomännät/kannen avartaminen mitä muuta???
    BMW K1200S
  28. #88
    Lainaa (DoDo @ Elo. 11 2011,17:39) kirjoitti
    Terve!!

    Nyt on iskeny kauhee tauti eli H-D kuume.
    Ajattelin sporalla aloitella ja kokeilla japanian ihmeiden jälkeen, että onko se H-D mun merkki.
    Heräs muutama kysymys eli onko 883 ja 1200 sama runko, eli onko muuta eroa, kuin koneen koko?
    Low mallin perässä tarkoittaa ilmeisesti, että on normaalia matalampi?
    Mitä kaikkea konversioon täytyy tehdä porautus, konversiomännät/kannen avartaminen mitä muuta???
    Moi,

    noita kun on aika paljon valmiiksi 1200-mallisina myynnissä, niin miksi ostaa 883 ja sitten muuttaa se 1200?
    Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
  29. #89
    Lähinnä toi oli vaan teoreettinen kysymys, jos löytyy helmi 883, mutta kyllähän noissa hintaeroakin on aika paljon.. tai ei ole mutta sitten on vuosimallissa eroa 10v
    Mutta lähinnä kiinnostaa toi koko ero noissa rungoissa, että kannattaako mun edes katella 883 kun pituutta löytyy 180 ja painoa semmoset 100kg
    BMW K1200S
  30.  
  31. #90
    Lainaa (DoDo @ Elo. 11 2011,18:50) kirjoitti
    Lähinnä toi oli vaan teoreettinen kysymys, jos löytyy helmi 883, mutta kyllähän noissa hintaeroakin on aika paljon.. tai ei ole mutta sitten on vuosimallissa eroa 10v
    Mutta lähinnä kiinnostaa toi koko ero noissa rungoissa, että kannattaako mun edes katella 883 kun pituutta löytyy 180 ja painoa semmoset 100kg
    Sama runko ja 883 > 1200 konversio suht helppo. Mutta maksaa toki siivun jos toisen.

    Käy sovittamassa jossain liikkeessä niin huomaat ite jos sovit tahi et. Samalla voi koittaa niitä suurempia jos siltä tuntuu.



    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen