Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Tuon rakkaan shoein pintaan on kesän mittaa tullut yksi, jos toinenkin tahra.

    Kuinka kypärän pinta pitäisi puhdistaa? Vedellä ja pehmeällä sienellä? Mites visiiri?
  2. #2
    Kypärän pintaan en ole vielä saanut selville hyvää ainetta, jolla lähtisi itikat pois.
    Mutta visiirin olen pessyt laimennetulla fairyllä ja kuumalla vedellä, sekä kuivattanut paineilmalla. Pinlock tarvitsee pestä jotenkin muuten.
    ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
  3. #3
    joku ei liian ärsy pesuaine ja mikrokuituliina on kelvannu mulle.. itikat sun muut ihan kivasti lähteny Nii ja jos oikeen on tiukassa tota ötökkää niin puhuneet että märkä talouspaperi siihen päälle vaikuttamaan about 5 min niin irtoaa sitte pyyhkäsemällä=)
    köhköh, putput, pampam..
  4. #4
    Ensin visiiri irti, kypärän upotus pesuaine veteen, huuhtelu ja vahaus 2 x.

    Visiirille fairy pesu ja vahaus ulkopintaan.



    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  5. #5
    märkä talouspaperi toimii hienosti, ei tarvita mitään mömmöjä lisäksi. Ötökät lähtee pyyhkimällä kun antaa 10 min muhia
    GSR 600 -06 ---> GSX-R 1000 -05
  6. #6
    Ihan perus Fairy + lämmin vesi toimii hyvin sekä kypärään että visiiriin.



    Life is a bitch and then you fucking die

    GSX-R750 K8
    GSX-R1000 K8
    GSX-1300R Hayabusa K8
    GSX-R750 K6
    GSX-R600 K2
    Triumph Speed Triple -05
  7. #7
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Itse olen kypärän putsannut ihan kostutetulla rätillä ja sen jälkeen vaha pintaan - ihan samaa tököttiä mitä moponkin kylkeen.

    Visiirin ollessa oikein paskaisen olen sen upottanut tiskialtaaseen fairyveteen, lähtee tiukemmassakin olevat öttiäiset. Pienempään itikkamäärään riittää märkä talouspaperi visiirin päälle 5 minuutiksi.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  8. #8
    Lainaa (750Ärrä @ Syys. 02 2007,19:04) kirjoitti
    Ihan perus Fairy + lämmin vesi toimii hyvin sekä kypärään että visiiriin.
    Samaa mieltä!
    Itse laitan pesualtaaseen lämmintä vettä ja siihen fairya. Otan visiirin irti ja upotan veteen. Annan olla muutaman minuutin, sillä välin ehtii pestä kypärän. Eli kostutan pesusienen samaan veteen ja hankaan, itikat lähtee todella hyvin pois. Ei mitään ongelmia.
    Tämän jälken itikat lähtee visiiristäkin pois todella helposti.
    Mitä pikemmin ajon jälkeen putsaa, sitä helpommin lähtee.

    Pitää myös muistaa, että tiskinpesuaineissa on suuria eroja. Fairy on ylivoimaisesti paras!
    Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
  9. #9
    Lainaa (scuuba @ Syys. 02 2007,20:53) kirjoitti
    Lainaa (Hapa @ Syys. 02 2007,20:04) kirjoitti
    Lainaa (750Ärrä @ Syys. 02 2007,19:04) kirjoitti
    Ihan perus Fairy + lämmin vesi toimii hyvin sekä kypärään että visiiriin.
    Itse laitan pesualtaaseen lämmintä vettä ja siihen fairya. Otan visiirin irti ja upotan veteen. Annan olla muutaman minuutin, sillä välin ehtii pestä kypärän. Eli kostutan pesusienen samaan veteen ja hankaan, itikat lähtee todella hyvin pois. Ei mitään ongelmia.
    Jos ny viilataan pilkkuu nii sinänsä toi sieni ja hankaus voi olla pahasta jos siin kypärän pinnassa on hiekkaa tms kivipölyy.
    Hyvä huomio. Tarkennan vielä, että hankaan todella kevyesti, ehkä pyyhkiminen on lähempänä totuutta.
    Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
  10. #10
    Sitä kun mattamustan kypärän (typerä väri) pudottaa kesän aikana muutaman kerran, varsinkin sepelille, niin nuo itikat ei erotu yhtään...
  11. #11
    Sateessa ajaminen tuntuu olevan myös hyvin tehokas konsti.

    Puhtaan kypärän kun vielä vahaa niin lähtee tulevat tahrat myös helpommin.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  12. #12
    Mitä eiksitä laitetakkaa linkoukseen? Mitähän mamma ny sanoo?
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  13. #13
    Tuli ostettua tuollainen https://www.motardinn.com/Moottoripy...B&gclsrc=aw.ds potta jossa mattapinta. Onko kellään kokemusta kannattaako pintaan laittaa jotain suoja-ainetta ja mitä, jää aika helposti mustia tahroja esim. oletettavasti saappaiden blankista. Vaha ei liene paras tuohon mattaan...
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  14.  
  15. #14
    Vahan kanssa matasta tulee korkeintaan satiini, ei siitä kiiltävä tule vahan kanssa. Mattapintaiseen pyörään olen käyttänyt Collinite 476s vahaa eikä ole mennyt kiiltäväksi, tänä kesänä siirryin käyttämään Korrek Polymatrix pinnoitetta eikä sekään tehnyt pinnasta kiiltävää. Samalla aineella käsitellyt kypärän sekä visiirin ja hyvin on toiminut niissäkin, lika ja hyönteiset irtoaa melkoisen helposti ja vesi helmeilee visiiristä.
    Kylätason kurapyöräilijä.