Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 46:sta
  1. #1
    Ajetun 2000 km perusteella tärkein GTR:n kehityskohde on pleksi. Nyt minulla on kokemusta kolmesta pleksistä: orginaali, Kawan korkeampi pleksi sekä originaalista itse pienentämäni.







    Tämä uusi, noin 80mm originaalia lyhyempi pleksi on sopivampi ainakin sporttisempaan menoon tottuneelle. Viimeistely ei vain ole muun pyörän tasoa.

    Tarvitaan uusi SPORTTImatka-pleksi joko Kawalta tai joltain tarvikepleksin tekijältä.

    Onko joku GTR-kuski löytänyt sopivan pleksin (tai nykypleksin asennon)?

    Muuten GTR on minulle lähes täydellisen sopiva.





    vuodesta 1971 ....
  2. #2
    Mikäs noista oli se itse lyhennetty?
    Dixi et animam levavi
  3. #3
    Lainaa (ek@ @ Syys. 02 2007,06:24) kirjoitti
    Mikäs noista oli se itse lyhennetty?
    Ylimmässä kuvassa originaalista on leikattu 50 mm (vieressä Kawasakin originaalia 70 mm pidempi malli).

    Kahdessa alimmassa on leikattu lisää 30 mm. Tällä ajellaan ainakin kauden loppuun.

    vuodesta 1971 ....
  4. #4
    Kävikös kukaan (eilen Heinolla?) koeajamassa ko. laitetta? Mielipiteitä?
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  5. #5
    Käväisin kun oli testattavana. Vajaa 100 km, puolet matkasta mutkaa, jossa se oli yllättävä hyvä ja ketterä. Ajoin välillä sporttista ajoa. Teho tuli tasaisesti koko rekisterissä. Tuntu vähän liiankin tasaselta. Ei mikään muskelin tuntuinen, tavallinen matkapyörähän tuo.....kait oli tarkotuskin olla, varmaan bmw :n gt , fjr, st 1300 on yhtä mukavia. Makuasioitahan nämä, ei vakuuttanut 18 kk:n odotuksen jälkeen tarpeeksi tai jos sitä rahaa olisi toiselle pyörälle voisin harkita...ehkä??
  6. #6
    Kävin Lahdessa koeajamassa n. 40km. Kawa tuntui kyllä hyvältä ja tehokkaalta, mutta se pleksi oli kyllä suuri pettymys. Mielestäni matkapyörässä pitää olla paremmin suojaa. Ohjausgeometria oli myös lievä pettymys. Kawa kääntyili "kulmikkaasti"... Pannarin geometria on kyllä heittämällä parempi!
    JOS olisin nyt prätkää ostamassa, niin voisin hyvinkin valita GTR:n, MUTTA kun en ole, niin en näe mitään syytä vaihtaa Pannaria Kawaan...



    Macce

    http://www.mkkv.fi/
    https://www.facebook.com/Somethingbluetrio/

    ex. BMW K1300S -14
    ex. BMW K1300S -12
    ex. Triumph Trophy SE -13
    ex. BMW K1200R Sport -08
    ex. Honda ST1300 -07
    ex. Suzuki M800 -07
  7. #7
    tuli kanssa käytyä kokeilemassa raisiossa ja se oli ensikosketus matka malleihin pyörän hiljaisuuden takia alku oli tod outoa siis pakoäänet joita en oikein edes kuullut kuin ihan täys kiihdytyksessä. Sitten menin mutkatielle jolle gtr suorastaan pyytää, helpoin ajaa tähän asti ajaneistani pyöristä. Pleksi jonka taakse luulin pääseväni viimalta suojaa oli täysin fiasko jos sen nosti ylös niin meteli oli kovempi kuin zetassani(183cm) mutta ajaa pyörä oli aivan mahtava ja voimaa on. saatan ehkä ostaa jonain päivänä. Lisävarusteita odotellessa...
    jaa, mää vai täh??!!!



    yömaha fzr 1000 exup -89
    kawasaki er6n -06
    kawasaki z1000 -07 blue
    kawasaki zx12r -04 yellow-green metallic
  8. #8
    Miksi ne peilit on niin alhaalle, että niistä näkyy vain sivulaukkuja.
    www.energiamestarit.fi
  9. #9
    jep huomasin saman, mutta säätö vähän auttoi , laukut veks ni näyttääkin pyörä hyvältä....
  10. #10
    Ihan pakko kommentoida, Offtopic:


    Vaimo ilmoitti ettei meille tule tuollaista GTR:rää, hän kun ei saa pyörää kääntymään. Menee sitten suoraan niin pitkälle kuin pippuri kasvaa




    Ja onko se sitten hyvä asia... kukin pohtikoon tykönänsä
  11. #11
    vaikuttaisiko kuski asiaan
  12. #12
    Miten tuosta GTR:n moottorista voi joku sanoa, että voimaa tulee tasaisesti?? Jos sitä vertaa vaikkapa saman sarjan toiseen pyörään Bemarin GT-malliin, niin kyllä ero on iso! Kun sillä Bemarilla ohittaa sujuvasti suurimmalla vaihteella kaasua kääntäen, vaatii GTR vaihtamaan pienempään. Parempaan olisin luullut Kawasakin moottorin suunnittelijoiden pystyvän.
  13. #13
    Väittäävät GTR:n kuutosen olevan loikkari mutta en ole huomannut kuinka pitkä se kuutonen sitten on esim paljonko kiertää 100 km/h:ssa. Eikä se viitosellakaan taida pysyä GT:n perässä.
    Voimaa varmasti on mutta mihin se on piilotettu... Ilmeisesti pitkiin välityksiin.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  14. #14
    Bemarista poiketen GTR:n vaihteisto on tarkoitettu käytettäväksi.

    En tiedä, paljonko kierroksia on 100 km/h nopeudessa. Kierroksilla ei ole suurta merkitystä, kun GTR:n moottori ei tärise eikä värise millään kierroksilla.
    vuodesta 1971 ....
  15. #15
    Lainaa (zetor1400 @ Syys. 27 2007,23:55) kirjoitti
    En tiedä, paljonko kierroksia on 100 km/h nopeudessa. Kierroksilla ei ole suurta merkitystä.
    Kiinnosti nuo kierrokset ne kun kertoisi välityksistä ja samalla siitä onko ne todella pitkät vai onko se vain selittelyä.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  16. #16
    Käyn tänään ajelemassa. Luvassa on lisätietoja vaihde/kierros/nopeus -kombinaatioista.






    vuodesta 1971 ....
  17. #17
    Jos matkapyörää koeajaa, niin kannattaisi kyllä katsoa kierroslukua esim 100km/h nopeudessa. En ole ajanut GTR:ää, mutta testejä olen lukenut. Nyt ei ole dataa käsillä, mutta GTR:n kuutonen on todella pitkä, huippukierroksilla olisi nopeutta muistaakseni 320, ja 200km/h vastaa 6000kierrosta (ei paljon mitään!). Viitosellakaan ei päästä huippukierroksille. Ovat siis tehneet selkeän valinnan, että matkapyörässä konetta ei vinguteta suurilla vaihteilla. Näkyy myös oikeasti polttoaineen säästönä.

    Tuon vuoksi GTR häviää selkeästi 6-vaihteen sitkeysmittauksissa ja vielä 5-vaihteellakin Bemarin GT:n kuutoselle. Mutta vaihteita käyttäen se kiihtyy hiukan nopeammin.
  18. #18
    Oheisena erilaisia vaihde/kierros ja nopeus-yhdistelmiä:

    n. 100 km/h, viitosvaihde:

    eli kierroksia on noin 3800.

    n. 100 km/h, kuutos- eli OD-vaihde:

    eli kierroksia on vähän yli 3000 (pahoittelen huonoa terävyyttä kuvassa).

    n. 120 km/h, viitosvaihde:

    eli kierroksia on noin 4500.

    n. 120 km/h, kuutos- eli OD-vaihde:

    eli kierroksia on noin 3800.


    vuodesta 1971 ....
  19. #19
    Noinhan se menee, kuten kuvistakin näkyy. Kutosella 100km/h on vain 3000 kierrosta ja vitosellakin liikutaan vielä aika kohtuullisilla kierroksilla, verratkaapa matkapyörän omistajat. Siksi se GTR ei sitten lähde suurilla vaihteilla sillai kun joku odotti. Hyvä vai huono, matkapyörähän tämä kuitenkin on. Ja jos haluaa mennä ripeästi, niin ajelee pienemmällä pykälällä, jopa matkaa. Ei ole pakko laittaa kutosta pesään jos ei halua.
  20. #20
    ei tuota vielä matkapyöräksi voi kutsua kun pakolliset varusteet puuttuvat kokonaan
  21. #21
    Lainaa (pommis @ Syys. 30 2007,00:02) kirjoitti
    ei tuota vielä matkapyöräksi voi kutsua kun pakolliset varusteet puuttuvat kokonaan
    Ja mitkähän ne on tässä tapauksessa?
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  22. #22
    Noin 3000 kierrosta satasessa oikeuttaa jo käyttämään ylivaihde nimitystä.

    Ken muistaa 90-luvun alun Mazda 626 mainoksen, jossa kehuttiin 2.2 -litraisen vääntöä "Vääntöä kuin isän kädessä..." Saattoi olla mutta se ulosmitattiin pitkillä välityksillä ja samasta asiasta on tässäkin kyse.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  23. #23
    Huiman pitkät on välitykset.

    Ei se Bemarikaan varmaan noilla kierroksilla paljon hyökkää, ainakaan oma K1200S vaatii vähän enemmän kierroksia.

    Tuossa eilen katselin kuvalla tuommoista Kawasakia ja ei se oikein meikäläiseen iske. On niin perhanan isokokoinen kuten on GT-Bemarikin.

    Matkapyöräksi mulle kelpaa tälläinen vähän pienempikin.
    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  24. #24
    Oheisena on ranskalaisesta mp-lehdestä saatu kuvio 1400GTR:n välityksistä: nopeus/vaihde/10500 rpm.



    vuodesta 1971 ....
  25. #25
    Kun puhutaan matkapyörästä, ei huippunopeudella tai yleensäkään niillä suurimmilla nopeuksilla(yli 200km/h) ole kuin akateeminen merkitys. Käytännössä tärkeintä on se, miten voimaa löytyy 80-120km/h nopeusalueella ja siinä Kawa ei ole vahvoilla. Kone on vähän hengetön alakierroksilla ja pitkät välitykset vielä pahentavat tilannetta.
    Ei pidä kuitenkaan masentua, kyllä GTR:lläkin ajelee...
  26. #26
    Lainaa (Kunkku @ Loka. 09 2007,10:05) kirjoitti
    Kun puhutaan matkapyörästä, ei huippunopeudella tai yleensäkään niillä suurimmilla nopeuksilla(yli 200km/h) ole kuin akateeminen merkitys. Käytännössä tärkeintä on se, miten voimaa löytyy 80-120km/h nopeusalueella ja siinä Kawa ei ole vahvoilla. Kone on vähän hengetön alakierroksilla ja pitkät välitykset vielä pahentavat tilannetta.
    * Ei pidä kuitenkaan masentua, kyllä GTR:lläkin ajelee...
    Näinpä just... kun puhutaan nimenomaan matkapyöristä ja niiden tosiasiallisista käyttöolosuhteista.

    GTR lienee omimmillaan niillä vapaiden nopeuksien teillä, joita ei Pohjoismaissa ole missään.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  27. #27
    Lainaa (Kunkku @ Loka. 09 2007,10:05) kirjoitti
    Käytännössä tärkeintä on se, miten voimaa löytyy 80-120km/h nopeusalueella ja siinä Kawa ei ole vahvoilla. Kone on vähän hengetön alakierroksilla ja pitkät välitykset vielä pahentavat tilannetta.

    Ei pidä kuitenkaan masentua, kyllä GTR:lläkin ajelee...
    Ei pidä provosoitua eikä masentua, kyllä BMW:lläkin ajajelee.

    Kuten alla oleva kuvio (lähde: Bike 8/2007, s. 54) osoittaa, vääntää GTR:n moottori noin 20 Nm enemmän kuin K1200 GT kierroslukualueella 3000..7000. Sen yläpuolella Bemari ei jää niin paljon jälkeen.



    Tarkoitetaanko tässä alakierroksilla alle 2500 tasoa? Siellä niillä näyttää olevan väännöt samalla viivalla.

    vuodesta 1971 ....
  28. #28
    Niin, noilla käyrillä ei kukaan ajele, eikä huipuilla sinällään ole merkitystä jos se ei näy käytännön suorituskyvyssä. GTR on vaihteita käyttäen, eli pikkasen vinguttaen, nopein. Sitten jos ajetaankin matkapyörätyyliin suurilla vaihteilla, se häviää ohituskiihtyvyyksissä ainakin GT:lle. Vääntökayrä putoaa kuin kaivoon alle 3000 kierroksen, eli alle 100km/h nopeudella kutosella. Muut pyörät ovat tuossa nopeudessa jo vankasti vääntöalueella, koska käyvät suuremmilla kierroksilla.

    Vaikka GTR:n vääntö ja teho onkin yli 3000 kierroksilla paljon parempi kuin muissa, ei se silti voi lähteä suurilla vaihteilla niin vilkkaasti pitkien välitysten vuoksi. Asia pitäisi käydä selväksi jo aiempana tässä viestiketjussa.

    Ei, minulla ei ole mitään noista pyöristä, vielä. Ja kyllä, GTR on ihan kelpo vaihtoehto jos hankinta tulee eteen.
  29. #29
    Lainaa (hidas57 @ Loka. 11 2007,11:04) kirjoitti
    GTR on vaihteita käyttäen, eli pikkasen vinguttaen, nopein. .....Muut pyörät ovat tuossa nopeudessa jo vankasti vääntöalueella, koska käyvät suuremmilla kierroksilla.
    Moottoripyöristä ja niiden ominaisuuksista keskustelu on älytöntä mielipiteiden vaihtoa.

    GTR ilmeisesti vinkuu yli 3000 kierroksella, mutta muut ovat vankasti vääntöalueella.



    GTR:llä ajetun 4000 km aikana en ole havainnut vinkumista.
    vuodesta 1971 ....
  30.  
  31. #30
    Lainaa (zetor1400 @ Loka. 11 2007,12:28) kirjoitti
    Lainaa (hidas57 @ Loka. 11 2007,11:04) kirjoitti
    GTR on vaihteita käyttäen, eli pikkasen vinguttaen, nopein. .....Muut pyörät ovat tuossa nopeudessa jo vankasti vääntöalueella, koska käyvät suuremmilla kierroksilla.
    Moottoripyöristä ja niiden ominaisuuksista keskustelu on älytöntä mielipiteiden vaihtoa.

    GTR ilmeisesti vinkuu yli 3000 kierroksella, mutta muut ovat vankasti vääntöalueella.

    *

    GTR:llä ajetun 4000 km aikana en ole havainnut vinkumista.
    No voi kun sitä ollaan herkkiä. Ei se mitään vingu, selvä se, mutta ei myöskään ole vääntöalueella kutosella alle 100km/h.

    Tuo nyt vaan on tosiasia, on siitä niin paljon faktaa.

    Hyvän pyörän olet silti hankkinut.

    Oma pyöräni muuten vinkuu...kinataanko? No ei todella.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen