Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Moro,

    ajattelinpa kysäistä jotta mihin olette zumon virtajohdot kiinnittäneet? Suoraan akkulle vaiko jonnekin muualle?

    T. Pave

  2. #2
    Suoraan akulle, sulakkeen kautta.
    -Sergei-
    - Sergei-


    "Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
  3. #3
    Otinpa takavalon johdosta virtaskaa... Ei lataile kokoaikaa kun tuntuu olevan Zümo enemmän/vähemmän kokoajan mopossa kiinni
    KTM 1090 Adventure R
    Tempore Nihil Sanat
  4. #4
    Minulla on varmaan huono/ei suositeltava ratkaisu, mutta laitoin Zumon ottamaan virtaa XX:n parkkivalon johdoista (ilman erillistä relettä vaikka ehkä sellainen pitäisikin olla). Tällöin Zumo lataa itseään vain kun ajovalot ovat päällä. Huonoa tuossa ehkä myös on se että aina kun katkaisee virrat niin Zumo sanoo "External power lost, turning off in 30 seconds" ja aloittaa countdownin. Jos ei sitä peruuta niin laite sammuttaa itsensä, mutta menee taas automaattisesti päälle kun pyörän käynnistää.

    /MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
  5. #5
    Lainaa (MarcusB @ Heinä. 31 2007,23:00) kirjoitti
    Minulla on varmaan huono/ei suositeltava ratkaisu, mutta laitoin Zumon ottamaan virtaa XX:n parkkivalon johdoista (ilman erillistä relettä vaikka ehkä sellainen pitäisikin olla). Tällöin Zumo lataa itseään vain kun ajovalot ovat päällä.
    Mitäs huonoa tuossa oli

    Loistava ratkaisu
    KTM 1090 Adventure R
    Tempore Nihil Sanat
  6. #6
    Lainaa (TeeVee @ Heinä. 31 2007,23:01) kirjoitti
    Loistava ratkaisu *
    Se vähä mitä minä virtaa kuluttavien laitteiden ajoneuvoasennuksista kantapään kautta olen oppinut on usein edellyttänyt erillisen releen käyttöä. Toisaalta Zumon kulutus ei ehkä ole samaa luokkaa kun vaikkapa jossain a*ton 2x110 watin lisävaloissa joten kai se "varastaminen" on ok. Joku sähköinsinööri voisi varmaan kertoa aiheesta enemmän.
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
  7. #7
    Lainaa (MarcusB @ Heinä. 31 2007,23:08) kirjoitti
    Lainaa (TeeVee @ Heinä. 31 2007,23:01) kirjoitti
    Loistava ratkaisu *
    Se vähä mitä minä virtaa kuluttavien laitteiden ajoneuvoasennuksista kantapään kautta olen oppinut on usein edellyttänyt erillisen releen käyttöä. Toisaalta Zumon kulutus ei ehkä ole samaa luokkaa kun vaikkapa jossain a*ton 2x110 watin lisävaloissa joten kai se "varastaminen" on ok. Joku sähköinsinööri voisi varmaan kertoa aiheesta enemmän.
    Releellä aina jos vaan mahdollista sanon myös minä.

    TDM:ssä laitoin akulta tulevalta virralta releen väliin ja ohjauksen otin releelle otin virtalukon takaa. Sulakettakaan en unohtanut välistä.
  8. #8
    Minä laitoin myös releen ja takavalolta otin ohjauksen. Releen laitoin sen takia, kun kahvanlämppärit ja autocom on myös kytkettynä. Sulakkeet sitten vielä tietenkin myös kaikkiin erikseen.
    https://www.youtube.com/@OnhanVielaPitkaMatka
    https://www.tiktok.com/@onhanvielapitkamatka
  9. #9
    Mulla on suoraan akusta ja sulakkeen kanssa. Jo tapellessani questin kanssa, maahantuoja (honda) ilmoitti että näissä ruiskupyörissä ei saa "varastaa" virtaa koska oli kuulemma käynyt niin, että koko pyörän elektroniikka oli hyytynyt enemmän tai vähemmän. Rocketissa on pelittänyt hyvin kun sain vaihdettua viallisen telineen uuteen.
  10.  
  11. #10
    Lainaa (Sergei The Eagle @ Heinä. 31 2007,21:56) kirjoitti
    Suoraan akulle, sulakkeen kautta.
    -Sergei-
    Näin tein myös minä. Ensin otin virran pääsulakkeelta, mutta jostain kumman syystä Zumo ei siitä latautunut. Kosketuspinnat oli ok, ja sulakehan on ihan akun vieressä! Jatkuva virta on siitä hyvä, että ei tarvi aina vastailla sammutusaiheiseen kysymykseen, kun pyörän sammuttaa hetkeksi. Mutta makuasiahan tuokin lienee.
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!