Tulokset 1:stä 15:een 15:sta
  1. #1
    Moi,

    olen ostamassa 125cc skootteria, ajattelin että on näppärä liikkua kaupungissa ja duunimatkat(lyhyt...
    Onko suosituksia malleista/merkeistä?? mitä halvempi sen parempi, ajattelin budjetiksi n. 1000-1300€ eli vähän käytetyt käy myös. Eli haussa olisi mahdollisimman varma peli.

    Näin ohi mennen myös Citymarketissa myytävän skootterin joka oli 1295€ 125cc skootteri ja merkki oli muistaakseni Zonder tai vastaavanlainen? Onkohan tuollaisesta mihinkään ajatellen lähinnä kestävyyttä ja huoltokustannuksia. Oli kuitenkin takuu 1v/5000km. Minkälaisia takuita nuo skootterin takuut ovat, mitä kattavat?
    Näin myös myynnissä tälläisen mallin CF Moto E-JEWEL GT125T, oli vain tonni ajettu ja pyynti 1250€. Onko tästä mallista mitään tietoa? Sitten kuitenkin jonkun merkin saman kokoinen 10v vanha ja 24tkm ajettu maksaa saman verran, miten näissä merkeissä on niin valtavat hintaerot vai ovatko halvemmat jotain ihan pilipali-malleja?

    Ylipäätään tietämys skoottereista heikko eli jos joku viitsisi valaista vähän:

    -minkälaiset huoltovälit ja minkä hintaisia ovat?
    -kuinka kestäviä ovat, mikä on "paljon ajettu skootteri(tkm) ja mikä vähän ajettu" ?
    -mitä vakuutukset maksavat?


    Saa vapaasti heitellä suosituksia, kommentteja,tietoja, kiitos
  2. #2
    Kymco Mopo

    Tuosta, mailman toiseksi suurimman "moottoripyörävalmistajan" tekele.

    Itsellä oli pari vuotta Kymco, kestää ja on edullinen ajella.

    Itse en ainakaan lähtisi säästämään sitä muutamaa satasta.....

    uuden saa varmaan 2000 € ja samalla 2 v takuun.
    Et tu, Brute

    - Ducati Multistrada 1200 S Touring - 2012
  3. #3
    Minä en lähtisi ostamaan skootteria, jolla on ajettu lähes 20 000 km tai ikää 5 v. Ikä ja/tai kilometrit alkavat näkymään osien kulumisena ja vaihtoarvona sitten kun alkaa tehokkaampaa laitetta tekemään mieli, ja se aika tulee vieläkin varmemmin kuin joulu. Eikä aikuisena kannata ostaa moposkootteria, se on aika nuhainen menopeli ellei sitten halua hankkia 2-tahtikonetta ja haista pakokaasuilta kunnon teinin tavoin.

    Kävin nopsaan katsomassa nettimoto.comin tarjonnan. Siellä oli yksi mielestäni hyvä vaihtoehto 125 cc:lle eli Ajoneuvo Id: 497343. Kyllä Kymco on ihan laadukas laite. Saksan markkinoilla sen vaihtoarvo näyttää ainakin hakukoneiden perusteella olevan kilpailukykyinen monen laatumerkin rinnallakin.



    Aikuinen nainen nexusti
  4. #4
    Lainaa (Trinity @ Heinä. 30 2007,20:59) kirjoitti
    Eikä aikuisena kannata ostaa moposkootteria, se on aika nuhainen menopeli ellei sitten halua hankkia 2-tahtikonetta ja haista pakokaasuilta kunnon teinin tavoin.
    Jaa ei vai *

    Hommasin just uuden 4-T moposkootterin Kymco Super 8:n. Mopon etu verrattuna 125cc:n on se, että sen saa lykätä parkkiin lähes minne huvittaa, ilman sakkojen pelkoa. Lisäksi vakuutus on halpa. Mopolla pärjää ihan hyvin kaupungissa autojen seassa.

    Se on asenteesta kiinni sano.

    //CBF600SA -11
  5. #5
    Onhan noita nähty, yli 100 kg suomalaista lihaa moposkootterin päällä, moottori huutaa ja laite ei liiku juuri mihinkään alamäkeä lukuunottamatta.

    Alta ei tahdo risteyksissä ehtiä pois ja on kamalan inhottavaa ajaa täysperävaunullinen rekka parin metrin päässä hokien koko aika ave mariaa mielessään, kertoo nimimerkki "kokemusta on, paitsi tuosta elopainosta".

    Entäpä sitten, kun reviiri alkaa vääjäämättä kasvamaan eli tekee mieli pidemmällekin. Tästäkin voisin jotain kertoa .
    Aikuinen nainen nexusti
  6. #6
    [/quote]
    Lainaa kirjoitti
    Mopon etu verrattuna 125cc:n on se, että sen saa lykätä parkkiin lähes minne huvittaa, ilman sakkojen pelkoa. Lisäksi vakuutus on halpa
    No tuo on kyllä totta. Ite ajelin ensin pari vuotta mopolla kaupunkiajoa ja sitten sen innoittamana maxiskootta. Moposkootta menee kyllä tosi kivasti parkkiin minne vaan. Mutta sellainen turhamaisuus vaan suomalaiseen työssäkäyvään ukkoon iski, että ajatus aikuisesta miehestä moposkootan selässä alkoi tuntuun vähän...öhöm.....tuota... Maxin parkkeeraus on kiistämättä hankalampaa.
    Plootu
    Burgman 07 400
    Bandit (GSF) 1250 SA
  7. #7
    Piaggio Fly 125, svh. 2295 euroa, tuo Kymco tai sitten vähän käytetty eurooppalainen skootteri. Kiinalaisten kanssa son vähän arpapeliä kuinka kauan se pysyy kasassa, Taiwanissa tehdyt (mm. tuo Kymco) ovat jo sitten huomattavasti laadukkaampia.

    2-tahtikoneita (ne hieman vanhemmat eurooppalaiset) ei kannata pelätä, sen verran matalaviritteisiä skoottereissa, että kestävät, eivätkä ole ihan niin tehottomia kun nuo 125cc nelitahtiset. Eivätkä ne pahemmin haise - valitettavasti.

    Huoltoväleihin en näiden vehkeiden kohdalla ole tarkemmin perehtynyt, veikkaisin että 5-6 tkm välein huoltaen pärjätään.

    Laadukkaat vehkeet kestää kun vaan muistaa huoltaa, Nettimotossa oli useampi yli 30 tkm rullattu..omalla Piaggion moposkootterilla ajettu 40 tkm eikä se vieläkään suostu hajoamaan.

    Vakuutuksen hinnat vaihtelee vehkeen, omistajan ja asuinpaikkakunnan mukaan, mutta miltei jokaisen vakuutusyhtiön kotisivulta löydät vakuutuslaskurin, josta saat tarkemman arvion kun mitä me täällä veikataan.
  8. #8
    Kymcon moposkodalla paineltu työmatkoja n. 20tkm vuosina -00...02, läpi vuoden Tältä pohjalta moposkodella kyllä pärjää ihan mainiosti pääkaupunkiseudulla. Täällä kun fillaritietkin pidetään varsin ajettavassa kunnossa. Ja eritoten talvisin niin ei tartte mennä tuonne autojen sekaan liukastelemaan. Parina ekana talvena ajelin nastarenkain ja homma toimi ihan OK. Tuo 3. talvi sitten menikin ihan kesäsliksein eikä siitäkään nyt silleen suurempia huonoja ole mieleen jäänyt. Tuo moppe on yhä talossa ja toimii kuin unelma. Tosin tällä hetkellä enempi odottelee ensi kesää kun natiaisista vanhempi saannee mopokorttinsa, niin

    Kiinalaiset markettipelit kannattaa tosiaan unohtaa suosiolla. Juu, hinta on edullinen, mutta sanonta että köyhän ei kannata halpaa ostaa, pitää tässä tapauksessa enempikin kuin hyvin paikkansa Vai miltä kuulostaa jos 125cc kiinalaisesta otetaan tehoja about saman verran kuin laatumerkin 50cc moposta ja silti menoveden ruokahalut tuollaisella kiinan 125cc on selvästi kovemmat kuin laatumerkin 125cc versioissa

    Se että riittääkö 125cc on taas jo kokonaan oma kysymyksensä. Itse harkitsisin vakavasti jo 250cc kohdalla riittääkö sekään. Yhden Yamahan 125cc skodan koeajokokemuksella ainakin se yksilö kun tosiaan vastasi kulkupuoleltaan enempi tuota moposkodaani kuin moottoripyörää, mutta 250cc X8 taas tuntui yllättävänkin pirteältä nuinkin pikkaiseksi menijäksi - ja tämän jälkimmäisen koeajon aikaan oli jo vuosien kokemus 650cc prätkästä. Piikki mielestäni kun on sellainen paha väliinputoaja - moottoripyörien ongelmat (kalliit vakuutukset, pysäköinti...) ja mopon ominaisuudet (eritoten kiinalaiset). Mutta jos se talous painaa kertainvestointia... Entäs jos vain jatkaisi sitä säästämistä? Tai onhan noita rahoitusvaihtoehtojakin. Mikään ei kuitenkaan ole sen ikävämpää kuin kiristää vyötä, säästää vimoset pennit ja lopulta hankkii jotain sellaista joka kaduttaa jo ekan ajokauden aikana
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  9. #9
    Lainaa (SPL @ Heinä. 30 2007,21:25) kirjoitti
    Lainaa (Trinity @ Heinä. 30 2007,20:59) kirjoitti
    Eikä aikuisena kannata ostaa moposkootteria, se on aika nuhainen menopeli ellei sitten halua hankkia 2-tahtikonetta ja haista pakokaasuilta kunnon teinin tavoin.
    Jaa ei vai *

    Hommasin just uuden 4-T moposkootterin Kymco Super 8:n. Mopon etu verrattuna 125cc:n on se, että sen saa lykätä parkkiin lähes minne huvittaa, ilman sakkojen pelkoa. Lisäksi vakuutus on halpa. Mopolla pärjää ihan hyvin kaupungissa autojen seassa.

    Se on asenteesta kiinni sano.

    Sama Kymco tuli hommattua tyttärelle, mutta olen toki sillä itsekin pöristellyt. En toki paina sataa kiloa, joten mun alla tuo mopo on ainakin liikkunut sen minkä tarvitseekin kehäteiden sisäpuolella.

    Eikä se edes näytä mopolta, vaan kokoaan isommalta.

    Koskas olis Org'in mopo-ajelut?
  10. #10
    Lainaa (Köpi @ Heinä. 31 2007,10:39) kirjoitti
    Sama Kymco tuli hommattua tyttärelle, mutta olen toki sillä itsekin pöristellyt. En toki paina sataa kiloa, joten mun alla tuo mopo on ainakin liikkunut sen minkä tarvitseekin kehäteiden sisäpuolella.

    Eikä se edes näytä mopolta, vaan kokoaan isommalta.

    Koskas olis Org'in mopo-ajelut?
    Joo pidetään vaan ORG:in mopo ajelut. Miten ois mutterille mopoilla tyylinen ratkaisu? Ei vois posliinit ainakaan tulla valittaamaan niistä jalkakäytävälle parkkeeratuista ratsuista...
    //CBF600SA -11
  11. #11
    Olisi hauska tietää, mihin ratkaisuun hoozer on päätynyt.
    Aikuinen nainen nexusti
  12. #12
    Mulla olis myytävänä vähän ajettu, 4300 km, Kymco Movie XL 125 cc vm. 2005. 4-tahti kone.Huollot tehty R.M.Heinolla. Kuin uusi. Ollut talvet lämpimässä tallissa, ja kesät katoksen alla, eli ei ikinä sateessa. Ajettu tänä kesänä 75 m. Tummansininen, 1900 €. Pyörä Orivedellä. Kulkee 110 kmh. Mukaan saat vielä 2 uutta avopottaa visiirillä. Ohje-ja huoltokirjat. jos olet kiinnostunut, niin lähetä privaa, voin lähettää kuvia.



    Same shit, different day.
  13. #13
    Lainaa (Trinity @ Elo. 02 2007,09:15) kirjoitti
    Olisi hauska tietää, mihin ratkaisuun hoozer on päätynyt.
    Hei,

    En ole päätynyt vielä mihinkään ratkaisuun, mutta sanotaan näin että kamppailen pään sisällä 50cc vs. 125cc...
    Olen päättänyt, että kyllä mä moposkootterillakin pärjään täällä kaupungissa pörräillä, mutta itseni tuntien jälkeenpäin harmittaa kun ei ostanut isompaa... Siis jos päädyn ostamaan mopon.

    Olen kyllä aika aktiivisesti tehnyt tarjouksia myyntipalstoilla ja nimenomaan ole pommittanut Kymco Agility 50cc ja 125cc malleja. Eli käytettyjä olen katsellut. Hinnaksi olen asettanut max. rajan 1500€(125cc)

    Päivitän taas kun tulee uutta kerrottavaa tilanteesta.

    Kiitos kaikille neuvoista, tiedoista ja kommenteista.
  14. #14
    Lauantaina musta tuli sitten uusi skootterin omistaja
    Tuli sitten ostettua Kymco 125cc -06 3500km ajettu

    En ole edes ajanut ennen skoottereita(prätkillä jonkun verran), mutta pitää sanoa että on kyllä mukavan letkeää suhailla kaupungissa. Eikä sillä nyt liikenteessä jalkoihinkaan jää. Asiaa auttaa myös että en ole erityisen pitkä ja "isoluinen" eli elopainoakaan ei hirveän paljon. Mutta täytyy kyllä sanoa, että 50cc olisi ollut iso virhe kohadalleni. Olisin turhautunut alle viikossa... Nyt kuitenkin voi ajaa huoletta liikenteen mukana.

    Tulipa sitten kokeiltua mielenkiinnosta huiputkin eli 117kmh(mittarin mukaan), eikä ollut edes alamäki

    p.s , mistä saisin mahd. halvalla uuden avokypärän, pääsis tyttöystäväkin kyytiin/ajamaan halutessa???
  15.  
  16. #15
    Onneksi olkoon! Kohta huomaat varmaan selaavasi hakukoneella suurempien skoottereiden valikoimaa. Näin kävi minullekin ja varmaan monelle muullekin. On se niin hauskaa !

    Saksalaisissa nettikaupoissa on parhaillaan ale menossa. Sieltä saat kypäriä edullisesti, mutta niin varmaan kotimaisistakin liikkeistä, kun poistavat tämän ajokauden tuotteita.

    Esim. Louis , Polo
    Aikuinen nainen nexusti