Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Käväisin tuossa lenkin välimeren rannalla ja menomatkalla heti saksassa ensimmäisen irroittelun jälkeen bensan kulutus karkasi käsistä. Yli 10L / 100km 80 nopeudella . Bensa tulee palamattomana pakoputkesta läpi. Onko ruisku seonnut vai onko siellä jäänyt vain "jokin" päälle? Nyt tiedän miltä custom kuskeista tuntuu kun pitää 150km jälkeen mennä tankille, nimimerkki 10 päivää 4500km 30 tankkausta. Pyörä on viimeisen 50t km aikana kuluttanut 6-6.5 L/100km.
    Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
    BMW K 1200 RS
    Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
    http://www.bmwkltibmixof.com/
  2. #2
    Käytä vikakoodien luvussa huollossa. Jos pyörä muuten kulkee ja toimii oikein, kuulostaa siltä että Motronic työntää tuonne liikaa soppaa. Arvauksia: Anturivika? Imuilman tai moottorin lämpötilan?
    <p>2002-2014</p>
  3. #3
    Oma veikkaukseni on jonkin ruiskun anturin kontaktihäiriö tai rikkoutuminen. Ruisku menee "limb modeen" jolloin yleensä kulutus lisääntyy jonkinverran,,, ehkä paljonkin. Käynti ei välttämättä kärsi juurikaan. Eli vikakoodien lukuun.

    Toinen mahdollinen vika voisi olla tps eli kaasuläppien asentoanturi. Eli jos tuon asentoasetus muuttuu, yleensä polttoaineenkulutus saattaa muuttua paljonkin. Tosin tämän pitäisi aiheuttaa käyntihäiriöitä melkoisesti.

    Kolmas syy voisi olla polttoaineen paineen nousu, eli painesäädin rikki tai paluuletku puristuksissa tai jotenkin muuten tukossa. Nämä kaksi viimeistä vikaa eivät anna välttämättä vikakoodia, eli niitä ei voi "diagnosoida" pelkästään vikakoodeja lukemalla.

    Millätavalla kone käy noin verrattuna aiempaan ja tuleeko pakoputkesta tosiaan bensaa ulos, ei kai sentään?? Tuo 10l/100km ei pitäisi edes aiheuttaa mustaa savutusta, joka siis kielisi rikkaasta seoksesta?
    Now: BMW R1200S. Old: BMW R1100S, Yamaha FZR1000
  4. #4
    Kone käy aivan normaalisti, polttoaineletkut tarkistin matkan aikana. Sivulaukku aivan nokinen ja hetken takana ajanut kaveri rupes valittamaan päänsärkyä kaameasta katkusta.
    Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
    BMW K 1200 RS
    Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
    http://www.bmwkltibmixof.com/
  5. #5
    Tommonen bensan kulutus ei oo hyväksi, jos kerran raakana ulos pyrkii
    Liika bensa kuluttaa moottoria erittäin nopeasti, lue huuhtoo voitelevan öljykerroksen pois sylintereiden seinämiltä. Ja siinä vaiheessa kun öljyn määrä alkaa ns. lisääntymään bensan vaikutuksesta, kannattaa lopettaa ajaminen.
    Pikaisesti ton ongelman korjaisin/korjauttaisin.
    Nopeus on valttia!

    +200 MPH CLUB FINLAND

    Kawasaki Ninja H2



    * * * * * * * *
  6. #6
    Lisää valistuneita veikkauksia:

    - Lambda rikki
    - Bensan paineensäädin epäkunnossa
    Ei vanha vittuile, vanha neuvoo.
  7. #7
    Käväisin MJL huollossa vähän kyselemässä ja taisi vika löytyä. Ennen matkaa vaihdoin öljyjen ja suodattimien lisäksi TULPAT. Olivatkin sitten pykälää liian kylmät, nyt kun kaasuttelin paikalla niin savutti enemmän kuin muinainen Ritmon diisseli . Vanhat tulpat paikalle ja, kas savutus katosi lähes täysin. Huomenna heitän sellaisen tankillisen ilta-ajelun, katsotaan sitten oliko vika noin yksinkertainen.
    Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
    BMW K 1200 RS
    Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
    http://www.bmwkltibmixof.com/
  8. #8
    400 kilsan lenkki heitetty, kulutus normalisoitunut, mutta pölläyttää kiitettävät savut vielä kiihdytyksissä.
    Opetus, Bemariin ei saa laittaa kuin vain ja ainoastaan oikean lämpöarvon omaavat tulpat.
    Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
    BMW K 1200 RS
    Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
    http://www.bmwkltibmixof.com/
  9. #9
    Lainaa (Mikk@ @ Elo. 02 2007,00:42) kirjoitti
    400 kilsan lenkki heitetty, kulutus normalisoitunut, mutta pölläyttää kiitettävät savut vielä kiihdytyksissä.
    Opetus, Bemariin ei saa laittaa kuin vain ja ainoastaan oikean lämpöarvon omaavat tulpat.
    Niinpä niin custom-kuskina.
    Ajelen tankillisella n. 340 km. Normaali kaasari.
    Vaikka kaasari olisi kuinka säädöistään pielessä, niin tuommoista ei tapahtuisi.
    On ne niin hienoja nuo ruiskut.
    Pysytään hengissä kesä kerrallaan
  10. #10
    Hieno homaa, että asia selvis noin vähällä!
    SL125, CB500Four, CX500, K75RT, K1100LT, K1100LT, NX250, K1200LT, F650GS, K1100LT, 1200LT, nykyinen GL1800
  11.  
  12. #11
    Lainaa (Jutajammu @ Elo. 02 2007,01:33) kirjoitti
    Lainaa (Mikk@ @ Elo. 02 2007,00:42) kirjoitti
    400 kilsan lenkki heitetty, kulutus normalisoitunut, mutta pölläyttää kiitettävät savut vielä kiihdytyksissä.
    Opetus, Bemariin ei saa laittaa kuin vain ja ainoastaan oikean lämpöarvon omaavat tulpat.
    Niinpä niin custom-kuskina.
    Ajelen tankillisella n. 340 km. Normaali kaasari.
    Vaikka kaasari olisi kuinka säädöistään pielessä, niin tuommoista ei tapahtuisi.
    On ne niin hienoja nuo ruiskut.
    Hyvä kuitenkin, että jaksoit avautua. Viestisi on meille kaikille tärkeä. Kiitos.