Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    moro.
    Mistä voisi johtua "kolina" mikä kuuluu tyhjäkäynnillä jostain vaihdeistosta tai kytkimestä. Kun laittaa pykälän päälle ja "luistattaa" kytkintä niin kolina häviää. kuuluuko moinen ääni merkkiin/malliin vai onko siellä jotain rikki.
    -K-
  2. #2
    Voisko olla nokkaketju joka kolisee? Nokkaketjunkiristinhän noissa on tyyppivika..
    Kawasaki ZZR1400 -09
  3. #3
    hmmm... juuri viikko sit ostin tollasen xj600 vuodelta 85. pitää kans tyhjäkäynnillä kalkatusta, kierroksilla hiljenee sit kokonaan, ite oon kääntynyt tohon ketjunkiristimeen että se olis siinä jo kulunut... onkos tietoa sen vaihtamisesta? helppoo vai pura ja kokoa koko kone?
  4. #4
    Itse pitäisi tehdä sama operaatio. Jäänbyt oottaan talvea, kun kone palasiksi tai ketju poikki ja ketju uudestaan kiinni.

    Kumpikaan vaihtoehto ei kuulosta kivalta.
    Hommat Hanskassa, Hanskat Hukassa.
  5. #5
    Ilman mitään vastuuta, lukekaa tämä ketju:
    LINKKI_Keskustelua_Divarin_nokkaketjun_kiristimest ä
    Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
    - - - - - - - - - - -
    "Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
    - - - - - - - - - - -
    Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
  6.  
  7. #6
    Tästäkin asiasta löytyy juttua paljonkin, joten hakua ensin.

    Mutta sanotaan nyt jotain asiaan, jakoketjun kiristin ei ole ongelma, samanlaista käytetään monessakin laitteessa, ainoastaan ne jouset on hieman löysät, joten sitä voi kiristää esim. pienellä pultin pätkällä. Jakoketjulla saa ajaa huoletta toistasataa tuhatta, se ei tuota rallatusta aiheuta, vaan löysällä oleva jakoketju tikittää.

    Ensiövetoketju venyy ajan myötä ja se välittää voiman kytkimelle ja laturille, jotka aiheuttavat hakkaavaa liikettä tyhjäkäynnillä, jolloin ensiövetoketjun välykset ilmenevät kyseisenä rallatuksena. Kytkin pohjassa kytkimen pyörivä massa pienentyy olennaisesti, jolloin massahitaus voima pienenee, eikä hakkaava liike ole niin voimakas, joten ääni häviää.

    Mulla se ääni on kuulunut jo 40000km ajan muuttumatta sen pahemmaksi, joten minä en ainakaan konetta sen takia aukaise, antaa rallattaa vaan.