Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
  1. #1
    Onko kukaan laittanut kuulosuojaimia kypärään? Korvat on tässä matkan varrella joutuneet sen verran koville, että nyt täytyy saada kuulon suojaus kuntoon tai lopettaa ajaminen.

    Onko kokemuksia tai kuulopuheita? Ja pliis, ei puhuta nyt muista metodeista kuin kuulosuojainten laittamisesta kypärään.
  2. #2
    Jaa eikai siinä muu auta ku alkaa kaivertamaan pehmusteisiin peltoreille paikkaa? Onko joku tietty syy, ettei perinteiset korvatulpat kelpaa?
    premier

    emeritus
  3. #3
    Peltorit potan sisään, sen todella haluaisin nähdä!

    Itsellä S1 + RC3 niskatuki + Quiet - tulpat.... ja kuulen nakupyörällä oman hengitykseni 120km/h vauhdissa. Oikeasti...
    "Monsterilla ajaminen on kuin ratsastaisi krapulaisella härkäsammakolla. Eli siis hel-vetin siistiä!"

    "Ei se ole vika, se on ominaisuus"

    Spagettihirviö 800i.e
  4. #4
    Lainaa (Marcel @ Heinä. 05 2007,00:50) kirjoitti
    Peltorit potan sisään, sen todella haluaisin nähdä!

    Itsellä S1 + RC3 niskatuki + Quiet - tulpat.... ja kuulen nakupyörällä oman hengitykseni 120km/h vauhdissa. Oikeasti...
    OT: Mikä on RC3 niskatuki ja miten se vaikuttaa ääniin?
    premier

    emeritus
  5. #5
    Lainaa (premier @ Heinä. 05 2007,01:02) kirjoitti
    Lainaa (Marcel @ Heinä. 05 2007,00:50) kirjoitti
    Peltorit potan sisään, sen todella haluaisin nähdä!

    Itsellä S1 + RC3 niskatuki + Quiet - tulpat.... ja kuulen nakupyörällä oman hengitykseni 120km/h vauhdissa. Oikeasti...
    OT: Mikä on RC3 niskatuki ja miten se vaikuttaa ääniin?
    Motocross käyttöön tarkoitettu, pientä vessanpytyn kantta muistuttava, lasten kokoa oleva niskatuki. Se blokkaa sopivasti olkapään ja kypärän alaosan väliin jäävän tilan viiman pyörteilyn ja näinollen pienentää melua.

    ...Tai siis ei kantta vaan sitä keskimmäistä palaa, jossa on reikä keskellä mutta tämä taisi olla turha lisäys. Lisäsimpä kuitenkin...



    "Monsterilla ajaminen on kuin ratsastaisi krapulaisella härkäsammakolla. Eli siis hel-vetin siistiä!"

    "Ei se ole vika, se on ominaisuus"

    Spagettihirviö 800i.e
  6. #6
    Itse en alkaisi kypärää pilkkomaan kuulosuojaimien takia, jos muun pääkopan suojaavuus yhtään painaa vaa'assa. Mutta autopuolellahan aika monessa kypärissä on kuulosuojaimet laitettu jo tehtaalla. Täältä vaan valitsemaan...
    <span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
  7. #7
    Jotkut näppärät nappikuulokkeet, jotka suodattaa ulkoisen melun, kun kuuntelet MP3 tjms...

    Mulla oli jotkut Sennheiserin nappikuulokkeet omassa käytössä... en muista mallia, mutta ihan hyvät.

    Toki korvatulpat ovat halpa vaihtoehto.
    Suzuki Bandit 650
  8. #8
    Ihmettelin ja ihmettelin pitkään... Kuolaimet kypärään? Loma olisi ilmeisesti asiaa...
    Erilainen "nuori".
  9. #9
    Lainaa (premier @ Heinä. 05 2007,00:26) kirjoitti
    Jaa eikai siinä muu auta ku alkaa kaivertamaan pehmusteisiin peltoreille paikkaa? Onko joku tietty syy, ettei perinteiset korvatulpat kelpaa?
    Korvatulpat jotenkin "pumppaa" korvassa edestakaisin vaikka ne istuu hyvin paikallaan ja on huolellisesti laitettu. Taas on kamala tinnitus ollut päällä kun on muutaman kuukauden ajellut... S1 ja normaalitulpat. En usko että mikään tulppa parantaa asiaa.

    Yhden ukon näin joskus ohimennen joka oli tehnyt laittanut kuulosuojaimet kypärään. Ei taida täällä vaikuttaa... Eipä kai siinä muuta kun styroksia kaivertelemaan. Vanha kypärä joutaa koekaniiniksi.

    Niin ja nyt ei ole huonoista ilmavirroista kyse...



  10. #10
    Ootko harkinnu muotoon valettuja korvatulppia? Niiden pitäis istua just eikä melkeen. Ei munkaan korviin minkäänlaiset normaalit ear-tyyppiset ratkasut sovi, joten on joutunu ilman tulppia ajelemaan S1:llä. Ja nakupyörällä Ens viikolla saan onneks noi valetut tulpat niin ei tarvii enää kuulon rippeiden takia huolehtia.
    premier

    emeritus
  11. #11
    käytän joskus pitemmille heitoilla kertakäyttötulppia, mutta sekin loppuu kun(jos), saan sen matalamman pleksin tohon suizaan. ihmettelenpä millä ajelet, kun ei tulpatkaan auta
    honda cbr 1100 XX
  12. #12
    "Korvakittiä", joka muotoutuu purkan lailla korvan mukaan sopivaksi, saa apteekista muutamalla ekellä ( ei kertakäyttöistä) ja ei muutakuin
    T. Jusa
  13. #13
    Ai kehveli ja just luin jostain mopolehdestä että joku valmisti kuulosuojaimia jotka eivät tee painetta ja melkein nauratti ja en muista kuka oli?
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  14. #14
    Olen harkinnut muotoon valettavia tulppia. Mutta ongelma tuntuu olevan siinä että jos korvakäytävän tukkii tavaralla niin se tavara tuppaa heilumaan siinä jotenkin niin että korvat alkaa soida. Ajaessa olo on ihan ok, mutta tinnitus ajon jälkeen tuntuu ja varsinkin ajokauden aikana lisääntyy älyttömästi.

    Korvat on varmaan bänditouhuista joutunut jo ennestään koville ja tuntuu että ne ei kestä enää ylimääräistä rasitusta.

    Jos on käyttänyt kuulosuojaimia niin tietää että ne on ihan eri planeetalta kuin tulpat...
  15. #15
    Lainaa (jko @ Heinä. 06 2007,00:15) kirjoitti
    "Korvakittiä", joka muotoutuu purkan lailla korvan mukaan sopivaksi, saa apteekista muutamalla ekellä ( ei kertakäyttöistä) ja ei muutakuin *
    Mä ostin tota (jos sitä läpinäkyvää muovailuvahaa), mutta kun kypärän vetää päähän, niin se irtoaa jo siinä vaiheessa korvanlehdistä kun korvat "venyy". Tietysti jos kypärä on mallia horo, niin...
    Ohjeessa kiellettiin laittamasta korvakäytävän sisään muuta kuin painamalla klönttiä. On kai ensisijaisesti tarkoitettu uimareille jne..

    Itse käytän earia kapeampia/pienempiä tulppia (oliko jotain bilson small) ja leikkaan vielä vähän lyhemmäksi, jotta eivät hankaa kypärän pehmusteeseen.

    Pitäisi käydä teettämässä muotoonvaletut..
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  16. #16
    Itsellä autocomin kuulokkeet ja niiden alla huonekaluhuopaa fixaamassa kuulokkeet täsmällisiksi. Ei noilla ihan omaa hengitystään kuule, mutta painavat korvakäytävät hellästi kiinni ja vaimentavat niin, ettei tulppia juuri tule käytettyä. Saapahan sitten välillä kuunnella yksin mennessä musaa ja kahden kulkiessa toisen jutustelua.
  17. #17
    Lainaa (Marcel @ Heinä. 05 2007,00:50) kirjoitti
    Peltorit potan sisään, sen todella haluaisin nähdä!

    Itsellä S1 + RC3 niskatuki + Quiet - tulpat.... ja kuulen nakupyörällä oman hengitykseni 120km/h vauhdissa. Oikeasti...
    Rohiseeko hengitys pahasti?
  18. #18
    Tulppia ja muotoiltavaa vahaa olen käyttänyt. Tuota vahaa on miellyttävämpi käyttää kuin tulppia. Nuo kuulevat muotoonvaletut on hankintalistalla ja niitä voi myös käyttää metsälläkin. Joku mainitsi, että vaha irtoaa, kun kypärän vetää päähän. Minulla ei tuota ongelmaa ole, kun käytän kypärähuppua, niin ei vahat irtoa korvasta. Biltemasta ostetut korvatulpat on melko huonoja, mutta kyllä niilläkin pärjää. Tulppien koko vaan vaihtelee ja osa saattaa olla niin paksuja, ettei niitä saa muotoiltua sopivaksi sitten millään. Yksi katkesi korvakäytäänkin, kun otin korvasta pois. Työpaikan sairaanhoitaja otti sen sitten pois.
    Kahteen asiaan maailmassa ei voi luottaa, eli mennään vaan yhdelle ja minä vaan kokeilen vähän sormella.

    Sinun puheet on kuin Iitan pieru, puolet paskaa.
  19. #19
    Ite oon käyttänyt ihan noita "ear -korvatulppia". Töistä aina napannu muistaessani mukaan, sieltä kun löytyy kaiken värisiä, muotosia ja kovuuksisia. Mukava on kyllä ajella tulpat korvissa. Toisaalta taas ekoilla kerroilla tuntu, että liiankin hiljaista... Sen oon huomannut, että ajelen mielestäni hieman rivakammpin, kun on tulpat korvilla. Saattaa olla, kun mökäputken ja koneen ärjynä ei kuulu, niin huomaamattomampi antaa kenkää...
    Viisas pääsee vähemmällä!
  20. #20
    Lainaa (suomipoika @ Heinä. 06 2007,01:25) kirjoitti
    Olen harkinnut muotoon valettavia tulppia. Mutta ongelma tuntuu olevan siinä että jos korvakäytävän tukkii tavaralla niin se tavara tuppaa heilumaan siinä jotenkin niin että korvat alkaa soida. Ajaessa olo on ihan ok, mutta tinnitus ajon jälkeen tuntuu ja varsinkin ajokauden aikana lisääntyy älyttömästi.
    Itsekin olen havainnut tinnitusta ajon jälkeen toisessa korvassa tulppien käytön yhteydessä. Olen epäillyt (=toivonut), että tulppa/kypärä-yhdistelmä vaikuttaa korva-alueen verenkiertoon sillä tavalla, että aiheuttaa ohi menevää tinnitusta.

    Tinnitusta tulee kyllä myös ilman tulppia ajaessa. Pahimmillaan kuulonsuojaus ei ole tulppien avulla riittävä. Ääni voi edetä kuuloelimiin myös suoraan kallon läpi. Tällä periaatteella toimivia kuulokkeitakin on olemassa.
  21. #21
    Lainaa (suomipoika @ Heinä. 06 2007,01:25) kirjoitti
    Jos on käyttänyt kuulosuojaimia niin tietää että ne on ihan eri planeetalta kuin tulpat...
    Ite käytän Elacinin muotoonvaletut tulpat ja ne ovat kyllä mun mielestä vielä paremmat kun kuulosuojaimet, kokemus on niistäkin töissä. Kuulosuojaimella ovat korvat ihan hikisiä jo lyhyenkin käytön jälkeen mutta tulpat voi pitää vaikka koko päivän korvissa eikä niitä edes tuntee kun ovat just korvaan sopivia. Ja niillän saat suodatettu juuri ne häiritsevät taajuudet pois korvista.
  22. #22
    Lainaa (mustax8 @ Heinä. 06 2007,11:16) kirjoitti
    Lainaa (suomipoika @ Heinä. 06 2007,01:25) kirjoitti
    Olen harkinnut muotoon valettavia tulppia. Mutta ongelma tuntuu olevan siinä että jos korvakäytävän tukkii tavaralla niin se tavara tuppaa heilumaan siinä jotenkin niin että korvat alkaa soida. Ajaessa olo on ihan ok, mutta tinnitus ajon jälkeen tuntuu ja varsinkin ajokauden aikana lisääntyy älyttömästi.
    Itsekin olen havainnut tinnitusta ajon jälkeen toisessa korvassa tulppien käytön yhteydessä. Olen epäillyt (=toivonut), että tulppa/kypärä-yhdistelmä vaikuttaa korva-alueen verenkiertoon sillä tavalla, että aiheuttaa ohi menevää tinnitusta.
    En tiedä muista, mutta kun itsellä on jatkuva tinnitus, niin tulppien käyttö aiheuttaa sen, että kun korvat adaptoituvat hiljaisuuteen niin jo olemassaoleva tinnitus kuuluu kun korvat herkistyvät. Normaalisti päivän aikana vinkunaa ei huomaa, kun korvat tottuvat jatkuvaan hälyyn, mutta taas nukkumaan mennessä kun on hiljaista niin vinkuna kuuluu. Tulpat aiheuttavat saman ilmiön.

    Korvien vinkuna on aina merkki kuulovauriosta ja on todellakin syy alkaa huolehtimaan kuulostaan. Itsellä nyt soittohommien takia finfonicin -25db valetut tulpat, ja ne ovat uskomattoman hyvät.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  23. #23
    Lainaa (Marcel @ Heinä. 05 2007,00:50) kirjoitti
    Peltorit potan sisään, sen todella haluaisin nähdä!
    Kun viime kesänä juttelin konstan kanssa niin selvästi peltorin kaltaiset kupit oli sisällä ja kun niitä ihmettelin, kertoi muistaakseni
    tuon valkoisen Nolanin tehdyn jyväskylässä.
    Pannari maistuu makeelta!
  24. #24
    Lainaa (Marcel @ Heinä. 05 2007,00:50) kirjoitti
    Itsellä S1 + RC3 niskatuki + Quiet - tulpat.... ja kuulen nakupyörällä oman hengitykseni 120km/h vauhdissa. Oikeasti...
    Mites tuo RC3 tuki, tarvitaanko siihen myös nuo panssarit?

    Onko se tämä, sivun lopussa:
    http://www.allright.fi/uutuudet.html
  25. #25
    Jotkut earit on liian pitkät, jolloin ulkopää ottaa kypärään kiinni ja tämä aiheuttaa helvetillisen metelin kun kypärä tärisyttää tulppaa.

    Itse kokeilin stormin 'kumista' tulpppaa, yllättävän hyvä. siitä on pieni tappi, jolla tulppa on helppo painaa korvaan. vaimennuskin hyvä ja asennus tod hyvä.

    Ihme juttu on se, että nakupyörä on hiljaisempi lähes aina verrattuna katepyörään. Katepyörä aiheuttaa kypärään turbulenssia ja ääni on kovempi, vaikkakin itse ilmanpaine/tuuli on pienempi.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  26. #26
    Lainaa (fredde @ Heinä. 06 2007,11:24) kirjoitti
    Lainaa (suomipoika @ Heinä. 06 2007,01:25) kirjoitti
    Jos on käyttänyt kuulosuojaimia niin tietää että ne on ihan eri planeetalta kuin tulpat...
    Ite käytän Elacinin muotoonvaletut tulpat ja ne ovat kyllä mun mielestä vielä paremmat kun kuulosuojaimet, kokemus on niistäkin töissä. Kuulosuojaimella ovat korvat ihan hikisiä jo lyhyenkin käytön jälkeen mutta tulpat voi pitää vaikka koko päivän korvissa eikä niitä edes tuntee kun ovat just korvaan sopivia. Ja niillän saat suodatettu juuri ne häiritsevät taajuudet pois korvista.
    Näin myös . Toki ne hieman enemmän maksaa, kuin työmaalta palkanjatkeena lainatut kertakäyttötulpat.
    All you´ve got is time - living is takin´ it.
  27.  
  28. #27
    Lainaa (jaket @ Heinä. 23 2007,00:40) kirjoitti
    [clip]
    Itse kokeilin stormin 'kumista' tulpppaa, yllättävän hyvä. siitä on pieni tappi, jolla tulppa on helppo painaa korvaan. vaimennuskin hyvä ja asennus tod hyvä.
    [clip]
    Meillä ainakin sekä itsellä että emännällä nuo Stromin tapilla varustetut tulpat kävivät kipeää. Lisäksi kovasti epäilyttää tuollainen tappisysteemi enkä kyllä suosittele kenellekään, korvakäytävän iho on yllättävän herkkä ja pienen haavan saaminen mahdollista ja tästä seurauksena korvakäytävätulehdus.
    Honda CBF1000