Sivu: 1 / 9:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 248:sta
  1. #1
    Löyty tuollanen LINKKI onko kellään kokemuksia kyseisestä laitteesta ja tietoa mistä noita saisi suomesta?
  2. #2
    Hmm.. toihan lienee vain lisäosa varsinaiseen laitteeseen, eli menee 2 kertaa se 49.99 taalaa, lienee tossa kuvassa pistetty se prätkärengas osuus paikoilleen itse laitteeseen.

    Edit, typöö



    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  3. #3
    Tuolta saa sen _varsinaisen rengaskoneeen_ ...kai

    savenmaa
    K1200RS
  4. #4
    Ja tuolta "hieman" kalliimmalla, tosin samalla koneella hoituu tasapainotuskin.
    Ex:t
    Aprilia RS125 -99
    Ducati SS750FF -00
    Yamaha 1000R Thunderace -02
    Nykyiset:
    Ducati 999S -06
    Honda CR250R -06
    Yamaha R1 -04 (kilvetön)
  5. #5
    Aivan nerokkaan oloinen laite.
    Onko kellään kokemusta?

    Tuollaisen voisi hommata kimpassa tai jopa hitsailla itse vastaavan.

    Mistä saa noita lyijypainoja?
  6. #6
    Ainakin Duellilta näyttäisi löytyvän lyijypainoja, ja varmaankin rengasliikeistä voisi löytyä.
    Ex:t
    Aprilia RS125 -99
    Ducati SS750FF -00
    Yamaha 1000R Thunderace -02
    Nykyiset:
    Ducati 999S -06
    Honda CR250R -06
    Yamaha R1 -04 (kilvetön)
  7. #7
    mahtaako kartiot riittää bemarin takanakin tasapainootukseen??
    Rengasliikkeistä saa painoja, mä hain Euromasterilta semmottoosia tarrakiinnitteisiä painoja muistaakseni euron liuska (5 painoa/liuska)
    K1200RS
  8. #8
    Ittellä on jo tuo vanteelta irrotus kone ja tasapainotus pukki mutta tarvis saada joku joka helpottas kumin irrottamista vanteelta. rengas raudoilla tulee jälkiä mutta tuosta jenkkien koneesta vois ehkä tehdä ihan hyvän. Niin muuten taitaa olla että se onki vaan lisävaruste tuohon auton rengas koneeseen mitä savenmaa myy.



  9. #9
    Amerikassa No-Mar on aika suosittu. Siinä on hyvät videot, varsinkin kohta Bloopers *
    Ostin itse tasapainoituslaitteen Louis:lta, 39.99 keväällä tarjouksessa. Vaikka on olevinaan yksinkertainen systeemi, ihan hienosti toimii eli ainakin ne kolme nakkia jotka olen tasapainottanut on toimineet ihan OK. Hintaa tuossa renkaanvaihtajassa vain riittää. Kaveri on toistaiseksi vaihtanut mulle 7e/rengas ==> aika kauan saa itse vaihdella ennenkuin alkaa tienaamaan. Tietysti kun on omat vehkeet, ei ole aikatauluissa kiinni ja voi vaihtaa milloin haluaa, vaikka keskellä yötä *
    Jos väsäis itse tuollaisen talven pimeinä öinä *



    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  10. #10
    Lainaa (hondamania @ Heinä. 26 2007,21:18) kirjoitti
    Amerikassa No-Mar on aika suosittu. Siinä on hyvät videot, varsinkin kohta Bloopers
    Ostin itse tasapainoituslaitteen Louis:lta, 39.99 keväällä tarjouksessa. Vaikka on olevinaan yksinkertainen systeemi, ihan hienosti toimii eli ainakin ne kolme nakkia jotka olen tasapainottanut on toimineet ihan OK. Hintaa tuossa renkaanvaihtajassa vain riittää. Kaveri on toistaiseksi vaihtanut mulle 7e/rengas ==> aika kauan saa itse vaihdella ennenkuin alkaa tienaamaan. Tietysti kun on omat vehkeet, ei ole aikatauluissa kiinni ja voi vaihtaa milloin haluaa, vaikka keskellä yötä
    Jos väsäis itse tuollaisen talven pimeinä öinä
    America Shopperissa iskä ja kaksi poikaa aina vaihtavat No-Marilla palloja alle. Kukahan hitsaisi tuommoisen täällä?
  11. #11
    Lainaa (NikoL @ Heinä. 26 2007,15:42) kirjoitti
    Ja tuolta "hieman" kalliimmalla, tosin samalla koneella hoituu tasapainotuskin.
    suosittelen! ja toi nylontyökalu(ei naarmuta vannetta) jolla rengas kierretään irti vanteelta on tosi kätevä..
    laitteen hinta on säästetty melko pian ku tilaa esim. saksasta renkaat ja vähän näkee itse vaivaa allelaitossa..
  12. #12
    Onko tuossa Pehkosen aparaatissa jotain suojapaloja tms. vanteelle pitääkseen sen paikoillaan kun alkaa paukuttamaan kumia pois tai uutta kumia paikoilleen. Paljoa nailontyökalu auta jos vanne hinkkautuu pitkin lattiaa/rautoja pitkin.

    Tuo No-Mar olis kyllä aika jees. Tuommonenhan kannattais ostaa useamman kaveruksen kesken johonkin talliin.
  13. #13
    Lainaa (SeniliX @ Heinä. 31 2007,08:18) kirjoitti
    Onko tuossa Pehkosen aparaatissa jotain suojapaloja tms. vanteelle pitääkseen sen paikoillaan kun alkaa paukuttamaan kumia pois tai uutta kumia paikoilleen. Paljoa nailontyökalu auta jos vanne hinkkautuu pitkin lattiaa/rautoja pitkin.

    Tuo No-Mar olis kyllä aika jees. Tuommonenhan kannattais ostaa useamman kaveruksen kesken johonkin talliin.
    on siinä jonkinlaiset suojat.. oon ite kyl laittanu tilanteen mukaan jottain lisä suojaa alle..
  14. #14
    Lainaa (SeniliX @ Heinä. 31 2007,08:18) kirjoitti
    Tuo No-Mar olis kyllä aika jees. Tuommonenhan kannattais ostaa useamman kaveruksen kesken johonkin talliin.
    Vaikutti kyllä melko mainiolta laitokselta tosiaan. Myykö näitä joku Euroopan puolella?

    Kotimaisessa versiossa jäisi kyllä minulta tuo kiilapalikalla ja kuminuijalla paukutus tekemättä.
  15. #15
    Siinähän pyöri myös ylhäällä mainos että saa osa toimituksena edullisesti jos pystyy itse hitsaamaan kasaan.
  16. #16
    Miksi tuo "No-Mar" ei voisi olla vain tanko kiinni vaikka ruuvipenkissä joka tulee vanteen läpi kuten oma akseli?

    Samalla tavalla tuon voi pyöräyttää kun on tuollainen työkalu.
    Tosin vanne on lukittava tapauskohtaisesti jostakin kohtaa.



  17. #17
    Lainaa (Talttapää @ Heinä. 31 2007,11:42) kirjoitti
    Lainaa (SeniliX @ Heinä. 31 2007,08:18) kirjoitti
    Tuo No-Mar olis kyllä aika jees. Tuommonenhan kannattais ostaa useamman kaveruksen kesken johonkin talliin.
    Vaikutti kyllä melko mainiolta laitokselta tosiaan. Myykö näitä joku Euroopan puolella?

    Kotimaisessa versiossa jäisi kyllä minulta tuo kiilapalikalla ja kuminuijalla paukutus tekemättä.
    Tuo kyl vaikuttais pätevältä ja nopeuttaisi vielä hommaa. Nykyään vaihtotyön hoituu kotimaisen laitoksen tapaan, mutta renkaan kampean vanteelta kolmella bilteman raudalla ja siitä jää vähän jälkiä vaikka käyttää letkusta tehtyä vannesuojaa. Itteeni se ei häiritte, mutta joitain muita se voi vaivata.

    Kuminuijalla paukuttelu vaikuttaa kyllä aika miehekkäältä... vielä kun ois jotkut hiilarivanteet työnalla
    ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  18. #18
    Lainaa (jens @ Syys. 04 2007,21:25) kirjoitti
    Lainaa (Talttapää @ Heinä. 31 2007,11:42) kirjoitti
    Lainaa (SeniliX @ Heinä. 31 2007,08:18) kirjoitti
    Tuo No-Mar olis kyllä aika jees. Tuommonenhan kannattais ostaa useamman kaveruksen kesken johonkin talliin.
    Vaikutti kyllä melko mainiolta laitokselta tosiaan. Myykö näitä joku Euroopan puolella?

    Kotimaisessa versiossa jäisi kyllä minulta tuo kiilapalikalla ja kuminuijalla paukutus tekemättä.
    Tuo kyl vaikuttais pätevältä ja nopeuttaisi vielä hommaa. Nykyään vaihtotyön hoituu kotimaisen laitoksen tapaan, mutta renkaan kampean vanteelta kolmella bilteman raudalla ja siitä jää vähän jälkiä vaikka käyttää letkusta tehtyä vannesuojaa. Itteeni se ei häiritte, mutta joitain muita se voi vaivata.

    Kuminuijalla paukuttelu vaikuttaa kyllä aika miehekkäältä... vielä kun ois jotkut hiilarivanteet työnalla
    rengas lähtee aikast helposti ku raottaa rengasraudalla,sen verran että saa sen nylontangon väliin.
    sen jälkeen paukutellaan kumivasaralla tankoa..
    kyl pelkillä rengasraudoilla vaihtaminen on aikast paljon hankalampaa..
  19. #19
    Lainaa (SeniliX @ Heinä. 31 2007,08:18) kirjoitti
    Onko tuossa Pehkosen aparaatissa jotain suojapaloja tms. vanteelle pitääkseen sen paikoillaan kun alkaa paukuttamaan kumia pois tai uutta kumia paikoilleen. Paljoa nailontyökalu auta jos vanne hinkkautuu pitkin lattiaa/rautoja pitkin.

    Tuo No-Mar olis kyllä aika jees. Tuommonenhan kannattais ostaa useamman kaveruksen kesken johonkin talliin.
    Näyttäs tuolta Storm:lta löytyvän suojat n. 12 € hintaan...

    http://www.storm-motor.fi/shop....MK-1306
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  20. #20
    Lainaa (Masa @ Syys. 07 2007,15:54) kirjoitti
    Lainaa (SeniliX @ Heinä. 31 2007,08:18) kirjoitti
    Onko tuossa Pehkosen aparaatissa jotain suojapaloja tms. vanteelle pitääkseen sen paikoillaan kun alkaa paukuttamaan kumia pois tai uutta kumia paikoilleen. Paljoa nailontyökalu auta jos vanne hinkkautuu pitkin lattiaa/rautoja pitkin.

    Tuo No-Mar olis kyllä aika jees. Tuommonenhan kannattais ostaa useamman kaveruksen kesken johonkin talliin.
    Näyttäs tuolta Storm:lta löytyvän suojat n. 12 € hintaan...

    http://www.storm-motor.fi/shop....MK-1306
    Noi suojat on ihan hanurista. Liian pehmeää materiaalia, raudat menee muutaman käyttökerran jälkeen läpi. Paras ratkaisu rautojen kans on heittää esim. kumimaton palanen raudan ja vanteen väliin, kun alkaa vääntämään ja muistaa käyttää rengasrasvaa. Kilpurin vannesarjoista kiillotin reunat, niin ei maalit irtoile ja pysyy siistinä kymmenienkin vaihtojen jälkeen.
  21. #21
    Jollain oli joskus jossain täällä bittiviidakossa oikeen kuviakin noista itse rakennetuista renkaanvaihto härveleistä...
    Mistäs tähänhätään taas löytyisi kuvia / rakennepiirustuksia...



    Muutama vanha keskustelu tuli vastaan mutta ei sitä missä oli linkki oikein tee se itse piirustuksiin...

    Vanha keskustelu..



    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  22. #22
    Tuossa yksi vaihtoehto mikä on tullut vastaan:
    http://kauppa.savenmaa.fi/Publish....=ren229

    Tuolla asettelulla vaan ei taida onnistua mp:n renkaan painaminen irti vanteelta ilman että jarrulevyt ovat entiset, vaikkakin kovin mopoille sopivaksi tuota mainostetaan.
    <br />
  23. #23
    Lainaa (samu69 @ Tammi. 14 2008,22:39) kirjoitti
    Jollain oli joskus *jossain täällä bittiviidakossa oikeen kuviakin noista itse rakennetuista renkaanvaihto härveleistä...
    Mistäs tähänhätään taas löytyisi kuvia / rakennepiirustuksia...
    Tarkoitatko esim. näitä mun tekeleitä..
    linkki

    EDIT: Ai niin eilisessä hesarissa näkyi Puuilon (vantaan allrightin vieressä) mainos, jossa oli joku sellainen pystymallinen rengaskonehärveli. Hinta oli muistaakseni jotain 50 euroa.

    En tiedä soveltuuko mp:n renkaille, mutta hinta on halpa, koska tuolla ei saa kuin materiaalit teräsmyynnistä..



    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  24. #24
    Lainaa (svahnm @ Tammi. 15 2008,07:55) kirjoitti
    Lainaa (samu69 @ Tammi. 14 2008,22:39) kirjoitti
    Jollain oli joskus jossain täällä bittiviidakossa oikeen kuviakin noista itse rakennetuista renkaanvaihto härveleistä...
    Mistäs tähänhätään taas löytyisi kuvia / rakennepiirustuksia...
    Tarkoitatko esim. näitä mun tekeleitä..
    linkki

    EDIT: Ai niin eilisessä hesarissa näkyi Puuilon (vantaan allrightin vieressä) mainos, jossa oli joku sellainen pystymallinen rengaskonehärveli. Hinta oli muistaakseni jotain 50 euroa.

    En tiedä soveltuuko mp:n renkaille, mutta hinta on halpa, koska tuolla ei saa kuin materiaalit teräsmyynnistä..
    tack ... ei sulla piirustuksia olis faxata?

    Sais verstaan pojille jotain hommia....

    *Kiitos* en tuolta kaupallisten puolelta hoksinut haeskella...
    <span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
    -Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
    -Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>

    <span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
  25. #25
    Jos polttaisin tupakkaa, niin ne löytyis tupakkiaskin kannesta..

    maassa olevien tukipalkkien mitat on sellaiset, että 17" vanne pysyy tukevasti niiden päällä eli hiukan vannetta kapeampi. Väliin pitää kuitenkin mahtua jarrulevyt.

    Korkeudella ei ole merkitystä kunhan liikerata riittää takarenkaillekin. Vipuvarren mittasuhteet käytön mukaan (ratanakit pehmeämpiä kuin 7v. vanha vahvistettu touringrengas..)

    Perushärveli on helppo tehdä. Itse olen lisäksi muotoillut tuon painolatan kaarevaksi vanteen kehää ajatellen, pehmustanut alapalkit kumilla, duunannut kaksoiputkella vipuvarren lukituksen jne. Näihin viimeistelyihin saa palamaan aikaa moninverroin, mutta toisaalta käyttö on mielyttävämpää.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  26. #26
    Minä ajattelin tilata louikselta muut romppeet, pl. renkaan irroitushärveli. Ja sen ajattelin tehdä seinään kiinnitettävää mallia, tähän tyyliin.

    En ole koskaan rengasta vaihtanut, mutta eikö rengasta olisi raudoilla mukavempi väännellä jos sen saisi keskireijästään johonkin kiinni?
    Esim puusta neliön muotoinen kehikko jossa on keskellä vähintään jarrulevyn mentävä reikä, sen verran korkealla reunalla että jarrulevy on turvassa, ja keskellä metallinen akseli mistä renkaan saa keskireiästään kiinni. Myös renkaan alkuirroituksessa tuolla "bead breakerilla" tuo voisi olla kätevä.
    eli tähän tyyliin mutta erillinen värkki
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  27. #27
    Lainaa (jyk4 @ Tammi. 15 2008,11:37) kirjoitti
    En ole koskaan rengasta vaihtanut, mutta eikö rengasta olisi raudoilla mukavempi väännellä jos sen saisi keskireijästään johonkin kiinni?
    Esim puusta neliön muotoinen kehikko jossa on keskellä vähintään jarrulevyn mentävä reikä, sen verran korkealla reunalla että jarrulevy on turvassa, ja keskellä metallinen akseli mistä renkaan saa keskireiästään kiinni. Myös renkaan alkuirroituksessa tuolla "bead breakerilla" tuo voisi olla kätevä.
    eli tähän tyyliin mutta erillinen värkki
    Joo, periaatteessa, jos aiot takoa sitä rautaa kiilamaisesti pakottaen kumia ylös vanteelta. Itse jotenkin karsastan tuota tyyliä.
    Tossa hommassa vain pitää olla nylonkiila tai vastaava. Itse olen napannut sen koko renkaan ihan "hyppysiin" kun kolmella raudalla rengasta houkuttelee pois. Näin pääsee pyörittelemään sitä pystyasennossakin tarvittaessa.

    Käytännössä kun rutiini kehittyy, on kaikki lisäapuvälineet melko turhia, koska niiden käyttö vain hidastaa tapahtumaa.

    Itse painamistapahtuma on melko lyhyt. Muutama painallus kehältä eri paikoista ja kumi on irti, sitten se pitääkin heittää toisin päin ja sama juttu toiselle puolelle.

    Tämän jälkeen raudat pehmusteiden kanssa väliin ja kampeaa renkaan reuna kerrallaan ylös. (näin siis yksinkertaisuudessaan)

    Tärkeintä on, ettei apinan raivolla väännä väkisin kumia vanteen reunan yli, vaan puristaa käsillä ja polvilla kulutupinnasta renkaan ympäriltä kumia vanteen syvinpään keskikohtaan muusta kohdasta paitsi siiitä, joka on tarkoitus saada venymään vanteen yli. Näin siis kehä ikään kuin kasvaa.

    Hiton epäselvästi ilmaistu, mutta liiallisella vääntämisellä tuhoaa vanteen ja renkaan (ei kokemuksta.. ). Varsinkaan kyykkypyörien aluvanteen reuna ei ole mitenkään järin vahva. Sen pystyy kyllä vääntämään soikeaksi, koska renkaassa on kudos, eikä se veny kuten ritsan kumilenkki.

    Yksi pointti, jonka olen huomannut tuossa itse vaihtamisessa eduksi on, että tasapainotus ja tärinät jää minimiin verrattuna leipääntyneen rengasmiehen lopputulokseen. Tämä siksi, että täyttäessä uutta rengasta pääsee huolehtimaan, että rengas asettuu tarkasti ja symmetrisesti kehälleen (renkaan kyljessä on ohjuriraita vanteesta muutaman millin etäisyydellä. Usein ekalla täytöllä rengas asetu täydellisesti vaikka painetta työntäisi 4 baria. vaan sitä pitää pompotella ja tyhjentää välissä. Sen jälkeen tasapainotuksella pääsee vaikuttamaan oikeaan epätasapainoon eikä soikean renkaan "paranteluun".
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  28. #28
    Hankkikaa 14 tuuman peltivanne. Puutarhaletkusta vanteen toiselle reunalle pehmuste.

    Tämän jälkeen betonilattiaan M12 jenka-ankkuri, johon saa kierrettyä n. 40 cm pätkän M12 jenkatankoa.

    peltivanne pudotetaan keskireijästä jenkatankoon ja kas tässä oiva työkalu mp rengastöihin.

    Homma jatkuu siis siten että mp:n pyörä kiinnitetään peltivanteen päälle ja tiukataan mutterilla. Jarrulevyt mahtuvat peltivanteen sisään, joten niitä ei tarvitse irroittaa tai vääntää kieroon lattialla.

    Rengasta vaihtaessa saa todella hyvin polvilla painettua renkaan sivut vanteen olakkeeseen ja pyörä on muutenkin tukevasti.

    Tällä tavalla vaihdettu renkaita yli kolmenkymmenen vuoden ajan.
    Ei vanha vittuile, vanha neuvoo.
  29. #29
    Lainaa (svahnm @ Tammi. 15 2008,07:55) kirjoitti
    Tarkoitatko esim. näitä mun tekeleitä..
    linkki
    Ilmeisesti tää linkki on ollut tonne myyntipuolelle ja nyttemmin poistunut sieltä. Vai?
    Olettaisin, että kyse on siitä vehkeestä jota olen joskus kahtellut enkä onnistu sitä nyt löytämään mistään.
    Onko siis näitä "tekeleitä" tai niihin tarvittavia osia enää jäljellä? Tai edes kuvia niistä.
    Tuutti Honda
  30.  
  31. #30
    Lainaa (kauko @ Helmi. 11 2008,21:01) kirjoitti
    Lainaa (svahnm @ Tammi. 15 2008,07:55) kirjoitti
    Tarkoitatko esim. näitä mun tekeleitä..
    linkki
    Ilmeisesti tää linkki on ollut tonne myyntipuolelle ja nyttemmin poistunut sieltä. Vai?
    Olettaisin, että kyse on siitä vehkeestä jota olen joskus kahtellut enkä onnistu sitä nyt löytämään mistään.
    Onko siis näitä "tekeleitä" tai niihin tarvittavia osia enää jäljellä? Tai edes kuvia niistä. *
    Tässä on yksi kuva moisesta..

    Yhden duunasin tuossa talvella, mutta menee kevääseen, ennen kuin ehdin rakennella lisää tarvittaessa.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Sivu: 1 / 9:sta 123 ... ViimeinenViimeinen