Sivu: 2 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 248:sta
  1. #31
    Lainaa (kauko @ Helmi. 11 2008,21:01) kirjoitti
    Onko siis näitä "tekeleitä" tai niihin tarvittavia osia enää jäljellä? Tai edes kuvia niistä. *:)
    Tämmönen kuva löytyi

    http://www.mp-foorumi.com/gallery....102.jpg
  2. #32
    Onko se renkaan vaihdattaminen liikkeessä niin helvetin kallista? jos 10 000 km ajaa renkaalla niin ei se liikkeessä käyminen pitäis kovin kalliix tulla... Se on sit eri asia jos radalla vetelee kumeja per ratapäivä...
    Wallu
  3. #33
    niin ja sit kun onnistut vahingos tekemään hallaa vanteeseen noiden aparaattien kanssa tulee "renkaan vaihto ihmeelle" hintaa...

    Kuten esim. Aprilian magneesiumvanne...hinta vain reipas 2000€... Tuskin veisin vannetta millekkään nyrkkipajalle...Tavalliseenkin mp:n vanteeseen saa loppujen lopuksi aika helposti tehtyä vahinkoa...
    Wallu
  4. #34
    Lainaa (Waltsu407 @ Helmi. 11 2008,21:55) kirjoitti
    Onko se renkaan vaihdattaminen liikkeessä niin helvetin kallista?
    Siitäkös epäilet sen olevan kiinni? Entäpä jos joitakin vaan huvittaa tehdä itse ja silloin, kun itselle sopii?
    XL1200S, eli Sportster 1200 Sport -96
    FLHRI, eli Road King -97
  5. #35
    Lainaa (Waltsu407 @ Helmi. 11 2008,21:55) kirjoitti
    Onko se renkaan vaihdattaminen liikkeessä niin helvetin kallista? jos 10 000 km ajaa renkaalla niin ei se liikkeessä käyminen pitäis kovin kalliix tulla... Se on sit eri asia jos radalla vetelee kumeja per ratapäivä...
    Löytykö sulta vielä niitä kuvia tai vinkkejä sen rengaskoneen värkkäämiseks. Fiksuja kommentteja kuitenkin kerta tuntuu löytyvän..

    Ei jymmärrä, miksi tää menee aina tähän? Voi fiddu kuitenkin...

    p.s. Ja herne ei ole nenässä



  6. #36
    Oon vaan rengasliikkeissä nähnyt niin monta kyyneltä kun "itse on tultu vähän kokeiltua"...Jokainen toki saa yrittää...
    Joskus voi vaan olla viisaampaa luottaa ammattiosaamiseen...
    Wallu
  7. #37
    Lainaa (Waltsu407 @ Helmi. 11 2008,23:12) kirjoitti
    Oon vaan rengasliikkeissä nähnyt niin monta kyyneltä kun "itse on tultu vähän kokeiltua"...Jokainen toki saa yrittää...
    Joskus voi vaan olla viisaampaa luottaa ammattiosaamiseen...
    Renkaanvaihto ei todellakaan ole niin vaikeaa. Pienellä harjoittelulla lähes kuka tahansa pystyy vaihtamaan nykyaikaisen sporttipyörän pehmoiset kumit.

    Tietysti aina löytyy henkilöitä, joille vanneteipin liimaaminen on erityisen dramaattinen ja suuri projekti. Siinä tapauksessa ei luonnollisesti kannata vielä harkita renkaanvaihtoa.

    Mutta ei se nyt oikeasti ole kovin hankalaa. Ja saa vaihdettua kumit juuri silloin kuin haluaa. Minä vaihtelen raudoilla ja Polon irroituslaitteella useimmiten. Varovaisesti kun on liikkeellä niin lopputulos on hyvä.
  8. #38
    Lainaa (Waltsu407 @ Helmi. 11 2008,23:12) kirjoitti
    Oon vaan rengasliikkeissä nähnyt niin monta kyyneltä kun "itse on tultu vähän kokeiltua"...Jokainen toki saa yrittää...
    Joskus voi vaan olla viisaampaa luottaa ammattiosaamiseen...
    Totta tuokin, mutta ei asioita tarvitse tehdä ammatikseen osatakseen hommia. Pitää vain tietää mitä tekee..

    Mun vanteisiin on pahimmat jäljet tulleet juuri liikkeissä, jossa kiireessä (muuten ei pääse palkoille 10-20e vaihtohinnalla) kolhittu joko renkaita irrottaessa pyörästä tai rengasta vanteelta vääntäessä. Itse kun tekee ei jälkiä tule, jos on huolellinen. Samalla pysyy käsitys pyörän muustakin kunnosta laakerit, jarrut, ketjut/rattaat stefat jne..

    Se, että pyörä on esim. pölyinen tarkoittaa monessa liikkeessä, että tätä pyörää ei tarvitse tehdä huolellisesti. Monesti on käytännön ongelma esim. sadekeleillä, ettei pyörä voi olla täysin putipuhdas vaihtoon viedessä vaikka olisikin pessyt laitteen ennen matkaa.

    Lisäksi renkaan istuvuuden vanteelle saa optimoitua. Olen nimittäin sellaisellakin uudella etusella lähtenyt ajamaan, että pyörä voblaa kun tangosta irrottaa vauhdissa.

    Bonuksena tulee helppous, ei ole sidottu viikonpäivään, kellonaikaan tai paikkaan tuon homman hoitaminen. Ainakin itselläni paras aika pyörän kanssa pulata on viikonloput, koska töissä joutuu käymään viikolla. Lisäksi voi edullisesti pulailla reissumatkoja varten eri kumit alle, kuin millä kiertää rataa.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  9. #39
    Lainaa (Waltsu407 @ Helmi. 11 2008,23:12) kirjoitti
    Oon vaan rengasliikkeissä nähnyt niin monta kyyneltä kun "itse on tultu vähän kokeiltua"...Jokainen toki saa yrittää...
    Joskus voi vaan olla viisaampaa luottaa ammattiosaamiseen...
    Enempi on minulle tullut vitutusta rengasliikkeiden ammattilaisten kolhimista vanteista kuin omista harjoituksista. Pahimmillaan vedetty jollain ruosteisella moralla vanhat painot irti, samalla veistäen 10cm skraadu vanteeseen ja kaupan päälle väännetty raudalla vanteen reunaan kunnon lovet.

    Ja rilloja noudettaessa ei mitään omatoimista hyvitysyritystä tai mainintaa asiasta. Korkeintaan on vähän vannerasvalla yritetty vielä peittää klommoja.


    Ite kun kerran opettelee homman niin tulee korkeintaan ne ekat harjoituskappaleet. Liikkeeseen viedessä voi tulla sekundaa joka kerralla.
  10. #40
    Mopojen vyörenkaat ovat rungoltaan niin lutteroita, että raudoilla on suorastaan ilo vääntää ainakin verrattuna crossipyörän piikkibaarumeihin, joiden kanssa rystyset ja polvet olivat aina verillä.

    Rengas irtoaa nopeimmin ja helpoimmin vanteen reunasta ihan pistolapiolla. Lapion kärki vanteen reunaan ja polkaisee reilusti päälle. Tallissa vaihtaa renkaan nopeammin, kuin roudaa rengasliikkeeseen ja takaisin.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  11. #41
    Te ootte käyny huonoissa rengasliikkeissä... , kyl toikin on tosi... Mun ensimmäisen autonvanteet vedettiin viduix eräässä rengasliikkeessä...(en uskalla nimeä mainita tai itsekkin olen kohta syytetty käräjille)... Mut onneksi samalta paikkakunnalta löyty edullinen ja erittäin osaava rengasliike...Ite en ole vahinkoa saanu aikaan rengasta vaihdattessa, mut olen useasti nähnyt vaan näitä "tee se itse" mies asennuksia...
    Wallu
  12. #42
    Lainaa (B12 @ Helmi. 12 2008,09:36) kirjoitti
    Mopojen vyörenkaat ovat rungoltaan niin lutteroita, että raudoilla on suorastaan ilo vääntää ainakin verrattuna crossipyörän piikkibaarumeihin, joiden kanssa rystyset ja polvet olivat aina verillä.
    Itsellekin on jäänyt epämiellyttävä muistikuva renkaanvaihdosta kun taisteltiin nuorempana piikkejä crossipyörään talveksi ja nappulaa kesäksi. Samaten erään enskan takarengas oli tarttunut vanteeseen niin tiukkaan, että lähti pois vasta kun oli henkilöauto tunkilla ilmassa ja rengas tunkin alla.
  13. #43
    Lainaa (Juuzoppi @ Heinä. 25 2007,17:29) kirjoitti
    Löyty tuollanen LINKKI onko kellään kokemuksia kyseisestä laitteesta ja tietoa mistä noita saisi suomesta?
    Löytyykö tuollaista konetta suomesta,tai jotain vastaavaa *
    Entäs onko sellaista jossa on yhdistetty renkaanvahto/tasapainoituskone *
  14. #44
    Lainaa (unnah @ Huhti. 10 2008,21:33) kirjoitti
    Lainaa (Juuzoppi @ Heinä. 25 2007,17:29) kirjoitti
    Löyty tuollanen LINKKI onko kellään kokemuksia kyseisestä laitteesta ja tietoa mistä noita saisi suomesta?
    Löytyykö tuollaista konetta suomesta,tai jotain vastaavaa
    Entäs onko sellaista jossa on yhdistetty renkaanvahto/tasapainoituskone
    Tälläinen löytyi..

    http://kauppa.savenmaa.fi/Publish....=ren229
    -92 GSX-R 750W
  15. #45
    Tuossa uudessa savenmaan koneessa olis jo ideaa mutta se kaipaa edelleen sitä nailoni työkalua ettei tulis naarmuja vanteisiin.... ja hintaaki on.
  16. #46
    Just taas vaihdoin viikko sitten takakumin raudoilla, enkä saanut jälkiä aikaiseksi.. Tänään olis sama homma edessä.

    Mun vanteiden skraidut ovat tulleet huoltopajoilla kun irrottelevat renkaita. Esim. etuvanne saa naarmua kun irrottaessa kolistellaan satuloihin jne..
    Itse renkaanvaihto ei niitä aiheuta, jos huollellisesti tekee kumiputken pätkä suojana.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  17. #47
    Itse vaihdoin viikko sitten omaan pyörääni molemmat renkaat BILTEMAN pitkillä raudoilla (hel**tin hyvät muuten). Ei yhtään naarmua. Suojana palaset öljykanisterin kylkeä. Entuudestaan etuvanteessa on hurja nirhauma/naarmu ammattilaisen rengaskoneesta. Rengasseppä väitti, että kyseessä oli vaikea vanne+kumi -yhdistelmä, että siksi naarmuuntui. Joo, onhan kyseessä kyllä 16" uravanne, eli reunavaijeri on tuettu myös sisäpuolelta rengasta, mutta itse sain täsmälleen samanlaisen renkaan, samalta vanteelta liki ilman työkaluja parissa minuutissa.. Taisin siis tehdä jotain väärin, kun vanne ei saanut uusia vaurioita
    "Pöytänä" käytin työssä 13" auton rengasta, ilman vannetta. Kumin irroittamiseen vanteen reunasta käytin ruuvipenkkiä.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  18. #48
    Lainaa (TunturiTT @ Huhti. 11 2008,11:32) kirjoitti
    Itse vaihdoin viikko sitten omaan pyörääni molemmat renkaat BILTEMAN pitkillä raudoilla (hel**tin hyvät muuten). Ei yhtään naarmua. Suojana palaset öljykanisterin kylkeä. Entuudestaan etuvanteessa on hurja nirhauma/naarmu ammattilaisen rengaskoneesta. Rengasseppä väitti, että kyseessä oli vaikea vanne+kumi -yhdistelmä, että siksi naarmuuntui. Joo, onhan kyseessä kyllä 16" uravanne, eli reunavaijeri on tuettu myös sisäpuolelta rengasta, mutta itse sain täsmälleen samanlaisen renkaan, samalta vanteelta liki ilman työkaluja parissa minuutissa.. Taisin siis tehdä jotain väärin, kun vanne ei saanut uusia vaurioita *
    "Pöytänä" käytin työssä 13" auton rengasta, ilman vannetta. Kumin irroittamiseen vanteen reunasta käytin ruuvipenkkiä.
    Tommonen jämäkkä liukas muovihan voiskin olla hyvä aine väliin..
    Kumiputket murtuu muutaman vaihdon jälkeen..
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  19. #49
    [sarcasm]Kylläpä näyttää vaikealta hommalta.. Ja aikaakin se tuntuu vievän tuhottomasti[/sarcasm]
    *klick*
    Tällähetkellä ei omaa pyörää
    Aiemmin Kawasaki Z750 '08
  20. #50
    Lainaa (TunturiTT @ Huhti. 11 2008,11:32) kirjoitti
    Itse vaihdoin viikko sitten omaan pyörääni molemmat renkaat BILTEMAN pitkillä raudoilla (hel**tin hyvät muuten). Ei yhtään naarmua. Suojana palaset öljykanisterin kylkeä. Entuudestaan etuvanteessa on hurja nirhauma/naarmu ammattilaisen rengaskoneesta. Rengasseppä väitti, että kyseessä oli vaikea vanne+kumi -yhdistelmä, että siksi naarmuuntui. Joo, onhan kyseessä kyllä 16" uravanne, eli reunavaijeri on tuettu myös sisäpuolelta rengasta, mutta itse sain täsmälleen samanlaisen renkaan, samalta vanteelta liki ilman työkaluja parissa minuutissa.. Taisin siis tehdä jotain väärin, kun vanne ei saanut uusia vaurioita
    "Pöytänä" käytin työssä 13" auton rengasta, ilman vannetta. Kumin irroittamiseen vanteen reunasta käytin ruuvipenkkiä.
    Bilteman raudat ovat todellakin erinomaisen hyvät.Vähän voi päitä hioskella kiiltäviksi. Suojina olen käyttänyt halkaistuja puutarhaletkun pätkiä. Tallin lattialla on iso matto ja sen päällä vääntelen.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  21. #51
    Lainaa (Masadist @ Huhti. 11 2008,13:52) kirjoitti
    [sarcasm]Kylläpä näyttää vaikealta hommalta.. Ja aikaakin se tuntuu vievän tuhottomasti[/sarcasm]
    *klick*
    Todellakin. Miksi tehdä "opetusvideo" nettiin jos ei kerran homma ole edes hallussa. Melkoista puuhastelua..
    -Timo
  22. #52
    Lainaa (hetian00 @ Huhti. 11 2008,15:24) kirjoitti
    Lainaa (Masadist @ Huhti. 11 2008,13:52) kirjoitti
    [sarcasm]Kylläpä näyttää vaikealta hommalta.. Ja aikaakin se tuntuu vievän tuhottomasti[/sarcasm]
    *klick*
    Todellakin. Miksi tehdä "opetusvideo" nettiin jos ei kerran homma ole edes hallussa. Melkoista puuhastelua..
    Puuhastelua? Mielestäni se rengas meni paikoilleen aika juohevasti ilman turhia tunaamisia.

    Joo, kyl noi scudmanin videot oli paljon ammattimaisempia, miksihän? Oli toi rengaskin kuin olis vanhaan mummuun upottanut..

    Tosta mun linkistä näki, että kukatahansa "kotikokki" saa renkaan vaihdettua ja painotettua 10minuutissa.
    Tällähetkellä ei omaa pyörää
    Aiemmin Kawasaki Z750 '08
  23. #53
    Lainaa (ST* @ Huhti. 10 2008,22:15) kirjoitti
    Lainaa (unnah @ Huhti. 10 2008,21:33) kirjoitti
    Lainaa (Juuzoppi @ Heinä. 25 2007,17:29) kirjoitti
    Löyty tuollanen LINKKI onko kellään kokemuksia kyseisestä laitteesta ja tietoa mistä noita saisi suomesta?
    Löytyykö tuollaista konetta suomesta,tai jotain vastaavaa *
    Entäs onko sellaista jossa on yhdistetty renkaanvahto/tasapainoituskone *
    Tälläinen löytyi..

    http://kauppa.savenmaa.fi/Publish....=ren229
    Löytyykö muuta vastaavaa myynnissä olevaa laitetta *
  24. #54
    Lainaa (Masadist @ Huhti. 12 2008,10:19) kirjoitti
    Lainaa (hetian00 @ Huhti. 11 2008,15:24) kirjoitti
    Lainaa (Masadist @ Huhti. 11 2008,13:52) kirjoitti
    [sarcasm]Kylläpä näyttää vaikealta hommalta.. Ja aikaakin se tuntuu vievän tuhottomasti[/sarcasm]
    *klick*
    Todellakin. Miksi tehdä "opetusvideo" nettiin jos ei kerran homma ole edes hallussa. Melkoista puuhastelua..
    Puuhastelua? Mielestäni se rengas meni paikoilleen aika juohevasti ilman turhia tunaamisia.

    Joo, kyl noi scudmanin videot oli paljon ammattimaisempia, miksihän? Oli toi rengaskin kuin olis vanhaan mummuun upottanut..

    Tosta mun linkistä näki, että kukatahansa "kotikokki" saa renkaan vaihdettua ja painotettua 10minuutissa.
    Joo, todellakin puuhastelua. Tietenkin jos vaihtelee renkaita kerran tai kaksi kesässä niin samahan se kuinka hitaasti ja hankalasti sen tekee. Mutta jos niitä meinaa vaihdella vähän tiheämmin niin homma voidaan kyllä hoitaa helpomminkin.
    -Timo
  25. #55
    Onkos sillä nyt sit niin väliä meneekö siinä 15 min vai puoli tuntia. Toiset kiillottaa tankkia tunnit, joku virittelee relettä kolme tuntia. Tää on harrastus ja aika harvaa tuntuu tunteja laskevan. Mä olen itse pohtinut laitteiden hankkimista myös, mutta minun ajeluilla 30 tkm / kesä tarkoittaa neljän renkaan vaihtoa ja kaveri vaihtaa 7e kipale ==> ei oikein pääse itse tekemällä tuntipalkoille. Toisaalta saisi vaihtaa silloin kun itselle sopii ja tämä itse roplaaminen on osa harrastusta
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  26. #56
    Mistä löytyy suomesta halvin mp-tasapainoituslaite *
  27. #57
    Lainaa (unnah @ Huhti. 14 2008,20:58) kirjoitti
    Mistä löytyy suomesta halvin mp-tasapainoituslaite
    Biltemasta..
    6 neuroo 20 senttiä + 4 pulttia+mutteria + pikkusen puutavaraa tai metallia.
    4 pikku laakeria ja 2
    Rakennushela/ reikälevy. laakerit 2/levy siten et liki koskee toisiaan ja siihen voi pistää n 15-20mm tangon päälle (pyörän oma akseli, jos on suora)
    Telineistähän on kuvia vaikka kuinka (esim: Louisin.de kone )

    Runko metallia tai puuta. kunhan on suunnilleen tukeva, ei tartte olla mikään mittauspöytä. kunhan kestää rankaan painon suosiolla. mulla oli parissa 2*2sessa noi ja Black& Deckerin työ pöydässä kiinni ja helposti alle 5g (2.5g) painoihin. Oikeessa koneessa tarkistin-täysin tasapainossa.

    Pistät vain akselin tai muun tapin varaan , kuten scudman tuolla "suntuubissa" osoitti ei tartte olla edes just sopiva tanko kunhan on suora. Momentti on riittävä pyörittään sitä... itse asiassa ohuempi tanko pyörii helpommin.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  28. #58
    Jos tuollalailla tasapainottaa vanteen (staattinen tasapainotus) niin se on tasapainossa vain "levossa" vanne voi olla epätasapainossa molemmilla reunoilla eri kohdassa ainakin teoriassa.
    En sitten tiedä minkä verran se vaikuttaa..
    Ittekkin vaihdoin renkaan taakse tuossa viikonloppuna, mutta en jaksanu tasapainottaa kun ihan hyvältä tuntu ajaa.

    Onko kukaan huomannu eroa dynaamisen ja staattisen tasapainotuksen välillä?
    Istun taikka ajelen antaa perä huiman sävelen..
  29. #59
    Lainaa (ST* @ Huhti. 10 2008,22:15) kirjoitti
    Lainaa (unnah @ Huhti. 10 2008,21:33) kirjoitti
    Lainaa (Juuzoppi @ Heinä. 25 2007,17:29) kirjoitti
    Löyty tuollanen LINKKI onko kellään kokemuksia kyseisestä laitteesta ja tietoa mistä noita saisi suomesta?
    Löytyykö tuollaista konetta suomesta,tai jotain vastaavaa *
    Entäs onko sellaista jossa on yhdistetty renkaanvahto/tasapainoituskone *
    Tälläinen löytyi..

    http://kauppa.savenmaa.fi/Publish....=ren229
    Onko muullaisia koneita missään myynnissä *suomessa * Entäs löytyykö noita renkaanirroitusrautoja (nylonpää) suomesta *
  30.  
  31. #60
    Lainaa (NikoL @ Heinä. 26 2007,15:42) kirjoitti
    Ja tuolta "hieman" kalliimmalla, tosin samalla koneella hoituu tasapainotuskin.
    Ilmeisesti ei löydy kuvaa mistään *
Sivu: 2 / 9:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen