Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 43:sta
  1. #1
    Avaus tähän odotettavissa maanantai aamuna 23.7.!



    Aikuinen nainen nexusti
  2. #2
    Tuossa Maxiskootterit keskusteluosiossa - ja varmaan muissakin jonkin verran - on heitetty ilmaan ajatus Maxiskootteristien järjestäytymisestä, joka tapahtuisi enemmän tai vähemmän virallisesti. Tähän tietysti liittyisi kokoontuminen sovittuna aikana sovittuun paikkaan ja käytäisiin läpi viralliset muodollisuudet,jotka liittyvät yhdistyksen perustamiseen. Yhdistyksen ylläpitäminen edellyttää tietysti pieneltä porukalta aktiivisuutta, mutta uskon että pikku hiljaa porukkaa alkaisi löytymään enemmänkin. Pienellä vaivannäöllä autorekisterikeskuksen tilastoista varmasti löytyisivät kaikki maxiskootterin omistajat, joita voisi myöhemmin informoida yhdistyksestä.

    Keitä sitten voisi kuulua yhdistykseen? Ensinnäkin kaikki, jotka omistavat maxin tai ajavat sellaista sekä esim. heidän kumppaninsa. Mukana voisi olla myös samanhenkisiä ihmisiä eli kannatusjäseniä. Mikä on maxiskootteri? Maxiskootteriksi voitaisiin lukea kaikki esim. yli 125 cc skootterit merkistä riippumatta. Miksi oma yhdistys? Varmaan muillekin kuin vain minulle pelkästään on tullut välillä sellainen olo, että emme kuulu välttämättä kumpaankaan ryhmään - moottoripyörät/skootterit. Minä nautin skootterilla ajamisesta, ja tekniikka on toistaiseksi täyttä hebreaa, mutta saapahan ainakin paikallinen merkkihuoltamo duunia. Siis ajaminen on pääasia! Tietysti olisi mukava tavata samanhenkisiä ihmisiä ja kerätä joskus ryhmä jotain yhdessä tehtävää pidempää matkaa varten. Ryhmänä on turvallisempaa matkata "kaukomaille". Varmasti voisimme yhdessä tehdä sopimushankintoja, jolloin varaosien hintaa saataisiin edullisemmaksi.

    On esitetty myös oman keskustelufoorumin perustamista, mutta sen teknisiin yksityiskohtiin en ota tässä kantaa. Kompetenssiasen suhteen nimittäin ei kovinkaan paljoa ole.

    Mutta tarkemmin asiaa aletaan nyt puimaan. Olisiko mahdollista järjestäytyä vaikka jo tänä syksynä. Ajokelejä on vielä varmasti pitkään ja parasta takoa silloin, kun rauta on kuumaa. Yhteystietoja voi jättää minulle myös yksityisviestinä. Voisimme välittää tietoja myös privaatisti.
    Aikuinen nainen nexusti
  3. #3
    Minä kannatan tätä järjestäytymistä. Itse en tunne oikein kuuluvani mihinkään olemassa olevaan porukkaan - minulle tämän harrastuksen tärkein sisältö on Vespalla tekemäni pitkät matkat, eli siltä osin sopisin matkamotoristiporukkaan, mutta siellä taas on kaikilla muilla jotain isoja mopoja tyyliin Goldwing jne. Moposkootterit ja kaksitahtivespat menevät taas nekin omilta laidoiltaan yli minun hiekkalaatikkoni.

    Sitä en sitten tiedä, mikä olisi tämän järjestäytymisen lopputulos - ihan oma rekisteröity yhdistyskö vai mikä. Ja mistä keksitään sille nimi. Tänään ajellessa tuli mieleen englanninkielisiä sloganeita, jotka toki voi jättää omaan arvoonsa. "Maximum taste - no gearshifting." "Maximum taste - no clutch." "Maximum taste - no chain." jne. Ihan kuin olisin jostakin mainoksesta saanut virikkeitä ;)

    Tärkeätä minusta olisi, että tämä olisi koko Suomen kattava yhdistys (tai mikä se nyt sitten tuleekaan olemaan) - esimerkiksi jos jotain kokoontumisajoa järjesteään, se pitää sijoittaa keskelle Suomea eikä etelärannikolle kuten eräs yhdistys oman päätapahtumansa järjestää.

    Muutoin en kyllä erityisesti kaipaa mitään ryhmäreissuja tai muutakaan yhdessä tekemistä; minulle tämä harrastus on nimenomaan yksilölaji enkä esimerkiksi matkalla halua ajella porukan mukana.

    Omaa keskustelufoorumia emme mielestäni välttämättä tarvitse, koska se pyörä on jo keksitty. Aivan hyvin voimme olla täälläkin (.org!issa) omalla hiekkalaatikollamme. Olemmehan kuitenkin kaikki moottoripyöräksi rekisteröidyn lelun kanssa tekemisissä.

    Tällekin suvelle voisi jonkinlainen kokoontuminen olla järjestettävissä, kunhan se sattuu viikonlopulle ja mielellään vielä sellaiselle, ettei kovasti sada eikä ole pakkasta. Käytännössä voisi olla hyvä ehtiä elokuun aikana. Olisiko hyvä suunnitella vaikka pari vaihtoehtoista ajankohtaa, jotta voidaan tarvittaessa siirtää esim. viikolla, jos tulee huonot ajokelit. Varsinaisia järjestelyjähän ei nähdäkseni kovin paljon tarvitse tehdä - valitaan sellainen paikka, jonne on helppo majoittua halvalla (esim. Laajari Jyväskylässä) ja josta olisi saatavilla sopivankokoinen tila kokouksen pitämiseen.

    Tämmöisiä ajatuksentynkiä nyt pikimmiten miettien tuli mieleen.
  4. #4
    Mitenkäs olisi joko syyskuun ensimmäinen tai toinen viikonloppu? Elokuu tulee minulle liian pian ja kaikki viikonloput on jo ohjelmoitu.Paikka on sopiva, tuo Jyväskylä. Otatko tku selville muutamasta majoituspaikasta, mitä maksaisi kokoustilat ja majoitus 15-30 henkilölle?
    Aikuinen nainen nexusti
  5. #5
    Anteeksi nyt pessimistisyyteni, mutta miksi? Siis kaiken maailman ryhmittymiähän eri aiheiden ympäriltä tässä maassa on ziljoona, jotkut jopa ihan Ry-muotoisiakin, mutta... No toki voin puhua vain omalta osaltani, mutta tässä elämäni aikana kuulun / olen kuulunut varmaan kymmenkunta erilaiseen ryhmään, täysin erilaisten aiheiden ympäriltä, mutta silti yhdestäkään niistä ei ole löytynyt sitä minun juttuani, ei pk-seudun .ORG!-kokoontumisistakaan silloin kun tallissani vielä oli prätkä. Joten toiveet tämän(kään) ryhmityksen suhteen ei juuri zeroa (ai miten niin mainos ) suurempi ole. Ainoat, osaltani henkiin jääneet järjestäytymisen muodot ovat näitä virtuaalisia, forum(e)illa seikkailua kuten tännekin rekisteröitymisestä jo x vuotta sitten on havaittavissa
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  6. #6
    Lainaa (Trinity @ Heinä. 26 2007,22:53) kirjoitti
    Mitenkäs olisi joko syyskuun ensimmäinen tai toinen viikonloppu? Elokuu tulee minulle liian pian ja kaikki viikonloput on jo ohjelmoitu.Paikka on sopiva, tuo Jyväskylä. Otatko tku selville muutamasta majoituspaikasta, mitä maksaisi kokoustilat ja majoitus 15-30 henkilölle?
    Perkules, en taida keretä saada tälle kesälle skootteria jos ei saa lainaan jostakin. Syyskuun toinen sopisi paremmin muuten.
    Taivas saa odottaa
  7. #7
    Lainaa (BlackCat @ Heinä. 27 2007,08:33) kirjoitti
    Lainaa (Trinity @ Heinä. 26 2007,22:53) kirjoitti
    Mitenkäs olisi joko syyskuun ensimmäinen tai toinen viikonloppu? Elokuu tulee minulle liian pian ja kaikki viikonloput on jo ohjelmoitu.Paikka on sopiva, tuo Jyväskylä. Otatko tku selville muutamasta majoituspaikasta, mitä maksaisi kokoustilat ja majoitus 15-30 henkilölle?
    Perkules, en taida keretä saada tälle kesälle skootteria jos ei saa lainaan jostakin. Syyskuun toinen sopisi paremmin muuten.
    Sama juttu muuten minullakin, eli syyskuun toinen viikonvaihde sopisi paremmin. Eka viikonloppuna on Oulun Päivät ja siellä olisi tarkoitus pörrätä toisen harrastukseni eli Pohjois-Suomen Rautatieharrastajien esittelyjen mukana.
  8. #8
    Lainaa (HiTec @ Heinä. 27 2007,08:06) kirjoitti
    Ainoat, osaltani henkiin jääneet järjestäytymisen muodot ovat näitä virtuaalisia, forum(e)illa seikkailua kuten tännekin rekisteröitymisestä jo x vuotta sitten on havaittavissa
    Ihan realistista on pessimistisyytesi. Minun(kin) kohdallani voi aivan hyvin käydä juuri noin eli ainoa oikeasti toimiva yhdessä puuhaamisen muoto on tätä nettailua.
  9. #9
    No, eihän järjestäytymisen niin kamalan byrokraattista tarvitse olla. Yksi kokoontumisajo kerran vuodessa keskisessä Suomessa, jolloin hoidetaan muodollisuudet eli virallinen vuosikokous, jossa nuo rutiinit hoidetaan nopsasti alta pois. Loppu onkin leppoisaa hauskanpitoa ja kavereiden tapaamista.

    Tähdätäänkö siis syyskuun toiseen viikonloppuun?
    Aikuinen nainen nexusti
  10. #10
    Jyväskylässä Hotelli Alba on täynnä syyskuun toisena viikonloppuna; Laajarista en ole vielä saanut vastausta.
  11. #11
    Mitenkäs olisi Keuruu Jyväskylän länsipuolella? Sieltä löytyisi
    Kylpylä hotelli Keurusselkä . Olisi ehkä mukavampi ajaa tuonne, ja maisemat ovat kauniit.
    Aikuinen nainen nexusti
  12. #12
    Aivan totta. Laitoin sinnekin nyt tiedustelun.
  13. #13
    Skoottericlubin kotisivun keskusteluista löysin viestejä, joissa oli pohdittu maxiskoottereiden järjestäytymistä ja oli klubin edustaja oli jopa luvannut taloudellista tukea järjestäytymiskokoontumista varten. Täytynee ottaa selville, onko tarjous vielä voimassa! Lisäksi skoottericlubin kokouksiin ja johtokuntaan kaivattiin maxiskootteristeja. Minä en ole edes skoottericlubin jäsen ainakaan toistaiseksi. Tällä hetkellä jäsenmaksu on maksettuna sekä paikalliseen että naismotoristien kerhoon. Sitten pitäisi vielä harkita orgin jäsenyyttä ja mahdollisesti tulevaa maxien kerhon jäsenyyttä. Johonkin kansainväliseen maxiskoottericlubiin olisi ehkä hyvä liittyä....ja sitten tulevat kaikkien muiden aktiviteettien kerhot.
    Aikuinen nainen nexusti
  14. #14
    Niin, ja ehkä kannattaa nyt ihan ensiksi tehdä selvät pelisäännöt keitä te joukkoonne kelpuutatte ja ketkä kuuluvat mopo-luokkaan.
    Nimim. "vain 175-kuutioisella homosohvalla ajava äkäinen wanhempi mies"
  15. #15
    Olen monessa puheenvuorossani tuonut esille sen, että minun puolestani kaikki itsensä maxistiksikokevat ja/tai moottoripyöräksi rekisteröityneellä skootterilla ajavat kuuluvat joukkoon. Ei kai tässä niin tiukkapipoinen tarvitse olla. Eri asia on sitten, kuinka asia esim. Wikipediassa määritellään, mutta se ei rajoita omaa joukkoamme.
    Aikuinen nainen nexusti
  16. #16
    Lainaa (Trinity @ Elo. 09 2007,12:52) kirjoitti
    Olen monessa puheenvuorossani tuonut esille sen, että minun puolestani kaikki itsensä maxistiksikokevat ja/tai moottoripyöräksi rekisteröityneellä skootterilla ajavat kuuluvat joukkoon. Ei kai tässä niin tiukkapipoinen tarvitse olla. Eri asia on sitten, kuinka asia esim. Wikipediassa määritellään, mutta se ei rajoita omaa joukkoamme.
    Juu, samaa mieltä olen, eli jos rekisteriotteessa ajoneuvoluokkana on moottoripyörä (tai kevyt-sellainenkin) niin kyllähän sellainen mopotti kuuluu laumaan.
  17. #17
    Olisiko innostusta lähteä päättelemään kuluvaa ajokautta Kalajoen Hiekkasärkille? Aika olisi syyskuun toinen viikonloppu. Tai sitten ehdotelmia jostakin muusta paikkakunnasta! Tuossa aiemmin väläyteltiin Keuruuta. Laittakaapas privaa mahdollisesta osallistumisesta joko tkulle tai sitten minulle.
    Aikuinen nainen nexusti
  18. #18
    Lainaa (Trinity @ Elo. 16 2007,10:09) kirjoitti
    Laittakaapas privaa mahdollisesta osallistumisesta joko tkulle tai sitten minulle.
    Orgin privaattiviestisysteemin kautta ei välttämättä kannata viestejä laittaa - ainakaan minulle - koska tuntuu, että ne eivät läheskään aina tule perille.

    Varmimmin tavoitatte minut oikealla sähköpostilla osoitteesta tkunnas(at)gmail.com.
  19. #19
    Katsastelin juuri Kalajoen Hiekkasärkillä olevia mahdollisia kokoontumispaikkoja so. ravitsemusliikkeitä, jotka olisivat sopivia pienelle joukolle. Olen joskus käynytkin Lokkilinnassa, ja paikka oli siisti ja näköalat aavalle merelle todella hienot. Jos sovittaisiin tapaaminen tuonne lauantaina 8.9. klo 14.00?

    Toivottavasti kelit tästä paranevat, sillä sateessa ajaminen koleassa, tuulisessa syyssäässä ei houkuttele.
    Aikuinen nainen nexusti
  20. #20
    En taida jaksaa yli viittäsataa kilsaa ajella enää näin syksyllä


    Huh mikä matka <NIPS>
  21. #21
    Paikka valittiin sillä perusteella, että se oli suurin piirtein puolivälissä tkulle ilmoittautuneiden lähtöpaikkakunnilta. Voi olla, että säät eivät suosi järjestäytymiskokoontumista, joka siinä tapauksessa siirtyy seuraavan ajokauden alkuun. Tuolloin valitaan luonnollisesti uusi kokoontumispaikka siten, että kaikilla osallistujilla olisi kohtuullinen ajomatka. Ja mikäli kokoonnumme nyt syksyllä, uusi ajokausi on edessä ja uusi kokoontumisajo silloin ajankohtainen joka tapauksessa.
    Aikuinen nainen nexusti
  22. #22
    Valitettavasti sääennuste näyttäisi tässä vaiheessa aika heikkoa säätä viikonlopulle, joten taitaa tuo Kalajoki ja kokoontumisajo osaltani nyt jäädä. Olisiko paikallaan kypsytellä ja kehitellä tuota järjestäytymiskokousasiaa talven ajan ja palata asiaan tosiaan keväällä ennen ajokautta?

    ...sitä odotellessa: *

    http://www.youtube.com/watch?v=mzswK5C-gL8



  23. #23
    Ajatuksen hautuminen talven yli olisi hyvä. Vilukissat ja sateelle arat kuten allekirjoittanut, vetäytyvät vällyjen alle odottamaan tulevaa kesää kun lämpötila laskee alle +15 asteeseen
    ++++++++++++++++++++++++++
    isä Tapio
    pastori ja motoristi Jumalan armosta!
    Honda CBF 600 S, vm. 2009
    ++++++++++++++++++++++++++
  24. #24
    No niin, ensimmäisen kokoontumis ynnä mahdollinen järjestäytymisajomme on nyt sitten säiden vuoksi siirretty ensi kesän alkuun. Totta on tosiaan, että onpahan enemmän aikaa suunnitteluun ja varsinaiseen järjestelyyn. Minusta olisi hyvä, jos paikkakunnaksi valittaisiin joki keskellä Suomea. Silloin kaikilla olisi potentiaalinen mahdollisuus osallistua, eikä matkan pituus ainakaan olisi se suurin syy osallistumattomuuteen. Tuossa aiemmin ehdottelinkin jo Keuruuta, mutta muitakin ehdotuksia otetaan vastaan.
    Aikuinen nainen nexusti
  25. #25
    Majoitus,kokoustila ja saunaosasto on nyt alustavasti varattuna 17.-18.5.2008 Kylpylähotelli Peurunkaan.Tarkennetun tarjouksen saan Peurungasta ensiviikkoon mennessä, joten lisäinfoa myöhemmin.
  26. #26
    Toivottavasti on skootta alla ensi toukokuussa. Kesällä en enää pitkiä matkoja pystynyt ajamaan, toivottavasti talven hoitojen jälkeen sitten taas. Ehdollisen varauksen teen varmasti ja vaikka sitten maksan pois,jos joudun perumaan.
    Vaan eihän tässä asiassa muutenkaan vielä liene mitään päätetty.
    Sikäli kivaa on miettiä, että ottaisiko Kymcon vai panostaisiko Tmaxiin...skootteria en ole ikinä ajanut. Päätöskin täytyy tehdä kylmien tyyppien perusteella. Ja pankkitilin.
  27. #27
    Sokkona ostin skootan minäkin. Kuvista vaan valitsin kauneimman.
    Plootu
    Burgman 07 400
    Bandit (GSF) 1250 SA
  28. #28
    Myös Trinity ilmoittautuu kyseiseen kokoontumiseen! Reippaan harjoitusohjelman myötä käsi toivon mukaan pysyy ajokunnossa ensi kesän, viimeisintä tietoa näin on. Otanpas selville skoottericlubista heidän mahdollisuutensa tapahtumamme tukemiseen.
    Aikuinen nainen nexusti
  29. #29
    Minä en vieläkään pysty lupaamaan omaa osallistumistani Peurungan tapaamiseen - tulen jos suinkin pääsen.

    Mutta jotain ajatuksia tässä olen työreissulla auton ratissa ajatellut (ei, en satuttanut itseäni!) ja laitetaan niitä tähän, niin voitte miettiä ja kommentoida halutessanne.

    Minä lähtisin siitä, että järjestäydytään mutta ei perusteta mitään virallista "yhdistystä" tms. Niiden mukana kun tulee kaikenlaista virallisbyrokraattista ja byrokraattisvirallista riesaa, joka voi käydä työlääksi. Hyvä esimerkki epävirallisesta, mutta toimivasta harrastusyhteisöstä on Kylähullut Kulkurit.

    Jos virallista muotoa ei oteta, ei tule pakollisia kuluja eikä sitä kautta jäsenmaksuja eikä myöskään tarvita sponsoreita tahi muita tukijoita. Voidaan vain olla ja ajella

    Nimen tämä yhteisömme kai tarvitsee. Tässä keskustelussa puhutaan maksiskoottereista, mutta vähän vierastan sitä rajauksena. Pannaanko raja 400, 300, 200 vai 100 kuutioon vai johonkin siltä väliltä tai välin ulkopuolelta? Tärkeintähän, kuten miehet tietävät, ei ole vehkeiden koko vaan se, miten niitä käytetään.

    Itse koen olevani jonkinlainen sekoitus tai väliinputoaja skootteristien ja motoristien välillä. Vähän molempia mutta ei kunnolla kumpaakaan. Voisimmeko siten olla Skootterimotoristeja?

    Jos haluamme jotain yhteenkuuluvuutemme osoittavia ulkoisia tuntomerkkejä (ison skootterin lisäksi) hankkia, kuten vaikkapa tarroja sun muita, niin niiden tekemisessä voin firmani (Kilpikonna Ky) kautta avustaa - en taloudellisesti, vaan toteutuksen muodossa likimain omakustannushintaan.

    Jos haluamme oman keskustelufoorumin, niin näitä ilmaisia alustojahan löytyy. Itselläni on kokemusta phpBB-alustaisten pystyttämisestä ja ylläpidosta. Ilmainen paikka saattaa tosin joskus lakata olemasta, mutta mitä sitten? Perustetaan uusi. Onhan näitä. Hintansa arvoisia ne varmasti ovat.



  30.  
  31. #30
    Olen "tku" kanssasi täysin samaa mieltä, ettei varmaankaan tässä vaiheessa ole tarkoituksenmukaista perustaa vielä omaa yhdistystä vaan mahdollisesti edetä "kerhopohjalta". Olenkin itseasiassa käynyt keskustelua jo ilmoittautuneiden kanssa puhelimitse ja sähköpostitse asiasta.

    Tämän tulevan tapaamisemme tarkoitushan olisikin hieman "tunnustella maaperää" ja miettiä yhdessä, onko tarvetta järjestäytymiselle.

    Mitä tuohon kelpoisuuteen tulee, niin mielestäni kaikki ne ovat tervetulleita joukkoon, jotka tuntevat itsensä maksiskootteristiksi tai vaikka sitten skootterimotoristiksi, kunka vaan, omisti sitten maksin/skootterin tai ei.

    Toivottavast tapaamme Peurungassa.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen