Tulokset 1:stä 2:een 2:sta
  1. #1
    Ostin joku aika sitten Tomtom Riderin. Laitoin tänään kojeeseen lähtöpaikaksi kodin eli HML/Visamäki ja määränpääksi Mansikkalan kylä Forssan Matkussa.

    Laskutehtäväksi annoin "lyhyin reitti". Kone laski: 58 km/3 h 15 min. Ja eikun matkaan.

    Reitistä valtaosa oli tavanomaista mutkaista soratietä, pieni osa hyvää asfalttitietä ja loppu oli juhlaa eli Rengon Viialankylän jälkeen Tomppa ohjasi umpimetsään eli jollekin tielle, mitä ei ollut koskaan rakennettu. Väylä oli kuitenkin olemassa urana/polkuna.

    Keskellä metsää korkeassa ruohikossa kapealla polulla Sotanorsullla! Ei paluuta eikä tietoa tulevasta! Yippikayee!

    Lopulta, kun ajoura tupsahti takaisin tielle, jouduin suoraan jonkun ihmeen syväjokiranchin pihalle. Parikymmentä kilometriä kotonta olin keskellä päätähuimaavaa seikkailua!

    Nuita reitejä ei tulla millään tavan moottoripyörällä tai millään suv:lla. Tomtom endurorider!? Onko muukkokeillu?

    Ai juu, lopulta siihen 60 kilometriin meni about 1,5 tuntia. Pitänee llaittaa Amtserdamiin terveisiä, että tarkistavat.

    Tämä sama viesti on tuolla BMW-osastossa soratiethreadissa. Olen nyt vaan niin innoissani löydöstäni, että laitan tämän vielä tännekin.

    edit: , puuttui



  2.  
  3. #2
    Tänään lähdin Porin Ruosniemestä Hämeenlinnaan. "Lyhin reitti" vei Pajukylän läpi Kokemäenjoen itäpuolen suurille peltoaukeille. Sieltä ajelin savisia peltoteitä tuleentuneiden vehnävainioiden halki kotia kohti. Kokolailla kompassisuunnalla. Autolla ei olisi päässyt.

    Koska oli mahdottoman kuuma ilma ja sivulaukussani oli kaksi eilen ammuttua kyyhkystä ja nyyti viimeyönä irroitettuja kuhafileitä, luovuin enemmästä seikkailusta. Listan mukaan matka olisi jatkunut jostain Kiikan-Vesilahden metsien halki tms. Pökkäsin sormella "nopein reitti" -namiskuukkelia ja tulin Tampereen ja moottoritien kautta loput.

    Tomppa on kiva. Moottoritiellä tulee aina puhelu, johon huudetaan: "olen moottorititiellä, ei kuule mitään, soitellaan". Ja toisessa päässä toinen huutaa:"ei kuule mitään, taidat olla liikenteessä, soitellaan".