Eli tuli hommattua tälläinen pyörä ja nyt siinä ilmeni vika.
Pyörää pitää sahata käyntiin ja sitten kun se käynnistyy pitää koko ajan antaa kaasua muuten se sammuu. Onko kenelläkään ollut samaa ongelmaa? Pyörä on vuosimallia 2000 eli kaasaripeli. Ilmanputsari ja tulpat on vaihdettu äskettäin. Jos jollain ois hyviä ideoita missä vika niin olisin hyvin kiitollinen.
Koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa, mutta arvaillaanpa.
- helpoin lienee, että tyhjäkäynti on säädetty olemattomaksi. Kytkinkahvan puolella kaasaripatterin kyljessä sojottaa musta, pyälletty sormiruuvi. Väännä sitä reilusti kiekka kaks myötäpäivään ja katso mitä tapahtuu.
- seokset laihalla. Tämä onkin vaikeammin todettavissa ja säädettävissä ahtaiden tilojen takia. Kaasareiden kurkkujen alapuolella, juuri ennen kumikurkkuja, on seosruuvit, jotka saisivat näkyä jotain 2,5 mm alumiinipesästään, jos ne ovat kutakuinkin perussäädöissään l. 2 kierrosta auki.
-TPS. Kaasukahvan puolella musta mötikkä patterin kyljessä. Irroita ja kiinnitä kyseisen mollukan liitin, kun mopoon on virrat kytkettynä. Kiekkamittarin pitäisi hypätä lukemaan 5000rpm, kun tökkäät töpselin kiinni.
Nuilla alkuun
Pekka
Miten kyseisessä pyörässä säädetään kaasareiden synkronointia? Mun -99 pyörässä on 1500 - 3000 alueella pieni vapina käynnissä, mutta sen jälkeen vetää puhtaasti. Täytyynee kokeilla seosruuvit ekaks ja sen jälkeen mitata aipaineet kurkuista, mutta jos alipaineista löytyy eroja niin mistä säädetään. ?
Kylmänä käynnitäessä vaatii reilusti ryypyä. Liikkuhan ryyppyvivut normaalisti.
Sieltähän ne säätöruuvit löytyy kaasareiden välistä, vivustoista, tankin alta. Pitkä ruuvari on hyödyksi. Netistä löytyy tuohon mopoon hyvät huoltomanuskat, joista löytyy paljon tarpeellista infoa.(puikkis @ Heinä. 22 2007,23:06) kirjoitti
Tuo seosruuvien säätö saattaa olla hieman hankalampaa kuin synkkaaminen, jos siellä on vielä tulpat ruuvien edessä.
Huono tie, parempi mieli