Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 186:sta
  1. #151
    Lainaa (tku @ Heinä. 13 2007,22:00) kirjoitti
    Olisi kai aika helppoa perustaa vaikka Google Groups -sydeemiin sellainen.
    Näissä vain on omat rajoitteensa esim. forum-muotojen yms. suhteen. Siksi se paras vaihtoehto lienee kokonaan oma servo internetissä, jonka voi sitten itse hallinnoida 100% mitä ja minkälaista kamaa siellä on ja paljonko. Esim. minulla on hallinnassani yksi 24/7 pyörivä servo, josta voisi helposti lohkaista vaikka SMF-forumsoftalla oman siivunsa. Tai jos oikein maxi-dataa tms. tuonne haluaa, niin ei se Joomla!:kaan mikään ongelma ole
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  2. #152
    Aina parempi

    Minulle käy mikä vain, kunhan se toimii hyvin, ja varsinkin, jos minun ei tarvitse sitä pystyttää...
  3. #153
    No hyvä! Sitten vain toimeksi. Sitä odotellessa ihmettelen ensimmäisen työpäivän aamuna, mistä oikein alkaisin taas työnteon, aivot on vielä lomalla .
    Aikuinen nainen nexusti
  4. #154
    Viides mopokesä menossa ja kolmas ajokki eli FZ-1S kaikilla katteilla.
    Ajelu on semmoista pyörittelyä ja pikku nautiskelua ja jotenkin tuntuu,että ajopeli voisi olla helpompi ja käytännönläheisempi.Että vaikka leppoisasti voisi lotkotella Jpäästä Espooseen duuniin ruuhkaväyliä pitkin jne.
    Mitenkäs nämä maxit taittuu mutkiin, jos toisaalta semmoinen naatiskelu kiinostaa?Mistä otetaan tukea, kun ei ole tankkia jalkojen välissä? Riittääkö potku motareilla? yms.
    Mopohommat on kyllä kivoja, mutta jotenkin tuntuu siltä että skootterilla tulisi kilometerejä paljon enemmän ihan auton korvaajana.
    Kammoksun tekniikkaa,ketjuja ja muita vääntömomentteja.
  5. #155
    Kyllä minä olen uskaltanut ihan reippaasti mutkiin ajella. Aika syvälle pystyy myös kanttaamaan ja vauhtia kuulemma kaupunkimutkissakin pystyn pitämään urheilullisesti, vaikka polvi ei olekaan maahan ottanut . Kimppa-ajossa potkua on ollut enemmän kuin riittävästi, koska automaattivaihteisella on täytynyt löysätä kaasua, kun muut ovat raplailleet vaihteiden kanssa. Oman maxini kiihtyvyys o-100km on 7s eli käsittääkseni ihan kohtuu hyvin. Itse ajamiseen pystyy keskittymään tosi hyvin, kun ei tarvitse miettiä onko sopiva vaihde. Ja maksien valikoimasta varmasti löytyy sopiva vaihtoehto sinullekin!

    Tukea ei varsinaisesti otetan rungosta vaan penkistä reisillä ja jalat tiukasti astinlautoihin.

    Mutta esim. Gileraan pääset tustumaan osoitteesta www.gilera.com ja video mahdollisesti aukeaa Nexus.
    Aikuinen nainen nexusti
  6. #156
    Lainaa (wanna-be @ Heinä. 17 2007,23:12) kirjoitti
    jotenkin tuntuu,että ajopeli voisi olla helpompi ja käytännönläheisempi. Että vaikka leppoisasti voisi lotkotella Jpäästä Espooseen duuniin ruuhkaväyliä pitkin jne.

    Kammoksun tekniikkaa, ketjuja ja muita vääntömomentteja.
    Itse juuri käytännöllisyyden vuoksi vaihdoin Reverestä Burgmaniin - työmatkaa Pukinmäestä Kiloon, n. 20km/siivu. Mutta kun tuosta suurin osa on Kehä I:llä kökkimistä ja setä siniset ovat nyt ottaneet todella tiukan linjan tuohon splittaamiseen, niin eipä siihen juuri jää vaihtoehtoja kuin jonossa kökkiä autojen mukana = prätkällä jatkuvaa kytkimen ja vaihteiden kanssa räpläämistä. Skodella tuo(kin) on huomattavasti mukavampaa

    Ja vaikka itse en tuota tekniikkaa silleen kammoksukaan, pikemminkin juuri päinvastoin, niin silti se järkevä helpoimman tien vaihtoehto on se joka kiinnostaa. Siksi prätkäkin oli V2 TwinSpark keppivedolla = paljon kuljettajan mokia anteeksiantava, helppokäyttöinen ja luotettava tekniikka. Nyt joutu moottorin osalta tuleemaan "hieman" alaspäin, mutta vastaavasti variaattori on huomattavasti huolettomampi kuin levykytkimet ja vaihdelaatikot. Juu, joutuuhan variaattoriin noita kuluvia osia vaihtelemaan "hiukka" useammin, mutta siltikin se käytön helppous on jotain ihan ylivoimaista. Ja moottorissakaan ei enää tartte käyttää kalliita mp-öljyjä kun se on vain moottori, ilman kytkintä ja vaihdelootaa

    Se tämän hetken unelma voisi olla yhdistää kaikki tuo tekniikka yhteen pakettiin = Honda DN-01. Uuden Deauvillen 700cc tekniikka, portaattomalla hydraulivaihteistolla

    Edit: Niin ja tuosta mutkasta, niin eihän se skoda tietenkään kanttaa kuin prätkä. Jos painoa on kyydissä hiukkakaan enempi ja vauhtia mutkassa, painuu jousitus kasaan ja kohta jo alusta raapii tietä. Ekan kerran kun tuo tapahtui 1-päällä, pääsi se yllättämään aika pahasti ja onni oli onnettomuudessa ettei mitään sattunut ja oli tilaa korjata ajolinjaaMutta vaikka kuinka tuon on nyt "tuntevinaan" niin viimeksi taas eilen raavittiin pohjia kun pojua kuskasin mummolaan Toki tuohon voisi duunata jäykempää jousitusta, mutta toisessa päässä se sitten menettää juuri sen leppoisan pehmeytensä joka skootteroinnissa on SE pointti



    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  7. #157
    Lainaa (Trinity @ Maalis. 15 2007,23:01) kirjoitti
    Löytyykö maxiskootteristeja foorumilta? Nykyinen on Gilera Nexus 500, exäni tehoiltaan puolet pienenpi Kymco.
    Hehheh, ex-skootteristi ilmoittautuu.
    Ensimmäinen mopo oli Aprilia Atlantic 250, joka jäi pieneksi
    muutamassa kuukaudessa.

    Toisella mopolla ajelin sitten puolitoista kautta,
    ja se oli Kymco X-citing 500. Ihan lupsakka ja miellyttävä peli,
    eikä läheskään Burgmanin hintainen. Tuplalevyt edessä jne,
    ja hyvä ajettava mutkateillä, vaikka kallistusvaraa ei ollut mitenkään liikaa.
    Olin firman motoristien mutkatie-ajeluillakin mukana, hauskaa oli. :-)

    Mitään muuta syytä kuin varovaisuus MP-touhuissa ei skootterin
    valintaan ollut. Itsesuojeluvaisto vain pakotti hankkimaan ensin jotain
    sellaista, jonka tietää Aivan Varmasti hallitsevansa.

    Noooh, viime kesän lopulla koeajoin usean muun pyörän jälkeen
    ison Varaderon, ja siitä syntyi melko vavisuttava Ahaa-Elämys™.

    Nythän on toukokuun alusta ollut alla vm 2007 ABS-jarrullinen vara.

    Symppaan edelleen skoottereita, ja taatusti moikkaan liikenteessä.
    (En mopoja kuitenkaan, väsyisi käsi

    Gileralta on tullut uusi malli GP 800, jossa on kai 850-kuutioinen
    V-twini ja 75 pollea. Kyklooppi-ilmeestään huolimatta melko nätti, hmm?
    Tuo kuuluu minulla Pakollisten Koeajettavien listaan, vaikka tuskin
    sellaista oikeasti ikinä hankin. :-)
    -- sjm
  8. #158
    Lainaa (Plootu @ Kesä. 23 2007,21:29) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Mahdetaankohan edes laskea maxiskootteriksi. Tällä hetkellä pihalle majoittunut omistajan (lankomies) ulkomaanmatkan ajaksi Aprilia Atlantis. Oliskohan 250cc. Pari kertaa olen kokeillut ja uskomattoman mukava, mutta kiihtyy kuin auto ???.
    Lasketaan minustakin. Eikös kaikki yli 50cc:t ole makseja? Sama on omakin koeajokokemus Atlantis 250.stä. Tosi mukava ja kätevä. Helppo käsitellä. Oma maks kun on 400:nen, se jo pyörähtelee paljon jähmeemmin, mutta kulkeekin sitten jämäkämmin.
    Se on Aprilia Atlantic, ei Atlantis.

    Itselläni oli juuri 250-kuutioinen eka mopo:

    Aprilia Atlantic 250

    Tuosta on samaan runkoon tehty kevariversio olemassa,
    ja sitten on olemassa myös 500-kuutioinen Atlantic Sprint.

    Jos nyt pitäisi uusi maksiskootteri hankkia, ja hinnan täytyisi olla
    kohtuullinen, minun ensimmäiset vaihtoehtoni saattaisivat olla
    Piaggio X9, Aprilia Atlantic 500 Sprint, Kymco X-citing 500,
    Gilera Nexus 500 ja ehkä joku muu, mutta ei Burgman, koska ne ovat
    vaan niin kosmisen hintaisia...

    Toinen, selkeästi isompi skootterini oli tämä:

    Kymco Xciting 500

    Jos hintaa saa olla hieman, Burgman 650 voisi olla hyvin kiinnostava,
    ja sitten tämä uutuus Gilera GP 800, ja aina mustana hevosena voisi
    harkita hankkivansa maahan Yamaha Black Maxin. Tuo on siis
    500-kuutioisen Yamaha T-Max skootterin joku nätti erikoisversio:

    Yamaha Black Max

    Kyselin piruuttani tuollaista Tampereen KX-Centeristä viime syksynä,
    ja vastaus oli että todennäköisesti sellaisen maahantuonti ihan
    yksittäiskappaleena muun Yamaha-tuonnin mukana onnistuu ihan ok,
    kun on vaan talvella ajoissa liikkeellä. Yllättävää.
    Veikkaan tosin, että hinta ei sitten paljoa poikkea Burgmanista...
    -- sjm
  9. #159
    Kesä on puolessa välissä. Minne ovat kadonneet Gileros, jkh, bikerpappa, Plootu ja zet ? Tku palaileekin varmaan tänään kotipuoleen? Entäpä se järjestäytymisasia ja mahdollinen oma foorumi ?
    Aikuinen nainen nexusti
  10. #160
    Lainaa (Trinity @ Heinä. 18 2007,13:00) kirjoitti
    Kesä on puolessa välissä. Minne ovat kadonneet Gileros, jkh, bikerpappa, Plootu ja zet ? Tku palaileekin varmaan tänään kotipuoleen? Entäpä se järjestäytymisasia ja mahdollinen oma foorumi ?
    Morjens,

    Ei ole tarkoitus "kiertää veistä haavassa", Trinity, mutta pari
    aamua ja viiden viikon vapaa

    Pitäiskös tuonne ylläpidon "ehdotuksia" -palstalle kerätä nimiä
    että saataisi oma osasto edes tänne? Jokuhan kirjoittikin
    (HiTec/Sinä?) että Skoottericlubin sivuilla on runsaasti
    Vespa-juttuja (ja siis ei tietenkään mitään Vespoja vastaan!!)
    mutta juuri maximopoilijana sitä ei tunnu kuuluvansa oikein
    mihinkään kategoriaan - ei oikein skootteri ja ei oikein mp:kään

    Ja "Hassun Hauskoja Työpäiviä" lomilta palaaville!
    HamBurger 400 -00
  11. #161
    Lainaa (Trinity @ Heinä. 18 2007,13:00) kirjoitti
    Kesä on puolessa välissä. Minne ovat kadonneet Gileros, jkh, bikerpappa, Plootu ja zet ? Tku palaileekin varmaan tänään kotipuoleen? Entäpä se järjestäytymisasia ja mahdollinen oma foorumi ?
    Jep täällä ollaan. Reissu on heitetty ja jahka pyykit on pesty, voi ruveta suunnittelemaan muita kuvioita. Järjestäytymisasiaan liittyen äänestän "JAA"; yksityiskohdista en nyt osaa sanoa sen enempää.

    Kokoontumisajoihin en välttämättä ole kovin herkkä lähtemään, ainakaan, jos kyse on jostain raskaansarjan tapahtumasta. Ennemminkin joku melko ex tempore -juttu, joka voidaan sopia sillä tavoin, että huonon sään sattuessa voidaan tapaaminen helposti siirtää. Niin innostunut tästä harrastuksesta en ole, että viitsisin vasiten ajaa päivätolkulla sateessa edes lajitovereita tapaamaan.

    Oma keskustelukanava voisi olla hyvä, mutta kannattaa pitää mielessä, että koskaan ei pystytä löytämään sellaista yhtä ratkaisua, joka kaikille sopisi samalla tavoin. Esimerkiksi allekirjoittanut on ajoneuvovalinnan suhteen puhdasoppinen Vespaharrastaja, mutta lajitovereita löytyy myös matkamopoilijoista, joilla taas yleensä on joku Goldwing tai vähän pienempi matkapyörä. Mielestäni paras ratkaisu asiaan voisi olla oma osio tänne .orgiin, jotta saataisiin keskustelua vähän hajotettua aiheen mukaisiin säikeisiin. Maxiskootterit taitavat kuitenkin olla luonteeltaan ja käytöltään lähempänä tosikkopyöriä kuin pikkuskoottereita.
  12. #162
    Uusinta uutta, pojat! Olemme saaneet rukousvastauksen ja meillä on nyt ihan iki-iki-oma keskusteluareenamme eli Maxiskootterit, jonka valtiattareksi pääjehu Jassu nimesi siis minut, Trinityn. Tästä kuitenkaan suuremmin ylpistymättä kannan raskaan vastuuni kiitollisin mielin ja pää ylväästi pystyssä . Aikuisina ihmisinä jatkamme siis edelleenkin siistiä ja leppoisaa keskustelua. (En vielä edes ohjeista huolimatta löytänyt deletoi nappulaa ja näppäimistökin on merkeiltään amerikkalainen, vaikka pohjalla onkin skandinaaviset ääkköset.)

    Sellainen Demokleen miekka meille asetettiin, että mikäli keskustelua ei synny tarpeeksi, tämä kaula katkeaa ja meidät siivotaan taas pois näkyvistä . Joten tekstiä pliis, ehkäpä sieltä piilosta pikkuhiljaa alkaa lisää Maxeja ja Maxineja tulemaan!

    Ja julkinen suurtänu pääylläpitäjälle, kun vastasit rukouksiimme näin nopeasti!
    Aikuinen nainen nexusti
  13. #163
    Lainaa (Trinity @ Heinä. 18 2007,13:00) kirjoitti
    Kesä on puolessa välissä. Minne ovat kadonneet Gileros, jkh, bikerpappa, Plootu ja zet ? Tku palaileekin varmaan tänään kotipuoleen? Entäpä se järjestäytymisasia ja mahdollinen oma foorumi ?
    TÄÄLLÄ...Täällä.. *Vilkuttaa vimmatusti!
    Minä käyn täällä lukemassa uudet jutut aina silloin kun pääsen koneelle (naapuriin) sillä asustelen saaressa (silta yhdistää mantereeseen) eikä minulla uusiosinkulla ole edes televisiota.
    Pieni koira on ajelu-kaverina ja seuralaisena.
    Vaikka muusta nyky-teknologiasta luopuisinkin, niin maxiskodeja en hylkää... "Kyä jämpti o nii!"
  14. #164
    No, jopas näkyykin komiasti, kun oikein tarkoin silmin kattelee! Ja vielä sen verran, että moposkoottereista ei saa sitten ohjeistuksen mukaan keskustella kuin korkeintaan puolella sivulauseella mainiten ja sekin kuiskaamalla.
    Aikuinen nainen nexusti
  15. #165
  16. #166
    Lainaa (Trinity @ Heinä. 18 2007,20:26) kirjoitti
    No, jopas näkyykin komiasti, kun oikein tarkoin silmin kattelee! Ja vielä sen verran, että moposkoottereista ei saa sitten ohjeistuksen mukaan keskustella kuin korkeintaan puolella sivulauseella mainiten ja sekin kuiskaamalla.
    Juu, moposkoottereille riittää foorumeita.
    "Myö oomma motoristei eikä mitää mopokansaa."
  17. #167
    Lainaa (bikerpappa @ Heinä. 19 2007,07:14) kirjoitti
    "Myö oomma motoristei eikä mitää mopokansaa."
    Viimeksi eilen sanoin vaimolle iltasella jotta pitää pitää mennä tuuppimaan mopo talliin Aina ajon jälkeen jätän sen tallin luiskalle jäähyttelemään ja muutaman tunnin jälkeen työntelen vasta tallin suojiin. Näin ne mahd. lämmön "irroittamat" käryt yms. tulee tuuletetuiksi ja muutenkin ei tartte tuolla ahtaassa tallissa pelätä että mikään sulaisi esim. kuumaan putkeen kiinni tms
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  18. #168
    Lainaa (Trinity @ Heinä. 18 2007,13:00) kirjoitti
    Kesä on puolessa välissä. Minne ovat kadonneet Gileros, jkh, bikerpappa, Plootu ja zet ? Tku palaileekin varmaan tänään kotipuoleen? Entäpä se järjestäytymisasia ja mahdollinen oma foorumi ?
    MORO! Ei oo viä hyttyset syäny mua vaikka ovat kovasti yrittäneet. Mitähän hyvää tekosyytä yrittäis kehitellä kun en ole kirjoitellut. Muka jotain hommaa vai? No ei yhtikäs mitään, mutta tuntui kaikilla olevan seesteinen kausi kun palstalle ei kirjoitellut kukaan.

    Hieno juttu tämä ihan oma osasto meille maksi-ihmisille. No ajellut en ole juurikaan mitään, verrattuna viimevuoteen. Lasten kanssa on tullut touhuttua kaikenlaista ja Malagutia korjaillut silloin tällöin. Ei se tosin rikki ole ollut mutta sellaista ennaltaehkäisevää mukavaa näpertelyä.

    Terveisin JKH
  19. #169
    Mukana ollaan. Kesä on vaan vähän erilaista aikaa. Ei ole koneen äärellä niin usein. Kiva kun Trin isännöit tätä maxi osastoa. Pysyn kyllä kaistalla.



    Plootu
    Burgman 07 400
    Bandit (GSF) 1250 SA
  20. #170
    Lainaa (Trinity @ Kesä. 25 2007,16:41) kirjoitti
    Ilman muuta se on maxiskootteri! En nyt ihan tarkkaan muista, mitkä ovat kriteerit nimitykselle maxiskootteri, mutta ainakin 250 on sellainen. Joistain teksteistä olen lukenut noiden 125 cckin kuuluvan tähän joukkoon, joskin maantieajoon suurempi kuutioiset ovat tarkoituksen mukaisempia. Sen voi itsekin ajossa todeta! Kiihtyvyydessä maxiskootteri pärjää aivan mainiosti monelle isommallekin moottoripyörälle, kun ei tarvitse vaihteiden kanssa roplata. HiTec voisi vertailla vähän omien kokemustensa perusteella ja kertoa meille muillekin.
    Hihhih. En edes uskalla googlata mitään viritettyjä / turboahdettuja skoottereita, pelkään että niitä löytyisi vaikka kuinka. Aika paha "sleeper"-yllätys prätkäkuskille kun skootteri katoaa horisonttiin..

    Ainakin tuon oman skootterikokemukseni mukaan edelleen moottoripyörän ja skootterin kiihtyvyydessä eroa on yhtä paljon kuin moottoripyörällä ja perheautolla. Olisi hauska saada tuo lankomies tuomaan koslansa radalle niin saisi vielä kanttauskulmatkin testattua *
    Kawasaki Z750S/2005
  21. #171
    No, saahan tuosta itsellensä huvia ottaa. En nyt ollutkaan vertaamassa mihinkään kilokyykkyn vaan ihan keskiverto pyörään. Moottoripyöriä kuin niillä istuviakin on niin moneen lähtöön, eikö totta. Monen on pakko jopa näyttää kykynsä ja potentiaalinen osaamisensa sekä pyöränsä maksimaaliset ominaisuudet sellaisissakin paikoissa, joissa se ei laisinkaan sovi.
    Aikuinen nainen nexusti
  22. #172
    Vähän asian vierestä: Ruotsin reissullani sattui loppumatkasta Suomen puolella tapaus. Oli autojono jonkun asuntoauton tms. perässä, ja siinä viimeisenä sellainen peniksenjatkebemari, semmoinen citymaasturi. No minä ohitin Vespallani sen. Bemarikuskilla nousi heti viikon pissat päähän ja jätkä ajeli pari kilometriä ihan perseessäni kiinni kunnes sopivan (no oikeasti sekin oli sopimaton) paikan tullen kaahasi ohi ja teki vielä muutaman "näyttävän" ohituksen heti perään näyttääkseen, että "minustahan ei mitkään lälläripyörät ohi mene!".

    Matkamoottoripyöräilijät, varsinkin GoldWing-kuskit, suhtautuu reissuvespailijaan hyvin asiallisesti. Liekö syynä se, että jos on varaa ostaa GoldWing, ei tarvitse enää isotella.
  23. #173
    No menin kuitenkin googlaamaan näitä viritettyjä.. voi jösses, otan sanani takaisin siitä perheautokiihtyvyydestä.
    Tmax 500 ilokaasuin. Linkki videopätkään..
    Ja siitä kanttaamisesta.. www.scooternos.net:istä löytyy, esimerkkiä tuosta kuvasta.. Kisakansaa nuo italialaiset. *
    Kawasaki Z750S/2005
  24. #174
    Maxissa se ehdottomasti heikoin lenkki (tässä tapauksessa about kirjaimellisesti) on variaattori. Sen kyvyt ei vakiona riitä siirtämään ihan hirveitä tehoja vaikka niitä koneesta saataisiinkin. Koko variaattorin tekniikka tulisi vaihtaa esim. johonkin Nissanin autoissaan käyttämään CVT-versioon, teräshihnalla. Näin siellä moottoripuolellakin voi olla jo "hiukka" enempi ruutia kun autossakin se kestää Nissan Primera 2.0 CVT

    Kantatessa ei sinällään ole ongelmia kuin alusta. Siis kumeissa kyllä riittää kapasiteettia, mutta katteiden kulmat, pakoputki, keskijalka... ovat ne ekat kanttausvaroja leikkaamassa. Eli jos skodea hiukka modaisi alaosastaan kapeammaksi, saisi tuota kanttausvaraakin jo kummasti lisää. Tietty se toinen vaihtoehto on koittaa itse roikkua siellä sisäkaarteessa ja antaa skoden kulkea pystymmässä, mutta tiukassa S-mutkassa voipi tulla aika paha kiirus
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  25. #175
    Lainaa (Trinity @ Heinä. 18 2007,13:00) kirjoitti
    Kesä on puolessa välissä. Minne ovat kadonneet Gileros, jkh, bikerpappa, Plootu ja zet ? Tku palaileekin varmaan tänään kotipuoleen? Entäpä se järjestäytymisasia ja mahdollinen oma foorumi ?
    Ei olla kadottu... käytiin mökillä Ylläksellä ja vein Gileran kärryssä sinne!! Oli kiva katella/haistella maisemia taas vaihteeksi sielläkin päin kaksipyöräisen päältä. Maisemathan ovat todella upeat!! Käytiin vaimonkin kanssa romanttisella kuutamoajelulla Yritän laittaa jossain vaiheessa kuvan tai linkin jotta näette millainen peli se on ....
    Kadun mielummin sitä mitä olen tehnyt,kuin sitä mitä olen jättänyt tekemättä!!!!
  26. #176
    Tervehdys Kaikille! Täällä ehkä tuleva maxikuski vähän kyselee. Eli taustasta sen verran, että ikää vähän yli puoli vuosisataa, mp-kortti -71, 16vuotiaana, pyöriä Lambretta Vegasta alkaen Yamaha TX750:een, muutama siinä välissä. Muutama vuosi sitten uusiomotoristiksi, ensin nakupyörä, se vaihtui matkamalliin ja sillä on kaverina museorekisteröity Yamaha R5. Nyt haen matkapyörän tilalle jotain mukavampaa ilta-ajelulaitetta. Customit ei ole mun juttu, joten hainpa koeajoon Yamaha Xmax 250:n. Nyt päästään itse asiaan: Xmax on varmasti kevein ajettava kaksipyöräinen, millä ikinä olen ajanut! Mutkatiellä voi kantata jopa rohkeammin kuin nykyisellä mp:llä ja tuohon automaattiin jäin koukkuun heti! Mutta ei niin paljon hyvää, ettei jotain huonoa! Jousitus on melko surkea, ei oikeastaan niele mitään, pienikin kuoppa, routapatti tms. iskee käsille. Samoin etujarru on melko heikko. Takajousitus toimii kaksipäällä paremmin. Kommentoikaapa Italialaisten omistajat niiden ominaisuuksia!
  27. #177
    Vespa GTS 250 i.e. kokemuksia tässä:

    Ilman etupleksiä toivottoman huono aerodynamiikka; vastatuuleen ajaminen täyttä tuskaa. Matalan pleksin kanssa tilanne huomattavasti parempi ja mopon käypä nopeuskin kasvaa selvästi.

    Suorituskyky muutoin on riittävä.

    Lukollista säilytystilaa on perusmallissa aika vähän. Hansikaslokeroon ei mahdu juuri muuta kuin terveisiä, ja istuimen alla oleva tila on liian pieni umpikypärälle. Kaksi avopottaa sinne kyllä menee. Takaboksi on hyvä hankinta; samalla saa pelkääjän paikalle selkänojan.

    Menoveden kulutus on maltillinen. Matka-ajossa (1 päällä + paljon tavaraa, marssinopeus 90...120 km/h) menee tuollaiset 3,5 litraa. Tankki vetää vain 9,2 l joten täydennystä pitää hakea melko usein.

    GTS:n ulkonäkö on 100% Aito Vespa eli jos sitä arvostaa, niin muita vaihtoehtojahan ei sitten tässä kokoluokassa olekaan ;)
  28. #178
    Lainaa (r5street @ Heinä. 24 2007,16:39) kirjoitti
    Jousitus on melko surkea, ei oikeastaan niele mitään, pienikin kuoppa, routapatti tms. iskee käsille. Samoin etujarru on melko heikko. Takajousitus toimii kaksipäällä paremmin.
    Pääosa johtuu pienestä rengaskoosta, jolle taasen ei voi juuri mitään. Toki onhan noita suuremmillakin kiekoilla varustettuja olemassa, mutta... Etujarrun suhteen 1x laikka nyt toki jotain himmailee, mutta kun cc päästään 400 tai yli, saa se kaverin ja 2x jarrulaikoilla nyt jo jotain stoppaileekin Joissain malleissa takajousituksen esijännitekselle on ihan käsisäätöruuvikin niin että siihenkään ei työkaluja tarvitse jos vaikka tienpäällä repsikka tulee/poistuu kyydistä
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  29. #179
    Lainaa (slowride @ Heinä. 23 2007,00:18) kirjoitti
    No menin kuitenkin googlaamaan näitä viritettyjä.. voi jösses, otan sanani takaisin siitä perheautokiihtyvyydestä.
    Tmax 500 ilokaasuin. Linkki videopätkään..
    Ja siitä kanttaamisesta.. www.scooternos.net:istä löytyy, esimerkkiä tuosta kuvasta.. Kisakansaa nuo italialaiset.
    Kävin itse koeajamassa viime keväänä ex Auto-Bikessä T-Max ia ja täytyy myöntää, että oli positiivinen kokemus. Kiihtyvyys ym. skootteriksi aivan mainiot. Jopa runko ja ajettavuus painosta huolimatta hyvät, jopa moottoripyörämäiset.

    Italiassahan noilla ajetaan kilpaa ja sieltä löytyy jos minkäsortin palikkaa, jos ei maxin 160 km h muuten riitä
    Et tu, Brute

    - Ducati Multistrada 1200 S Touring - 2012
  30.  
  31. #180
    Käypäs katsomassa joko motosupermarket.fi tai motopalsta.fi, jossa muistaakseni jommassa kummassa on myös Nexus 500 myynissä vähän käytettynä. Varmaan pääset myös koeajolle! En ole kyllä huomannut etupäässä jousituksen jäykkyyttä, takapään jousituksen saa säädettyä mukavasti mieleisekseen ja myös akselivälin pituuden, joka vaikuttaa myös takapään korkeuteen jonkin verran.

    Käy katsomassa www.gilera.com, eri maiden kotisivut poikkeavat jonkin verran toisistaan, joten älä tyydy pelkästään Suomisivuihin. Tänä vuonna on Nexus 250 jälleen tuontiohjelmassa, joten sitä on myös saatavilla uutena.

    Toivottavasti löydät tarjolla olevista malleista oman mieleisesi unohtamatta Saksankaan valikoimaa ja liityt yhä kasvavaan leppoisaa maxistien joukkoon!



    Aikuinen nainen nexusti
Sivu: 6 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567 ViimeinenViimeinen