Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 51:sta
  1. #1
    Rasvasin taas kertaalleen nahka-asusteet, varusteet on kuin kaupanhyllystä otetut - tai ehkä jopa paremmat, ja pitävät sadettakin.

    Vaikka aineessa on mehiläisvahaa toivotaan että mehiläiset jättävät rauhaan.



    Alan edistyä - asiat menevät huonommaksi hitaammin.
    Älä saata minua kiusaukseen, osaan sinne itsekin.
  2. #2
    Jep!

    Ja kun suorittaa hankinnan vielä heppavarusteliikkeestä niin hintakin on kohdallaan
    dYNY

    "Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
    *David Jefferies 1972-2003

    FEEL THE NOISE * *



    * Kawasaki ZX-10R '07*
  3. #3
    erehdyin ostamaan prismasta, 4.90 € *
  4. #4
    Ostin heppaliikkeestä myyjän suosittelujen jälkeen öljysaippuaa. Tuo pitää sisällään hoitoaineen ja puhdistavan aineen samassa purkissa. Meni katu-uskottavuus ensikokeilun jälkeen, kun nahkapuvun valkoisista (lue uutena valkoisista nyttemmin harmaan mustista) osista tuli taas ihan uuden hehkeän valkoiset. kilon purkki maksoi 8€ ja kokopuvun käsittelyyn kuuden vuoden hyttys ja likakerroksesta kului melkein ruokalusikallinen.

    edit. typoja.



    Pitpro Prolite
    VTR kilo F
  5. #5
    Joo, on siitä hevosmiesten tietotoimistosta näköjään joskus jotain hyötyäkin *
    Itse käsittelin oman nahkatakin (ei ajotakki) samaisella aineella kun oli päässyt kastumaan ja hyvä tuli, hylkii jopa jossain määrin vettä
    -08 Kawasaki ZX-6R
    -07 Honda Hornet 600 (ex)
    -99 Suzuki GS 500 (ex)
  6. #6
    Varmaankin tuollainen perus valjasrasva on väritöntä eikä mene pilaamaan/värjäämään esim. valkoisia nahanpaloja?
  7. #7
    Lainaa (Turder @ Heinä. 23 2007,11:57) kirjoitti
    Varmaankin tuollainen perus valjasrasva on väritöntä eikä mene pilaamaan/värjäämään esim. valkoisia nahanpaloja?
    valitettavasti mun perusrasvapurkissani on sellaista mustaa mönjää.
    mutta mutta ... nahkapukuhan _on_ musta....
    K1200RS
  8. #8
    Tuosta mehiläisvahasta on kahta koulukuntaa / mielipidettä. Itselläni ei selkeää mielipidettä asiaan ole, mutta autoglymin nahanhoitoainetta oon ajopukuun ja kenkiin laittanut. Puhdistaa samalla. Toisissa nahkalaaduissa pinta jää hiukan nihkeäksi ja saattaa sitä kautta kerätä pölyä. Dainesen oma suoja-aine on mielestäni paras kokeilemani, mutta onhan noita...
  9. #9
    Itse myös josku nuorena flikkana tallilla asustelleena olen kokenut hyväksi tuon rasvan, rasvailen sillä omaa nahkatakkiani. jos muuten vaan halua peseskellä takkia/pukus niin samaisista liikkeistä löytyy myös satulasaippua (tarkoitettu nahkaosien pesuun, vähällä määrällä saa puhdasta ja rasvaa sen jälkeen nii jo vot.
    tietysti jos sillä nyt ei se katu uskottavuus mee
  10. #10
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Näissäkin asioissa on mielipiteitä, ja mun versio on sellainen, että värittömällä glyseriiniöljypitoisella nahkasaippualla peseminen tarpeen tullen riittää, enkä erillisiä nahkarasvoja tartte. Jos tarvetta olisi, niin kaipa se alkaisi tässä vaiheessa projektia jotenkin näkymään, mutta ei vaan näy eikä myöskään tunnu.
    1000
  11. #11
    Lainaa (Viluveli @ Heinä. 17 2007,15:00) kirjoitti
    Rasvasin taas kertaalleen nahka-asusteet, varusteet on kuin kaupanhyllystä otetut - tai ehkä jopa paremmat, ja pitävät sadettakin.

    Vaikka aineessa on mehiläisvahaa toivotaan että mehiläiset jättävät rauhaan.
    Mistäpäin lappeenrantaa kannattais käydä ostamassa?
    There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant
    never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  12. #12
    Jääkö rasva kiiltäväksi? Itellä mattamusta takki.
    -Z-
    Suzuki GSXR 1100
    Mun sivut
  13. #13
    Rasvatessa kannattaa muistaa, ettei laita liikaa rasvaa ja näin venytä nahkaa. Sillä saa äkkiä puvun pilalle. Pieni määrä riittää hyvin.

    Tuohon kiiltämiseen... Itellä on mattamusta A-starsin puku eikä siitä mitään kiiltonahkapukua ole tullut, kun sen kerran vuodessa rasvaan + kesän mittaan tarvittaessa sääsket, ym paskat pois. Alkuun se voi hieman kiiltää, mutta kun muistaa käyttää rasvaa kohtuudella, niin äkkiä se rasva imeytyy ja se vähäinenkin kiilto häviää.
    ~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
    - Bernard Shaw
  14. #14
    "Mistäpäin lappeenrantaa kannattais käydä ostamassa?"

    Robin Hood, hevostarvikeosasto

    "Jääkö rasva kiiltäväksi? Itellä mattamusta takki."

    Ei kiillä



    Alan edistyä - asiat menevät huonommaksi hitaammin.
    Älä saata minua kiusaukseen, osaan sinne itsekin.
  15. #15
    Lainaa (Viluveli @ Heinä. 26 2007,11:41) kirjoitti
    Robin Hood, hevostarvikeosasto
    Tak pitää käydä tänään keikkaamassa.
    There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant
    never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  16. #16
    Satulavaha ihan yhtä hyvä ja mikä parasta...se on meidän putiikissa ilmaista ja tulee 5 kg:n tonkissa ;)))
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  17. #17
    Lainaa (turpo @ Heinä. 17 2007,15:25) kirjoitti
    erehdyin ostamaan prismasta, 4.90 €
    Noh ei tuo kallis minusta ollut Prismasta ostettuna, Tallipoika 500ml 4,90€
    ja ei tarvitse laittaa paljon tuota rasvaa, taitaa tonkka kestää isältä pojalle
    Niin ja hyvä tuli puvusta!
  18. #18
    Testasin tämän threadin innoittamana (viimeinkin) nahkojen pesua satulasaippualla. Hyvin toimi; lopputulos on kuin uusi puku lukuun ottamatta muutamia normaalin kulumisen jälkiä saumapaikoissa ja satunnaisia kiveniskemiä asun etupuolella.

    Valjasrasvaa en ole testannut vaan ajattelin kokeilla ensin pelkällä satulasaippualla. Ellei joku paremmin asiaa tunteva saa minua toisiin ajatuksiin, ja laittamaan valjasrasvat vielä päälle.

    Satulasaippuan hain Horzesta (www.horze.com) Lahden Jokimaan raviradan viereisestä myymälästä. Maksoi ruhtinaalliset 7 euroa "ikusuuden" kestävä rasia. Valjasrasva olisi maksanut kympin per puole kilon purkki, mutta tuli nuukuus enkä vielä ostanut sitä rasvaa. Ehkä ensi kesänä...
    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
  19. #19
    Eilen puhdistin housut & takin satulasaippualla ja lähti kaikki öttiäiset veks hyvinkin nopeasti.

    Tämän jälkeen sipaisin pienen sienen avulla satularasvaa vermeisiin ja ai että tuli hyvä.

    Ensin näytti liiankin kiiltävältä (vaikka ohuesti laitoin), mutta vielä loppuun kuivalla kankaalla vähän pyyhkäisin ja yön aikana oli imeytynyt nahkaan. Avot, että tulikin hyvä! Suosittelen..

    - Perkele
  20. #20
    Perskele, pitää vissiin sittekin pyytää siskoa sosialisoimaan hieman valjasrasvaa tallilla käydessään. Ei viitsisi ostaa kilon purkkia jos tarvitsee kaksi kertaa kesässä pikku nokareen.

    Filmipurkillinen riittänee pariksi kesäksi?
    - "VFR kehrää ja paukkuu" -
  21. #21
    Lainaa (turpo @ Heinä. 17 2007,15:25) kirjoitti
    erehdyin ostamaan prismasta, 4.90 € *
    Halvempaa tuo silti on kuin Hööks:issä. Itse ostin Tammiston Hööks:istä ja oli pari euroa kalliimpaa ja pienempi purkki. Myöhemmin bongasin Prismasta tuon tallipoika purkin. Mutta eipä tuota tosiaan kovin paljoa pukuun tai takkiin kulu..
    "The Slow And Pathetic"
  22. #22
    Mulle yks tuttu suutari neuvoi nahkojen rasvauksesta nimenomaan buutsien, että kun laittaa rasvaa reilusti ja sulattaa rasvan föönillä, niin se imeytyy nahkaan kunnolla ja suojaa paremmin kosteudelta.
    Toimii!
  23. #23
    Ostin Jumbon Prismasta sellaista valjasrasvaa kokosinisessä purkissa, merkki taisi olla Tallipoika. Puolen litran purkki ja maksoi alle viisi euroa. Väriltään sellaista vaalean kellertävää. Pitää kokeilla tänään tai huomenna sitä nahoille. Uskoisin, että menee paremmin värillisille nahoille kuin se musta tökötti.
  24. #24
    Nyt töpöstelin tuolla yllä mainitulla rasvalla puvun ja hyvä tuli. Hyvin tuntu pelittävän niin mustalle kuin valkoisellekin nahalle. Tulipa vaaleasta vielä "paremman" ja uudemman näköistä. Eikä haise edes pahalle vaikka purkissa onkin aromit kohdillaan.
  25. #25
    Ostin Idän ratsusta Helsingistä puolen kilon purkin Italialaista valjasrasvaa. Maksoi muistaakseni 5,90. aluksi pinta oli kiiltävä mutta yön jälkeen kuiva. Toimii hyvin, purkki kestää ikuisuuden ja on aika pirun paljon halvempaa kuin speciaali nahanhoitoaineet. Myyjä väitti että kama on puhdasta luomua eikä tahraa vaikka istuis nahkasohvaan just rasvattu puku päällä Olisko tässäkin vanha konsti parempi kuin pussillinen uusia
    "Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua..."
  26. #26
    Lainaa (dYNY @ Heinä. 17 2007,15:03) kirjoitti
    Jep!

    Ja kun suorittaa hankinnan vielä heppavarusteliikkeestä niin hintakin on kohdallaan *
    Katselin Jypin elukkakaupasta valjasrasvaa ja sellain ehkä 500ml purkki vajaa 16€ *. Mielestäni kallista, vai oliko? En raaskinut ostaa vielä *.
    Meille on annettu kaksi lahjaa, joita tulisi käyttää mahdollisimman paljon - huumori ja mielikuvitus. Mielikuvitus korvaa sen, mitä emme ole, ja huumori auttaa meitä hyväksymään sen mitä olemme.
  27. #27
    Lainaa (Angeli @ Heinä. 30 2007,18:52) kirjoitti
    Katselin Jypin elukkakaupasta valjasrasvaa ja sellain ehkä 500ml purkki vajaa 16€ . Mielestäni kallista, vai oliko? En raaskinut ostaa vielä .
    Tuntuu kalliilta, just kävin tänään Keljon prismasta hakemassa tuota tallipoika merkkistä valjasrasvaa hintaan 4,90€ se 500ml:n purkki. Vanhemman nahkatakin sillä jo käsittelin ja näyttää ja tuntuu jo paljon paremmalta. Huomenna pitää varmaan uudempi nahkatakki ja housut vielä käsitellä niin ovat sitten ralleihin iskussa.
    GSXR 1000 -08 ja GSX 1100T 1986
    ex: GSXR 1100 -92, GSXR 750W -94, FZR 600 -94
  28. #28
    Lainaa (Angeli @ Heinä. 30 2007,18:52) kirjoitti
    Lainaa (dYNY @ Heinä. 17 2007,15:03) kirjoitti
    Jep!

    Ja kun suorittaa hankinnan vielä heppavarusteliikkeestä niin hintakin on kohdallaan
    Katselin Jypin elukkakaupasta valjasrasvaa ja sellain ehkä 500ml purkki vajaa 16€ . Mielestäni kallista, vai oliko? En raaskinut ostaa vielä .
    Moikka,

    itse hain Seppälän Prismasta kans tuota Tallipoikaa. Se on väritöntä, joten pystyt huoletta käsittelemään värillistäkin nahkaa tuolla.

    Käsittelin oman musta/sini/valko -värityksellä olevan takin & housut ja hyvä tuli. Samalla osta sitä satulasaippuaa.. lähtee nimittäin öttiäiset & muu paska hyvin vihaseen kamoista pois. Kävin viikonloppuna Oulussa mutkan ja nyt on takki taas joka puolelta sääskissä sun muussa, eli kohta uusintakäsittelyä

    - Perkele



  29. #29
    En enää ikinä laita mihinkään nahkaan mehiläisvaha-pohjaisia rasvoja. M91 -01 maihareista katosi nahasta pinta valjasrasvaa käyttämällä, vanhat M91 -96 intin torni-plankilla käsitellyt on yhä pinnaltaan eheät.

    Dainesen nahkalle Dainesen puhdistus/hoito -settiä. Muille nahkoille MP-Asun nahkaöljyä.

    Olen kokeillut nahkasaappaisiin myös suolatonta raakaa sianläskiä, mutta muutaman päivän jälkeen koirat alkoi liikaa kiinnostua hajusta
    --
    jiji
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Pyjis @ Heinä. 27 2007,10:44) kirjoitti
    Mulle yks tuttu suutari neuvoi nahkojen rasvauksesta nimenomaan buutsien, että kun laittaa rasvaa reilusti ja sulattaa rasvan föönillä, niin se imeytyy nahkaan kunnolla ja suojaa paremmin kosteudelta.
    Toimii!
    Saappaat olen rasvannut mehiläisvähäpujaisella hoitoaineella joka on kuten valjasrasva mutta paljon jäykempää.

    Sanomalehti lauteille ja sauna päälle.
    Saappaat ja rasvapurkki lehden päälle.
    Ennen kylpyynmenoa vahamainenrasva levittyy ja imeytyy kuten valjasrasva.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen