Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Moi,

    Onko kukaan vaihtanut takaiskaria pyöräänsä, jos on niin millaista?
    Itselläni -04 pyörrä ja 30000 km ajettu ja iskari aivan loppu.
    Aina sattuu ja tapahtuu!
  2. #2
    Liittyi Jun 2007
    Friedrichshafen - Saksa (Muurame Suomenmaalla)
    Tiedän muutaman jotka ovat vaihtaneet. Osa laitto (isolompakkoiset) Öhlinssin ja muut pienemmällä budjetilla Wilberssin ja molemmat ovat olleet erittäin tyytyväisiä. Itellä on vaan kokemusta Öhlinsin etujousistsa jotka on kyllä
    kilosuklaa
    FZS1000
  3. #3
    Vaihdoin juuri WP-merkkisen vaimentajan taakse ja pyörä on taas kuin `uusi`. .Yhdellä sanalla sanoen toimii. Kustansi rahteineen noin 500€. http://www.totaltek.fi/mp_tuotteet.html
    Tilasin tuolta http://www.gracing.net/
  4. #4
    Mistäs sen sit tietää kun takaiskari on loppu ?
    Mulla on -02 Fasu ajettu 34tkm ja mielestä toimii vielä ihan hienosti...
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100, FZR1000, FZS1000, ZX-10R -> 2x ZXR750
  5. #5
    Lainaa (Jalase @ Heinä. 09 2007,12:53) kirjoitti
    Mistäs sen sit tietää kun takaiskari on loppu ? *
    Mulla on -02 Fasu ajettu 34tkm ja mielestä toimii vielä ihan hienosti...
    Mulla ainakin iskarin säädöt on ihan tapissa ja kakspäällä ajettaessa valot näyttää taivaalle.
    Valoja saa tietysti säädettyä mutta....
    Aina sattuu ja tapahtuu!
  6. #6
    Lainaa (MC Etukeno @ Heinä. 09 2007,15:12) kirjoitti
    Lainaa (Jalase @ Heinä. 09 2007,12:53) kirjoitti
    Mistäs sen sit tietää kun takaiskari on loppu ? *
    Mulla on -02 Fasu ajettu 34tkm ja mielestä toimii vielä ihan hienosti...
    Mulla ainakin iskarin säädöt on ihan tapissa ja kakspäällä ajettaessa valot näyttää taivaalle.
    Valoja saa tietysti säädettyä mutta....
    Taitaa olla alunperinkin sitten liian löysä jousi kaks päällä ajoon. Vaimennussäätöihin ne kilometrit enemmän vaikuttaa kun öljy alkaa muistuttaa enemmän vettä ja karanneet paineet aiheuttaa nesteeseen kaasukuplia.
  7. #7
    Melko surkeahan se takaiskari on jo uudesta lähtien. Alkaa mullakin oleen aika vaihto/huolto kunnossa. Se vähän niinkuin "väsyy" pidempään ajettaessa, varsinkin jollain huonokuntoisella mutkapätkällä mentäessä. Mietinnässä onkin ollut uus takaiskari, harmi vain jotta öhlärit on niin hinnoissaan..

    Jos säästää haluaa, niin jo pelkkä jousen vaihto stydimpään auttaa kuulemma melkoisesti.
    04 Buell xb12s

  8. #8
    Kaikkein halvin konsti on korottaa pikkasen perää. Mulla on projekti tossa vetämässä jotta leikkaan laserilla kasan koiranluita ja voin sitten kaupata niitä täälläkin nauruhintaan jotta saa kustannukset kuitattua. About 5mm lyhemmät muuttaa pyörän perää kummasti.



    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  9. #9
    Lainaa (maantiesika @ Heinä. 10 2007,09:22) kirjoitti
    Kaikkein halvin konsti on korottaa pikkasen perää. Mulla on projekti tossa vetämässä jotta leikkaan laserilla kasan koiranluita ja voin sitten kaupata niitä täälläkin nauruhintaan jotta saa kustannukset kuitattua. About 5mm lyhemmät muuttaa pyörän perää kummasti.
    Vaan kuinka on ajo-ominaisuuksien laita?
  10. #10
    Mitäs tuohon nyt sanoisi... No tässä on pieni kuvamanipulaatio mitä siinä tapahtuu. Vasemmalla vakio ja oikealla modattu perä.


    Kyse on muutamasta sentistä ja pyörää kokeilleena en sanoisi että se mitenkään huonommaksi tuolla muuttuu. Lisäksi nyt kaksi Kemoran reissua tälle kesälle tehtyäni olen saanut ko. laitteelta tasaisesti selkääni (kuskin kera luonnollisesti), joten luulisi niiden ajo-ominaisuuksien olevan edelleen kohdallaan.

    Perä nousee ja kallistusvara kasvaa... himpun verran. Lisäksi sivutuki käy lyhyemmäksi, mutta sillä vielä pärjää.


    Alhaalla alkuperäinen luu ja yllä sentin lyhyempi. Tarkoitus on tähdätä uusilla puoleen väliin jolla saadaan ylemmän kuvan mukainen viritys. Luiden vaihto on muutaman minuutin homma.



    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  11. #11
    Kandee sitten muistaa, että yllättävän pieni luiden lyhennys vaikuttaa jo suht paljon... Voihan sitä tehdä itelleen esim. 5 millin välein muutamat luut, voi sitten testailla mistä tykkää. Lisäks toi luitten vaihto kyllä auttaa tuohon takajousen "löysyys ongelmaan". Eli jousi ikäänkuin kovenee lyhemmillä luilla.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  12. #12
    Näin se menee. Mun kohdalla kokeilut on kuitenkin jo valmiiksi tehty ja malli löytyy kaverin pyörässä. Kuvassa oleva sentin vakiota lyhkäisempi luu nimittäin on jo hivenen liikaa, ja siksi juuri tuota 5mm lyhennystä tavoittelen ja uusia luita pitää teettämän. 5mm on mulla maksimi jo sen vuoksi että muuten ottaa haarukka kiinni sliparin alkukäyrään...



    Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
    Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
  13. #13
    pikku fasussa noiden luiden korotus suhde oli muistaakseni siten että sentti pois luista niin perä nousee 4cm..
    KooTeeÄm
  14. #14
    Juuh, mä alotin aikanani tuon "luurojektin" hippasen liian raisulla lyhennyksellä...Oliskohan ollu jotain 13mm lyhemmät mitä ekana teetätin. Sit Haminan museotielle kokeileen jousen säätöihin koskematta... Niinku olis ajanu koivuklapi siellä jousen paikalla. Todella peestä... Mutta tekemällä oppii!
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  15. #15
    Lainaa (maantiesika @ Heinä. 10 2007,09:22) kirjoitti
    Kaikkein halvin konsti on korottaa pikkasen perää. Mulla on projekti tossa vetämässä jotta leikkaan laserilla kasan koiranluita ja voin sitten kaupata niitä täälläkin nauruhintaan jotta saa kustannukset kuitattua. About 5mm lyhemmät muuttaa pyörän perää kummasti.
    Mites toi -5mm vaikuttaa mutkakäyttäytymiseen? Tiputin aikaisemmin n.15mm etupäätä alemmas ja se vaikutti jo kivasti kääntyvyyteen. Oon käyny nyt pari kertaa radalla ja tuntuu olevan aika kankee vietävä... Tosin ei kuskikaan ole vetreimmästä päästä tuolla radalla...
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100, FZR1000, FZS1000, ZX-10R -> 2x ZXR750
  16.  
  17. #16
    Lainaa (maantiesika @ Heinä. 10 2007,09:22) kirjoitti
    Mulla on projekti tossa vetämässä jotta leikkaan laserilla kasan koiranluita ja voin sitten kaupata niitä täälläkin nauruhintaan jotta saa kustannukset kuitattua. About 5mm lyhemmät muuttaa pyörän perää kummasti.
    Mulle saa tarjota lyhyempiä palikoita, nauruhintaan...
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100, FZR1000, FZS1000, ZX-10R -> 2x ZXR750