Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 104:sta
  1. #61
    Lainaa (tonppa @ Heinä. 13 2007,00:44) kirjoitti
    turhan usein vaan tapaa kotiloita ja mopoja jotka ajaa 10-20 alle rajoituksen ja siinä vaiheessa rupee omat mittarit aina testannu gps llä ja joka mopossa ollu se noin 10 heitto nyt alla uus vn900 ja 10 näyttää sekin liikaa... kohta mopoillut noin 70000km joten voin sanoo että se on aika yleistä
    Ja käyny mielessä, että oisko tossa valmistajan halunnu vähentää ylinopeudella ajamista.. Mutta todennäkösesti tulos on päinvastainen koska mittarinheitto on tiedostettu ja sitte ajetaanki vähä reilulla "mittari heittää" varalla
    köhköh, putput, pampam..
  2. #62
    Lainaa (ju1zma @ Heinä. 13 2007,00:52) kirjoitti
    Lainaa (tonppa @ Heinä. 13 2007,00:44) kirjoitti
    turhan usein vaan tapaa kotiloita ja mopoja jotka ajaa 10-20 alle rajoituksen ja siinä vaiheessa rupee omat mittarit aina testannu gps llä ja joka mopossa ollu se noin 10 heitto nyt alla uus vn900 ja 10 näyttää sekin liikaa... kohta mopoillut noin 70000km joten voin sanoo että se on aika yleistä
    Ja käyny mielessä, että oisko tossa valmistajan halunnu vähentää ylinopeudella ajamista.. Mutta todennäkösesti tulos on päinvastainen koska mittarinheitto on tiedostettu ja sitte ajetaanki vähä reilulla "mittari heittää" varalla
    Eikös noilla mittarivalmistajilla ole joku sopimus että mittareiden "täytyy" heittää sovittu lukema eli noin 10% plussaa.

    Ei kuitenkaan liikaa.

    Itse olen kanssa tarkastanut jokaisen mittarini GPS:llä. Ei tule sitten yllätyksiä.


    KaKKaa PuKKaa

    Hayabusa -08
    ZX-10R -04
    TL 1000 R -98
    ER-5 -97
  3. #63
    Lainaa (trollen @ Heinä. 13 2007,01:00) kirjoitti
    Lainaa (ju1zma @ Heinä. 13 2007,00:52) kirjoitti
    Lainaa (tonppa @ Heinä. 13 2007,00:44) kirjoitti
    turhan usein vaan tapaa kotiloita ja mopoja jotka ajaa 10-20 alle rajoituksen ja siinä vaiheessa rupee omat mittarit aina testannu gps llä ja joka mopossa ollu se noin 10 heitto nyt alla uus vn900 ja 10 näyttää sekin liikaa... kohta mopoillut noin 70000km joten voin sanoo että se on aika yleistä
    Ja käyny mielessä, että oisko tossa valmistajan halunnu vähentää ylinopeudella ajamista.. Mutta todennäkösesti tulos on päinvastainen koska mittarinheitto on tiedostettu ja sitte ajetaanki vähä reilulla "mittari heittää" varalla
    Eikös noilla mittarivalmistajilla ole joku sopimus että mittareiden "täytyy" heittää sovittu lukema eli noin 10% plussaa.

    Ei kuitenkaan liikaa.

    Itse olen kanssa tarkastanut jokaisen mittarini GPS:llä. Ei tule sitten yllätyksiä.
    Pidän tuota erittäin mahdollisena Mulla ei oo gepsiä, mutta siellä täällä tienvarressa olevista nopeusnäytöistä oon tarkistanu itseltä
    köhköh, putput, pampam..
  4. #64
    Lainaa (yamark @ Heinä. 13 2007,00:10) kirjoitti
    ...
    Sitten vieressä suhahti! Yhtään en ehtinyt peileistä ennakoimaan, kun mielestäni yksin ajoin, ei liikennettä missään. Joku helv****, ***tanan idiootti menee äkkiä arvattuna noin satasta mun ohi autolla 1,5m päästä, 50m sen toisen kaistan loppumisen JÄLKEEN ! ! !
    ...
    varmasti tossa pelästyy, mutta.. 1,5m väliä? ei kuulosta ollenkaan vaaralliselta vaikka vauhtia olis kuinka ollut.

    siltikin.. liikenteessä ei saisi koskaan pelästyä niin kovaa etää sen takia menettää oman ajokkinsa hallinnan. tätä pystyy harjoittelemaan mm. mielikuvaharjoittelulla sekä keskittymällä ajamiseen ylipäätään. monesti työmatkalla tmv tutuilla baanoilla ajatus tuppaa harhailla jolloin pelästyykin helpommin.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Albumi
    * Tuubi
  5. #65
    Lainaa (ju1zma @ Heinä. 13 2007,01:03) kirjoitti
    Lainaa (trollen @ Heinä. 13 2007,01:00) kirjoitti
    Lainaa (ju1zma @ Heinä. 13 2007,00:52) kirjoitti
    Lainaa (tonppa @ Heinä. 13 2007,00:44) kirjoitti
    turhan usein vaan tapaa kotiloita ja mopoja jotka ajaa 10-20 alle rajoituksen ja siinä vaiheessa rupee omat mittarit aina testannu gps llä ja joka mopossa ollu se noin 10 heitto nyt alla uus vn900 ja 10 näyttää sekin liikaa... kohta mopoillut noin 70000km joten voin sanoo että se on aika yleistä
    Ja käyny mielessä, että oisko tossa valmistajan halunnu vähentää ylinopeudella ajamista.. Mutta todennäkösesti tulos on päinvastainen koska mittarinheitto on tiedostettu ja sitte ajetaanki vähä reilulla "mittari heittää" varalla
    Eikös noilla mittarivalmistajilla ole joku sopimus että mittareiden "täytyy" heittää sovittu lukema eli noin 10% plussaa.

    Ei kuitenkaan liikaa.

    Itse olen kanssa tarkastanut jokaisen mittarini GPS:llä. Ei tule sitten yllätyksiä.
    Pidän tuota erittäin mahdollisena Mulla ei oo gepsiä, mutta siellä täällä tienvarressa olevista nopeusnäytöistä oon tarkistanu itseltä
    Yritä lainata jos vaan mahdollista.

    Ei tarvitse sitten turhaan arpoa. Kokeile myös kaikenlaisilla nopeuksilla, koska ne virheet ei kait mene ihan lineaarisesti.


    KaKKaa PuKKaa

    Hayabusa -08
    ZX-10R -04
    TL 1000 R -98
    ER-5 -97
  6. #66
    Lainaa (yamark @ Heinä. 13 2007,00:10) kirjoitti
    Laitetaan tähän kun kerran ketju on aloitettu...

    Ajelin kotiinpäin Raision keskustassa. Nopeusrajoitus on 60km/h ja kaistoja yhteen suuntaan ensin kaksi, sitten toinen kaista loppuu. Ihan rauhallisesti ajelin, oli kuitenkin kosteat tiet ja takana pitkä päivä. Viimeiset kilometrit enää, niin pääsee kotiin....

    Sitten vieressä suhahti! Yhtään en ehtinyt peileistä ennakoimaan, kun mielestäni yksin ajoin, ei liikennettä missään. * Joku helv****, ***tanan idiootti menee äkkiä arvattuna noin satasta mun ohi autolla 1,5m päästä, 50m sen toisen kaistan loppumisen JÄLKEEN ! ! ! * *

    Säihkähdin ihan pirusti, liki etten kaatunut! Sen verran näin kauempaa mikä oli auton luultavasti merkki sekä väri, ja mielestäni osan rekisterikilpeä.
    Noh, sit sä saat tottua saamaan paskahalvauksen, joka kerta kun joku ohittaa ...
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  7. #67
    Seuraavassa lauantai-illan saldoa. Ruotsin liikennekulttuuri ei ilmeisesti siirry eri maihin vaikka autoilija sieltä tänne pöllähtääkin. Olin matkalla Auraan ja ensimmäinen svensson tuli eteen moottoritiellä. "Kaveri" ajeli 115km/h sadankahdenkympin aluella, joten siirryin vasemmalle kaistalle ohittaakseni, oma vauhti n. 125 - 130 km/h. Sitten se perus perkeleen iloinen uutinen kun rinnalle pääsi ==> svenssonille tuli ilmeisesti kiire takaisin kotimaahan kun oli pakko kiihdyttää etten vahingossakaan pääse ohi. Nooh, ajattelin että turha tässä on provosoitua kun ei ressukka varmaan mun sadattelua ymmärtäisi jos sille rupeaisi v*ttuilemaan. Kattelin siinä sitten että kauanko se jaksaa rinnalla körötellä kun takaa ei tullut ketään. Pari kilsaa meni ja sitten kyllästyi. Homma bueno, ei edes ketuttanut pahasti vielä.

    Seuraava svensson tuli sitten leveäkaistatiellä eteen ajaen myöskin mittarintarkasti "oikeaa" nopeutta. Suomea ei ainakaan osannut lukea koska ajeli aivan keskiviivan tuntumassa. Siitä sitten reippaasti ohi ja eikös sillekkin käyny kutsu takaisin kotimaahan ==> perkeleenmoinen kiire ajamaan mun perseeseen kiinni ===> se on varmaan sitä ruotsalaista seksiturismia? Juuri ennen ohituskaistan loppua sankari päätti vetää farmari corollasta kaikki irti ja painella väkisin ohi. Jäin kattelemaan monttu auki, vieläkään provosoitumatta, että melkoista menoa. Kyseisessä kohdassa 100km/h vaihtuu 80km/h ja juttujen perusteella siinä on aika useasti tutka. Ei ollut tällä kertaa. Paras tuli kuitenkin sekuntien päästä kun kaveri kääntyi heti ennen ABC liikenneasemaa vasemmalle??!!?? WTF? Olisi tainnut keritä mun takanakin ajaa sen 200 metriä. Nooh, Auraan kaveria moikkaamaan ja syke alas.

    Takaisin tullessa ajattelin että kiintiö on täynnä yhdelle päivälle. Kuinka väärässä sitä voikaan olla. Farkkuvolvo stereotypia tuli vaihteeksi todistettua kun ilmeisesti Suomalaisen herrasmiehen ohjastamana V70 aloitti saman leikin kuin ensimmäinen svensson. Olin jo siirtynyt vasemmalle kaistalle ohittaakseni kun sillä tuli kiire. Vähän aikaa ajeltiin rinnakkain ja sitten setä päätti olla päästämättä mua ohi. Siirryin kiltisti taakse takaisin ja nielin kiukkua kun Volvo rupesi hidastelemaan taas. Kolme provoa, kolme itsehillinnän tekstikirjatapausta. Tänään ei olisi onnistunut.
    Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
    Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)

    - Turvaton karkulainen -
  8. #68
    Aikuistutaan jo ja lopetetaan nämä "x:t ovat terroristeja" ketjut.
    Tiedät kyllä miksi.
  9. #69
    Ei ne mun mielestä terroristeja ole,yrittävät vaan aina ajaa ohi vaikka ois 30 ylimäärästä lasissa.Se ärsyttää
    Kirjastotäti
  10. #70
    Lainaa (Grannis @ Heinä. 16 2007,00:56) kirjoitti
    Aikuistutaan jo ja lopetetaan nämä "x:t ovat terroristeja" ketjut.
    Tiedät kyllä miksi.
    Jep, lopetetaan vaan Tuntuu kyllä olevan melko herkkänahkaista tuo ylläpidon väki, kun pitää viestejä poistella. Ainakin silloin, kun puhutaan volvoista ja niiden kuskeista

    P.s. Avasin tämän keskustelun alunperin vastaiskuksi pitkälle ketjulle nimeltään: "moottoripyöräilijät ovat terroristeja".
    Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
  11. #71
    En ole kovin usein täällä Suomessa törmännyt vastaaviin ilmiöihin mutta Virossa tuntuu siltä että joka jessen on ohittamisillaan pakko todistaa että rahaa on taskussa niin paljon ettei skeidalle taivu ja pöksyissä kiemurtelee ainakin puolimetrinen pyton. Minkä ihmeen takia sitä muuten pitäis ohittaa joka mopo puolen metrin päästä ihan vaan periaatteen vuoksi?
    Ryssän aikaan tosin köyhät ajo mopoilla, haluaako ne nyt näyttää varakkaammille että kyllä lähtee?
    Tää ihan vaan varoituksena ko maahan suuntaaville.
    "Ei tässä iässä enää jaksa aikuistua..."
  12. #72
    Suomalaisia vaivaa kusipäisyys.Mehän ollaan parhaita,haukutaan jenkit tyhmix,ruotsalaiset homoix,etelä-eurooppalaiset ählämeiksi yms.Ja itse asutaan sudenvitunloukossa jossa 20 v sitten asuttiin harmais talois ja väännettiin nevalla kantoja irti.Minä,minä,minä kulttuuri on meillä voimissaan.Vanhuksista ei välitetä,eikä paljon muustakaan,paitsi omasta taulutelkkarista,ja muijan silikoneista.Ollaanhan me kovia soittaan suuta,mutta ku tosipaikka vittu yöntimo tekee mitä haluaa ja me vingutaan.Autolla on niin helppo anonyyminä olla kusipää.Ite vedin lipat pari vk sitten ku auto koukkas eteen mukavasti.Mopo korjaukses ja ajot vähis.Paikat onnex ehjinä.Alan uskoa väkivaltaan,todellakin.Voitte vittuilla,kaikille muille paitsi mulle
    Mä jaksa mitää paskapuheita kuunnella......
  13. #73
    Ei voi sanoa että kaikki autoilijat olisivat mulkkuja.
    Pari päivää sitten ulkomaalaisilla kilvillä oleva Jugulaari meni ohi välittömästi ja nätisti, kun hiljensin vauhtia ja näytin vilkulla.
    Se P¤%%¤/##n h&%o nuoli melkein mun per¤#%%ä Yöviläntiellä (Niemenkylä saattaa kuulostaa tutummalta).
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  14. #74
    Mielenkiintoinen keskusteluketju tämä.
    Vielä kolmekymmentä vuotta sitten tuntui siltä, että autoilijat kiilasivat, kiusasivat ja tekivät ties mitä kiusaa. Kaikkea sitä ilkeyttä, mitä ketjussa kirjoitettiin tehtävän tänäänkin nuoremmille kaksipyöräisten kuljettajille.
    Jotenkin vanhan kääkän mielestä ovat tulleet kiltimmiksi nykyään nämä autoilijat. Jos vilkulla viisaa ja vähän oikealle väistää, niin kerkeästi ohi kiitävät. Jos itsellä on kiireempi hetki, niin vilkkua vasemmalle ja menoksi. Takaisin oikealle kaistalle pääsee, kun vilkaisee, ja pistää vilkun päälle ennen kaistalle siirtymistä. Tilaa on (Turkua lukuunottamatta) Lokoistahan tämä meno meillä lopulta on.
    Menkäähän mukulat Puolaan opettelemaan kaksipyöliikenneräkulttuuria ja kommentoikaa muutaman tuhannen kilometrin jälkeen jälkeen siellä saamaanne oppia. Vaikka tällä palstalla, jos satutte olemaan uhoamisenne jälkeen vielä hengissä.
  15. #75
    Määkin sain just autoilevan volvopariskunnan hyvälle mielelle. Olin rauhakseen ilta-ajelulla ja tulossa keskustasta kotiin päin. Valoissa pysähdyin ja venailin vihreetä. Kattelin sitten normaaliin tapaan ympärillein siinä ja vieressä oli nainen s60:llä ja mies vänkärin paikalla. Siinä sitten lähdin valoista normaalisti reippaasti pintakaasulla, en mitenkään provosoiden. Neloselle kun vaihdoin ja vauhtia vajaa 60 niin alkoi kuuluu hirveä ulvominen viereltä kun volvon kone huus hoosianna ja sinnehän se painoi esson suuntaan kauheeta kyytiä, vauhtia lopuks varmaan reilu satanen. Keskustassa. Jäi hymyilyttää. Varmaan piti äijän päästä heti möysään essolle kertoon kuinka muija jätti taas yhden pärrän, joten turhaan hän ei valinnut 2litrasta ykskasin sijaan....
    CBR600f -04
  16. #76
    Tulee mieleen tuossa viime lokakuussa kun vein pyörää talvisäilöön Klaukkalaan. Hämeenlinnanväylällä oli liikennettä aika paljon ja jätin edelläajavaan autoon sellaisen 80m turvavälin. Eikös siinä takana-ajanut Virolainen rekka lähde ohittamaan ja kun luonnolllisesti vauhti ja tila ei riittänyt ohitukseen kurvaa suoraan eteen niin että joutui kunnolla jarruttamaan ettei tullut törmäystä.. Mistä näitä ideoita kumpuaa "ammattiautoilijallakin"?
  17. #77
    Lainaa kirjoitti
    Pidän tuota erittäin mahdollisena Mulla ei oo gepsiä, mutta siellä täällä tienvarressa olevista nopeusnäytöistä oon tarkistanu itseltä
    Ihan sivuhuomautuksena, yksikään noista nopeusmittaustolpista ei ole ikinä näyttänyt mun nopeutta kun olen pyörällä liikkunut.
    Puhun siis näistä "näyttää nopeuden ilman että ottaa kuvaa" -tolpista, niitä toisinpäin toimiviakin toki on vastaan tullut ja aivan yhtä vähän niissä on toimintaa tapahtunut (ainakin toistaiseksi).

    Nojoo, gepsillä tuli kuitenkin tarkastettua viime kesänä, ja kawani mittarivirhe oli lopulta yllättävän pieni, luokkaa pari km/h liikaa.
  18. #78
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Taidettiin tulla jostain Nummelasta päin niin taulu näytti Harrikoille nopeuden. No onpa noissa rautaakin niin että riittää.

    Joo ja GPS:llä olen auton mittarin tsekannut ja tuloksen jälkeen vaihdoin aavistuksen isompaan rengaskokoon, 195/65 -> 205/65, nyt on mittari just eikä melkein... Ja harmittaa huomata kuinka moni tosiaankin ajaa alinopeutta.
    Dirty Nasty Furriner
  19. #79
    Lainaa (adrenaliini @ Heinä. 06 2007,17:49) kirjoitti
    Lainaa (Hapa @ Heinä. 06 2007,15:37) kirjoitti
    Lainaa (Jose @ Heinä. 06 2007,15:17) kirjoitti
    Lainaa (Hapa @ Heinä. 06 2007,14:48) kirjoitti
    On meinaan aikas yleisiä nykyään nuo aggressiot pyöräilijöitä kohtaan...
    Syitä on varmasti monia, mutta enpä ainakaan itse ole vielä yrittänyt tappaa ketään liikenteessä!

    Varmasti lähes jokaisella on vastaavanlaisia kokemuksia...
    Eipä ole vastaan tullut täälläpäin maailmaa, vai liekö mulla vaan tuuria noitten autoilijoitten kanssa?
    No täällä varsinais-suomessa juntismi ja kanssa-ihmisten viha sekä kateus on muutenkin valloillaan!

    Tiedän, että siellä päin porukka on paljon leppoisampaa

    No, onneksi ainakin 3.8.-5.8. tulee liikuttua niillä seuduin, kun joensuun lentokentällä on se nopeusennätys-yritys 9-r:llä
    Puhut vähän veliseni,mutta puhut asiaa Aivan selvä vittumaisenliikennekulttuurin raja mene suurinpiirtein lohjan-sammatin paikkeilla,siinä taitaa muuten läänikin vaihtua sammatin tienoilla.
    Turku-salo-rauma akseli on täynnänsä sarvikuonoja liikenteessä,ajetaan kahta kaistaa rinnakkain,kiilaillaan,ei käytetä vilkkua,estetään toisten ohitukset painamella lisää kaasua jne.
    En tiedä mikä tämän aiheuttaa näillä varsinais-suomalaisilla,oiskohan geeneissä tapahtunut mutaatio ja elävät perkeleet neoliittisella tai gro magnon asteisella keräilijäkultturikaudella?
    Samaa mieltä. Nimim: salo-turku, alue ilman vilkkuja ja peniskateutta löytyy(ja bemari ja rikkinäiset vilkut ja "mua et vittu anarkisti pyörällä ohita tana, asennetta on havaittu).
    Siperia opettaa
  20. #80
    No niin tähän sopii jatkoksi seuraava tarina joka tapahtui eilen Eurajoella vappuajelun kunniaksi... Hiljaa laitoin mielessäni ajellessa kädet ristiin ja sanoin ÄLÄ P****LE KÄÄNNY...

    Olimme mukana Rauman MP vappuparaatissa (hieno kokemus noin 400 pyörää paristeli umpäri Rauman) ja jatkoimme paraatin päätteeksi matkaa porukassa Raumalta Eurajoen Kämpän kaffetuvalle oli siinä letkassa noin 20 pyörää. Itse olin keskivaiheella letkaa. Ajeltiin letkassa noin 10 yli sallitun kun rupesin muutama kilometri ennen päätepistettä seuraaileen taustapeilistä kun joku autoilija ohitteli letkaamme ihan ihmetilanteissa. Meni sitten meistäkin ohi ja kiilasi edellämme ajavaa motoristia palatessaan kaistalleen. Sitten se jumittu loppumatkaksi siihen väliin. MUTTA kun edellämme ajava letka noin kymmenen pyörää hiljensi ja laittoi vilkun päälle vasemmalle kääntyäkseen kaffepaikan pihaan, niin tämä perhanan autoilija otti vastaantulevien kaistan ja ohitti kääntyvät motoristit *(noin 10 pyörää) keltaisella viivalla risteysalueella kaasupohjassa.

    Silloin ehdin ajattelemaan vain että ÄLÄ P****LE KÄÄNNY, ja onneksi letkan vetäjä oli vilkaissut taustat ja havainnut tuon kohelin joka ohitti.

    Olisi tullut pahaa jälkeä jos olisi kääntynyt, ja suoraan sen takaa tulevan auton eteen.

    Harmi sinäänsä kun ei tullut mieleen lähteä autoilijan perään ja ottaa rekkari ylös ja soittaa ilmoitus virkavallalle. Todistajia olisi ollut noin 20 motoristia... Tuollaiset pitäisi ehdottomasti liputtaa ulos tieltä. Kait siinä vain itse kuohahti mielessään niin paljon ettei ajatellut selkeästi.



    DigiMesta.com kypäräpuhelimet
    Honda CBR 1100 XX -04
  21. #81
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lähes 100% motoristeista on <span style='color:red'>MYÖS</span> autoilijoita.
    Miten tuo tosiasia pääsee välillä unohtumaan?

    Ystävät hyvät .. asia on vain niin, että joidenkin ihmisten
    yhteistyökyky liikenteessä on yksinkertaisesti HUONO.
    Näitä huonoja on sekä autoilijoissa että motoristeissa.

    Rock .. .. hyvä perusmeininki
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  22. #82
    Lainaa (Bomber @ Heinä. 12 2007,09:02) kirjoitti
    Ei muuta kuin seuraavan kerran polkaiset vaihteita pari pykälää alemmaksi ja kierrätät reilusti yli 10.000 kierroksen rivinelosella (V-2:ssa taitavat kiekat usein loppua sinne 8.000:aan), niin ohitus sujuu hetkessä. Nopeusmittarissa voi hetken olla hieman korkeampi luku, mutta toisaalta sen jälkeen ei autokuski enää yritä mitään. Toimii aina.
    Jees, eli kutoselta viis pykälää alas ja menoksi.

    Tuosta on ainakin se 'hyöty', että kun autokuskille seuraavan kerran tulee joku toinen pyörä näköpiiriin, niin niska alkaa heti punottamaan ja sitten tapahtuu. Tässä ketjussakin lienee kertomuksia juuri näistä punaniskoista.
  23. #83
    Lainaa (Staga @ Huhti. 30 2008,00:13) kirjoitti
    Joo ja GPS:llä olen auton mittarin tsekannut ja tuloksen jälkeen vaihdoin aavistuksen isompaan rengaskokoon, 195/65 -> 205/65, nyt on mittari just eikä melkein... Ja harmittaa huomata kuinka moni tosiaankin ajaa alinopeutta.
    ...nyt menee ehkä asian sivusta mutta ite en oo huomannu renkaan leveydellä hirveitä vaikutuksia mittarivirheeseen *
    -97 CBR 1100 XX
    -91 GSX 750F (ex)
  24. #84
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (mkoskenk @ Huhti. 26 2011,12:48) kirjoitti
    Lainaa (Staga @ Huhti. 30 2008,00:13) kirjoitti
    Joo ja GPS:llä olen auton mittarin tsekannut ja tuloksen jälkeen vaihdoin aavistuksen isompaan rengaskokoon, 195/65 -> 205/65, nyt on mittari just eikä melkein... Ja harmittaa huomata kuinka moni tosiaankin ajaa alinopeutta.
    ...nyt menee ehkä asian sivusta mutta ite en oo huomannu renkaan leveydellä hirveitä vaikutuksia mittarivirheeseen *
    Ja tämän älypääkommentin takia kannatti nostaa kolme vuotta vanha ketju esille? Ihan vinkkinä, että tuo renkaan profiilia ilmaiseva numero kertoo renkaan profiilin korkeuden prosentteina renkaan leveydestä. Seuraavaksi kannattaa suorittaa laskutoimitukset 0,65 x 195 ja 0,65 x 205, ja miettiä kumpi rengas on suurempi ja kuinka se korreloi mittarivirheen kanssa.



    Superbike #7
  25. #85
    Eipäs ollu tarkoitus aiheuttaa pahaa mieltä.. Ja oppipa uuttakin, mie oon pitäny renkaan profiililukuja ihan milleinä, silmämääräisesti kun passaisivat eikä oo tullu mittatikun kanssa ikinä niitä kateltua

    Eipä siitä sen enempää *
    -97 CBR 1100 XX
    -91 GSX 750F (ex)
  26. #86
    Hauskaa ajanvietettä aina joskus kun autolla jonottaa ohituskaistalla jonkun torvelon perässä joka ei seuraa liikennettä on soitaa 020202. Sieltä kyselee auton omistajatietoja rekkarilla ja pyytää yhdistämään. Ja kun edellä ajaja vastaa niin kohteliaasti pyytää siirtymään oikealle kaistalle jotta pääsisi ohi.

    Reaktiota tämän seurauksena on monenlaisia. Osa hermostuu, osaa pyytää anteeksi ja kaikkea muuta tältä väliltä
    Life is an adventure that requires correct equipments.
    'R1200GSA
  27. #87
    Lainaa (Nitrous @ Huhti. 26 2011,13:02) kirjoitti
    Lainaa (mkoskenk @ Huhti. 26 2011,12:48) kirjoitti
    Lainaa (Staga @ Huhti. 30 2008,00:13) kirjoitti
    Joo ja GPS:llä olen auton mittarin tsekannut ja tuloksen jälkeen vaihdoin aavistuksen isompaan rengaskokoon, 195/65 -> 205/65, nyt on mittari just eikä melkein... Ja harmittaa huomata kuinka moni tosiaankin ajaa alinopeutta.
    ...nyt menee ehkä asian sivusta mutta ite en oo huomannu renkaan leveydellä hirveitä vaikutuksia mittarivirheeseen *
    Ja tämän älypääkommentin takia kannatti nostaa kolme vuotta vanha ketju esille? Ihan vinkkinä, että tuo renkaan profiilia ilmaiseva numero kertoo renkaan profiilin korkeuden prosentteina renkaan leveydestä. Seuraavaksi kannattaa suorittaa laskutoimitukset 0,65 x 195 ja 0,65 x 205, ja miettiä kumpi rengas on suurempi ja kuinka se korreloi mittarivirheen kanssa.
    Parhautta! Miljoona vuotta vanha ketju ylös, pätemistä nönnönnöö sävyyn ja sekin vielä vituiksi

    Tulee ihan mieleen duunissa käynyt homma, kun skoda suberb kuski halusi vaihtaa autoonsa 15" vanteet 16" sijaan, koska pohja ottaa maahan noilla matalaprofiilirenkailla. Sedältä meinasi mennä hermot, kun yritin hienovaraisesti selittää ettei auton maavara muutu, koska renkaan profiili pysyy samana.
    Sama setä halusi vaihtaa talvivanteiksi samat kuin kesävanteet, koska kesäpyöriin ei kuulemma kerääntynyt lumi samalla tavalla kuin talvivanteisiin.. Tämä sitten selittyi lumen puutteella mikä kesäisin vallitsee lähes koko maassa.


    E: mistä teitä sikiää??



    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R -93
    Kawasaki ZX-6R Ninja
    Suzuki GSX-R 1000 K9
  28. #88
    Aina yhtä mukavaa ampua itseään jalkaan

    Voisi sitä kait aiheesta sitten jotain poristakin kun kerran tuli suunsa avattua.. Ei onneksi ole tullut kovin läheltäpitejä mopolla itsellä liikenteessä, muutaman kerran moottoritiellä (tai mikä ohitustien kuvatus tuo täällä Oulussa on olevinaan) joku meinannut vaihtaa viereiseltä kaistalta kylkeen, mutta aina on oikean käden ranneliikkeellä ehtinyt pois alka. Herkkänä saa kyllä olla.

    Talvella kotilolla kävi kuumottavampi tilanne; Ajelin itse ko. motarilla ohituskaistalla ja liittymästä tuli kahden täysperävaunullisen + henkilöauton possujuna vähän matkaa edessäpäin tielle ja vauhtia tällä letkalla oli varmaan se täydet 60km/h mitä nyt tuollaiset yhdistelmät ehtii liukkaaseen mäkeen lyhyellä kiihdytyskaistalla kinnaamaan. Rekkojen perässä liittymästä tullut Volvo päätti sitten heittää rekoista ohi - 20m minun edessäni. Ehdin vain ajatella että älä saat* tule sieltä ja painaa jarrut ja töötin pohjaan kun Volvo kuitenkin ilmestyi eteeni. Liukkaalla jäätiköllä 110km/h vauhdissa omasta pösöstä tulikin sitten pulkka, jonka onneksi sain tähdättyä Volvon ja reunakaiteen väliin, mistä lopputuloksena kahdella kaistalla ajettiin kivasti hetken matkaa kolmisten vierekkäin... Sen verran ehdin keskisormella auringonlasien asentoa korjatessani huomata että joku iäkkäämpi rouva siellä toisen farkun ratissa oli. Eli on se autoilija susi myös toiselle autoilijalle.

    Edit: Pitäähän täällä olla meitä yksinkertaisempiakin joukossa pätemässä että viisaammat vaikuttaa vielä viksummilta



    -97 CBR 1100 XX
    -91 GSX 750F (ex)
  29. #89
    Ettei menis ihan ohi tän topikin niin pistetään yksi terroristijuttu:

    Oltiin 6 pyörän letkassa tulossa takas Kokkolasta sunnuntaina. Neljä edelläajavaa lähti ohi autosta, minä jäin viidentenä venttan parempaa kohtaa heittää ohi niin että kuudeskin ehtis mahd. mukaan.

    Bölli oli kattonu edellä että nyt mulla olis hyvä paikka, vilkaissu taakseen ja kattonu että toivottavasti Mouru kattoo peiliinsä. Vilkku oli jo päällä ja olin seurannut taustatilannetta, mutta sivulla olikin vihreä skeidan farmari. Siinä se könnäs mun vierellä aikansa, ja veti melkein eturengasta hipoen mun ja ohitettavan auton väliin. Sen oli täytynyt tulla lujaa jostain ja himmata vauhtia vierelle.
    "On katsottava tarkkaan, mihin astuu kissa tassuillaan, itse kumminkin ne joutuu nuolemaan."
    * * * *
    Kawasaki GPZ500S -88 : 2010
    Yamaha FZS600 Fazer -99 : 2011->
  30.  
  31. #90
    Lainaa (Rooroo @ Huhti. 26 2011,14:29) kirjoitti
    Lainaa (Nitrous @ Huhti. 26 2011,13:02) kirjoitti
    Lainaa (mkoskenk @ Huhti. 26 2011,12:48) kirjoitti
    Lainaa (Staga @ Huhti. 30 2008,00:13) kirjoitti
    Joo ja GPS:llä olen auton mittarin tsekannut ja tuloksen jälkeen vaihdoin aavistuksen isompaan rengaskokoon, 195/65 -> 205/65, nyt on mittari just eikä melkein... Ja harmittaa huomata kuinka moni tosiaankin ajaa alinopeutta.
    ...nyt menee ehkä asian sivusta mutta ite en oo huomannu renkaan leveydellä hirveitä vaikutuksia mittarivirheeseen *
    Ja tämän älypääkommentin takia kannatti nostaa kolme vuotta vanha ketju esille? Ihan vinkkinä, että tuo renkaan profiilia ilmaiseva numero kertoo renkaan profiilin korkeuden prosentteina renkaan leveydestä. Seuraavaksi kannattaa suorittaa laskutoimitukset 0,65 x 195 ja 0,65 x 205, ja miettiä kumpi rengas on suurempi ja kuinka se korreloi mittarivirheen kanssa.
    Parhautta! Miljoona vuotta vanha ketju ylös, pätemistä nönnönnöö sävyyn ja sekin vielä vituiksi

    Tulee ihan mieleen duunissa käynyt homma, kun skoda suberb kuski halusi vaihtaa autoonsa 15" vanteet 16" sijaan, koska pohja ottaa maahan noilla matalaprofiilirenkailla. Sedältä meinasi mennä hermot, kun yritin hienovaraisesti selittää ettei auton maavara muutu, koska renkaan profiili pysyy samana.
    No eixe renkaan halkaisija kasva, jos vanne kasvaa, eikä profiili muutu? Olettaen että myös leveys pysyy samana.
    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen