Sivu: 4 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345614 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 91:stä 120:een 436:sta
  1. #91
    Lainaa cSnake kirjoitti Katso viesti
    Panigale 1199, RSV4 vm.2015+, R1 2015+, ZX-10R 2016+, GSX-R 1000 2017+, S1000RR 2015+, miksei myös CBR1000RR -17+?
    Jos helpolla ja halvalla haluaa päästä, niin mikä tahansa japsi.
    Bemari on siitä sit pykälän kalliimpi.
    Ja panigale ja rsvee siitä vielä pykälän enemmän.
    Syynä ihan vaan pyörien yleisyys tai harvianaisuus.
    Jos haluaa ruuvaamalla fiilistellä niin sit ehottomasti panigale tai rsv.

    Sähköalusta on yleensä perseestä, tavallinen parempi/ öölinssiä tms vakion tilalle.

    Vakiona ne kaikki on katupyöriä ja niissä on katupyörien ajettavuus.
    Jos haluaa ratapyörän ajettavuuden, niin sitten tekee tarvittavat muutokset: Yleensä alusta, ecun flässäys ja ergonomiapalikat.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  2. #92
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Bemari on siitä sit pykälän kalliimpi.
    Plus mitä huollon pojilta oon kuullu ni tää beibi on myös kaikkein akuuteimmin rempan tarpeessa koko ajan. Kuulemma hajoaa rataspakat, venttiilit jne jne aika köykäisesti vrt muihin merkkeihin.

    Tämä siis huoltamon suusta, ei minun.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  3. #93
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Sähköalusta on yleensä perseestä, tavallinen parempi
    Mikä sähköalustasta tekee huonon?
    RSV4 1000 RF, F800GS ja SV650S
    www.muoviluoti.fi
  4. #94
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Plus mitä huollon pojilta oon kuullu ni tää beibi on myös kaikkein akuuteimmin rempan tarpeessa koko ajan. Kuulemma hajoaa rataspakat, venttiilit jne jne aika köykäisesti vrt muihin merkkeihin.

    Tämä siis huoltamon suusta, ei minun.
    2009-2011 vaihteiston rattaat oli turhan ohkasta materiaalia, muuttui 2012. Sen jälkeen ei oo ollu murhe.
    Muistaakseni nokka-akselit (ei venttiilit) tai lähinnä niiden huono voitelu, tais olla murhe jossain varhaisessa tuotantoerässä. Sekin oli sillon joskus, ei enää.

    Bimmerin tullessa markkinoille se oli muita tonnareita hieman korkeampiviritteinen ja kone kiersi korkeammalle. Ts siitä ei edes ole yritetty tehdä japsivehkeiden kaltaista alunperinkään.

    Mulla on 2011 jolla on ajettu vain rataa aikaisempienkin omistajien toimesta. Ja hieman olen odotellut koska laatikko porsii. Mutta eipä ole vielä alkanut tarjoilla edes välivapaita.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  5. #95
    Edelleen mietityttää, minkälaiset peliliikkeet olisivat järkeviä. Jos terveyttä ja taloudellista vakautta riittäisi nykyisellään, niin seuraavat kesät varmaan menisivät ratapäiviä ja mahdollisesti SSC-kisoja päristellen. Nyt alla siis vakio 600RR, jonka virittely ei ole kovin mielekästä. Tallissa lisäksi kiiltävä katupyörä, josta yritän saada ratapyörärahaa vaihtamalla tai myymällä.

    Vaihtoehtoina tässä mietin Tuonon (ja Hondan) vaihtamista uuteen kilvettömään, jota sitten vähitellen ratavarustaisi. Vaihtoehtoina riippuen välirahasta:

    - BMW 1000RR
    - Kawa ZX-10R
    - Suzuki GXR 1000R / 1000A
    - Yamaha R1 / R6

    Toinen vaihtoehto olisi myydä suoralla kaupalla Apikka keväällä ja katsella uudehkoja (2015->) käytettyjä kilvettömiä ensi syksynä ja ajella tuolla Hondalla ensi kesä. Kolmen pyörän omistaminen samaan aikaan ei tunnu kovin houkuttelevalta taloudellisesti.

    Uuden ostamisessa on hyvät ja huonot puolet. Tietää ainakin mitä pyörälle on tehty ja tapahtunut - toisaalta rataosien lisääminen ja varustelu maksaa vielä hankintahinnan päälle. Omasta vaihturista pääsisi kätevästi eroon. Nuo esimerkkipyörät ovat suunnilleen saman hintaisia vakiona ilman autoveroa (n. 20k).

    Käytetyn ratapyörän ostamisessa taas saattaa joutua haalarihommiin nopeastikin ja oma pyörä pitäisi mielellään saada ensi myytyä alta hankinnan rahoittamiseksi.

    Onko ajatuksia edellä kirjoitetusta? Mitä itse lähtisit kokemuksen perusteella puuhaamaan? Ettei tule väärä kuva, niin raha ei kasva pihapuussa, mutta lähinnä mietin 5 vuoden ajan jaksolle tätä kuviota. Uusi pyörä nyt seuraavaksi 5:ksi vuodeksi vai käytetty rempattavaksi/vaihdettavaksi tulevina vuosina.
  6. #96
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Hondan ja 1199 Panin ostaa tosi entusiasti.

    Jos ässäarpa on suotuisa, niin Ten Katelta saa jo varmaan Yamahia, ja oiskohan niillä varastojen kätköissä avustamattomia ratavarusteltuja Bladeja?
    Hondahan mulla on tällä hetkellä, joten onko se pani sitte seuraavaksi En oo törmänny suotuisiin arpoihin vielä, kai se olis helpompi törmätä jos joskus edes ostais jonku arvan..?

    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Sähköalusta on yleensä perseestä, tavallinen parempi/ öölinssiä tms vakion tilalle.

    Vakiona ne kaikki on katupyöriä ja niissä on katupyörien ajettavuus.
    Jos haluaa ratapyörän ajettavuuden, niin sitten tekee tarvittavat muutokset: Yleensä alusta, ecun flässäys ja ergonomiapalikat.
    Sähköalustaa ei taida olla noissa mun kattelemissa, eli ihan perusversioihin "täytyy" tyytyä Ergonomiapalikoilla tarkoittanet jalkatappisarjaa ja clipareita? Mitäs muuta? Tekeekö täälläpäin maailmaa kuka noita ecun flässäyksiä ja kuinka hintavia ne on, ihan vaan että osaa ottaa huomioon vertaillessa tarjokkeja..?

    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    2009-2011 vaihteiston rattaat oli turhan ohkasta materiaalia, muuttui 2012. Sen jälkeen ei oo ollu murhe.
    Muistaakseni nokka-akselit (ei venttiilit) tai lähinnä niiden huono voitelu, tais olla murhe jossain varhaisessa tuotantoerässä. Sekin oli sillon joskus, ei enää.
    Noista alkupään vaihteistoista olen lukenutkin mutten noista nokkien voiteluista ole kuullut. Ei liene niin yleistä? Ja GEN 3 on mielessä kun bemarista puhutaan...
    Täh?
    Suzuki GSX-R 1000R L7, kilvetön rataleluaihio
  7. #97
    Lainaa cSnake kirjoitti Katso viesti
    Panigale 1199, RSV4 vm.2015+, R1 2015+, ZX-10R 2016+, GSX-R 1000 2017+, S1000RR 2015+, miksei myös CBR1000RR -17+?

    Hakusessa olis joku alussa mainituista pyöristä, ja suht modernina versiona, eli elektroniikkaa saa olla. (Blipperi ois plussaa )

    Eli onko yllämainituista pyöristä kokemuksia ratakäytössä, japseista varmasti löytyy ja bemarista, mutta kuinka nuo Italian herkut?
    Ajettavuus varmaan kaikissa jo vakiokuosissa huippuluokkaa ja suorituskykyäkin taatusti piisaa.
    Paljon olen youtubesta vertailuja katsellut, hiukan ristiin menee kuka mistäkin tykkää, mutta kaikilla varmasti pärjää pitkälle.

    Onko jossain jotain suunnattoman suuria huoltokuluja, esim Panigalesta olen lukenut että venttiilivälysten tarkistukseen pitää purkaa puoli pyörää, ja se on kallista lystiä? Onko näin? Mitäs vastaavaa muissa merkeissä?

    Pyörää olis tarkotus maltillisesti sitten rakentaa ratapyöräksi, aluksi kai kuitukatteet ja tarvittavat suojat. Tietysti jos joku valmis kampe löytyy kohtuulliseen hintaan niin sekin käy.

    Tietysti Nettimotoakin kattelen että mitäs sieltä tulis vastaan...

    Kertokaa ihmeessä!

    (Tulikohan tästä kovinkin sekava, selvinpäin kuitenki kirjottelen )
    Perus 1199:ssä on vähän haukuttu alusta, varsinkin takapamppu on ilmeisesti huono, eli jos vaan löytyy kannattaa valita 1199S, siinä on Öhlinssiä kaikki. Tai sitten laskea budjettiin sisään alustapäivitys (+3k€).

    Jos blipperin haluaa pitää hommata uudempi 1299 tai hommata aftermarket blipperi (800€)

    Huollot tuntuu olevan samaa hintatasoa muidenkin merkkien kanssa, tosin isohko Desmohuolto (24tkm) taitaa olla puolentoista tonnin luokkaa.
    Ducati 899 Panigale

    "If they can make penicillin out of mouldy bread, they can sure make something out of you"
    -Muhammad Ali
  8. #98
    Tällä hetkellä nettimotossa pari Yamahaa joita itse lähtisin katsomaan tarkemmin 2018 R6 ja 2015 R1 kummatkin kilpureita. Jos vähän enemmän satsaa niin en näkisi huonona myöskään Mikin kauppaamaa R1M . Tosin -18 eteenpäin koneessa ei eroja. Muistelen että vanhemmissa R1 perusmalli ottaa vähemmän kierroksia. Tuo sähköalusta käsittääkseni toimii myös ihan manuaalisesti?
    +15 Bemareita oli keväällä runsaasti, nyt kohtuu hintaiset tainneet mennä kaupaksi, merkki uskolliset vaihtoivat uuteen.
    K8-1000
  9. #99
    https://m.nettimoto.com/kawasaki/zx-10rr/2363229

    Tuo vois olla tsekkaamisen arvoinen aihio, MY 16 tai 17 vissiin. Kilvettömänä > 20t€ alle uuden kilvellisen.
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  10. #100
    Lainaa teemu.k.anttila kirjoitti Katso viesti
    Mikä sähköalustasta tekee huonon?
    Sen mekaaninen puoli on suunniteltu katukäyttöön.
    Sen elektroninen ohjaus on katukäyttöön.

    Toki jos ymmärtää miten ylipäätään alustat toimii, niin sitten valkkaa semmosen sähköalustan, mitä voi säätää mutkakohtaisesti, ja shimmaa ensin mekaanisen puolen ratakäyttöön, ja sitten sen jälkeen datan perusteella säätää alustan mutkakohtaisesti. Tai pistää jotku "kiinteät" perusasetukset jolloin katualgoritmit ei pääse sekoittamaan rata-ajoa.

    Eli vaatii osaamista ja taitoa jota ei 99,9% harrastajista ole tai kiinnosta.

    Harrastajalle kaikkein kätevin ja helpoin vaihtoehto, oli sitten katusähköalusta tai katuvakioalusta, on vaihtaa etupään sisuskalut ja takapamppu esim öölinssiin.
    Niiden mekaaninen puoli on suunniteltu ratakäyttöön.
    Sen manuaalin perusasetukset on ratakäyttöön.
    Eli alustan saa laakista ratatontille, ilman että harrastajan tarvii osata tai ymmärtää yhtään mitään alustan toiminnasta.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  11. #101
    Lainaa cSnake kirjoitti Katso viesti
    Sähköalustaa ei taida olla noissa mun kattelemissa, eli ihan perusversioihin "täytyy" tyytyä
    Ainakin panigalessa(?) ja bimmerissä on ollu vaihtoehtona.

    Noista alkupään vaihteistoista olen lukenutkin mutten noista nokkien voiteluista ole kuullut. Ei liene niin yleistä? Ja GEN 3 on mielessä kun bemarista puhutaan...
    No se riittää että joku ensimmäisen erän mopoista on maanantaikappale, niin sen jälkeen legendat elää 100 vuotta.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  12. #102

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Yleistä ajatuksen ajatuksen juoksua ratapyörän ostoon:

    1. Mikä pyörä?

    Ekana se, mikä miellyttää ja mihin on varaa. Jos pinkka kestää, kaikilla luetelluilla fillareilla pärjää vaikka mm-sarjasta naksun alaspäin mentäessä.
    Jos kaadon riski on olemassa etenkin tavoitehakuisemmassa ajamisessa, ebayn osatarjonta kertoo aika hyvin, mihin saa kohtuu hintaan kaadossa särkyvää osaa.

    Ite ottaisin varmaan kymppi kawan tai rsv4 uusista. Jaa että miksi? -No kun tuntuu siltä... järkevät argumentit on aika vähänä perustelujen tueksi.

    2. Uusi vai käytetty?

    Uusi kilvetön on luokkaa 15-25k€. Alustan shimmaus, joku slipari ja väliputki, kuitukatteet ja säätö penkissä taitaa olla aika minimi siihen päälle. Jos haluaa vimpan päälle laittaa palikkaa ja ei jaksa itse askarrella, palaa herkästi toisen pyörän hinta päälle kaikkeen pieneen ratakivaan.

    Kauden tai pari ajettu käytetty, jossa kaikki on valmiina, hyvin pidetty ja menty edes kohtuu kyytiä (jollekin +5s rataenkasta en antais kauheasti painoarvoa), voi olla ihan järki ostos. Varautuu vaan muutamalla tonnilla huoltoihin, jotka on hyvä tehdä.

    3. Huollot ja muu askartelu

    Tämä osio alkaa ennemmin tai myöhemmin. Säästeliäällä käytöllä ja kohtuu vakio viritysasteella suurin osa pyöristä on ihmeen kestäviä.

    Noin 15tkm aikana valmiiksi käytetystä pyörästä olen tuhonnut muuten vaan mekaanisesti pari vaihdelaatikkoa, kone on laakeroitu kahdesti, kytkin on mennyt kertaalleen, männät ja renkaat on vaihdettu, ketjuja, rattaita, alustahuolto jne. Käyttö on ollut kohtuu reipasta, pyörä hyvin lähellä vakiota tehoiltaan.

    Osa huolloista on ollut ennakoituja, mutta en halua ottaa sitä riskiä, että kone hajoaa varoittamatta vaaraa aiheuttaen.

    4. Mistä pyörä?

    Suomessa on jonkin verran tarjontaa, toki aika paljon suppeampi. Keskieuroopassa ja briteissä tarjontaa on paremmin, tosin minkään 5000€ fillarin takia en sinne vaivautuisi matkustamaan, jos oma ajan käyttö merkkaa jotain.

    Lyhyenä yhteenvetona tärkeintä nyt vaan on ostaa se pyörä. En muista omalla kohden yhtään isompaa harrastevälineen ostoa, joka olis kaduttanut pidemmällä aikavälillä.
    ---
  13. #103
    Lainaa cSnake kirjoitti Katso viesti
    Panigale 1199, RSV4 vm.2015+, R1 2015+, ZX-10R 2016+, GSX-R 1000 2017+, S1000RR 2015+, miksei myös CBR1000RR -17+?
    15-16 mallin RSV4 RR ja RF malleissa ratakäyttöön kannattaa tarkkailla venttiilikoneiston kuntoa ja vaihtaa venttiilijouset ratamanuaalin mukaan tai aiemmin. Mutta on silti hyvä paketti kun on tehoa vähintään samat tai enemmän kuin muissa, äänet hienot, hienoa ajaa, hyvä lähtökohta jo valmiiksi jne. Aprilian mittaristo ja ecu loggaa myös ns. ratakilsat eli kun konetta rasitetaan normaalia enemmän tiettyjen parametrien mukaan, jolloin alkaa vilkuttamaan huoltovaloa aiemmin, mutta tähän pääsee yleensä vain puhtaassa ratakäytössä ja aika kovan kuskin alla (eli kaasun avaukset 100%, kaasu auki pitkään jne.). Tuon ikäiset Apriliat on myös halpa ostaa, niin ei välttämättä ole kallis vs. muut. Näihin voi myös itse flashata kartan nykyisin, joten säästää siinä satasia, joskin itse on hankala niitä modailla koska vaatii oikeasti tietotaitoa. Toisaalta Aprilian oma race kartta on aika hyvä.
  14. #104
    Lainaa cSnake kirjoitti Katso viesti
    Panigale 1199, RSV4 vm.2015+, R1 2015+, ZX-10R 2016+, GSX-R 1000 2017+, S1000RR 2015+, miksei myös CBR1000RR -17+?

    ...
    Ulkomailta lähinnä, muutamaa noista (esim. 10R, Gikseri, Bemari) saa esim briteistä jo kohtuuhintaan, varsinkin katupyörinä, Panigalejakin löytyis kympin pintaan.
    ...
    Ja briteistä oon aikoinani yhen postiauton hakenut, helppo homma oli, ja sai hiukan matkustella samalla

    Hakusessa olis joku alussa mainituista pyöristä, ja suht modernina versiona, eli elektroniikkaa saa olla. (Blipperi ois plussaa )
    Itsellä kans pyörän hankinta edessä. Menee tosin ens vuoden puolelle.
    Oma lista: RSV4 vm.2015+, R1(M) 2015+, GSX-R 1000 2017+, S1000RR 2015+ , 675R 2012+ Kilpi/kilpimahdollisuus tarttis olla.
    Oisko sulla vinkkejä Brittien myyntipalstoista ?
  15. #105
    3. Huollot ja muu askartelu

    Tämä osio alkaa ennemmin tai myöhemmin. Säästeliäällä käytöllä ja kohtuu vakio viritysasteella suurin osa pyöristä on ihmeen kestäviä.

    Noin 15tkm aikana valmiiksi käytetystä pyörästä olen tuhonnut muuten vaan mekaanisesti pari vaihdelaatikkoa, kone on laakeroitu kahdesti, kytkin on mennyt kertaalleen, männät ja renkaat on vaihdettu, ketjuja, rattaita, alustahuolto jne. Käyttö on ollut kohtuu reipasta, pyörä hyvin lähellä vakiota tehoiltaan.

    Osa huolloista on ollut ennakoituja, mutta en halua ottaa sitä riskiä, että kone hajoaa varoittamatta vaaraa aiheuttaen.

    Tästä saa sellaisen käsityksen, että 5000km rataa, niin kone odottaa jo purkua.
    Millaisia kilometri määriä nämä vakiot kestävät 600/1000cc, jos ajellaan nopean kyytiä, tai ainakin lähellä sitä.
  16. #106
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    ^
    Vastaus kysymykseesi:


    Öljyjen vaihdoilla up to vuosikymmenen.

    Vaihdelaatikko on usein arka paikka mopolle kuin mopolle. Muut arat paikat sitten tietävät merkkikohtaiset gurut.

    Scuuban kawahan meni jotain 30 tkm rataa ennen kuin vaihtoi koneen, kun aski porsi. Välyksiä se ei kait koskaan ees kattonut.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  17. #107
    Lainaa pienisopoapina kirjoitti Katso viesti
    Itsellä kans pyörän hankinta edessä. Menee tosin ens vuoden puolelle.
    Oma lista: RSV4 vm.2015+, R1(M) 2015+, GSX-R 1000 2017+, S1000RR 2015+ , 675R 2012+ Kilpi/kilpimahdollisuus tarttis olla.
    Oisko sulla vinkkejä Brittien myyntipalstoista ?
    https://www.ebay.co.uk/ on pääasiallinen saitti mistä katsellu, sitten tietysti on se https://www.autotrader.co.uk/bikes , se, ja muutama muukin vaatii jonku englannin postinumeron, mulla siinä on randomisti joku Manchesterin numero, M15 4FN.

    Lisäksi facebookissa https://www.facebook.com/groups/trackbikes/ ja joskus jotain kaupataan facessa Trackday Addicteissa.

    Edit:
    Mutta laita googleen vaikka vaan motorcycles for sale uk ni löytyy saitteja, niitä on paljo.
    Täh?
    Suzuki GSX-R 1000R L7, kilvetön rataleluaihio
  18. #108

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Koneen kesto riippuu koneesta ja "stressi kilometreista". Pyörän malli ja taipumus kestää käyttöä vaikuttaa kans.
    Viimeset 2000rpm on ne, jotka käytännössä kuluttaa valtaosan käytöstä. Huonot vaihdot, suuri määrä vaihtoja, huono shifteri jne. syö taas vaihteistoa.

    Oma esimerkki nyt on kyydistä, jossa ajetaan vaikka sateella nopean ryhmän rajan alle.

    Harrastelu käytössä tiuhalla öljyjen vaihtelulla varmaan 10-30tkm laitteesta ja kyydistä riippuen.
    Maantiellä hyvällä huollolla ei tunnu loppuvan ollenkaan.
    5000km rataa yhteen kauteen on jo muuten aika paljon, mutta ei toki mahdoton.
    ---
  19. #109
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Scuuban kawahan meni jotain 30 tkm rataa ennen kuin vaihtoi koneen, kun aski porsi. Välyksiä se ei kait koskaan ees kattonut.
    Ja öljynä oli delvakki koko tuon 30t... Repikää siitä...
    Jos ny pilkkua viilataan niin aski alko hylkiin vaihdetta, vaihdoin jotku halvat käytetyt rattaat ebaystä tilalle, ajoin pari vuotta, alko jälleen hylkiin vaihdetta, löysin halvan katuvaihtomoottorin ja vaihdoin sen.
    En tosiaan aukonut konetta koskaan ihan vaan sen takia, kun ajattelin että jos itse kone laukee, niin ostan vaan sit jonku vaihtomoottorin tilalle, koska toi on niin yleinen vehe ja sellasii löytyy halvalla.
    Ja jos sillä (vanhalla koneella) pääsee nopeessa ryhmässä bemarin hp4sesta alastaron takasuoralla ohi, niin ei siin tehot kovin kateissa voinu olla.

    Tosiaan laatikko menee moposta ku moposta ratakäytössä aina, ennemmin tai myöhemmin, koska se vaan kuluu kun niitä vaihteita räplätään perkeleellisellä sykkeellä koko ajan ees taas. Esim kusiaisella yks 100 kierroksen ratapäivä alastarolla on 1400(?) vaihteen vaihtoa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  20. #110
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Tällä hetkellä nettimotossa pari Yamahaa joita itse lähtisin katsomaan tarkemmin 2018 R6 ja 2015 R1 kummatkin kilpureita. Jos vähän enemmän satsaa niin en näkisi huonona myöskään Mikin kauppaamaa R1M . Tosin -18 eteenpäin koneessa ei eroja.
    Tosta -15 R1 on kaupat lyöty lukkoon jo eli myöhästyin, tuo R1M menee reilusti yli budjetin, valitettavasti.

    Lainaa Batmanninja kirjoitti Katso viesti
    https://m.nettimoto.com/kawasaki/zx-10rr/2363229

    Tuo vois olla tsekkaamisen arvoinen aihio, MY 16 tai 17 vissiin. Kilvettömänä > 20t€ alle uuden kilvellisen.
    Ois kyllä mielenkiintoinen, eipä oo sattunu mun hakuihin, liekkö kiian kova pyyntihinta ilmossa. Tyhmä kysymys mutta tuleeko tuossa se ALV lisäksi tuohon verottomaan hintaan? Noh, täytyypä soitella huomenna ja kysyä

    Lainaa JiiBee kirjoitti Katso viesti
    Perus 1199:ssä on vähän haukuttu alusta, varsinkin takapamppu on ilmeisesti huono, eli jos vaan löytyy kannattaa valita 1199S, siinä on Öhlinssiä kaikki. Tai sitten laskea budjettiin sisään alustapäivitys (+3k€).

    Jos blipperin haluaa pitää hommata uudempi 1299 tai hommata aftermarket blipperi (800€)

    Huollot tuntuu olevan samaa hintatasoa muidenkin merkkien kanssa, tosin isohko Desmohuolto (24tkm) taitaa olla puolentoista tonnin luokkaa.
    Njoo tuo iso huolto se juurikin hirvittää. Mutta pyöränä lienee ketterä? Eikö niissä oo öhlinssi jo perusmallissa? S-mallit on punnissa jo 10+k, saattaa tulla kokonaisuutena jo sitte hintaa...

    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Harrastajalle kaikkein kätevin ja helpoin vaihtoehto, oli sitten katusähköalusta tai katuvakioalusta, on vaihtaa etupään sisuskalut ja takapamppu esim öölinssiin.
    Niiden mekaaninen puoli on suunniteltu ratakäyttöön.
    Sen manuaalin perusasetukset on ratakäyttöön.
    Eli alustan saa laakista ratatontille, ilman että harrastajan tarvii osata tai ymmärtää yhtään mitään alustan toiminnasta.
    Tällä hetkellä ei sen säätämisestä ole suurta ymmärrystä joten vois olla mulle järkevin vaihtoehto...

    Kiitoksia kovasti vastauksista, näissä on juuri sitä infoa mitä hakenutkin. Turderille myös Aprilia-neuvoista
    Täh?
    Suzuki GSX-R 1000R L7, kilvetön rataleluaihio
  21. #111
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Viimeset 2000rpm on ne, jotka käytännössä kuluttaa valtaosan käytöstä.
    Ja se kuinka korkeella ne viimeset 2000 on.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  22. #112
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Sen mekaaninen puoli on suunniteltu katukäyttöön.
    Sen elektroninen ohjaus on katukäyttöön.

    Toki jos ymmärtää miten ylipäätään alustat toimii, niin sitten valkkaa semmosen sähköalustan, mitä voi säätää mutkakohtaisesti, ja shimmaa ensin mekaanisen puolen ratakäyttöön, ja sitten sen jälkeen datan perusteella säätää alustan mutkakohtaisesti. Tai pistää jotku "kiinteät" perusasetukset jolloin katualgoritmit ei pääse sekoittamaan rata-ajoa.

    Eli vaatii osaamista ja taitoa jota ei 99,9% harrastajista ole tai kiinnosta.

    Harrastajalle kaikkein kätevin ja helpoin vaihtoehto, oli sitten katusähköalusta tai katuvakioalusta, on vaihtaa etupään sisuskalut ja takapamppu esim öölinssiin.
    Niiden mekaaninen puoli on suunniteltu ratakäyttöön.
    Sen manuaalin perusasetukset on ratakäyttöön.
    Eli alustan saa laakista ratatontille, ilman että harrastajan tarvii osata tai ymmärtää yhtään mitään alustan toiminnasta.
    ERS (YZF-R1M)There are three automatic settingmodes; A-1, A-2, and A-3. A-3 is fixed and cannot be adjusted. A-1 and A-2 can be adjusted to within a -5 to +5 off-set of their factory preset settings.There are three manual setting modes;M-1, M-2, and M-3. When a manualmode is selected, the SCU does not actively adjust the suspension compression and rebound damping forces. Manual mode suspension settings are adjustable to 32 levels.
    A-1 and M-1 are preset for trackuse with racing slick tires.
    A-2 and M-2 are preset for trackuse with street tires.
    A-3 and M-3 are preset for streetuse with street tires.

    Sisuskaluiltaan ihan normi Öhlins + servot joita SCU ohjaa. Tietoa tulee IMUlta 125 kertaa/s. Aivan yhtä huomaamaton toiminnaltaan kuin muukin ajohallinta elektroniikka ko. laitteessa. Tämä nyt perustuu vain omiin kokemuksiin ja vain ko. laitteesta. BMW:stä ja Ducati:sta ei ole kokemusta. Ei kai manuaalialustassakaan mutkakohtaista säätöä saa tehtyä? Eli on kompromissi jonka säätäjä tekee. Siis mikä olisi parempaa?
    KL Service kx250x -23
  23. #113
    Lainaa cSnake kirjoitti Katso viesti
    Njoo tuo iso huolto se juurikin hirvittää. Mutta pyöränä lienee ketterä? Eikö niissä oo öhlinssi jo perusmallissa? S-mallit on punnissa jo 10+k, saattaa tulla kokonaisuutena jo sitte hintaa...
    Perusmallissa on edessä Marzocchin ja takana Sachsin pamppu, ellei ole edellinen omistaja vaihtanut. Öhlinssin cardridge kitti eteen on 1200 ja takapamppu 1200, käytettynä saa kolmasosan halvemmalla. S-mallissa on tosiaan sähköohjatut Öhlinssit, säätyvät ajomoodien mukaan, eli toimivat periaatteessa samoin kun manuaaliset. Tosin rataa paljon ajavat vaihdattavat taakse monesti manuaaliset säätimet joissa on eri shimmaus.

    Pikku Pani on ainakin todella ketterä, siinä on kyllä vähän lyhkäsempi takaswingi.
    Ducati 899 Panigale

    "If they can make penicillin out of mouldy bread, they can sure make something out of you"
    -Muhammad Ali
  24. #114
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Koneen kesto riippuu koneesta ja "stressi kilometreista". Pyörän malli ja taipumus kestää käyttöä vaikuttaa kans.
    Viimeset 2000rpm on ne, jotka käytännössä kuluttaa valtaosan käytöstä. Huonot vaihdot, suuri määrä vaihtoja, huono shifteri jne. syö taas vaihteistoa.

    Oma esimerkki nyt on kyydistä, jossa ajetaan vaikka sateella nopean ryhmän rajan alle.

    Harrastelu käytössä tiuhalla öljyjen vaihtelulla varmaan 10-30tkm laitteesta ja kyydistä riippuen.
    Maantiellä hyvällä huollolla ei tunnu loppuvan ollenkaan.
    5000km rataa yhteen kauteen on jo muuten aika paljon, mutta ei toki mahdoton.
    Oman kokemuksen perusteella nopeen ryhmän puolen välin kyydeillä pata vielä kestää 5-numeroisen määrän kilometrejä, mutta kisavauhdeissa alkaa olemaan se 5tkm ihan odotettavissa oleva avausväli.
    Superbike #7
  25. #115
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Oman kokemuksen perusteella nopeen ryhmän puolen välin kyydeillä pata vielä kestää 5-numeroisen määrän kilometrejä, mutta kisavauhdeissa alkaa olemaan se 5tkm ihan odotettavissa oleva avausväli.
    Ei taida kuitenkaan konetta kuluttava prosentuaalinen kaasu täysin-auki-aika olla kovin paljoa enempää kisakuskeilla, vaikka mutka ja jarrukiihtyvyydet ovatkin selvästi kovemmat.
    Mahtaisikohan tuo koneen keston romahtaminen johtua siitä että kisakoneesta otetaan käytännössä kaikki mahdollinen irti ts. rajoitinta korkeammalle, kittiosat, ohut kansipahvi, lyhyimmät vaihtoajat. Varsinkin korkeammat kierrokset yhdessä kovemman puristuksen kanssa rasittavat konetta rajusti.
  26. #116
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa _MN_ kirjoitti Katso viesti
    Millaisia kilometri määriä nämä vakiot kestävät 600/1000cc, jos ajellaan nopean kyytiä, tai ainakin lähellä sitä.
    Mulla on jotain 25k ajettu tuo kikseri, siitä rataa vajaa 20k, avaamaton pata ja vaihteisto. Toki taitaa sarjassaan ollakkin kestävin mylly mitä kyykyissä on nähty. Kai se pian räjähtää.
  27. #117
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Koneen kesto riippuu koneesta ja "stressi kilometreista". Pyörän malli ja taipumus kestää käyttöä vaikuttaa kans.
    Viimeset 2000rpm on ne, jotka käytännössä kuluttaa valtaosan käytöstä.
    HRC:n nyrkkisääntö huolloissa on että jokainen 500rpm nosto vakiosta puolittaa huoltovälin. Ja Apriliakin loggaa juuri noita stressikilsoja (hyvä termi). Kun selailee ratapyörien kuten HP4 Race, RC213Vs tms huolto-ohjelmia niin 4-5k km on aikalailla koneen huoltoväli.
  28. #118
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa okvp kirjoitti Katso viesti
    Ei taida kuitenkaan konetta kuluttava prosentuaalinen kaasu täysin-auki-aika olla kovin paljoa enempää kisakuskeilla, vaikka mutka ja jarrukiihtyvyydet ovatkin selvästi kovemmat.
    Mahtaisikohan tuo koneen keston romahtaminen johtua siitä että kisakoneesta otetaan käytännössä kaikki mahdollinen irti ts. rajoitinta korkeammalle, kittiosat, ohut kansipahvi, lyhyimmät vaihtoajat. Varsinkin korkeammat kierrokset yhdessä kovemman puristuksen kanssa rasittavat konetta rajusti.
    Rajaria nostettu 300rpm ja ohkasempi kansipahvi, mutta käytännössä vakiopata. Ja harvoin noille extrakierroksille mennään, kun tehokäyrä notkahtaa reilusti ennen.
    Superbike #7
  29. #119
    Lainaa Batmanninja kirjoitti Katso viesti
    https://m.nettimoto.com/kawasaki/zx-10rr/2363229

    Tuo vois olla tsekkaamisen arvoinen aihio, MY 16 tai 17 vissiin. Kilvettömänä > 20t€ alle uuden kilvellisen.
    Mulla kans mopon päivitys kiloseen kuume tässä nousee.. tästä kyseisestä jo soittelinkin ja hyvin mielenkiintoinen olis kyllä varsinkiin hinnaltaan/specseiltään.. toine vaihtoehto ois sit samnahinyainen vm.15 bemari .. tällä viikolla käyn bemarin ajaa.. onko kellään kokemusta miten nämä eroaa käytännössä toisistaan.. ?
    Olen myös kuullu et bemariin osat olisi kalliimpia jokusen verran ja muutenkin toki kalliimpi..
    Toinen jos isompi retkeilypaku tulee ostettua ni sit nää jää haaveeks ja gen2 bemari varmaan tulis.. 🤔
    #ZX10RR winter edition -17 ratapeli
  30.  
  31. #120
    Lainaa wbaum kirjoitti Katso viesti
    Mulla on jotain 25k ajettu tuo kikseri, siitä rataa vajaa 20k, avaamaton pata ja vaihteisto. Toki taitaa sarjassaan ollakkin kestävin mylly mitä kyykyissä on nähty. Kai se pian räjähtää.
    K7 mottihan säädöissään kestää rajoitinta maailman tappiin... Eiköhän tuolla vielä yhden kympin ajele rataa ennen kuin tarvii auki käyttämistä edes suunnitella.
    Supermoto
Sivu: 4 / 15:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2345614 ... ViimeinenViimeinen