Sivu: 1 / 15:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 436:sta
  1. #1
    Arvoisat ratapyörien omistajat,

    kertokaapa mitä kaikkea pitäs tarkastaa kun lähtee ostaan käytettyä ratalelua.

    Olen ostamassa ekaa ratapyörää ja ei tekis mieli tunkee käsiä ns. kasaan p*skaa.
    Pain is just weakness leaving the body
  2. #2
    vinkit:
    1. osta syksyllä
    2. osta niin uusi kuin suinkin mahdollista
    3. älä laske kovin paljoa arvoa "tuning" herkuille
    4. laske arvoa välttämättömille tarvikkeille kuten: renkaat, ohjausvaimennin, renkaanlämppärit, varikkopukit koska joudut ne kuitenkin ostamaan.
    5. älä osta sekasikiötä... ie. 750gix runko + 1000 kone.
    6. varmista että pyörässä on runkonumero ja koneen numero, tai jos ne puuttuvat on pyörän oltava halvempi. ilman saa ajaa vain jokkista, sm luokissa ne on oltava.
    7. älä osta projektia mikäli meinaat joskus sillä ajaa kovaa.
    8. luotettavimmat mopot ovat suzuki ja honda merkkisiä, yamaha ei huono, kawassa on ongelmia ja niitä on niin vähän kilpureina että osia ei aina ole varikolla joka teltassa. gixut 03-, cbrrr 03- ja r6/1 2003/2004 alk ovat luotto valintoja.

    siinä perusvinkkejä.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  3. #3
    No oon katellu tollasta '03 CBR954RR... Siinä oli 5500e pyynti. Kilkkeitä on mopoon kyllä isketty reilusti, mm 3 settiä vanteita, mutta noita tuikitarpeellisia pukkeja ja lämppäreitä ei tuu mukaan. Toki saanhan ne työpaikalta melko edukkaasti, eli niiden puute ei ole mikään varsinainen ongelma.

    Moottorin tossa pitäs olla suht vakio lukuunottamatta paranneltua kantta, putkistoa ja commanderia. Vaihdelaatikko on uusittu viime talvena, ilmeisesti sen takia kun 3. vaihde ei toiminut kunnolla.
    Pain is just weakness leaving the body
  4. #4
    Unohda se Honda.
    Tuossa sinulle kelpo peli. Varaosia saatavilla helposti. Luotettava laite tekniikaltaan, ei saa rikki ajamalla millään.
    Ehkä yleisin kilpuri tallä hetkellä jokkis/b-superissa.

    http://www.mp-foorumi.com/forum/show.php?fid=2&id=24857



  5. #5
    Lainaa (mekanik @ Kesä. 30 2007,16:51) kirjoitti
    Moottorin tossa pitäs olla suht vakio lukuunottamatta paranneltua kantta
    Tuolla et pääse kuin Jokkikseen. Itse ostaisin SM-säännöillä laillisen kilpurin. Olet kuitenkin jonakin päivänä viivalla.

    Edit: Muista aina myös 2. vanteet. Esim. Alastarossa jäi useita SBB-kuskeja viivalta, kun eivät saaneet sadekelin kumeja alle.



    - JAM Racing Team -
  6. #6
    Lainaa (johtaja @ Heinä. 02 2007,19:35) kirjoitti
    Lainaa (mekanik @ Kesä. 30 2007,16:51) kirjoitti
    Moottorin tossa pitäs olla suht vakio lukuunottamatta paranneltua kantta
    Tuolla et pääse kuin Jokkikseen. Itse ostaisin SM-säännöillä laillisen kilpurin. Olet kuitenkin jonakin päivänä viivalla.

    Edit: Muista aina myös 2. vanteet. Esim. Alastarossa jäi useita SBB-kuskeja viivalta, kun eivät saaneet sadekelin kumeja alle.
    Se päivä on vielä melko kaukana... Riippuu nyt kuinka sitä innostuu.

    Tossa tulee 3 vannesettiä mukana, eli ei tulis niistä ainakaan pulaa.
    Pain is just weakness leaving the body
  7. #7
    Ei kai se lähtökohta ole että jokainen joka hommaa "ratapyörän" tulee ajamaan myöhemmin kilpaa?


    Jostain vanhaa Tekniikan maailman artikkelia lainaten : "Ei jokaisen jolla on tennismaila tarvitse pelata Wimbledonissa"



    "Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
  8. #8
    Lainaa (Ekku @ Heinä. 03 2007,12:19) kirjoitti
    Ei kai se lähtökohta ole että jokainen joka hommaa "ratapyörän" tulee ajamaan myöhemmin kilpaa?


    Jostain vanhaa Tekniikan maailman artikkelia lainaten : "Ei jokaisen jolla on tennismaila tarvitse pelata Wimbledonissa"
    No ei se varmaan tarvitse ollakaan, mutta kovin suurella todennäköisyydellä niin siinä tulee käymään että radalle ja kisoihin se mieli halajaa.

    Itse en uskonut sitä kun "kaverit" sanoi mun lopettavan katumopoilun ja siirtyvän kokonaan radalle. Ei mennyt kauaakaan kuin niin kävi, vaikka itse jääräpäisesti yritin kinnata vastaan. "Annat pikkusormen niin se vie koko lapasen."

    Ja tuo Wimbeliin vertaaminen on vähän sama kuin laittaisi: "Ei jokaisen jolla on litranen moottoripyörä tarvitse kilpailla WSB:ssa."

    Muttamutta.

    Tuosta kilpurin ostosta.

    - kysele ja tutki millaisella pidolla laite on ollut, esim. kuinka monta omistajaa, miten huollettu, miten muutoin yleiskunto?

    Yleiskunto, kuten siisteys ja tehdyt ratkaisut yleensä kielivät siitä miten laitetta on muutoinkin pidetty. Eli jos on käytetty ajatusta ja aikaa laitteen rakentamiseen niin todennäköisesti siitä on pidetty huolta muutoinkin. Ja varsinkin jos omistaja jaksaa ja viitsii kilpurin jokaisen ajon päätteeksi pestä sekä puunata niin varmaan myös jaksaa tehdä sille muutakin huoltoa.

    - milloin on viimeksi vaihdettu ketjut tai muuta kuluvaa osaa?

    - onko laakereita / linkustoja rasvattu milloin?

    - miten ja milloin on alustaa huollettu sekä missä?

    - mitä osaa tulee mukaan ja kuinka paljon?

    Noista oheistavaroista olisiin hiukan eri mieltä. Jossain vaiheessa ne kuitenkin kaipaa, eli kyllä niille kannattaa arvoa laskea, koska uutena tai erikseen hankittuna ne maksaa varmasti enemmän kuin kilpurin kanssa ostettuna.

    Kun käytettyä hankkimassa niin suosittelisin mahdollisimman uutta. Itse kokeillut käytettyjä sekä vanhempia ja niissä aina tuppaa olemaan hiukan enemmän laitettavaa kuin uusissa.

    Niin ja kun kerran myynnistä on puhe niin kakkosmopo on kaupan ja edullisesti. Jos kiinnostaa niin ota yhteyttä mailitse jani at janipartanen piste comiin.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  9. #9
    Kaikkien tehtyjen muutosten dokumentaatio lienee ihan hyvä saada pyörän mukana. Varaosien hankinta kun tulee eteen niin tietää mikä sopii ja mikä ei. Mahdollisimman vakiopeli lienee tuossa mielessä vaivattomin.

    Rakentelun laatu tosiaan kertoo paljon moposta, ja vaikka toisten virityksiä korjaillessa oppiikin uusia asioita, niin hermot saattaa mennä varikolla niitä miettiessä.

    Vaikka harvinainen pyörä radalla onkin ihan hauska, helpottaa elämää kuitenkin kummasti jos kymmenellä kaverilla on samanlainen peli. Osia ja säätöohjeita yms. saa huomattavasti helpommin.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  10. #10
    Hmm, pitäisikö munkin panostaa ratapeliin. Tosin ratapeli tarttee peräkärryn ja peräkärry vetokoukun. Elikkäs kauppaan ostamaan koukullista autoa... Radoilla nähdään!
    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
  11. #11
    Lainaa (Mosse @ Heinä. 03 2007,13:39) kirjoitti
    Hmm, pitäisikö munkin panostaa ratapeliin. Tosin ratapeli tarttee peräkärryn ja peräkärry vetokoukun. Elikkäs kauppaan ostamaan koukullista autoa... Radoilla nähdään!
    Pitäähän se toki panostaa. Et sä peräkärryä tartte, osta paku.

    Nähdään radalla.
    "Starvin' Marvin"

    Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com

    Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
  12. #12
    Lainaa (mekanik @ Kesä. 30 2007,14:17) kirjoitti
    Olen ostamassa ekaa ratapyörää ja ei tekis mieli tunkee käsiä ns. kasaan p*skaa.
    Suosittelen lämpimästi kuussatasta, jossa mahdollisimman vakio kone ja hyvä alusta. Niitä tonnisten tehoja on äärivaikeaa äkkinäisemmän saada hyödynnettyä.
    Kolmenkympin kriisi tuli vähän etumerkissä...
  13. #13
    Lainaa (parjan_fin @ Heinä. 03 2007,13:52) kirjoitti
    Lainaa (Mosse @ Heinä. 03 2007,13:39) kirjoitti
    Hmm, pitäisikö munkin panostaa ratapeliin. Tosin ratapeli tarttee peräkärryn ja peräkärry vetokoukun. Elikkäs kauppaan ostamaan koukullista autoa... Radoilla nähdään!
    Pitäähän se toki panostaa. Et sä peräkärryä tartte, osta paku.

    Nähdään radalla.
    Joo toi paku kävikin jo mielessä...

    Mitäs jos hommaisi uuden pyörän maahantuojalta verottomana ja alkaisi virittämään sitä ratakuntoon? Rahaa palaa varmasti sen hiomiseen aika tavalla. Varmaan saa nälkävuoden mittaisen listan tehtävistä pakollisista ja "tarpeellisista" muutoksista. Ja jos vielä uusia miettii, miten esim. tuo jammu, ihan kilpailukykyinen laite ilmeisesti?

    Vai olisiko aloittelijalle parempi tyytyä johonkin käytettyyn ns. valmiiseen pakettiin?



    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
  14. #14
    Lainaa kirjoitti
    aloittelijalle parempi tyytyä johonkin käytettyyn
    +1
    Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
  15. #15
    Lainaa (Mosse @ Heinä. 04 2007,12:29) kirjoitti
    Mitäs jos hommaisi uuden pyörän maahantuojalta verottomana ja alkaisi virittämään sitä ratakuntoon? Rahaa palaa varmasti sen hiomiseen aika tavalla. Varmaan saa nälkävuoden mittaisen listan tehtävistä pakollisista ja "tarpeellisista" muutoksista. Ja jos vielä uusia miettii, miten esim. tuo jammu, ihan kilpailukykyinen laite ilmeisesti?

    Vai olisiko aloittelijalle parempi tyytyä johonkin käytettyyn.
    Käytetyssä ja uudessa on molemmissa omat etunsa. Käytettyyn saa yleensä mukaan paljon kilkettä ja kalusto on heti valmis radalle, kun taas uuden rakentaminen on mielenkiintoista ja opettavaista hommaa ja pyörän historia on ainakin selvä alusta asti.

    Itse ostin nimenomaan uuden R6R:n, ja vaikka hommassa ei ehkä järkeä paljoa ollutkaan, niin ihan tyytyväinen olen hankintaan. Eipähän tarvitse keskittyä kaluston korjaamiseen muulloin kuin lippojen yhteydessä

    Jos rata-ajosta ei ole aiempaa kokemusta, niin sitten ehkä tuo käytetyn osto lienee järkevintä.. nimenomaan ehkä.
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  16. #16
    Lainaa (Cterror @ Kesä. 30 2007,14:59) kirjoitti
    8. luotettavimmat mopot ovat suzuki ja honda merkkisiä, yamaha ei huono, kawassa on ongelmia ja niitä on niin vähän kilpureina että osia ei aina ole varikolla joka teltassa. gixut 03-, cbrrr 03- ja r6/1 2003/2004 alk ovat luotto valintoja.
    Ihan kiinnostaisi että mikä Yampista tekee ei hyvän ja mitä ongelmia Kawoissa on? Itse melko läheltä myös noita Kawoja seuranneena en ole huomannut niiden rikkoutumisherkkyydessä olevan mitään eroa muihin. Kisakäytössä ongelmia tulee aina osien kestävyyden kanssa mutta sun väitteen jälkeen kaipaisi perusteluja. Joku -03 voi olla täysin loppu merkistä huolimatta ja kaukana luotto valinnasta. Eiköhän pyörän yleisilme kerro aika paljon miten pyörää on ylipäätään pidetty. Varikoilla näkee todella iskussa olevia vm.-03 pyöriä ja myös vähemmän iskussa olevia.
    You're not so fast as I think I am!
  17. #17
    Kawassa on ollut jonkin verran laatikko-ongelmia. Yampissa ei mielestäni ole ollut juurikaan murheita. Suitsissa on ollut jotain pientä titaaniventtiilien kanssa.

    Jos itse olisin ostamassa noin '03:sta kuussatkua pienellä budjetilla, menisin Yamppiin tai Hondaan. Molempiin on varaosia markkinoilla. Yamppiin enemmän, mutta Honda on uudempaa designia ja siinä on putkikin kivasti suojassa.

    Tonnisissa Suitsa on varma valinta. Kawa on kiwa, mutta 10R:istä taisi mennä kaksi vaihdelaatikkoa Alastarossa. Yamppi varmaan ok, mutta harvinainen. CBR-RR voi myös olla ok, mutta vähän samanlainen kuin eka tonninen gixu. Sopii joillekin radoille tosi hyvin, mutta ei oikein käänny.
    - JAM Racing Team -
  18. #18
    Nyt on tullut muutamia muitakin vaihtoehtoja eteen, mm. 03 CBR600RR ja 05 R6. Pitänee niitäkin käydä katsomassa samalla reissulla, mikäli toi 954RR ei miellytä.
    Pain is just weakness leaving the body
  19. #19
    Lainaa (Speedy @ Heinä. 05 2007,09:38) kirjoitti
    Lainaa (Cterror @ Kesä. 30 2007,14:59) kirjoitti
    8. luotettavimmat mopot ovat suzuki ja honda merkkisiä, yamaha ei huono, kawassa on ongelmia ja niitä on niin vähän kilpureina että osia ei aina ole varikolla joka teltassa. gixut 03-, cbrrr 03- ja r6/1 2003/2004 alk ovat luotto valintoja.
    Ihan kiinnostaisi että mikä Yampista tekee ei hyvän ja mitä ongelmia Kawoissa on? Itse melko läheltä myös noita Kawoja seuranneena en ole huomannut niiden rikkoutumisherkkyydessä olevan mitään eroa muihin. Kisakäytössä ongelmia tulee aina osien kestävyyden kanssa mutta sun väitteen jälkeen kaipaisi perusteluja. Joku -03 voi olla täysin loppu merkistä huolimatta ja kaukana luotto valinnasta. Eiköhän pyörän yleisilme kerro aika paljon miten pyörää on ylipäätään pidetty. Varikoilla näkee todella iskussa olevia vm.-03 pyöriä ja myös vähemmän iskussa olevia.
    johtajalta tulikin jo hyviä kommentteja pyörien tekniikkaan.
    Lisäksi kawa 600rrässä venttiiliohjurivikoja -> öljynsyöntiä, venttiilien kantamisia -> palamisia. Yamahassa myös ohjurivikoja muttei lähimainkaan niin paljoa. koskevat r1 5-venttiilikantta ja vain paljon ajettuna. r6 on hyvä.

    ja kuten sanoit, kilpakäytössä osat kuluvat enemmän kuin muuten ja lisäksi sisustaa saattaa olla jo muutettu tehon tai muun syyn vuoksi. ihan stanu pyörät taas saattavat olla tylsiä ja niillä antaa tasoitusta ainakin vanhemmiten.

    hence.... takaisin neuvoon numero 2.
    Osta niin uusi kuin mahdollista....



    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  20. #20
    Lainaa (Cterror @ Heinä. 05 2007,12:39) kirjoitti
    Lainaa (Speedy @ Heinä. 05 2007,09:38) kirjoitti
    Lainaa (Cterror @ Kesä. 30 2007,14:59) kirjoitti
    8. luotettavimmat mopot ovat suzuki ja honda merkkisiä, yamaha ei huono, kawassa on ongelmia ja niitä on niin vähän kilpureina että osia ei aina ole varikolla joka teltassa. gixut 03-, cbrrr 03- ja r6/1 2003/2004 alk ovat luotto valintoja.
    Ihan kiinnostaisi että mikä Yampista tekee ei hyvän ja mitä ongelmia Kawoissa on? Itse melko läheltä myös noita Kawoja seuranneena en ole huomannut niiden rikkoutumisherkkyydessä olevan mitään eroa muihin. Kisakäytössä ongelmia tulee aina osien kestävyyden kanssa mutta sun väitteen jälkeen kaipaisi perusteluja. Joku -03 voi olla täysin loppu merkistä huolimatta ja kaukana luotto valinnasta. Eiköhän pyörän yleisilme kerro aika paljon miten pyörää on ylipäätään pidetty. Varikoilla näkee todella iskussa olevia vm.-03 pyöriä ja myös vähemmän iskussa olevia.
    johtajalta tulikin jo hyviä kommentteja pyörien tekniikkaan.
    Lisäksi kawa 600rrässä venttiiliohjurivikoja -> öljynsyöntiä, venttiilien kantamisia -> palamisia. Yamahassa myös ohjurivikoja muttei lähimainkaan niin paljoa. koskevat r1 5-venttiilikantta ja vain paljon ajettuna. r6 on hyvä.

    ja kuten sanoit, kilpakäytössä osat kuluvat enemmän kuin muuten ja lisäksi sisustaa saattaa olla jo muutettu tehon tai muun syyn vuoksi. ihan stanu pyörät taas saattavat olla tylsiä ja niillä antaa tasoitusta ainakin vanhemmiten.

    hence.... takaisin neuvoon numero 2.
    Osta niin uusi kuin mahdollista....
    Eipä kannata yleistää noita Kawaa koskevia vikoja. Esimerkiksi ZX600-N1H (ZX-6RR vm 2005-2006) ei ole kärsinyt mistään tyyppivioista. Eivät ole laatikot hajonneet, ei venttiili- eikä kansivikoja eikä mitään muutakaan ns tyyppivikaa. Kilpailukäytössä toki aina osia hajoaa, mutta se on tietenkin täysin luonnollista.
  21. #21
    Lainaa (PetR1 @ Heinä. 05 2007,12:51) kirjoitti
    Lainaa (Cterror @ Heinä. 05 2007,12:39) kirjoitti
    Lainaa (Speedy @ Heinä. 05 2007,09:38) kirjoitti
    Lainaa (Cterror @ Kesä. 30 2007,14:59) kirjoitti
    8. luotettavimmat mopot ovat suzuki ja honda merkkisiä, yamaha ei huono, kawassa on ongelmia ja niitä on niin vähän kilpureina että osia ei aina ole varikolla joka teltassa. gixut 03-, cbrrr 03- ja r6/1 2003/2004 alk ovat luotto valintoja.
    Ihan kiinnostaisi että mikä Yampista tekee ei hyvän ja mitä ongelmia Kawoissa on? Itse melko läheltä myös noita Kawoja seuranneena en ole huomannut niiden rikkoutumisherkkyydessä olevan mitään eroa muihin. Kisakäytössä ongelmia tulee aina osien kestävyyden kanssa mutta sun väitteen jälkeen kaipaisi perusteluja. Joku -03 voi olla täysin loppu merkistä huolimatta ja kaukana luotto valinnasta. Eiköhän pyörän yleisilme kerro aika paljon miten pyörää on ylipäätään pidetty. Varikoilla näkee todella iskussa olevia vm.-03 pyöriä ja myös vähemmän iskussa olevia.
    johtajalta tulikin jo hyviä kommentteja pyörien tekniikkaan.
    Lisäksi kawa 600rrässä venttiiliohjurivikoja -> öljynsyöntiä, venttiilien kantamisia -> palamisia. Yamahassa myös ohjurivikoja muttei lähimainkaan niin paljoa. koskevat r1 5-venttiilikantta ja vain paljon ajettuna. r6 on hyvä.

    ja kuten sanoit, kilpakäytössä osat kuluvat enemmän kuin muuten ja lisäksi sisustaa saattaa olla jo muutettu tehon tai muun syyn vuoksi. ihan stanu pyörät taas saattavat olla tylsiä ja niillä antaa tasoitusta ainakin vanhemmiten.

    hence.... takaisin neuvoon numero 2.
    Osta niin uusi kuin mahdollista....
    Eipä kannata yleistää noita Kawaa koskevia vikoja. Esimerkiksi ZX600-N1H (ZX-6RR vm 2005-2006) ei ole kärsinyt mistään tyyppivioista. Eivät ole laatikot hajonneet, ei venttiili- eikä kansivikoja eikä mitään muutakaan ns tyyppivikaa. Kilpailukäytössä toki aina osia hajoaa, mutta se on tietenkin täysin luonnollista.
    oikeassa olet. liikaa ei näissä voi yleistää. kawa uudistui 3-4 mallista edukseen, mutta vähän niitä on varikolla -> varaosat omasta pakusta.
    Suzuki GsxR600 K6/7 laputon malli
    PowerBike Finland
  22. #22
    Menee vähän aiheen sivusta, mutta nyt kun on alettu tästä tosissaan turisemaan niin mitä noista peleistä yleisimmin sitten paukkuu? Toisin sanoen mitä pitäisi itse osata tehdä omalle mopolleen? Itse en ole mikään rasvapeukalo, mutta jos joku mulle koneen korjauksesta jotain opettaa, niin kyllä mä sen sitten muistan. Ja kyllähän tekemällä oppii, mutta ei välittäisi niitä kalliita virheitä tehdä sen motin kanssa.
    -Mielipiteet ovat niinkuin perseenreijät - kaikki joilla on eri mielipide kuin mulla, ovat perseenreikiä-
    -If You Can't Be A Good Example, Be A Terrible Warning-
  23. #23
    Lainaa (PetR1 @ Heinä. 05 2007,12:51) kirjoitti
    Eipä kannata yleistää noita Kawaa koskevia vikoja. Esimerkiksi ZX600-N1H (ZX-6RR vm 2005-2006) ei ole kärsinyt mistään tyyppivioista. Eivät ole laatikot hajonneet, ei venttiili- eikä kansivikoja eikä mitään muutakaan ns tyyppivikaa.
    Jeps. Itse tarkoitin noita budjettipyöriä, eli 03/04-malleja (myös 05 10R:ssä), jotka ovat kärsineet lastentaudeista. Sen jälkeen laatu onkin parantunut merkittävästi. Kuten jossain aiemmista ketjuista totesin, uudet kawat ovat varmasti varsin kilpailukykyisiä. Tällä hetkellä ostaisin _uusista_ kuussatkuista joko Hondan tai Kawan. Honda on aina hyvä valinta, ja Kawassa kuuluu olevan aivan uskomaton moottori. Yamppi on varmasti myös hyvä, mutta hieman turhan yleinen Suomessa.

    Itse ajoin pari vuotta 10R:llä, ja sinä aikana meillä ei ollut mitään ongelmia pyörien kanssa. Viime vuonna toisessa vanhoista pyöristämme alkoi laatikosta löytyä jonkin verran välivapaita, ja se on nyt käsittääksen shimmattu. 10R oli upea pyörä ajaa, ja Sumeko toimii esimerkillisesti varaosien suhteen. Suitsa saisi ottaa heistä mallia.
    - JAM Racing Team -
  24. #24
    Onkos noista uusista 600 (vai kelpasiko 675 trumppa luokkaan myös) vakiopeleistä joku parempi tai huonompi kuin muut.

    600 vs 1000 radalla ketjussa noista vähän väännettiin, mutta tuliko jotain lopullista tietoa tai onko homma uusien mallien myötä muuttunut?
  25. #25
    Lainaa (tsj @ Heinä. 05 2007,16:40) kirjoitti
    Onkos noista uusista 600 (vai kelpasiko 675 trumppa luokkaan myös) vakiopeleistä joku parempi tai huonompi kuin muut.

    600 vs 1000 radalla ketjussa noista vähän väännettiin, mutta tuliko jotain lopullista tietoa tai onko homma uusien mallien myötä muuttunut?
    600 aihio <- Tuollahan asiasta väännettiin enemmänkin..
    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  26. #26
    Lainaa (Earthend @ Heinä. 05 2007,16:45) kirjoitti
    600 aihio <- Tuollahan asiasta väännettiin enemmänkin..
    Juurikin sama ketju, johon linkitin. Ehkä heitto 600 vs 1000 väännöstä meni vähän yli.
  27. #27
    Lainaa (tsj @ Heinä. 05 2007,17:30) kirjoitti
    Lainaa (Earthend @ Heinä. 05 2007,16:45) kirjoitti
    600 aihio <- Tuollahan asiasta väännettiin enemmänkin..
    Juurikin sama ketju, johon linkitin. Ehkä heitto 600 vs 1000 väännöstä meni vähän yli.
    Hups.. jäi tarkistamatta tuo linkki, kun tuolloin kun tuon aiheen aloitin oli nimenomaan 600 vs 1000 keskustelu kiivaana eräässä toisessa threadissa.. oletin että oli siitä kyse. My bad.

    edit. Joku vois siivota nää turhat löpinät pois..



    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  28. #28
    Lainaa (Earthend @ Heinä. 05 2007,17:54) kirjoitti
    edit. Joku vois siivota nää turhat löpinät pois..
    Näh. Ainakin toistaiseksi tuntuvat sopivan otsikon alle.

    Sullahan oli itselläsi r6 hommattuna suoraan kilvettömänä ratakäyttöön? Jos nyt lähtisit samaan hommaan uudestaan, mitä tekisit erilailla?
  29. #29
    Lainaa (tsj @ Heinä. 05 2007,19:31) kirjoitti
    Sullahan oli itselläsi r6 hommattuna suoraan kilvettömänä ratakäyttöön? Jos nyt lähtisit samaan hommaan uudestaan, mitä tekisit erilailla?
    Enpä oikeestaan muuta kuin että en pannuttais sitä hiton vehjettä heti toisessa ratasetissä

    Kyllä mä olen yhä tyytyväinen että uuden hommasin, ja nimenomaan tuon jammun. Rahaa olisi varmaan säästynyt käytetyn ostolla, mutta tuo nykyinen laite palvelee vuosikausia ja pysyy just niin siistinä kun itse jaksaa ja osaa pitää.. eikä jaksa mitään kirjaa pitää kuluistakaan.. harrastuksesta kun on kyse niin kaikki menee mitä tulee kuitenkin.

    Nyt oikeastaan ainoa välttämätön muutos jammuun olisi takajousen vaihto kevyempään, kun koko iskaria ei viitsi vaihtaa. Vaihtojousta ei vaan suoraan löydy mistään vaan pitää mittojen mukaan sovittaa joku sopiva paikalleen.



    Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
  30.  
  31. #30
    Lainaa (johtaja @ Heinä. 05 2007,10:49) kirjoitti
    Jos itse olisin ostamassa noin '03:sta kuussatkua pienellä budjetilla, menisin Yamppiin tai Hondaan. Molempiin on varaosia markkinoilla. Yamppiin enemmän, mutta Honda on uudempaa designia ja siinä on putkikin kivasti suojassa.
    Palataan taas vähän.

    Oma kokemus on siis '03 R6:sta. Varaosia tähän malliin on reilusti liikenteessä ja niitä useinmiten löytyy myös varikolta. Välillä joku tarvii esim. clipareita tai jarrupaloja. Aina yleensä hieman isommilla ratapäivillä on tähän pyörään varaosia löytynyt vaikkei itse olisikaan varautunut. Jos vahinko sattuu niin pyörän saa tosi nopeasti kasaan (järkevillä kustannuksilla kun ei ainakaan kaikkea tarvitse ostaa uutta) eikä ajokausi mene ohi. Tämä on mielestäni selkeä etu kyseisellä pyörämallilla kun mietitään "budjettipyöriä". Itse olen ollut turvallani ja myös kärsinyt yhden konerikon, eikä yhtään suunniteltua ajopäivää ole jäänyt väliin...
    Yamaha YZF-R1 2008 "race"
Sivu: 1 / 15:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen