Uusi kausi, uudet kujeet?
Kuljettajapakka alkaa pikkuhiljaa hahmottua. Hillier vaihtoi katuradalle laajentavalle OMG-racingille Davo Johnsonin kanssa, kun taas John McGuinnes siirtyy Quattroplant Bournemouth Kawasakille Alistair Seeleyn kaveriksi. Honda laittoi kuljettajansa uusiksi vaihtaen Davey Toddiin ja Glen Irwiniin. Hickman jatkaa Smithsillä, Dean Harrison Silicone Racing Kawasakilla ja Conor Cummins Padgettsilla.
Lisää: https://roadracingnews.co.uk/re-cap-...s0JLfFL2mhTp_A
Mikäköhän Ernon kuntoutumisen tilanne on tällä hetkellä? Onkohan pääsemässä kauden avaukseen? Peukkuja pidän.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Jossain somepäivityksessä Erno kirjoitti, että tavoite on kuntoutua talvitesteihin. Sitä en tiedä koska noi testit on tarkoitus ajaa, käsittääkseni Ernon piti tiedottaa muutenkin ensi kauden kuvioista tammikuun aikana. Avauskisa on vissiin IRRC Hengelo toukokuun alussa, joten aikaahan siihen on vielä yli 3kk.
The Lakkivaari
Yamaha R6
Virallista vahvistusta:
https://www.bike.fi/erno-kostamo-irr...imin-riveissa/
Tämä on yksi kovimpia suomalaisjuttuja katuratapuolella vuosiin!!
The Lakkivaari
Yamaha R6
no nyt
Toivottavasti ei kotimaan lehdistö uutisoi asiaa sen kautta paljonko siellä on menehtynyt kuskeja
Veikkaan että se sävy jolla uutinen mahdollisesti kirjoitetaan on samalla antipatialla varustettu kuin se Ernon tv haastattelu.
Haastattelijan lähes joka kysymyksessä oli sanamuoto jolla yritetään tuoda esiin että koko homma on järjen vastaista. Vähän sama ku pistäisi vihreiden kansanedustajan ohjelman juontajaksi jossa hehkutetaan uutta ydinvoimalaa.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Eken olisi ehkä pitänyt ko. haastattelussa tuoda enemmän esiin seikkoja miksi ko. lajia harrastaa, eikä lähteä turhaan keskusteluun lajin vaaroista tai kuinka vaarallinen paikka Macau esim. on.
Toki aika oli rajallinen ja lähetyksessä piti muistella menneitäkin aikoja/kisoja Imatralla
Mutta hieno homma että on ko. tason talli nyt takana ja voi keskittyä 100% ajamiseen. Suomen mittapuulla mitattuna tämä on todella iso steppi, vaikka kaikki ei katuratoja noteeraakaan hyvällä.
Mahtihomma tuo Ernon uutinen!
Toisaalla vähän huolestuttavampia uutisia: https://www.bbc.com/sport/northern-ireland/51176935
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06
TT 2020 peruutettu koronapandemian takia:
https://www.iomttraces.com/news/raci...ancelled-mar20
Ja lisää peruutuksia/siirtoja:
https://www.newsletter.co.uk/sport/m...vIhvEEdaId4e7M
Cookstown 100, Tandragee 100 ja Olivers Mount Spring cup siirretty hamaan tulevaisuuteen ja NW200 peruttu.
Ja tuo toimii myös vieroitusoireisiin:
https://store.steampowered.com/app/1...on_the_Edge_2/
Melko tarkasti mallinettu Mansaaren katurata ja muutama kuvitteelinen kaupan päälle. Ride 3:lla sitten loput.
Onhan tuossa jotain uutta ja uudet ongelmatkin, kuvitteellisia katuratoja on tullut lisää, uramoodissa pyörää pääsee säätämään kunhan ensin saa tienattua parempia palikoita siihen jne. Se ärsyttävä sivuluisu, joka yllätti aina jos ajoi kovempaa kuin pelintekijä oli määritellyt on ainakin pois, mutta pitoa on nyt sitten liikaakin. Joku hardcore-moodikin tuossa urahommassa on, kokeilin ja kaksi kautta peräkkäin meni rajun kaatumisen takia ohi... Tuossa uudessa on kyllä paljon hyvää, mutta pientä viilausta se kyllä vaatii.
Tuollaisen pienen videon tein aikani kuluksi:
https://www.youtube.com/watch?v=ScVOVPKKKfg
990 Adventure '06
EXC Racing 250 '06
Joo, siinä vanhassa oli ne muutama kuoppapaikka jotka piti muistaa ja sitten se "ylinopeussladi" -ominaisuus vielä. Eilen illalla onnistuin tolla uudella versiolla ajamaan supersport TT:ssa 2,5 kierrosta kaatumatta kunnes keskittyminen herpaantui hetkeksi, mutka pikkusen leveäksi ja siitä sitten lepikkoon.
Joo, ei varmaan saada, liian monta muuttujaa ja yleensä edes ohjain, jolla ajaminen olisi edes sinne päin. Ihan hauska noita on pelailla, sekä Rideä että TT:a kunnes ota liian vakavasti. Tekaisin kokeeksi uuden tyyppisen ohjaimen tuon Pleikka-mallin tilalle. Tai oikeastaan jatkojalostuksen sen laittamalla vanhan lentojoikkarin nokkaan ikään kuin sarviksi. Ohajus kallistamalla tikkua ja kaasu/jarru pleikkakapulan liipasimissa. Tuntuu heti paljon paremmalle ja fyysisemmälle.
Ei sitä ohjaintakaan välttämättä tarttis olla niin superrealistinen, mutta ku ois ees joystickin tms varassa kaasun/jarrun käyttö että ois analoginen input, ja sit se että jos väännät liikaa kaasua ni ois välitön highsider eikä tollanen ku peleissä nykyään on, että se piiiiitkään luistaa hitaasti ja antaa mahkuja vaa palauttaa suoraks ja eiku kaasua lisää.... Myöskin se että liikaa jarrua ja kallistusta ni pitäis tulla välitön pannutus eikä mikää "aliohjaus" efekti niinku autopeleistä.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Totta turiset, nykyään pelit ovat liian helppoja koska keskivertopelaajan kärsivällisyys ei riitä mihinkään muuhun kuin, noh, pelailuun. Kukaan ei jaksa enää hieroa samaa mutkaa montaa kertaa. Vähän samaa tuolla lentosimupuolellakin. Ja sit vielä se yksi juttu, perstuntuman puute.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Lentosimuja on kyllä aika hyviäkin, markkinat vaan vähänkään hardcoremmalle ovat pienet. Ja sitten vielä kun ihan pelkkää simua ei välttämättä jaksa tahkota määrättömästi, vaan mielellään siinä saisi olla se peliaspektikin.
Edit: Onko meillä foorumilla mitään pelikeskustelua tai mille alueelle sellaisen voisi avata, jos täällä joku muukin näistä on kiinnostunut?
http://www.moottoripyora.org/keskust...pelaajat-(PS4)
Tuolla on huudeltu nelipyörästen ajeluja kasaan.
Superbike #7
Siltä varalta, että ette ole huomanneet, niin kuuden päivän ajan joka ilta tästä illasta lukien tulee jotain dokkaria ja ohjelmaa TT Races Official -kanavalla YouTubessa ja Facebookissa. Onpahan edes jotain katsottavaa.
Isle of Wight TT suunnitteilla 2021.
https://www.motorsportmagazine.com/a...le-of-wight-tt
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)