Sivu: 6 / 22:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567816 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 151:stä 180:een 646:sta
  1. #151
    Lainaa (wille- @ Elo. 11 2009,19:37) kirjoitti
    Ahvenistolla taasen antoi ajan noin joka kolmannelle kierrokselle ja niissäkin ilmeisesti joitakin sektoreita puuttui välistä? Keli oli pilvinen, en tiiä vaikuttaako miten...
    Kyllä tuo mulle on antanut aikoja ihan kaatosateessakin Kemoralla. Jeesusteipillä kiinni etuplexin sisäpuolella.


    -Lauri
  2. #152
    Lainaa (scuuba @ Elo. 11 2009,18:13) kirjoitti
    Lainaa (wiltzu @ Elo. 11 2009,14:57) kirjoitti
    Pelkällä nokian 5800:lla oon koittanu ottaa kierrosaikaa niin aika epätarkkaa hommaa tuntuu olevan.
    Välillä ei kierrosaikoja tule ollenkaan talteen, varmasti erillinen gps-vastaanotin auttais asiaan...
    Tuo nokialaisen sisäinen gepsi ei taida olla parhaimmasta päästä.
    No jos GSM 900, GSM 1800, 3G, BT, WLAN, GPS *-antennit pitää saada kaikki mahtumaan _pieneen_ tilaan siihen puhelimeen, ja halvalla, ja kaikille myöskin omat "virittimet" ja softat halvalla, niin voi vaan kuvitella millasii kompromisseja kännyvalmistajat joutuu tekemään.
    Ihan noin niinku vaan realiteettina, ett kompromissilta ei todellakaan kannata odotella läheskään samanlaista suorituskykyä kuin esim 818X-palikalta joka on voitu optimoida suoraan GPS-käyttöön, ilman että tarvii ajatella mitään muita ominaisuuksia.
    Tällä hetkellä kännyllä saa ehkä noin 10-20% siitä "GPS-suorituskyvystä" kuin mitä erilliseltä palikalta. Ett kyllähän se kännyn gepsi hyvissä olosuhteissa toimii; ts auton kojelaudalla/kädessä kävellessä/ avoin paikka.
    Mut ei siltä juurikaan sen enempää kannata odottaa, ainakaa jos haluaa ok tarkkuutta vähänkään vaativammissa olosuhteissa.
    5800:ssa on mielestäni paljon ominaisuuksia, mutta hinta ei kuitenkaan ole kalleimmasta päästä, varmasti onkin jouduttu tinkimään osien laadusta.

    Muuten puhelin toimii tosi hyvin, mutta gps:n tarkkuudessa ja wlanin toimivuudessa ainoastaan on hieman toivomisen varaa...

    Pitänee pistää harkintaan ensi kesää varten paremman gps mokkulan hankinta.

    Saakohan puhelimeen liitettyä johdolla jonkinlaisen lisäantennin, vai onko bluetoothilla toimiva gps-palikka ainoa vaihtoehto?
    Yamaha R1 -04
    Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
    Suzuki RF600 -93
    Suzuki GS500 -99
  3. #153
    Lainaa (wiltzu @ Elo. 12 2009,08:17) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Elo. 11 2009,18:13) kirjoitti
    Lainaa (wiltzu @ Elo. 11 2009,14:57) kirjoitti
    Pelkällä nokian 5800:lla oon koittanu ottaa kierrosaikaa niin aika epätarkkaa hommaa tuntuu olevan.
    Välillä ei kierrosaikoja tule ollenkaan talteen, varmasti erillinen gps-vastaanotin auttais asiaan...
    Tuo nokialaisen sisäinen gepsi ei taida olla parhaimmasta päästä.
    No jos GSM 900, GSM 1800, 3G, BT, WLAN, GPS *-antennit pitää saada kaikki mahtumaan _pieneen_ tilaan siihen puhelimeen, ja halvalla, ja kaikille myöskin omat "virittimet" ja softat halvalla, niin voi vaan kuvitella millasii kompromisseja kännyvalmistajat joutuu tekemään.
    Ihan noin niinku vaan realiteettina, ett kompromissilta ei todellakaan kannata odotella läheskään samanlaista suorituskykyä kuin esim 818X-palikalta joka on voitu optimoida suoraan GPS-käyttöön, ilman että tarvii ajatella mitään muita ominaisuuksia.
    Tällä hetkellä kännyllä saa ehkä noin 10-20% siitä "GPS-suorituskyvystä" kuin mitä erilliseltä palikalta. Ett kyllähän se kännyn gepsi hyvissä olosuhteissa toimii; ts auton kojelaudalla/kädessä kävellessä/ avoin paikka.
    Mut ei siltä juurikaan sen enempää kannata odottaa, ainakaa jos haluaa ok tarkkuutta vähänkään vaativammissa olosuhteissa.
    5800:ssa on mielestäni paljon ominaisuuksia, mutta hinta ei kuitenkaan ole kalleimmasta päästä, varmasti onkin jouduttu tinkimään osien laadusta.

    Muuten puhelin toimii tosi hyvin, mutta gps:n tarkkuudessa ja wlanin toimivuudessa ainoastaan on hieman toivomisen varaa...

    Pitänee pistää harkintaan ensi kesää varten paremman gps mokkulan hankinta.

    Saakohan puhelimeen liitettyä johdolla jonkinlaisen lisäantennin, vai onko bluetoothilla toimiva gps-palikka ainoa vaihtoehto?
    Enpä ole gps-antenniliitäntöjä nähnyt. Mutta eihän tuo ulkoinen mokkula maksa montaa kymppiä. Sen sijoittelukin on helpompaa pyörässä ja antaa tarkempia aikoja. Puhelin voi sitten olla vaikka taskussa.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  4. #154
    Lainaa (jyk4 @ Elo. 12 2009,09:28) kirjoitti
    Lainaa (wiltzu @ Elo. 12 2009,08:17) kirjoitti
    Lainaa (scuuba @ Elo. 11 2009,18:13) kirjoitti
    Lainaa (wiltzu @ Elo. 11 2009,14:57) kirjoitti
    Pelkällä nokian 5800:lla oon koittanu ottaa kierrosaikaa niin aika epätarkkaa hommaa tuntuu olevan.
    Välillä ei kierrosaikoja tule ollenkaan talteen, varmasti erillinen gps-vastaanotin auttais asiaan...
    Tuo nokialaisen sisäinen gepsi ei taida olla parhaimmasta päästä.
    No jos GSM 900, GSM 1800, 3G, BT, WLAN, GPS *-antennit pitää saada kaikki mahtumaan _pieneen_ tilaan siihen puhelimeen, ja halvalla, ja kaikille myöskin omat "virittimet" ja softat halvalla, niin voi vaan kuvitella millasii kompromisseja kännyvalmistajat joutuu tekemään.
    Ihan noin niinku vaan realiteettina, ett kompromissilta ei todellakaan kannata odotella läheskään samanlaista suorituskykyä kuin esim 818X-palikalta joka on voitu optimoida suoraan GPS-käyttöön, ilman että tarvii ajatella mitään muita ominaisuuksia.
    Tällä hetkellä kännyllä saa ehkä noin 10-20% siitä "GPS-suorituskyvystä" kuin mitä erilliseltä palikalta. Ett kyllähän se kännyn gepsi hyvissä olosuhteissa toimii; ts auton kojelaudalla/kädessä kävellessä/ avoin paikka.
    Mut ei siltä juurikaan sen enempää kannata odottaa, ainakaa jos haluaa ok tarkkuutta vähänkään vaativammissa olosuhteissa.
    5800:ssa on mielestäni paljon ominaisuuksia, mutta hinta ei kuitenkaan ole kalleimmasta päästä, varmasti onkin jouduttu tinkimään osien laadusta.

    Muuten puhelin toimii tosi hyvin, mutta gps:n tarkkuudessa ja wlanin toimivuudessa ainoastaan on hieman toivomisen varaa...

    Pitänee pistää harkintaan ensi kesää varten paremman gps mokkulan hankinta.

    Saakohan puhelimeen liitettyä johdolla jonkinlaisen lisäantennin, vai onko bluetoothilla toimiva gps-palikka ainoa vaihtoehto?
    Enpä ole gps-antenniliitäntöjä nähnyt. Mutta eihän tuo ulkoinen mokkula maksa montaa kymppiä. Sen sijoittelukin on helpompaa pyörässä ja antaa tarkempia aikoja. Puhelin voi sitten olla vaikka taskussa.
    Sijoittelusta, monta paikkaa kokeilin rsv:n kanssa, tankin päällä, takasatulan päällä, taskussa mutta paras paikka on tällähetkellä mittaristonpäällä missä on jerkkuteipillä kännytasku kiinni mihin puhelimen siten voi sujauttaa. Tässä tuntuu olevan hieman pyörä- sekä puhelinkohtaisia eroja, ilmeisesti pyörät generoivat jonnin verran rf häiriöitä eripaikoissa joten vain kokeilemalla löytyy se paras paikka.
  5. #155
    Lainaa (jyk4 @ Elo. 14 2008,01:42) kirjoitti
    Sellainen idea tuli että olisiko mahdollista laittaa jakoon eri ratakierroksia, ja pieni selitys mikä kalusto jne.. Olisi kiva verrata racechronossa omiin kierroksiin rinnakkain käppyröitä että missä kohdin rataa muut ajaa kovempaa?

    Tiedostot löytyvät puhelimelta asennushakemistosta racechrono\sessions\

    Aloitan: http://jyka.sytes.net/jyka/joo/racechrono/
    Ratana kemora, ensimmäinen on ajettu cbr 600f -92:lla, ja toinen gsr 600 -07:lla
    Kierrosajat 1:31 luokkaa

    Kertokaa saitteko nuo toimimaan, en ole varma tartteeko tuo mukaansa nmea-tiedostot jotka vie vähän reippaammin..
    Löytyykös keneltäkään alastarolla 1.30 aikoja ajavlta chrono dataa niin voisin pimeinä talvi-iltoina vertailla missä tuon 5 sekunttia oikein jään. Saa tietysti olla nopeampiakin.....

    Edit. lisätty rata



  6. #156
    Lainaa (Libertystreet driver @ Syys. 01 2009,20:57) kirjoitti
    Lainaa (jyk4 @ Elo. 14 2008,01:42) kirjoitti
    Sellainen idea tuli että olisiko mahdollista laittaa jakoon eri ratakierroksia, ja pieni selitys mikä kalusto jne.. Olisi kiva verrata racechronossa omiin kierroksiin rinnakkain käppyröitä että missä kohdin rataa muut ajaa kovempaa?

    Tiedostot löytyvät puhelimelta asennushakemistosta racechrono\sessions\

    Aloitan: http://jyka.sytes.net/jyka/joo/racechrono/
    Ratana kemora, ensimmäinen on ajettu cbr 600f -92:lla, ja toinen gsr 600 -07:lla
    Kierrosajat 1:31 luokkaa

    Kertokaa saitteko nuo toimimaan, en ole varma tartteeko tuo mukaansa nmea-tiedostot jotka vie vähän reippaammin..
    Löytyykös keneltäkään alastarolla 1.30 aikoja ajavlta chrono dataa niin voisin pimeinä talvi-iltoina vertailla missä tuon 5 sekunttia oikein jään. Saa tietysti olla nopeampiakin.....

    Edit. lisätty rata
    Vertailin Performance Toolsilla neljää 1:39 kierrostani Motoparkista. ON hajontaa sekä ajolinjan, että nopeuden osalta. Vertailtujen kierrosten välillä "vetovuoro" vaihtuu melkein joka mutkasssa, jopa parikin kertaa ja erotus syntyy shikaanissa ja sen ulostulossa. Olisi mielenkiintoista nähdä jokun "optimisuoritus" puhtaalla ajolinjalla.

    Löytyskö raceChrono kierroksia?
    Motopark 1:37 > 1:35 ->
    Kemora 1:19 > 1:16 ->
    Alastaro 1:30 > 1:27 ->
    Toki kovempiakin kierroksia on mukava nähdä, mutta noita voi nyt olla jotenkin edes mahdollista ymmärtää ja realistista joskus tavoitella.

    /z
  7. #157
    Yksi 1.18:0 löytyi multa, exporttasin .vbo:na. Passaako?

    http://digix.kapsi.fi/racechrono/

    Pitänee mokoman jutun takia asentaa Windows OSX:n kylkeen, jotta pääsee käyttämään Performance Toolsia tai jotain muuta softaa joka noita pystyy käsittelemään. Mäkille ei taida moisia olla.



    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
  8. #158
    Lainaa (tumeetti @ Syys. 22 2009,15:10) kirjoitti
    Pitänee mokoman jutun takia asentaa Windows OSX:n kylkeen, jotta pääsee käyttämään Performance Toolsia tai jotain muuta softaa joka noita pystyy käsittelemään. Mäkille ei taida moisia olla.
    On, Danas Multi-Platform Java Installer -versio. Jos päädyt virtuaalikonetta asentamaan, niin VMWare Fusion on aivan oiva vaihtoehto.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  9. #159
    ARGH! Arvaa lähtikö juuri Windows asentumaan.. Ja heti on paha mieli kun pitää omppu saastuttaa. Taitaa lähteä ko. osio huitsin helevettiin samantien kun saa asennettua.

    Edit: Ja BootCampilla menee.



    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
  10. #160
    Missä muodossa pitää exportata luurista jotta Danas tajuaa jotain?
    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
  11. #161
    Lainaa (tumeetti @ Syys. 22 2009,15:58) kirjoitti
    Missä muodossa pitää exportata luurista jotta Danas tajuaa jotain?
    Siellä on erikseen eksporttimuoto "Danas" (.dat). Hitusen kökkö tuo softa kyllä on, mutta ehkä tarkemmalla tutustumisella saisi enemmän irti. Niin ja Bootcamppi on kyllä sen verran kömpelö ja vanhanaikainen että sen kanssa ei ainakaan kannata teutaroida, joko VMWarella tai Parallelsilla vain virtuaalikone pystyyn. Teen päivittäin jopa duunihommia tuommoisella virtuaalitoosalla.

    Edit: Niin, on siinä Danas-softassa muutamia hyödyllisiä bonusominaisuuksia RaceChronon luuriversioon verrattuna. Saa muun muassa näkyviin kiihdytykset/jarrutukset/tasavauhtiset osuudet eri väreillä, korkeuserot eri väreillä, voi asetella omia träppejä mihin lystää sekä vertailla pelkkiä kierroksien osia tai kierroksia eri sessioista. Ja varmaan paljon muutakin käyttökelpoista.



    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  12. #162
    Lainaa (tumeetti @ Syys. 22 2009,17:10) kirjoitti
    Yksi 1.18:0 löytyi multa, exporttasin .vbo:na. Passaako?

    http://digix.kapsi.fi/racechrono/

    Pitänee mokoman jutun takia asentaa Windows OSX:n kylkeen, jotta pääsee käyttämään Performance Toolsia tai jotain muuta softaa joka noita pystyy käsittelemään. Mäkille ei taida moisia olla.
    Jo vain passaa tänks Tume. Omaa dataa ei Kemorasta vielä ole, kun en tälle kesälle ole muutoin kuin matopurkkia käynyt rundaamassa, mutta tästä on hyvä lähteä hakemaan parin sekan parannusta aikaan, kun joskus siihen suuntaan taas pääsen. On se vaan hieno paana - Kemorra meinaan.

    /z

    edit1: RaceChrono windows versiolla vbox data aukes ihan hyvin, väitti kierroksen olleen 1:13.6! * .. PerformanceTools sen sijaan ei "löytänyt" kierrosta, vaikka samalla tavalla tein kuin ton oman datan kanssa mikä importtasin vbox-muodossa. Kokeilin myös exportata datan uudelleen winRaceChronosta mutta sekin jäi vajaaksi.



  13. #163
    Lainaa (zeromark @ Syys. 22 2009,16:29) kirjoitti
    Lainaa (tumeetti @ Syys. 22 2009,17:10) kirjoitti
    Yksi 1.18:0 löytyi multa, exporttasin .vbo:na. Passaako?

    http://digix.kapsi.fi/racechrono/

    Pitänee mokoman jutun takia asentaa Windows OSX:n kylkeen, jotta pääsee käyttämään Performance Toolsia tai jotain muuta softaa joka noita pystyy käsittelemään. Mäkille ei taida moisia olla.
    Jo vain passaa tänks Tume. Omaa dataa ei Kemorasta vielä ole, kun en tälle kesälle ole muutoin kuin matopurkkia käynyt rundaamassa, mutta tästä on hyvä lähteä hakemaan parin sekan parannusta aikaan, kun joskus siihen suuntaan taas pääsen. On se vaan hieno paana - Kemorra meinaan.

    /z
    Hyvä juttu. Pitää tuupata enemmän kierroksia tyrkylle tuossa myöhemmin vielä niin saa vertailla. On mulla muuten Motoparkistakin jotain, en muista millasia aikoja.



    Niin muuten, Windows oli 10min ja lähti. Ah, onpas taas puhdas olo.



    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
  14. #164
    Lainaa (tumeetti @ Syys. 22 2009,18:45) kirjoitti
    Lainaa (zeromark @ Syys. 22 2009,16:29) kirjoitti
    Lainaa (tumeetti @ Syys. 22 2009,17:10) kirjoitti
    Yksi 1.18:0 löytyi multa, exporttasin .vbo:na. Passaako?

    http://digix.kapsi.fi/racechrono/

    Pitänee mokoman jutun takia asentaa Windows OSX:n kylkeen, jotta pääsee käyttämään Performance Toolsia tai jotain muuta softaa joka noita pystyy käsittelemään. Mäkille ei taida moisia olla.
    Jo vain passaa tänks Tume. Omaa dataa ei Kemorasta vielä ole, kun en tälle kesälle ole muutoin kuin matopurkkia käynyt rundaamassa, mutta tästä on hyvä lähteä hakemaan parin sekan parannusta aikaan, kun joskus siihen suuntaan taas pääsen. On se vaan hieno paana - Kemorra meinaan.

    /z
    Hyvä juttu. Pitää tuupata enemmän kierroksia tyrkylle tuossa myöhemmin vielä niin saa vertailla. On mulla muuten Motoparkistakin jotain, en muista millasia aikoja.



    Niin muuten, Windows oli 10min ja lähti. Ah, onpas taas puhdas olo.
    Pistä malliksi matopurkkiakin niin kokeillaan, jos jotain löydät ja viittit laittaa jakoon. Voi vähintään testailla miten noi siirtyy softasta toiseen ja pysyykö tulokset samoina. Oma data siirty aika jouheasti ja molemmat softat löysi sama kierrokset mitä nyt jossain kiekoissa oli pyöristykset eri suuntaan tehty. Onko noi sun datat 1Hz gepsillä otettu? Aika tarkan näköstä tulee mun 5Hz mokkulalla, hyvin näkee miten jarrutuksilla on iso merkitys ja kuinka lause "kovaa sisään hitaasti ulos" ja päinvastoin pitää paikkansa.

    /z



  15. #165
    Lainaa (zeromark @ Syys. 22 2009,16:59) kirjoitti
    Onko noi sun datat 1Hz gepsillä otettu?
    Ei ole kun 5mhz mokkulalla, mutta olen huomannut että ei toimi yhtä hyvin kuin monilla muilla vastaavilla. Ärsyttävää. Pitänee ensi kesäksi hankkia joku kalllimpi.

    Upin kohta Motoparkin kierroksia.

    Mites tuossa Danasissa - exporttasin kaikki setin kierrokset, mutta Danasissa en pääse katsomaan kierroksia eriksen, vaan näyttää "kartalla" kaikki samassa nipussa ja edes "Laps" -tabilla ei näy yhtään kierrosta. Apuja?
    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
  16. #166
    Siellä on nyt Motoparkista 1:34.6 .dat-muodossa:

    Motopark_1-34-6.dat



    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
  17. #167
    Lainaa (tumeetti @ Syys. 22 2009,18:03) kirjoitti
    Mites tuossa Danasissa - exporttasin kaikki setin kierrokset, mutta Danasissa en pääse katsomaan kierroksia eriksen, vaan näyttää "kartalla" kaikki samassa nipussa ja edes "Laps" -tabilla ei näy yhtään kierrosta. Apuja?
    Merkkaa sinne maaliviiva, niin järjestyy kierroksiksi. En muista äkkiseltään että mistä hanikasta sen sai merkittyä, mutta löytynee pikku ihmettelyllä.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  18. #168
    Lainaa (tumeetti @ Syys. 22 2009,20:13) kirjoitti
    Siellä on nyt Motoparkista 1:34.6 .dat-muodossa:

    Motopark_1-34-6.dat
    Tume, loistavaa kiitos!
    Kovasti "motoparkin" layoutin data näyttää vielä kemoralta!
    Joka tapauksessa Danasilla tuota "motoparkin" (kemoran) .dat failia katsottaessa näyttäs että paraskierros on 1:12.635! Huonoimmatkin matalia 1:18!
    Danasissa on tosi hyvin luettavissa acceleration modessa kiihdytys ja jarrutuspaikat ja niiden vaihtelu.

    Lainaa (killa @ Syys. 22 2009,20:48) kirjoitti
    Lainaa (tumeetti @ Syys. 22 2009,18:03) kirjoitti
    Mites tuossa Danasissa - exporttasin kaikki setin kierrokset, mutta Danasissa en pääse katsomaan kierroksia eriksen, vaan näyttää "kartalla" kaikki samassa nipussa ja edes "Laps" -tabilla ei näy yhtään kierrosta. Apuja?
    Merkkaa sinne maaliviiva, niin järjestyy kierroksiksi. En muista äkkiseltään että mistä hanikasta sen sai merkittyä, mutta löytynee pikku ihmettelyllä.
    Danasissa on vasemmalla ylhäällä on se rataprofiilin ikkuna jonka painikkeissa on kolmas vasemmalta "ruutulippu" jolla saa maalilinjan merkattua jolloin se laskee kiekat..

    Lainaa (tumeetti @ Syys. 22 2009,20:03) kirjoitti
    Lainaa (zeromark @ Syys. 22 2009,16:59) kirjoitti
    Onko noi sun datat 1Hz gepsillä otettu?
    Ei ole kun 5mhz mokkulalla, mutta olen huomannut että ei toimi yhtä hyvin kuin monilla muilla vastaavilla. Ärsyttävää. Pitänee ensi kesäksi hankkia joku kalllimpi.
    Qstarz BT-Q818, minkä joskus ostin RaceChronolta pelaa ainakin vähäisellä testailulla tosi nätisti. RaceChronon viimesimmät versiot ja Qstarz pelittää jopa vanhalla 6600 (aiemmat on kaatuilleet tässä käytön aikana) minkä voi surutta teipata tankkiin kiinni. esim E52:n oma gps näytti antavan vain 0.7-1Hz taajuutta signaalista riippuen, kun Qstarz näyttää 5Hz ja pysyy paremmin sateliitit lukittuna.

    /z



  19. #169
    Onkohan missään ratoja valmiina gps profiileina?
    Nehän sais gepsin kanssa riittävällä tarkkuudella radan reunat tarpeeksi hitaasti kiertämällä vaikkapa jalkaisin tai pyörällä, mutta oisko ideaa mistä noi sais muuten kaivettua?

    /z
  20. #170
    Lainaa (zeromark @ Syys. 23 2009,13:58) kirjoitti
    Onkohan missään ratoja valmiina gps profiileina?
    Nehän sais gepsin kanssa riittävällä tarkkuudella radan reunat tarpeeksi hitaasti kiertämällä vaikkapa jalkaisin tai pyörällä, mutta oisko ideaa mistä noi sais muuten kaivettua?

    /z
    Racechronoonko? Jos siihen niin nehän saa suoraan valikoista imuroitua Löytyy Suomen ja ulkomaidenkin radat
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  21. #171
    Lainaa (jyk4 @ Syys. 23 2009,16:08) kirjoitti
    Lainaa (zeromark @ Syys. 23 2009,13:58) kirjoitti
    Onkohan missään ratoja valmiina gps profiileina?
    Nehän sais gepsin kanssa riittävällä tarkkuudella radan reunat tarpeeksi hitaasti kiertämällä vaikkapa jalkaisin tai pyörällä, mutta oisko ideaa mistä noi sais muuten kaivettua?

    /z
    Racechronoonko? Jos siihen niin nehän saa suoraan valikoista imuroitua Löytyy Suomen ja ulkomaidenkin radat
    Onko kierrosaikoja varten olevissa profiileissa radan ulkoreunat, käsitin että niissä on vain portit (traps), ... kun olis "kierrokset" radan reunoja pitkin niin sais ajolinjaa verrattua radan profiiliin? Jos olis ulkoreunoilta kierros niin vois ladata sen vertailuun kierrosajan kanssa... ja nähdä missä sitä oikein vaeltaa .. (niinkuin sillä muuta merkitystä olis kuin että mukava tietää, koska neljä parasta kierrosta on keskenään aivan mitä sattuun ja 70 kiekkaa yhdessä setissä näyttää radan levyiseltä lankavyyhdeltä!)

    /z



  22. #172
    Lainaa (zeromark @ Syys. 23 2009,14:12) kirjoitti
    70 kiekkaa yhdessä setissä näyttää radan levyiseltä lankavyyhdeltä!
    Gepsin tarkuus ei yksinkertaisesti riitä.



    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  23. #173
    Lainaa (zeromark @ Syys. 23 2009,13:58) kirjoitti
    mutta oisko ideaa mistä noi sais muuten kaivettua?
    http://www.retkikartta.fi/
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  24. #174
    Lainaa (scuuba @ Syys. 23 2009,17:10) kirjoitti
    Lainaa (zeromark @ Syys. 23 2009,14:12) kirjoitti
    70 kiekkaa yhdessä setissä näyttää radan levyiseltä lankavyyhdeltä!
    Gepsin tarkuus ei yksinkertaisesti riitä.
    Juu ei riitä ei, kun lisää vielä kuskin epätarkkuuden niin jälki onkin mielenkiintoista. Jos olis "tarkka" ratapohja tms. niin siitä vois huvikseen vähän katella miten metri tolkulla heittoa on ja pysyykö "radalla" ollenkaan. /z

    edit1: .. tais olla kuolleena syntynyt idea, karttapaikasta sais harmaasävyilmakuvan .. karttana on sama kuin retkikartoissakin.. eikä tuo oma radan kartoituskaan kävellen tms. kovin hyviä tuloksia taida tuottaa juuri gps signaalin epätarkkuuden takia.. photoshoppasin karttapaikan ilmakuvan päälle skaalaamalla summittaisen performancetoolsista napatun kierrosvertailukuvan, eihän siitä mitään nää täysin hyödytön, kun on niin huono reso mutta tulipahan kokeiltua...



  25. #175
    Lainaa (zeromark @ Syys. 23 2009,09:52) kirjoitti
    Lainaa (tumeetti @ Syys. 22 2009,20:13) kirjoitti
    Siellä on nyt Motoparkista 1:34.6 .dat-muodossa:

    Motopark_1-34-6.dat
    Tume, loistavaa kiitos!
    Kovasti "motoparkin" layoutin data näyttää vielä kemoralta!
    Joka tapauksessa Danasilla tuota "motoparkin" (kemoran) .dat failia katsottaessa näyttäs että paraskierros on 1:12.635! Huonoimmatkin matalia 1:18!
    Danasissa on tosi hyvin luettavissa acceleration modessa kiihdytys ja jarrutuspaikat ja niiden vaihtelu.

    Lainaa (killa @ Syys. 22 2009,20:48) kirjoitti
    Lainaa (tumeetti @ Syys. 22 2009,18:03) kirjoitti
    Mites tuossa Danasissa - exporttasin kaikki setin kierrokset, mutta Danasissa en pääse katsomaan kierroksia eriksen, vaan näyttää "kartalla" kaikki samassa nipussa ja edes "Laps" -tabilla ei näy yhtään kierrosta. Apuja?
    Merkkaa sinne maaliviiva, niin järjestyy kierroksiksi. En muista äkkiseltään että mistä hanikasta sen sai merkittyä, mutta löytynee pikku ihmettelyllä.
    Danasissa on vasemmalla ylhäällä on se rataprofiilin ikkuna jonka painikkeissa on kolmas vasemmalta "ruutulippu" jolla saa maalilinjan merkattua jolloin se laskee kiekat..

    Lainaa (tumeetti @ Syys. 22 2009,20:03) kirjoitti
    Lainaa (zeromark @ Syys. 22 2009,16:59) kirjoitti
    Onko noi sun datat 1Hz gepsillä otettu?
    Ei ole kun 5mhz mokkulalla, mutta olen huomannut että ei toimi yhtä hyvin kuin monilla muilla vastaavilla. Ärsyttävää. Pitänee ensi kesäksi hankkia joku kalllimpi.
    Qstarz BT-Q818, minkä joskus ostin RaceChronolta pelaa ainakin vähäisellä testailulla tosi nätisti. RaceChronon viimesimmät versiot ja Qstarz pelittää jopa vanhalla 6600 (aiemmat on kaatuilleet tässä käytön aikana) minkä voi surutta teipata tankkiin kiinni. esim E52:n oma gps näytti antavan vain 0.7-1Hz taajuutta signaalista riippuen, kun Qstarz näyttää 5Hz ja pysyy paremmin sateliitit lukittuna.

    /z
    Hups,

    lienen moheltanut jotain. Tuo RC:n export voisi kyllä nimetä tuohon exportattavaan filuun nimeksi vaikka radan nimen, paha noista arpoa mikä on mikä. Tästä syystä näköjään aiemmin lähti vahingossa kaikki Kemoran kierrokset.

    Nyt uppasin vielä kaikki yhden päivän Motoparkin kierrokset: http://digix.kapsi.fi/racechrono/. Kyllä näkee että tulee himmattua vielä pahasti bussipysäkillä - no, siellä asuukin mörköjä.

    Pitää ensi kesäksi tosiaan hankkia joku parempi GPS-pulikka. Onko sulla se Qstarz ylimääräisenä?
    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
  26. #176
    Lainaa (Libertystreet driver @ Syys. 23 2009,20:47) kirjoitti
    Ei sulla Tuumetti olis alastarosta pistää kierroksia ?? Kun ei vielä ole motoparkissa tullu käytyä
    Ei löydy kunnollista, luettavaa dataa. Kauden ekat setit, joilla ei ollut vielä ulkoista GPS-mokkulaa - ei siitä datasta ole kellekään hyötyä.

    Seuraavat löytyy:
    - Kemora
    - Botniaring
    - Motopark
    - Ahvenisto

    Voisinkin oikeastaan jossain vaiheessa upata kaikki tonne ja pistää tänne linkin. Ilmottelen sitten.



    "Paskaks vaan jos se paskaks menee"
    CBR600RR '07 -raaseri
  27. #177
    varsinainen vesihiihtäjä pekko5:n avatar
    Liittyi Sep 2004
    Suur-Hollola
    MotOrg ry jäsen
    minulla on -ollut- ahvenistolta sellainen loggaus jossa radan reunat, ajettu sateella, joten oli malttia. jonain vuonna voisin sen vielä löytää...
    2016 > Triumph 675 team member
    2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
    (.. DKW-RT175VS im holz schublade)
    .. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
    .. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
  28. #178
    Lainaa (tumeetti @ Syys. 23 2009,22:05) kirjoitti
    Lainaa (zeromark @ Syys. 23 2009,09:52) kirjoitti
    Lainaa (tumeetti @ Syys. 22 2009,20:13) kirjoitti
    Siellä on nyt Motoparkista 1:34.6 .dat-muodossa:

    Motopark_1-34-6.dat
    Tume, loistavaa kiitos!
    Kovasti "motoparkin" layoutin data näyttää vielä kemoralta!
    Joka tapauksessa Danasilla tuota "motoparkin" (kemoran) .dat failia katsottaessa näyttäs että paraskierros on 1:12.635! Huonoimmatkin matalia 1:18!
    Danasissa on tosi hyvin luettavissa acceleration modessa kiihdytys ja jarrutuspaikat ja niiden vaihtelu.

    Lainaa (killa @ Syys. 22 2009,20:48) kirjoitti
    Lainaa (tumeetti @ Syys. 22 2009,18:03) kirjoitti
    Mites tuossa Danasissa - exporttasin kaikki setin kierrokset, mutta Danasissa en pääse katsomaan kierroksia eriksen, vaan näyttää "kartalla" kaikki samassa nipussa ja edes "Laps" -tabilla ei näy yhtään kierrosta. Apuja?
    Merkkaa sinne maaliviiva, niin järjestyy kierroksiksi. En muista äkkiseltään että mistä hanikasta sen sai merkittyä, mutta löytynee pikku ihmettelyllä.
    Danasissa on vasemmalla ylhäällä on se rataprofiilin ikkuna jonka painikkeissa on kolmas vasemmalta "ruutulippu" jolla saa maalilinjan merkattua jolloin se laskee kiekat..

    Lainaa (tumeetti @ Syys. 22 2009,20:03) kirjoitti
    Lainaa (zeromark @ Syys. 22 2009,16:59) kirjoitti
    Onko noi sun datat 1Hz gepsillä otettu?
    Ei ole kun 5mhz mokkulalla, mutta olen huomannut että ei toimi yhtä hyvin kuin monilla muilla vastaavilla. Ärsyttävää. Pitänee ensi kesäksi hankkia joku kalllimpi.
    Qstarz BT-Q818, minkä joskus ostin RaceChronolta pelaa ainakin vähäisellä testailulla tosi nätisti. RaceChronon viimesimmät versiot ja Qstarz pelittää jopa vanhalla 6600 (aiemmat on kaatuilleet tässä käytön aikana) minkä voi surutta teipata tankkiin kiinni. esim E52:n oma gps näytti antavan vain 0.7-1Hz taajuutta signaalista riippuen, kun Qstarz näyttää 5Hz ja pysyy paremmin sateliitit lukittuna.

    /z
    Hups,

    lienen moheltanut jotain. Tuo RC:n export voisi kyllä nimetä tuohon exportattavaan filuun nimeksi vaikka radan nimen, paha noista arpoa mikä on mikä. Tästä syystä näköjään aiemmin lähti vahingossa kaikki Kemoran kierrokset.

    Nyt uppasin vielä kaikki yhden päivän Motoparkin kierrokset: http://digix.kapsi.fi/racechrono/. Kyllä näkee että tulee himmattua vielä pahasti bussipysäkillä - no, siellä asuukin mörköjä.

    Pitää ensi kesäksi tosiaan hankkia joku parempi GPS-pulikka. Onko sulla se Qstarz ylimääräisenä?
    ok. tänks Tume, tutkin sun Motoparkin dataa kunhan ehdin..
    Ei ole Qstarz ylimääräinen. E52 oma gepsi antaa tosiaan paljon huonomman signaalin 0.7-1Hz, että sitä ei voi käyttää, kun kerran saan tuolla ulkoisella 5Hz hyvän oloista dataa. /z

    edit1: Ainakin fiksusti luki tuon sun kaikki motopark datan, pitää katella mitä mä siitä ymmärrän ja saan irti. Setissä oleva matalin 1:34.563 ei tunnu ihan niin saavuttamattomalle kuin sun Kemoran pohjat, vaikka kaukana tämäkin on !!



  29. #179
    Onko kellään hitaampaa matskua?

    Talven aikana vois katsoa sopivaa kirittäjä-matskua verratuna omiin aikoihin (Ahvenisto 1.47, Motopark 1.57, Botniaring 1.38, Alastaro 1.42)?
    Yamaha RD125 -74 -> Honda VT750C -98 -> Suzuki GSX750F -00 ->Honda CBR 1100 XX -01 -> *Kawasaki ZX-6R -06 ->Honda CBR 1000RR Fireblade -08

    'Boredom is a big killer of men'
    Buster Martin, 100, Britain's oldest worker
  30.  
  31. #180
    Lainaa (pete457 @ Syys. 24 2009,14:16) kirjoitti
    Onko kellään hitaampaa matskua?

    Talven aikana vois katsoa sopivaa kirittäjä-matskua verratuna omiin aikoihin (Ahvenisto 1.47, Motopark 1.57, Botniaring 1.38, Alastaro 1.42)?
    Mimmosii kierrosaikoja haluut? Esim?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Sivu: 6 / 22:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4567816 ... ViimeinenViimeinen