Kyllä tuo mulle on antanut aikoja ihan kaatosateessakin Kemoralla. Jeesusteipillä kiinni etuplexin sisäpuolella.(wille- @ Elo. 11 2009,19:37) kirjoitti
-Lauri
5800:ssa on mielestäni paljon ominaisuuksia, mutta hinta ei kuitenkaan ole kalleimmasta päästä, varmasti onkin jouduttu tinkimään osien laadusta.(scuuba @ Elo. 11 2009,18:13) kirjoitti
Muuten puhelin toimii tosi hyvin, mutta gps:n tarkkuudessa ja wlanin toimivuudessa ainoastaan on hieman toivomisen varaa...
Pitänee pistää harkintaan ensi kesää varten paremman gps mokkulan hankinta.
Saakohan puhelimeen liitettyä johdolla jonkinlaisen lisäantennin, vai onko bluetoothilla toimiva gps-palikka ainoa vaihtoehto?
Yamaha R1 -04
Suzuki GSX1300R Hayabusa -03
Suzuki RF600 -93
Suzuki GS500 -99
Enpä ole gps-antenniliitäntöjä nähnyt. Mutta eihän tuo ulkoinen mokkula maksa montaa kymppiä. Sen sijoittelukin on helpompaa pyörässä ja antaa tarkempia aikoja. Puhelin voi sitten olla vaikka taskussa.(wiltzu @ Elo. 12 2009,08:17) kirjoitti
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Sijoittelusta, monta paikkaa kokeilin rsv:n kanssa, tankin päällä, takasatulan päällä, taskussa mutta paras paikka on tällähetkellä mittaristonpäällä missä on jerkkuteipillä kännytasku kiinni mihin puhelimen siten voi sujauttaa. Tässä tuntuu olevan hieman pyörä- sekä puhelinkohtaisia eroja, ilmeisesti pyörät generoivat jonnin verran rf häiriöitä eripaikoissa joten vain kokeilemalla löytyy se paras paikka.(jyk4 @ Elo. 12 2009,09:28) kirjoitti
Löytyykös keneltäkään alastarolla 1.30 aikoja ajavlta chrono dataa niin voisin pimeinä talvi-iltoina vertailla missä tuon 5 sekunttia oikein jään. Saa tietysti olla nopeampiakin.....(jyk4 @ Elo. 14 2008,01:42) kirjoitti
Edit. lisätty rata
Vertailin Performance Toolsilla neljää 1:39 kierrostani Motoparkista. ON hajontaa sekä ajolinjan, että nopeuden osalta. Vertailtujen kierrosten välillä "vetovuoro" vaihtuu melkein joka mutkasssa, jopa parikin kertaa ja erotus syntyy shikaanissa ja sen ulostulossa. Olisi mielenkiintoista nähdä jokun "optimisuoritus" puhtaalla ajolinjalla.(Libertystreet driver @ Syys. 01 2009,20:57) kirjoitti
Löytyskö raceChrono kierroksia?
Motopark 1:37 > 1:35 ->
Kemora 1:19 > 1:16 ->
Alastaro 1:30 > 1:27 ->
Toki kovempiakin kierroksia on mukava nähdä, mutta noita voi nyt olla jotenkin edes mahdollista ymmärtää ja realistista joskus tavoitella.
/z
Yksi 1.18:0 löytyi multa, exporttasin .vbo:na. Passaako?
http://digix.kapsi.fi/racechrono/
Pitänee mokoman jutun takia asentaa Windows OSX:n kylkeen, jotta pääsee käyttämään Performance Toolsia tai jotain muuta softaa joka noita pystyy käsittelemään. Mäkille ei taida moisia olla.
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri
On, Danas Multi-Platform Java Installer -versio. Jos päädyt virtuaalikonetta asentamaan, niin VMWare Fusion on aivan oiva vaihtoehto.(tumeetti @ Syys. 22 2009,15:10) kirjoitti
ARGH! Arvaa lähtikö juuri Windows asentumaan.. Ja heti on paha mieli kun pitää omppu saastuttaa. Taitaa lähteä ko. osio huitsin helevettiin samantien kun saa asennettua.
Edit: Ja BootCampilla menee.
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri
Missä muodossa pitää exportata luurista jotta Danas tajuaa jotain?
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri
Siellä on erikseen eksporttimuoto "Danas" (.dat). Hitusen kökkö tuo softa kyllä on, mutta ehkä tarkemmalla tutustumisella saisi enemmän irti. Niin ja Bootcamppi on kyllä sen verran kömpelö ja vanhanaikainen että sen kanssa ei ainakaan kannata teutaroida, joko VMWarella tai Parallelsilla vain virtuaalikone pystyyn. Teen päivittäin jopa duunihommia tuommoisella virtuaalitoosalla.(tumeetti @ Syys. 22 2009,15:58) kirjoitti
Edit: Niin, on siinä Danas-softassa muutamia hyödyllisiä bonusominaisuuksia RaceChronon luuriversioon verrattuna. Saa muun muassa näkyviin kiihdytykset/jarrutukset/tasavauhtiset osuudet eri väreillä, korkeuserot eri väreillä, voi asetella omia träppejä mihin lystää sekä vertailla pelkkiä kierroksien osia tai kierroksia eri sessioista. Ja varmaan paljon muutakin käyttökelpoista.
Jo vain passaa tänks Tume. Omaa dataa ei Kemorasta vielä ole, kun en tälle kesälle ole muutoin kuin matopurkkia käynyt rundaamassa, mutta tästä on hyvä lähteä hakemaan parin sekan parannusta aikaan, kun joskus siihen suuntaan taas pääsen. On se vaan hieno paana - Kemorra meinaan.(tumeetti @ Syys. 22 2009,17:10) kirjoitti
/z
edit1: RaceChrono windows versiolla vbox data aukes ihan hyvin, väitti kierroksen olleen 1:13.6! *.. PerformanceTools sen sijaan ei "löytänyt" kierrosta, vaikka samalla tavalla tein kuin ton oman datan kanssa mikä importtasin vbox-muodossa. Kokeilin myös exportata datan uudelleen winRaceChronosta mutta sekin jäi vajaaksi.
Hyvä juttu. Pitää tuupata enemmän kierroksia tyrkylle tuossa myöhemmin vielä niin saa vertailla. On mulla muuten Motoparkistakin jotain, en muista millasia aikoja.(zeromark @ Syys. 22 2009,16:29) kirjoitti
Niin muuten, Windows oli 10min ja lähti. Ah, onpas taas puhdas olo.
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri
Pistä malliksi matopurkkiakin niin kokeillaan, jos jotain löydät ja viittit laittaa jakoon. Voi vähintään testailla miten noi siirtyy softasta toiseen ja pysyykö tulokset samoina. Oma data siirty aika jouheasti ja molemmat softat löysi sama kierrokset mitä nyt jossain kiekoissa oli pyöristykset eri suuntaan tehty. Onko noi sun datat 1Hz gepsillä otettu? Aika tarkan näköstä tulee mun 5Hz mokkulalla, hyvin näkee miten jarrutuksilla on iso merkitys ja kuinka lause "kovaa sisään hitaasti ulos" ja päinvastoin pitää paikkansa.(tumeetti @ Syys. 22 2009,18:45) kirjoitti
/z
Ei ole kun 5mhz mokkulalla, mutta olen huomannut että ei toimi yhtä hyvin kuin monilla muilla vastaavilla. Ärsyttävää. Pitänee ensi kesäksi hankkia joku kalllimpi.(zeromark @ Syys. 22 2009,16:59) kirjoitti
Upin kohta Motoparkin kierroksia.
Mites tuossa Danasissa - exporttasin kaikki setin kierrokset, mutta Danasissa en pääse katsomaan kierroksia eriksen, vaan näyttää "kartalla" kaikki samassa nipussa ja edes "Laps" -tabilla ei näy yhtään kierrosta. Apuja?
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri
Siellä on nyt Motoparkista 1:34.6 .dat-muodossa:
Motopark_1-34-6.dat
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri
Tume, loistavaa kiitos!(tumeetti @ Syys. 22 2009,20:13) kirjoitti
Kovasti "motoparkin" layoutin data näyttää vielä kemoralta!
Joka tapauksessa Danasilla tuota "motoparkin" (kemoran) .dat failia katsottaessa näyttäs että paraskierros on 1:12.635! Huonoimmatkin matalia 1:18!
Danasissa on tosi hyvin luettavissa acceleration modessa kiihdytys ja jarrutuspaikat ja niiden vaihtelu.
Danasissa on vasemmalla ylhäällä on se rataprofiilin ikkuna jonka painikkeissa on kolmas vasemmalta "ruutulippu" jolla saa maalilinjan merkattua jolloin se laskee kiekat..(killa @ Syys. 22 2009,20:48) kirjoitti
Qstarz BT-Q818, minkä joskus ostin RaceChronolta pelaa ainakin vähäisellä testailulla tosi nätisti. RaceChronon viimesimmät versiot ja Qstarz pelittää jopa vanhalla 6600 (aiemmat on kaatuilleet tässä käytön aikana) minkä voi surutta teipata tankkiin kiinni. esim E52:n oma gps näytti antavan vain 0.7-1Hz taajuutta signaalista riippuen, kun Qstarz näyttää 5Hz ja pysyy paremmin sateliitit lukittuna.(tumeetti @ Syys. 22 2009,20:03) kirjoitti
/z
Onkohan missään ratoja valmiina gps profiileina?
Nehän sais gepsin kanssa riittävällä tarkkuudella radan reunat tarpeeksi hitaasti kiertämällä vaikkapa jalkaisin tai pyörällä, mutta oisko ideaa mistä noi sais muuten kaivettua?
/z
Racechronoonko? Jos siihen niin nehän saa suoraan valikoista imuroitua(zeromark @ Syys. 23 2009,13:58) kirjoitti
Löytyy Suomen ja ulkomaidenkin radat
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Onko kierrosaikoja varten olevissa profiileissa radan ulkoreunat, käsitin että niissä on vain portit (traps), ... kun olis "kierrokset" radan reunoja pitkin niin sais ajolinjaa verrattua radan profiiliin? Jos olis ulkoreunoilta kierros niin vois ladata sen vertailuun kierrosajan kanssa... ja nähdä missä sitä oikein vaeltaa .. (niinkuin sillä muuta merkitystä olis kuin että mukava tietää, koska neljä parasta kierrosta on keskenään aivan mitä sattuun ja 70 kiekkaa yhdessä setissä näyttää radan levyiseltä lankavyyhdeltä!)(jyk4 @ Syys. 23 2009,16:08) kirjoitti
/z
Gepsin tarkuus ei yksinkertaisesti riitä.(zeromark @ Syys. 23 2009,14:12) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
http://www.retkikartta.fi/(zeromark @ Syys. 23 2009,13:58) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
Juu ei riitä ei, kun lisää vielä kuskin epätarkkuuden niin jälki onkin mielenkiintoista. Jos olis "tarkka" ratapohja tms. niin siitä vois huvikseen vähän katella miten metri tolkulla heittoa on ja pysyykö "radalla" ollenkaan. /z(scuuba @ Syys. 23 2009,17:10) kirjoitti
edit1: .. tais olla kuolleena syntynyt idea, karttapaikasta sais harmaasävyilmakuvan .. karttana on sama kuin retkikartoissakin.. eikä tuo oma radan kartoituskaan kävellen tms. kovin hyviä tuloksia taida tuottaa juuri gps signaalin epätarkkuuden takia.. photoshoppasin karttapaikan ilmakuvan päälle skaalaamalla summittaisen performancetoolsista napatun kierrosvertailukuvan, eihän siitä mitään nää täysin hyödytön, kun on niin huono reso mutta tulipahan kokeiltua...
Hups,(zeromark @ Syys. 23 2009,09:52) kirjoitti
lienen moheltanut jotain. Tuo RC:n export voisi kyllä nimetä tuohon exportattavaan filuun nimeksi vaikka radan nimen, paha noista arpoa mikä on mikä. Tästä syystä näköjään aiemmin lähti vahingossa kaikki Kemoran kierrokset.
Nyt uppasin vielä kaikki yhden päivän Motoparkin kierrokset: http://digix.kapsi.fi/racechrono/. Kyllä näkee että tulee himmattua vielä pahasti bussipysäkillä - no, siellä asuukin mörköjä.
Pitää ensi kesäksi tosiaan hankkia joku parempi GPS-pulikka. Onko sulla se Qstarz ylimääräisenä?
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri
Ei löydy kunnollista, luettavaa dataa. Kauden ekat setit, joilla ei ollut vielä ulkoista GPS-mokkulaa - ei siitä datasta ole kellekään hyötyä.(Libertystreet driver @ Syys. 23 2009,20:47) kirjoitti
Seuraavat löytyy:
- Kemora
- Botniaring
- Motopark
- Ahvenisto
Voisinkin oikeastaan jossain vaiheessa upata kaikki tonne ja pistää tänne linkin. Ilmottelen sitten.
"Paskaks vaan jos se paskaks menee"
CBR600RR '07 -raaseri
minulla on -ollut- ahvenistolta sellainen loggaus jossa radan reunat, ajettu sateella, joten oli malttia. jonain vuonna voisin sen vielä löytää...
2016 > Triumph 675 team member
2004 > YZF600R (tallin perällä - pitkä huolto menossa..)
(.. DKW-RT175VS im holz schublade)
.. historiaa.. [2013 - 2022] S1000RR (2010) < [2006 - 2012] R1-2004 (RN12)
.. 28.2.2025 : jäsenyyttä takana 20 vuotta ja 5 kk ..
ok. tänks Tume, tutkin sun Motoparkin dataa kunhan ehdin..(tumeetti @ Syys. 23 2009,22:05) kirjoitti
Ei ole Qstarz ylimääräinen. E52 oma gepsi antaa tosiaan paljon huonomman signaalin 0.7-1Hz, että sitä ei voi käyttää, kun kerran saan tuolla ulkoisella 5Hz hyvän oloista dataa. /z
edit1: Ainakin fiksusti luki tuon sun kaikki motopark datan, pitää katella mitä mä siitä ymmärrän ja saan irti. Setissä oleva matalin 1:34.563 ei tunnu ihan niin saavuttamattomalle kuin sun Kemoran pohjat, vaikka kaukana tämäkin on !!
Onko kellään hitaampaa matskua?
Talven aikana vois katsoa sopivaa kirittäjä-matskua verratuna omiin aikoihin (Ahvenisto 1.47, Motopark 1.57, Botniaring 1.38, Alastaro 1.42)?
Yamaha RD125 -74 -> Honda VT750C -98 -> Suzuki GSX750F -00 ->Honda CBR 1100 XX -01 -> *Kawasaki ZX-6R -06 ->Honda CBR 1000RR Fireblade -08
'Boredom is a big killer of men'
Buster Martin, 100, Britain's oldest worker
Mimmosii kierrosaikoja haluut? Esim?(pete457 @ Syys. 24 2009,14:16) kirjoitti
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."