Sivu: 34 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 243233343536 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 991:stä 1020:een 1283:sta
  1. #991
    Moro, tuli kans piikin jälkeen hommattua isompi fillari pitkän tauon jälkeen, ja en voi kieltää ettenkö olis tätä foorumia lukenu samat 3kk mitä pyöriä kattelin ja koeajoin. Hyvin on saanu infoo asioista mistä en aikasemmin ollut edes kuullut. Nyt tosiaan z750 alla ja ajattelin rekisteröityä ja luultavasti tulevaisuudessa kysyttävää riittää, toivottavasti kysymykset ei liity lommojen oikomiseen.

    Ekat kilometrit omalla pyörällä oli totta kai 300km kotiinpäin ja suurin osa rankkasateessa, tunti meni yhdellä levähdyspaikalla kun ei nähny liian ison kypärän tummasta visiiristä läpi. Ehkä tulevat kilometrit on turvallisempia ja mukavampia.
    Z750
  2. #992
    Noh, ainakin tuli tuo mopoilun nurja puoli hetimiten tutuksi joten tästä eteenpäin onkin sitten silkkaa aurinkoa ja nautiskelua
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  3. #993
    Moi kaikille,

    olen jo hieman kysellyt tyhmiäkin kysymyksiä porukalta parissa ketjussa ja saanut ilahduttavasti vastauksia ja ihan asiallisesti - se ei välttämättä ole ihan itsestäänselvää kaikilla keskustelupalstoilla.

    Itse olen jo 40v ikään ehtinyt ja viimeinen kokemus kaksipyöräisiin on ollut mopolla 90-luvun alussa. Nyt tänä kesänä jostain syystä mopokuume on iskenyt ja nyt näyttää siltä, että ensi vuodelle sitten hankin pyörän. Toki koska olen pääosin kaupunkiseudulla asunut, niin A-kortti pitää vielä hankkia taskuun sitä ennen. Tällä hetkellä ei ole minkäänlaista ajokorttia.

    Rehellisesti sanottuna en tarvitse moottoripyörää mihinkään, mutta jokin siinä liikkumisen vapaudessa ja ajatuksessa kiehtoo kovasti. Ajelen sillä sitten ilokseni kaupungilla tai rantaan tai johonkin lähiseudulle. Ajotyylini tulee varmaankin olemaan hyvin leppoisa, en koe tarvetta lähteä kaahailemaan mihinkään.

    Todennäköisesti ajelen töihin pitkän matkan kautta (vaikka voisin kävellä) ja kaupassakin alan käymään jossain peltomarketissa muutaman kerran viikossa, koska reppuun ei mahdu enempää, vaikka voisin kävellä 500m kauppaan ja ostaa kaiken kerralla ja kantaa kotiin.

    Tulen olemaan varmasti se helppo ja ehkä hieman höynäytettävissä oleva asiakas, joka vaan ojentaa korttinsa kun jotain pitää maksaa. Teknisesti en osaa korjata pyörää tai muutakaan laitetta, enkä tunne siihen mitään mielenkiintoa myöskään opetella. Ihan perusasioista kyllä uskon selviäväni ihan hyvin ja ne osaan tarkistaa.

    Tuli aika pitkä esittelyteksti. Liityin tänne, koska en ehkä halua olla ihan niin höynätettävissä ja täältä voi saada hyviä vinkkejä ja toki sitten jossain vaiheessa antaa myös omia näkemyksiään asioihin. Olen myöskin aika sosiaalinen, joten on mukava tutustua erilaisiin ihmisiin. Ja sitten kun aika koittaa niin nuo ajelut jne kuulostavat ihan kiinnostaville, toki voi olla alkuun noviisina paikka ihan letkan loppupäässä.

    Seuraavat stepit ovat varmaankin seurailla keskustelua ja aiheita täällä, sitten MP-messut ja A-korttia hankkimaan ja siitä pyörä jne alle.
  4. #994
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Tervetuloa loistavaan seuraan ja harrastuksen pariin kaikille uusille. Toivottavasti tapaamme mahdollisimman nopeasti yhdistyksen tapahtumissa tai sääntömääräisissä kokouksissa uusien jäsenten kanssa. Ja tulevana suvena tien päällä ja ajoharjoittelutapahtumissa
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  5. #995
    Tulipahan viimein rekisteröidyttyä tännekin.

    Huhtikuussa tuli hankittua ensimmäinen oma fillari ja valintaan vaikutti aika paljon myös se mitä olin täältä foorumilta ennen hankitapäätöstä lueskellut. Itsekseen tulee melkein suurin osa ajasta ajettua, muilla frendeillä kun ei omia pyöriä ole. Jonkun verran olen koittanut stalkkailla jotain ajoporukoiden lähtöjä täältä jos sitä kautta pääsisi paremmin piireihin. Kesän aikana olen uskoakseni muutaman orggimoronkin saanut (viimeeksi tänään Kaivokselan huudeilla).

    Mukavaa liittyä remmiin!
    Suzuki Hayabusa 1300 -08
    Honda Hornet 900 -05
    KTM Super Duke 990 -07
    Triumph Street Triple 675 R -09
  6. #996
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa nitrotumppi kirjoitti Katso viesti
    Tulipahan viimein rekisteröidyttyä tännekin.

    Huhtikuussa tuli hankittua ensimmäinen oma fillari ja valintaan vaikutti aika paljon myös se mitä olin täältä foorumilta ennen hankitapäätöstä lueskellut. Itsekseen tulee melkein suurin osa ajasta ajettua, muilla frendeillä kun ei omia pyöriä ole. Jonkun verran olen koittanut stalkkailla jotain ajoporukoiden lähtöjä täältä jos sitä kautta pääsisi paremmin piireihin. Kesän aikana olen uskoakseni muutaman orggimoronkin saanut (viimeeksi tänään Kaivokselan huudeilla).

    Mukavaa liittyä remmiin!
    Hyvin vakoiltu.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  7. #997
    Moi kaikille,

    Uusi jäsen Oulusta tässä. Tänään kävin teoriakokeen tekemässä ja ensiviikolle buukattu ajot ja ajokoe perjantaina.

    Hakusessa GXS1400, päätin että en ala tyvestä latvaan kiipeämään vaan iso pyörä saatava heti alle, jos siitä olisi sitten useammaksi vuodeksi iloa ilman vaihtamisen tarvista.
  8. #998
    Lainaa IVa kirjoitti Katso viesti
    Moi kaikille,

    Uusi jäsen Oulusta tässä. Tänään kävin teoriakokeen tekemässä ja ensiviikolle buukattu ajot ja ajokoe perjantaina.

    Hakusessa GXS1400, päätin että en ala tyvestä latvaan kiipeämään vaan iso pyörä saatava heti alle, jos siitä olisi sitten useammaksi vuodeksi iloa ilman vaihtamisen tarvista.
    Hienoa, että joku on ymmärtänyt oikein sen, mitä ORGissa on jo vuosia yritetty sanoa vasta-alkajille
  9. #999
    Lainaa IVa kirjoitti Katso viesti
    Moi kaikille,

    Uusi jäsen Oulusta tässä. Tänään kävin teoriakokeen tekemässä ja ensiviikolle buukattu ajot ja ajokoe perjantaina.

    Hakusessa GXS1400, päätin että en ala tyvestä latvaan kiipeämään vaan iso pyörä saatava heti alle, jos siitä olisi sitten useammaksi vuodeksi iloa ilman vaihtamisen tarvista.
    Asenne kunnossa. Kaikki alle tonniset ovat mopoja.
    ...
  10. #1000
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jote kirjoitti Katso viesti
    Asenne kunnossa. Kaikki alle tonniset ovat mopoja.
    Sul on mopo
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  11. #1001
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Hienoa, että joku on ymmärtänyt oikein sen, mitä ORGissa on jo vuosia yritetty sanoa vasta-alkajille
    Kyllä tällaiseen olen saanut itseni suggeroitua orggilaisten avustuksella

    Retro-nakuiluun on ollut hinkua jo pitempään, rähinäpyörää en tarvitse eikä nykyaikaiset zetat ja mt:t miellytä yhtään ulkoisesti.
  12. #1002
    Mä en taas ymmärrä mikä logiikka on painavassa 1400 kuutioisessa pyörässä
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  13. #1003
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Mä en taas ymmärrä mikä logiikka on painavassa 1400 kuutioisessa pyörässä
    Ei siun tarviikkaa ymmärtää.
    En miekää ymmärrä ihan kaikkea tässä maailmassa.
  14. #1004
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Ei siun tarviikkaa ymmärtää.
    En miekää ymmärrä ihan kaikkea tässä maailmassa.
    En mäkään, mutta siis ensimmäiseksi pyöräksi. Tämähän menee vähän niin kuin pyöräilynkin puolella että ajomiehet ovat ajomiehiä jo syntyessään
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  15. #1005
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Hienoa, että joku on ymmärtänyt oikein sen, mitä ORGissa on jo vuosia yritetty sanoa vasta-alkajille
    Jaa...? Eik sen pyörän pitän olla semmonen ku itteä miellyttää? Niin joo, jos se iso miellyttää ja sitä on kokeillut ja miellyttää vieläkin, niin mikä jottei.

    Mä lähden tästä mopoillen (alle tonnisella siis) iltarasteille ihan just ny, kunhan ensin vedän ylleni nuo kanssaliikkujissa omaatuntoa herättelevät pelottelukamat
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  16. #1006
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Mä en taas ymmärrä mikä logiikka on painavassa 1400 kuutioisessa pyörässä
    Ei siinä ole logiikkaa. Tykkään retropyörien tyylistä sekä hyvästä alaväännöstä yhdistettynä kohtuullisilla ajo-ominaisuuksilla. Tarvitsen (en oikesti tarvitse, vaan haluan) yleispyörän jonka ei tarvitse olla erityisen huippu millään osa-alueella mutta jolla voin kuvitella ajavani seuraavat 5+ vuotta.

    Onneksi näitä pyöriä on niin monenlaisia että me kaikki kukat saamme kukkia omalla tavallamme
  17. #1007
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Jaa...? Eik sen pyörän pitän olla semmonen ku itteä miellyttää? Niin joo, jos se iso miellyttää ja sitä on kokeillut ja miellyttää vieläkin, niin mikä jottei.

    Mä lähden tästä mopoillen (alle tonnisella siis) iltarasteille ihan just ny, kunhan ensin vedän ylleni nuo kanssaliikkujissa omaatuntoa herättelevät pelottelukamat
    Se oli sitä huumoria, mitä saisi olla telkkarissa enemmän...

    Lyhyt oppimäärä:
    Kun ORGissa kysytään mielipidettä moottoripyörästä, niin hyvin nopeasti ollaan siellä turbobusa-osastolla, vaikka kysyjä olisi viisi vuotiaalle lapselle ostamasta ensimmäistä mökkimopoa.
    Joten 1400 kuutioinen susuki saa ORGin hyväksynnän eka pyöräksi, koska ORGissa ei tunnusteta alle tuhatkuutioisia kuin erikoistapauksissa ja kakkos- ja kolmospyörinä.
  18. #1008
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Se oli sitä huumoria, mitä saisi olla telkkarissa enemmän...

    Lyhyt oppimäärä:
    Kun ORGissa kysytään mielipidettä moottoripyörästä, niin hyvin nopeasti ollaan siellä turbobusa-osastolla, vaikka kysyjä olisi viisi vuotiaalle lapselle ostamasta ensimmäistä mökkimopoa.
    Joten 1400 kuutioinen susuki saa ORGin hyväksynnän eka pyöräksi, koska ORGissa ei tunnusteta alle tuhatkuutioisia kuin erikoistapauksissa ja kakkos- ja kolmospyörinä.
    Tää on meijän linja. Pidetään se.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  19. #1009
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Tää on meijän linja. Pidetään se.
    Juuri näin P.S Ei tuo välttees tarvii turboo, ihan ok vapaastihengittävänäkin.
    Suzuki Hayabusa vm.2010 2017->2020
    ex. Suzuki GSF 1250SA vm.12 2015->R.I.P 2017 19.6 Sveitsissä
    ex. Yamaha FZ6N vm.04 2012->2015
  20. #1010
    Nykyisen pyöräni edellinen omistaja aloitti kesällä -07 ja osti toukokuussa 600:n kesällä 1000:n ja elokuussa FJR:n. Kyllähän niihin vaihtoihin varmasti paloi rahaa. Itsellä meni 125:sta 1300:n portailla 125, 500, 750, 900, 1200, 1300 33 vuotta. Saas nähdä koska pitää lähteä takaisin pienempiin päin.
    FJR -17
  21. #1011
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Mä olen varmaan niitä pahimpia "osta iso pyörä huutelijoita". Mutta pysyn kannassani. Jos kyse aikuisesta ihmisestä, jolla hiemankin malttia ajamisessa. Turbobusa nyt vaan on Yksi orgin legendaarisimpia juttuja.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  22. #1012
    Uusi jäsen ilmoittautuu👋 50v tuli täyteen ja miehen kyytiläisenä 7v. Mieheni ajanut koko ikänsä kaksi pyöräistä. NYt allaan triumph tiger adventure 1200 jota ennen samankaltainen KTM. Ja nyt päätin että alan opetteleen itse ajamaan😳 ajokokemus on 16 vuotiaana honda monkey 2krt eli pelottaa aivan sikana😱 ajattelin hommata ena mopon että saan hallintalaitteet haltuun ja sitten etsimään pienen naisen menopeliä🏍 pituutta 155 kengät jalassa ja haaveena pyörä missä jalat yltää maahan🤔 täällä olen roikkunut jo muutamia vuosia ja fundeerannut josko tän elon aikana uskaltautuisi🤗
  23. #1013
    Hyvä

    Ei muuta kuin liityt jäseneksi. Motorbike ajoon ja at2:lle hakemaan kauden parhaat ajovinkit
    Ducati Diavel
  24. #1014
    Lainaa IVa kirjoitti Katso viesti
    Moi kaikille,

    Uusi jäsen Oulusta tässä. Tänään kävin teoriakokeen tekemässä ja ensiviikolle buukattu ajot ja ajokoe perjantaina.

    Hakusessa GXS1400, päätin että en ala tyvestä latvaan kiipeämään vaan iso pyörä saatava heti alle, jos siitä olisi sitten useammaksi vuodeksi iloa ilman vaihtamisen tarvista.
    Sopivaa GSX:ää ei tullut tarjolle niin ensipyörän valinta kohdistui isolohko Bandittiin.
  25. #1015
    Lainaa IVa kirjoitti Katso viesti
    Sopivaa GSX:ää ei tullut tarjolle niin ensipyörän valinta kohdistui isolohko Bandittiin.
    1250 ruiskurosmon moottori on kyllä niin ihqu, että vain sähkömoottori päihittää sen.

    Mutta jos hyvän haluat, niin kokeile Moto Guzzi Breva, Sport tai Griso 1200
  26. #1016
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    1250 ruiskurosmon moottori on kyllä niin ihqu, että vain sähkömoottori päihittää sen.

    Mutta jos hyvän haluat, niin kokeile Moto Guzzi Breva, Sport tai Griso 1200
    Juu en kaasaripelejä alkanut katselemaankaan. Tuo on hyvä niin kauan kuin ei paremmasta tiedä joten parempi kun ei nyt ala mitään muuta kokeileen

    e. on kyllä tosi nöyrästi vääntävä kone ja mukava ajoasento.
  27. #1017
    No nii, se on .org! jäsenyys ensi vuodelle lunastettu. 16-vuotiaana ajetulle moottoripyöräkortille tuli viimeinkin viime kesänä käyttöa "muutaman" vuoden mietinnän jälkeen Yamaha R6:n muodossa. Org.morjestellaan kun tavataan.

    -Illu
    Viimeksi muokannut: IlluH; 28.12.2018 klo 17:26.
  28. #1018
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa IlluH kirjoitti Katso viesti
    No nii, se on .org! jäsenyys ensi vuodelle lunastettu. 16-vuotiaana ajetulle moottoripyöräkortille tuli vimeinkin viime kesänä käyttöa "muutaman" vuoden mietinnän jälkeen Yamaha R6:n muodossa. Org.morjestellaan kun tavataan.

    -Illu
    Hyvä Illu!
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  29. #1019
    Terve!

    Sainpas viimein liityttyä tännekin foorumille. Palasin harrastuksen pariin pitkähkön tauon jälkeen viime keväänä. Hommasin ensimmäiseksi omaksi pyöräksi, sitten 2000-luvun alun kevariaikojen, MT-09:n ja Yammulla tulikin viime kaudella kurvailtua melko tarkkaan 10 tkm. Kauteen sisältyi myös reissu Etelä-Saksaan ja sainpas yhden kaverinkin yllytettyä pyörän hankintaan, kun hommasin opetusluvan ja ajettiin hänelle kortti ensin.

    Pyörä vaihtui vielä ihan loppukaudesta isompaan ja tuossa Hayabusassa nyt varmaan sitten riittää taas kesytettävää tulevalle kaudelle

    Pyörään on tullut talvella jo tehtyä perushuoltoa ja nyt viime viikot se onkin ollut Vittaniemen hoivissa. Tarkoituksena olisi vielä vähän ropailla ennen kevättä, listalla ainakin jarruletkujen uusintaa, venttiilivälysten tarkastusta yms. KIVAA!

    Ajokuume nousee koko ajan messujen lähestyessä ja tulevaa kauttakin jo tullut suunniteltua. Tavoitteena tehdä pidempi reissu etelään ja lisäksi päästä mukaan ORGin ratapäiville, kun tuon jäsenyydenkin nyt hommasin.

    Mukavaa kevään odotusta kaikille, joilta se enska puuttuu vielä!
    ZXR750 J "K"
  30.  
  31. #1020
    Lainaa SLP kirjoitti Katso viesti
    mukaan ORGin ratapäiville, kun tuon jäsenyydenkin nyt hommasin.
    Tervetuloa joukkoon! Radalla se Busa onkin sitten melkoinen ori taltutettavaksi! Aika moni sillä radalle eksynyt onkin siirtynyt sittemmin vähän kevyempään...
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
Sivu: 34 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 243233343536 ... ViimeinenViimeinen