Sivu: 20 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10181920212230 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 571:stä 600:een 1283:sta
  1. #571
    Tervehdys!
    Ajattelin raapaista tunnukset, kun tätä tulee nyt seurattua hieman eri tavalla.
    Hommasin pyörän uudelleen 15 vuoden tauon jälkeen. Nyt sitä sitten pohtii, että kui siinä nii hemmetin kauan menikin
  2. #572
    Tervehdys vaan kaikille!

    Foorumia pidempään seurailleena ja tunnuksetkin jonkun aikaa omanneena päätin tulla kolostani esiin. Nuori mies, 22v, länsisuomesta kijoittajana.
    Mopoilutaustaa kevari-iästä näihin päiviin asti ja matka senkun jatkuu. Siipien kasvatusta harkitsen, ekat letkat ja ratapäivät varmastikkin sinetöivät päätöksen, sillä ymmärtääkseni joukkoon sopii ikään, haaroväliin tai kalustoon katsomatta.

    Toivottavasti tavataan alastarolla ensikuussa! (Olen se sinisellä ninjalla ajava, valkoisiin nahkoihin sonnustautunut, ympärilleen ihmeissään pälyilevä kaveri)

    Turvallisia kilometrejä itse kullekkin!
    -burtsi_
  3. #573
    Täällä ei paljoa diskriminoida itsekin vielä melkoisen vihreä näissä kuvioissa mutta varsin hyvä kuva jäänyt tähän mennessä, loppukesän ratapäiviä itsekin odottelen!

    Ei muutakun pitäkäähän ainakin yksi rengas maassa, katse tiessä ja matkamittari liikkeessä <-ja muistetaan ne turvavälit
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  4. #574
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    pitäkäähän ainakin yksi rengas maassa:
    Kyllä mun mielestä välillä kannattaa hypätäkin!
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  5. #575
    Terve terve vaan kaikille!

    Tuore foorumilainen, mutta pitkäaikainen lukija täällä kirjoittelee. 27-vuotias MP- ja automekaanikko seinäjoen kupeesta, kaikkea polttomoottorillista on tullut harrastettua jo yli puolet eliniästä.

    Pyörähommissa oli pitkään "vain ja ainoastaan H-D kelpaa"-vaihe, mutta kyllä tässä on nyt jo tultu järkiinsä
    Muutama vuosi on mennyt ilman 2-pyöräistä, mutta kuume on nyt kasvanut sietämättömän pahaksi, ysäri-CB:eitä on kuolattu koko kevät scrambler aihioksi (eikä walking deadin uusi pyörä ainakaan auttanut kuumeen hillitsemisessä.....) ja nyt on jostain takavasemmalta hyökännyt himotuksen kohteeksi myös 90-00 taitteen Ducati Monster

    Laiha lompakko vaan hillitsee ikävästi lelukauppojen tekoa
  6. #576
    Kaipa sitä uskaltaa itsekin esittäytyä

    Eli hetken jo foorumia seuraillut turvallisesti ruudun takaa tällainen 29-vuotias helsinkiläinen muija. Ikäkriisin vaikuttamana viime vuonna ilmestyi uusi kirjain ajokorttiin ja vajaa viikkoa myöhemmin Lahdesta lähti mukaan suzuki gsx-r600. Ajokilometrit suht pieniä vielä, mutta eiköhän se tästä sään innostamana tule muuttumaan.
    Päivät tulee vietettyä espoon puolella hullua tiedemiestä leikkien.
    Kesällä kokemuksen ja uskalluksen karttuessa yritän saada itseni letkoille mukaan ja tutustumaan muihin kuskeihin.
  7. #577
    Kouluttaja Bolt:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2011
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Lewan kirjoitti Katso viesti
    Kaipa sitä uskaltaa itsekin esittäytyä

    Eli hetken jo foorumia seuraillut turvallisesti ruudun takaa tällainen 29-vuotias helsinkiläinen muija. Ikäkriisin vaikuttamana viime vuonna ilmestyi uusi kirjain ajokorttiin ja vajaa viikkoa myöhemmin Lahdesta lähti mukaan suzuki gsx-r600. Ajokilometrit suht pieniä vielä, mutta eiköhän se tästä sään innostamana tule muuttumaan.
    Päivät tulee vietettyä espoon puolella hullua tiedemiestä leikkien.
    Kesällä kokemuksen ja uskalluksen karttuessa yritän saada itseni letkoille mukaan ja tutustumaan muihin kuskeihin.
    Ei tarvi odotella loppukesää letkojen suhteeseen. Vapun jälkeen Vedetään Tikkariletka, joka sopii aloittelijoille.
    MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
    Valtiovarainministeri
  8. #578
    Terve!

    Aiempaa kokemusta moottoripyöristä ei ole, mutta hiipien vaaninut pyöräkuume puhkesi tänä keväänä sen verran pahasti, ettei muuta mahdollisuutta ollut kuin käydä maanantaina kirjautumassa A-kurssille, vaikka se nyt vähän ikävästi lyhentääkin ajokortin voimassaoloaikaa. Ei mikään keski-iän kriisi kuitenkaan vielä näin 28-vuoden iässä.

    Pari päivää lueskellut näitä juttuja täältä ja aattelin, että kai se pitää hyvissä ajoin tännekin liittyä, vaikka oma pärrä on vielä jossain Nettimoton ilmoitusten seassa. Viimeistään elokuuhun mennessä kuitenkin pitäisi päästä omalla kaksipyöräisellä baanalle. Näköpiirissä ekaksi pyöräksi olisi 750-1100cc japsi-custom (Suzuki Intruder, Honda Shadow tai Yamaha Virago).

  9. #579
    Onneksi olkoon, se onkin sitkein purema mitä melkein voi saada.. siitä ei pääse ilmeisesti kuin lapsilla tai väärällä tyttöystävävalinnalla eroon ;)
  10. #580
    Kouluttaja BANDIT-R:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Apr 2007
    Mänttilä
    MotOrg ry jäsen
    Tervetuloa joukkoon huimaan!
    Japsi customit on isolta osaltaan huolettomia ja mukavia pyöriä ajaa.
    Perinteenä on kuitenkin ollut suositella turbo Hayabusaa kun se on niitä ainoota josta ei teho heti lopu kesken

    Uusi motoristi nauttii jäseneduista eniten kun on ajovarusteita hankittavana paljon ja liittymällä MotOrg ry:hyn saat useasta varustekaupasta isoja alennuksia.
    Hallitusaktiivi,EVP
    Honda CBR1000F 1991
    Toyota Celica 1990


  11. #581
    Lainaa BANDIT-R kirjoitti Katso viesti
    Tervetuloa joukkoon huimaan!
    Japsi customit on isolta osaltaan huolettomia ja mukavia pyöriä ajaa.
    Perinteenä on kuitenkin ollut suositella turbo Hayabusaa kun se on niitä ainoota josta ei teho heti lopu kesken

    Uusi motoristi nauttii jäseneduista eniten kun on ajovarusteita hankittavana paljon ja liittymällä MotOrg ry:hyn saat useasta varustekaupasta isoja alennuksia.
    Joo, no omat syyt motoilun aloittamiseen löytyy jostain muualta kuin kovasta nopeudesta tai keulan nostelusta ja lähtökohtainen kiinnostus on nimenomaan rennosti ajeltaviin customeihin, joten ehkä se Hayabusa ei ole eikä tule olemaan mun juttu.

    Pitää jäsenyyttä katsella sitten kunhan on ensin saanut tuon tarvittavan aakkosen ajokorttiin.
  12. #582
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Hiidenlintu kirjoitti Katso viesti
    joten ehkä se Hayabusa ei ole eikä tule olemaan mun juttu.

    Pitää jäsenyyttä katsella sitten kunhan on ensin saanut tuon tarvittavan aakkosen ajokorttiin.
    No sit se täytyy olla vähintääkin uudempi Yamaha Vmax

    Tervetuloa joukkoon
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  13. #583
    Ainainen nyypiö, nyt täällä... Isolla Gessulla valtateitä väistellen.
    Gospel Riders

    tommilindstrom
  14. #584
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    No sit se täytyy olla vähintääkin uudempi Yamaha Vmax

    Tervetuloa joukkoon
    Uudempi Vmax on hjyvä......
    Vmax#1175
    Ride The Legend
  15. #585
    Onhan täällä käyty lukemassa , mutta nyt kun tuli piiiiitkään tovin jälkeen pyörä hankittua , niin aattelin josko rekisteröityisin ja liittyisin.
  16. #586
    Tulipa nyt sitten tännekin tunnarit tehtyä, kun sen verran usein tulee foorumilla vierailtua. Aloitteleva motoristi siis oon. Kaksi edellistä kevättä/kesää perustelin järkisyillä että miksi en tarvitse mp:tää ja korttia. Noooh... Tänä keväänä sitten tunne voitti ja autokouluun mars ja pyöräkin tuli heti hommattua Nyt mietin että miten olen tullut toimeen ilman!!
    Kawasaki Z750
  17. #587
    Lainaa Kipi kirjoitti Katso viesti
    Tulipa nyt sitten tännekin tunnarit tehtyä, kun sen verran usein tulee foorumilla vierailtua. Aloitteleva motoristi siis oon. Kaksi edellistä kevättä/kesää perustelin järkisyillä että miksi en tarvitse mp:tää ja korttia. Noooh... Tänä keväänä sitten tunne voitti ja autokouluun mars ja pyöräkin tuli heti hommattua Nyt mietin että miten olen tullut toimeen ilman!!
    Loistohomma! ;) Ite hommasin viime syksynä kortin ja nyt on edelleen hyvä mieli että niin tein Isompaan pyörään tuli jo siirryttyä ja kaikki on hyvin menny tähän mennessä En oo itekkään täällä sen enempää esittäytyny joten kaikille tasapuolisesti MORO VAAN!
  18. #588
    Moro

    Tulihan vihdoin liityttyä jäseneks. Ajolenkeille ja ratapäiville välillä aikasemmin osallistunu kuitenkin.
    Gsx-r 1000 K6
  19. #589
    Lainaa Doomrider kirjoitti Katso viesti
    Tervehdys!

    Uusi foorumilainen ilmoittautuu. Harrastuksia olla pittää, vaikka vaimo ei olisikaan tässä tapauksessa välttämättä samaa mieltä:-) Korttia olisi tarkoitus tämän vuoden aikana alkaa suorittamaan.
    No niin, nyt olisi kortti hommattu ja ajokamatkin löytyy eli ei puutu kuin itse pyörä. Autokoulun pyöränä oli Kawasaki ER6n ja tommosta kuussatasta vähän mietin ekaksi pyöräksi. Mitähän malleja kannattaisi lähteä kattelemaan?
  20. #590
    Tainnu Erkit jäädä kauppaan sen jälkeen kun Yamahan MT-07 tuli myyntiin...
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.


  21. #591
    Lainaa Doomrider kirjoitti Katso viesti
    No niin, nyt olisi kortti hommattu ja ajokamatkin löytyy eli ei puutu kuin itse pyörä. Autokoulun pyöränä oli Kawasaki ER6n ja tommosta kuussatasta vähän mietin ekaksi pyöräksi. Mitähän malleja kannattaisi lähteä kattelemaan?
    Sellaista, joka antaa omistamisen iloa (ulkonäkö, saundi, suorituskyky, merkkiin liittyvä imago, käyttötarkoitus jne). Jos et rajaa edes tasolla nakupyörä, katettu kyykky, matkapyörä tms niin paha kenenkään on ehdottaa.

    Itse hankin ensimmäiseksi pyöräksi tuossa kokoluokassa Triumph Street Triplen ja sitä voin kyllä lämmöllä suositella jos kevyt, nopea ja persoonallinen nakupyörä kiinnostaa. Teho/paino ja ajo-ominaisuudet on sitä luokkaa, ettei aloittelijalla varmasti lopu kesken. Jos taas edullisempi ja matkaorientoituneempi pyörä kiinnostaa niin miksei vaikka Suzuki Bandit tyylistä. Surffaile liikkeiden sivuja ja katsele millaisia itseä kiinnostavia löytyy budjetin rajoissa. Huomioi myös vakuutuskulut (jotka on ihan eri luokkaa kevyessä raketissa kuin laiskassa matkapyörässä). Pyörän kokoa ja tehoa ei kannata pelätä. Sitä voi kahvasta annostella ja itse olisin voinut suorilta ottaa ensimmäiseksi pyöräksi nykyisen (B-King), joka on maantietä taittaessa paljon miellyttävämpi laite kuin edellä mainittu.

    Siinäkin on omat koulukuntansa ottaako ensimmäiseksi pyöräksi jokin rauhallisempi ja sitten miettii seuraavaa ajan kanssa. Itse hankkisin suorilta miellyttävän jos se vain budjetin rajoissa onnistuu.
    B-King
  22. #592
    Lainaa Doomrider kirjoitti Katso viesti
    No niin, nyt olisi kortti hommattu ja ajokamatkin löytyy eli ei puutu kuin itse pyörä. Autokoulun pyöränä oli Kawasaki ER6n ja tommosta kuussatasta vähän mietin ekaksi pyöräksi. Mitähän malleja kannattaisi lähteä kattelemaan?
    Mä kun en oikein ymmärrä noiden kyykyttimien päälle, joudun suoraselkäisesti myöntämään, että kaverin B-King Suitsa oli ihan soiva peli, kun pienen lenkin sillä heitti. Ehkä ei tehokaan lopu vasta-alkajalta kuukaudessa, kun sitä tuntui piisaavan konkarillekin ihan kotitarpeeksi. Niinno jos kuristettuna pitää saada, enpä tiedä...

    http://www.nettimoto.com/suzuki/gsx?id_engine_model=315
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT 50 -18
  23. #593
    Lainaa Triplex kirjoitti Katso viesti
    Sellaista, joka antaa omistamisen iloa (ulkonäkö, saundi, suorituskyky, merkkiin liittyvä imago, käyttötarkoitus jne). Jos et rajaa edes tasolla nakupyörä, katettu kyykky, matkapyörä tms niin paha kenenkään on ehdottaa.

    Itse hankin ensimmäiseksi pyöräksi tuossa kokoluokassa Triumph Street Triplen ja sitä voin kyllä lämmöllä suositella jos kevyt, nopea ja persoonallinen nakupyörä kiinnostaa. Teho/paino ja ajo-ominaisuudet on sitä luokkaa, ettei aloittelijalla varmasti lopu kesken. Jos taas edullisempi ja matkaorientoituneempi pyörä kiinnostaa niin miksei vaikka Suzuki Bandit tyylistä. Surffaile liikkeiden sivuja ja katsele millaisia itseä kiinnostavia löytyy budjetin rajoissa. Huomioi myös vakuutuskulut (jotka on ihan eri luokkaa kevyessä raketissa kuin laiskassa matkapyörässä). Pyörän kokoa ja tehoa ei kannata pelätä. Sitä voi kahvasta annostella ja itse olisin voinut suorilta ottaa ensimmäiseksi pyöräksi nykyisen (B-King), joka on maantietä taittaessa paljon miellyttävämpi laite kuin edellä mainittu.

    Siinäkin on omat koulukuntansa ottaako ensimmäiseksi pyöräksi jokin rauhallisempi ja sitten miettii seuraavaa ajan kanssa. Itse hankkisin suorilta miellyttävän jos se vain budjetin rajoissa onnistuu.
    Sen verran jäi tarkentamatta että nakua olin ajatellut. Ei kyykkyä, pysty ajoasento. Honda CBF, Suzuki GFS ja tuo Street Triple on pyöriny mielessä. ABS-jarrut olisi plussaa.

    Niin ja mulla ei ole tuolla liikenteessä kiire mihinkään että mikään "tykki" ei tartte olla. Plus vakuutusmaksut tietty tommosessa kuussatasessa kait maltillisemmat.
  24. #594
    Ei kun ostakin samantien turbobusa! Sen verran lähelle jo ylempänä päästiin...

    Onko rahalla mitään merkitystä? Vrt. uusi MT-07, 7800€ ja Street Triplen perusmalli 11590€
    www.facebook.com/jukka.huolman
    Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
    Honda VFR800 VTEC -03, musta
    Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.


  25. #595
    Omiahan täällä tykätään suositella, joten niinpä minäkin. Suzuki SV:n saa kohtuullisella hinnalla. Hieno nakuna sekä 650- että 1000-kuutioisena. Ei tarvi kuunnella mitään rivinelkun siritystä. Vakuutusmaksuissa koneen koosta johtuva ero liikkui mulla kympeissä, eli eipä ollu iso ero. Nää on tietysti pyöräkohtaisia.

    Ai niin, ABSeja ei kyllä ole.

    Bandiitti on toki pomminvarma peli myös.
    SV1000 -03
  26. #596
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Doomrider kirjoitti Katso viesti
    Sen verran jäi tarkentamatta että nakua olin ajatellut. Ei kyykkyä, pysty ajoasento. Honda CBF, Suzuki GFS ja tuo Street Triple on pyöriny mielessä. ABS-jarrut olisi plussaa.

    Niin ja mulla ei ole tuolla liikenteessä kiire mihinkään että mikään "tykki" ei tartte olla. Plus vakuutusmaksut tietty tommosessa kuussatasessa kait maltillisemmat.
    Mun mielestä Street Triple, ja erityisesti R-versio, on kaikki asiat huomioiden maailman paras moottoripyörä. Sellaisen ostaisin itse. Hornetit ja Banditit on siihen verrattuna ihan leluja, ei niistä voi puhua samana päivänäkään Trumpan kanssa.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  27. #597
    ...ja kannattaa ottaa huomioon että just nyt on koko vuoden paskin hetki ostaa moottoripyörää yksityiseltä. Rottasimmistakin paskapommeista pyydetään aivan käsittämättömiä summia. En ole seurannut kuinka paljon liikkeiden hinnat vaihtelee mutta lienee niilläkin kevättä rinnassa...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  28. #598
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa -Jukkis- kirjoitti Katso viesti
    Ei kun ostakin samantien turbobusa! Sen verran lähelle jo ylempänä päästiin...

    Onko rahalla mitään merkitystä? Vrt. uusi MT-07, 7800€ ja Street Triplen perusmalli 11590€
    Täältä isot suositukset MT:lle, tuon kokoluokan nakupyöristä ylivoimasesti hauskin. Eikä paljoo parempaa bang for the buck pyörää löydy

    Vakioputkella kuulostaa lähinnä tosin pölyimurilta, mutta senkin puolen saa kuntoon putken vaihdolla.

    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  29. #599
    Kiitokset vinkeistä! Voi olla että tämä kausi mennään lainapyörillä ja satsais sitten ensi keväänä paremmin omaan pyörään.

    Täytyy sanoa että tuon videon perusteella MT-07 vaikuttaa ihan kelpo peliltä.
  30.  
  31. #600
    Noniin, kortin hankinta etenee. Eilen ostin pyörän ja tänään jätetty ajokorttihakemus poliisille, käyty parit ajotunnit ja teoriat. Alle päätyi 1100-Varjo. Taajama-ajelu sujui ihan mukavasti, samoin harjoittelut käsittelykokeeseen menivät läpi, joten melko luottavaisella mielellä nyt inssin suhteen. Pian...

    nimetön.jpg
Sivu: 20 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 10181920212230 ... ViimeinenViimeinen