Sivu: 13 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3111213141523 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 361:stä 390:een 1283:sta
  1. #361
    Moi!

    Olen kanssa uusi tällä foorumilla. Pyörä tuli taas hankittua neljän vuoden tauon jälkeen kun ei enää voinut näppejä pitää erossa joten päätin samalla tännekkin rekisteröityä. *
  2. #362
    Morjesta vaan kaikille. Uutena motoristana ilmoittautuu hän!!! Mies parhaassa iässä, mutta pyörä on alla vasta toista kesää!!!

    Hyvää kesää kaikille ja toivottavasti törmäillään tienpäällä!!
    EX: Yamaha TZR 125
    EX: Suzuki GSX-R 600 K6
    NYK: Suzuki GSX-R 1000 K7
  3. #363
    Täälläkin yksi motoristinalku ilmoittautuu. Kortti ollut huimat päivän verran eilen siis inssi ja pyörä ollu hommattuna pari viikkoa.

    Ja eikun kovaa
    Yamaha FZX 750 -88
  4. #364
    Terve kaikille!

    Johan tätä 2 vuotta jo ehti harkitsemaan joten vihdoinkin liityin remmiin.
    Vaikka liikkeissäni hiukan hidas olenkin niin ei sitä pyöräillessä aina huomaa..

    Kortille tulee ikää vasta 7v mutta itse siirryin 'ikäloppujen' 30:sten joukkoon
    Honda Fireblade -06, Puna/Musta (Tottakai)
  5. #365
    Moro! Pari viikkoa tuli palstaa luettua kunnes rohkenin rekisteröityä jäseneksi. Eli terve vaan kaikille uusille ja wanhoille. Tässä esittäytyy siis väpätin eli 26 kesää kerryttänyt jantteri länsi-vantaalta.
    Moottoripyöräkortin ajoin kylmiltäni ilman aikaisempaa mopotaustaa (poislukien aasiassa koetut) mutta käsittely ja ajaminen tuntui isolla kulkineella heti luontevalta. Kirjalliset, käsittely ja inssi ekalla kerralla check. Kamat oli ostettu jo ennen korttia ja pyöräkin oli kauppaa vaille valmiiksi päätetty ja valittu.

    Kaipuu tien päälle 2 pyöräsellä tuli thaimaassa kun saaria tuli kruisattua ympäriämpäri skootterilla. Kerran kokeilin vietnamissa manuaalivaihteista skootteria mut tuo kokeilu meinas päättyä ojan pohjalle paniikkikaasun takia *

    Nyt se on sitten vain *
  6. #366
    Tervehdys kaikille!

    Tänne foorumille kun ensi kertaa kirjauduin niin olin vielä enduropyörän omistaja,mallia KTM 450 EXC-R *vm.2008. Kuitenkin koko alkuvuoden mieltä poltellut ajatus katupyörästä kulminoitui siihen että heinäkuun alussa KTM lähti ja tilalle tuli 2009 vuosimallin ZX-10R.
    On se vaan pahuksen mukava laite,en ole valintaani katunut,hampaita on kyllä naurattanut ihan kunnolla *

    Org:laisia on ainakin tervehdyksistä päätellen tullut vastaan ja itsekkin olen tervehdystä viljellyt *
    Kawasaki ZX-10R Ninja -09
  7. #367
    Heippa vain kaikille, mä oon tämmönen ikivanha ikinuori 55 vuotias äijän käppyrä, joskus nuorena oli 500 cebari ja sit vähän siitä 500 vfr, välissä useampi vuosi kun ei tullut yhtään ajeltua edes vuokra tai laina mopolla, mut nyt sit iski taas kuume ja tulipa ostettua pyörä cb600f jolla nyt tullut parin kuukauden aikana kuutisen tuhatta ajeltua...joka päivä jossainpäin
    Turvallisia kilsoja vain kaikille
    Honda CB500Four -72
    Honda VF500 -84
    Honda CB600F -06
    BMW F800ST -09
    BMW F800GT -13
    BMW K1300GT -11
    Suzuki GSX 1300R -12
  8. #368
    Kahden vuoden harkinta-ajan jälkeen maksaa paukautin jäsenmaksut! Nyt jatketaan ajelua etusormipystyssä *

    Ei nyt hirveästi ole sormimoroja tullut vastaan mutta joitakin kyllä. Jospa nyt .Orggilaiset haistavat jo kaukaa ja etusormi nousee pystyyn?? *

    Turvallisen vauhdikasta ajoa kaikille!
    Musta-harmaa Z1000 vm.2010
  9. #369
    Tere,

    Pari kuukautta sitten tuli hommattua Hondan 2001 fajorbleidi ja täytyy sanoa, että kyllä tää on harrastus parhaasta päästä ja muutama sata pikkuörppiäistä on sen jälkeen tullut visiiristä pyyhittyä . Viimeksi siis pyörän päällä n. v. 92 ja silloin alla Hondan "nössö", eli NSR 125:nen.

    Vielä kun joku avais mulle salat tähän orggi -morotukseen .

    Iso morotus siis kaikille vanhoille ja uusille orggilaisille!
    -Honda CBR900RR ´01-
  10. #370
    2-pyöräinen taas alla pienen (30v) tauon jälkeen...
    ex CB350 Twin -72
    ex XJ600 Diversion -92
    XL700VA Transalp -11
  11. #371
    Lainaa (malloc @ Elo. 19 2011,22:43) kirjoitti
    2-pyöräinen taas alla pienen (30v) tauon jälkeen...
    Kuin myös *
    Yamaha FZS600 Fazer 1999
    Honda Varadero 125 2003
    -*-Kawasaki ZX10 1988
    -*- Kawasaki GPZ 500S 1992
    -*- Suzuki GS 500 E 1990
    -*- Honda CB 350 Four 1974
    -*- Pappa Tunturi vm 196X
  12. #372
    Terkkuja!

    Vihdoin pidemmän aikaa itänyt ajatus A-kortista realisoitui, kun käyttämättä jääneet lomarahat polttivat tilillä. Onneksi Oulusta löytyi vielä yksi kurssi tälle "kesälle". Pyörän hankkimisen kannalta tietysti hieman hankala aika, kun ei noista ajokeleistä aina täällä pohojoosessa tiedä.

    Moottorikäyttöisillä kaksipyöräisillä ei liiemmälti ole tullut ajeltua sitten teinivuosien, mutta onpahan kouluttajalla neitseellinen maaperä mihin istuttaa oikeat toimintavat. Pienimuotoista kuumetta ja kiimaa on jo havaittavissa, taitaa syyskuuksi vielä joku halpa pärrä tarttua mukaan.



    Honda CB600F Hornet -05 > Hayabusa K1
  13. #373
    Juupas, keräsin tässä rohkeutta ja päätin sitten minäkin esittäytyä.. Oon ollut huikeat viikon jo täällä rekisteröityneenä, enkä vielä uskaltanut suuta avata

    Elikkäs, tänä kesänä ihan yllättäen ajelin mopokortin ja yhtä yllättäen tuli pihaan pyörä ja lisäksi yhtä yllärinä päälle ajoverneet *
    Yksi kaunis sunnuntai aamu huomasin huristelevani omalla pyörällä pitkin Jäppilän mutkaisia teitä kohti Pieksämäkeä..
    Nyt on kolmessa viikossa kilometrejä tullut vajaa 2tkm

    Kaikki kävi siis yllättäen, mutta haave on mielessä itänyt jo pitkän pitkään.. Ehkäpä mies vähän nopeutti asioita ja nyt sitten huristellaan tuolla baanalla yhdessä, omilla pyörillämme *
    Meillä ei olis toiminut että minä olisin ollut kyydissä tai vieläkään paremmin että mies olis istunut mun kyydissä * Saatetaan ehkä pitää avioliitto kasassa paremmin näin * Ja *kuulokkeiden hankintakin on siirretty hamaiseen tulevaisuuteen, käsimerkit toimii todella hyvin

    Pyöränä mulla kawan ER-6ähfä ja tykkään... On ehkäpä juurikin sopiva pyörä aloitteluun, muttei siihen varmaan ihan heti kyllästykään * Silmää miellyttää ja madallettu on mulle kääpiölle juurikin hyväksi, harmi vaan kun talvi uhkaavasti tulee

    Kuskina oon samanlainen kun muutenkin elämässä, ihan oikee blondi, vaikken blondi olekaan * Eli mut saattaa bongata ihan mistä vaan tekemästä ihan mitä vaan ja silti näytän viattomalta ja ilme on että "en se ollut minä, mutta voitteko auttaa" *

    Tää paikka näyttää hyvältä ja tyypit täällä tuntuu huikeen mukavilta * Ehkä mun jäljelle jäänyt vapaa-aikani kuluukin täällä sitten hyvin rattoisasti *

    *-S-
    Kawasaki ER-6F -06

    Kun on korviaan myöten kusessa, on parempi pitää suunsa kiinni
  14. #374
    Täällä myös uusi jäsen ilmoittautuu
    Speed Triple 1050 -12
  15. #375
    Hei!

    Uusi jäsen jo muutaman päivän ja lukenut olen tätä foorumia jo keväästä asti, jolloin tuli myös hankittua ensimmäinen kaksipyöräinen (Aprilia rs 125 -99). Kevari vasta 19 vuotiaana.
    Kaksi päivää pyörän omistaneena ajoin ojaan --> 2,5kk sairaslomaa (solisluu poikki ja peukalossa murtuma). Nyt näistä parantuneena ja pyörä kasaan kursittuna ajokausi on päässyt kunnolla vasta alkamaan .
    Myös tuli hankittua uudet ja kunnolliset ajovarusteet. Kalliithan ne on mutta jos mutta halvempia kuin uusi pää.

    Nyt sairasloman viimeisen viikon pyörän selässä viettäneenä täytyy sanoa että en varmaan enää osaa olla ilman kaksipyöräistä. On se vaan niin omanlaista ja mukavaa puuhaa (myös tuo rassaaminen, josta ei yhtään aiempaa kokemusta).

    Hyviä ajokelejä kaikille (erityisesti itselle)! Ja koittakaa pysyä tiehallituksen puolella! *



    Aprilia RS 125 -99
  16. #376
    Tervehdys kaikille.
    Tässä uusi foorumilainen ja uudelleen herännyt motoristi, jos nyt noin voi sanoa. Nuorempana oli muutama kakspyöränen Suzuki.
    Nyt tuli kaverien innoittamana sitten hankittua jälleen pyörä. Tulihan niitä myynti-ilmoituksia katseltua jokunen kevät.

    Kiva löytää näitä foorumeita ja lukea muitten harrastajien juttuja ja kokemuksia.
  17. #377
    Terve !

    Johan tässä parikymmentä vuotta on haaveiltu kaksipyöräisestä ja nyt se sitten toteutui kun tutuilla sattui sopivasti olemaan joutilaana Kawasaki GPX 600R. 500 km on tehty tuttavuutta ja kyllähän tuo jo jotenkin alkaa taipumaan, nickistä voi päätellä että silloin kun kortin olen ajanut ei mp-korttia tarvinnut erikseen ajella. Joskus nuorena tuli ajeltua cebarilla kunnnes sattui auton kanssa samoille linjoille.
    Emäntä aloittelee samalla kulkupelillä, katsellaan ensi kesänä jos vaikka olisi omat, haaveissa olisi ehkä 750-1000 zetori... mutta tällä hetkellä GPX tyydyttää kyllä menohalut mainiosti
    Moto Guzzi V85TT
    Victory Hammer S -10
    Moto Morini Corsaro Veloce -07
    Honda NX 650 Dominator -93
    Honda VFR 750 f -95
    Kawasaki GPX 600 R -96
    Honda CB 450 twin, -74 ?
    Solifer SM -77
    Solifer Export -73
  18. #378
  19. #379
    Lainaa kirjoitti
    Vielä kun joku avais mulle salat tähän orggi -morotukseen *
    Täällä keskustelua aiheesta *



    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  20. #380
    Morjens!

    Näitä foorumeita olen kesästä asti lukenut ja jotain ehkä oppinutkin. Välissä päätin sitten myös rekisteröityä, ja tänään rapsahti kortti taskuun joten uskalsin kirjoittaa ekan viestinkin.

    Koulupyöränä oli valkoinen Yamaha FZ8-n. Jos sellainen näkyi valkoisella kolmiolla varustettuna pyörimässä tänään aamupäivästä Tikkurila - Tattarisuo välittömässä läheisyydessä, saatoin se olla minä. Vettä tuli muuten vähintäänkin kiitettävästi koko aamun ajotuntien ja inssin ajan, vaan eipä päässyt mua haittaamaan. Hymy ei ole kasvoilta vieläkään hiipunut.

    Poltetta kortin hankintaan on ollut kymmenen vuoden takaa kaverin piikin kokeilusta lähtien. Nyt sitten alun rauhallisen suunnitelman mukaan piti vain ajaa kortti ja miettiä sitten joskus enemmän. Tällä hetkellä, eli vajaata kahta kuukautta myöhemmin, onkin ajokamat hankittu ja pyöräkin erittäin todennäköisesti tulee vielä tälle syksylle. Yamaha TDM innostais kunhan sopivan löytää...

    Ei oikein keksi sanoja, millä kuvata tuota tuntemusta pyörän selässä ollessa, mutta voi helkkari sentään että se on u-p-e-e-t-a!
    SV1000 -03
  21. #381
    Kouluttaja
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2011
    MotOrg ry jäsen
    Moron,

    Kolme vuotta meni haaveillessa ja jahkaillessa, mutta nyt on viimein pyörä alla



    Superstock 600 #11
    https://www.facebook.com/troublecoupleracing/
    Instagram: @titzan @troublecoupleracing
  22. #382
    Vierailijana seikkailleena päädyin vihdoin itsekin kirjautumaan.

    Alla on toinen suomeen aikanaan tuoduista kahdesta Yamahan TDM850 -91:stä. Soitin ensimmäiselle omistajalle jolta kuulin hieman historiikkia.

    Myöhemmin lisää

    KK
  23. #383
    No juu, hetkenkin aikaa minäkin olen tänne ollut rekkarilla, joskus aiemmin lueskellut.
    Tavallinen tarina, nuoruudessa kaksi pyörää, toinen pieni ja toinen iso.
    Sitten pitkään taukoa ja viisi vuotta sitten XJR1200 ja keväällä vaihto VFR1200F.
    Työmatkoista johtuen vilkkaasti liikennöidyillä kahdella eri motareilla (H:ki-PVO ja H:ki-Lahti n. tunti/siivu) joten näkee siinä monenlaista liikennettä ja kaikissa keleissä.
    Hmmm... turvallisuuteen jaksan ottaa kantaa, vaikken EAK kouluttaja olekaan.
    Kun siis olen aloittanut 70-luvulla "villiin ja vapaaseen aikaan",
    A - kortin sai suoraan 16 V:na...!
    Ja paljon niitä nuorukaisia lähti Tuonelan porteille...
    Mutta mitäs näistä, koittakaa kestää...
    <p>.</p>
  24. #384
    Esittäytymisen voisi aloittaa vaikka edellisen viestin nimimerkkiä mukaillen: "Motoristi v-m 1948" . Aloitus 60-luvulla: Pappa-Tunturi -65 + Jawa 250 + Jawa 350. Sitten piiiiitkä paussi.

    Uudeksi tuleminen tapahtui kuluvan vuoden 24.8. kun BMW R1100RS -93 tarttui 'haruksiin'. Sitä on sitten opeteltu tähän asti aika tasan 6000 kilsaa. Hyvässä hapessa ollaan ... kumpikin, vielä ... *
    - Eka savut tosin tuli takarenkaasta viime lauantaina, kun kaverini Tmon kaa ajeltiin mutkatietä Rutalahdesta kohti Joutsaa. Pystykorva tölvähti tielle ja eikun ... lukkojarrutusta takapyörälle sekä kohtuullista etujarrua (takapää vispasi hetken) ... onneksi rotukoila tassutti tyynesti tien yli ja meikä löysäsi ... jatkettiin ilman stoppia. Perässä tullut kamu taisi säikähtää meistä eniten, koila tuskin tunnisti tilannetta *

    Rekisteröintini sai sytykkeen foorumin Kuvajahtiajelut-palstalta. Näin tapahtuva aktiviteetti baanalle kutsuun sopii meikälle mainiosti.

    Täällä Keski-Suomen eteläisimmässä kolkassa löytyy joitakin oivallisia stoppikohteita matkaajalle(kin), kaikkina vuodenaikoina. Perinteisin 4-tien paussipaikka lie Huttula. Joutsan varalaskupaikan/maantietukikohdan pohjoispään tienoilla on kaksikin kohdetta: Karoliinan Kahvimylly ja Lamminpään Tila, jossa on tarjolla lounasta ym. tilauspalvelua.

    Ystävällisesti tervehtien * EsosRS
    ...............................

    Kiitos palaute-/tervetuloviestistä nimimerkille 'Old motoman'.

    Mukaan toimintaan tullaan ... kaikin käytettävissä olevin keinoin.

    Jäsenil ... hyvvää syksyy, tuanoinii (porilaisittai).



    BMW R1100RS -93 ex, K1100LTSE -95 ex.
  25. #385
    Uusi Bandiit friidu kehään: 12/10 klo 5.36 3kg ja 47cm-
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  26. #386
    Lainaa (poku @ Loka. 13 2011,22:08) kirjoitti
    Uusi Bandiit friidu kehään: 12/10 klo 5.36 3kg ja 47cm- *
    Onnea!
    KTM SMC 660 '04
    Ten7 CNC X Pro
    Honda Revere 650 '91 (2011-2012 Rottaprojekti)
  27. #387
    Lainaa (poku @ Loka. 13 2011,22:08) kirjoitti
    Uusi Bandiit friidu kehään: 12/10 klo 5.36 3kg ja 47cm- *
    Potra pimu, Onnea !
    Yamaha FZS600 Fazer 1999
    Honda Varadero 125 2003
    -*-Kawasaki ZX10 1988
    -*- Kawasaki GPZ 500S 1992
    -*- Suzuki GS 500 E 1990
    -*- Honda CB 350 Four 1974
    -*- Pappa Tunturi vm 196X
  28. #388
    Moi, olen uusi jäsen tällä foorumilla, sivuja on usein tullut luettua ja nyt päätin liittyä porukkaan. Keväällä tuli vuosien jälkeen ostettua Suzuki Bandit 1200S -05, kesän aikana kilometrejä kertyi 8400km. Kesällä koitin kaverin BMW f800ST;tä josta innostuin ja lokakuussa osui varteenotettava peli kohdalleen eli nyt on alla BMW f800ST 2007.
    Josukr
  29. #389
    Tämä ukko kuittaa.

    Vielä edessä mopon pesu ja öljyjen vaihto ja sitten talliin odottamaan kelejä. *
    Keväällä taas joutuu pesemään päristelyräät talven jäljiltä *

    Piti liittyä tänne kun jutustelut vaikutti niin hauskoilta. Tulevalla ajokaudella sitten etusormeillaan *
    *Kun ite tekee, saa mitä tulee*
  30.  
  31. #390
    Meinasin olla kapinallinen, enkä esittäytyä ollenkaan, kirjoitella vaan. Mutta esittäydytääns nyt sitten kuitenkin talvi-illan lämmitykseksi, onhan se kohteliasta. Palstahan tuntuu talvella hiljenevän kuin huopatossutehdas kesällä, joten ei ne lisäviestit varmaan haittaa. Suurin osa mitä tässä kerron on kyllä tainnut tulla ilmi jo aikaisemmissa viesteissä erilaisiin topicceihin

    Eli syyskuusta asti olen tänne jo postaillut ja varmaan paria kuukautta aiemmin alkanut lueskella. Moottoripyörävillitys iski viime keväänä, se on sitten ilmeisesti neljän kympin villitys meikäläisellä. Villitys alkoi äkkiä, ja se lähti siitä kun näin taloyhtiön pihalla Victory Hammer 8-ballin muutaman kerran. Oli hemmetin hienon näköinen pyörä. Tuli mieleen, että miltäköhän se tuntuis tuollaisella ajella. Varmaan aika hienolta. Ja sitten kerran satuin vielä kuulemaan kun kaveri lähti sillä ajamaan. Mitkä äänet. Kipinä syttyi siitä.

    Sitten kesälomalla kun oli aikaa niin loppujen lopuksi päädyin ostamaan tämän Suzuki GSR750:n, joka on Suzukin tämän vuoden uusi malli. Aika paljon ennen sitä tein tukimustyötä netistä ja kirjoista, opiskelin vastaohjauksen teoriaa, mikä pyörä on hyvä aloittelijalla, missä on sopivin polvikulma tämän pituiselle, jne. Useampia mp-aiheisia kirjoja on tullut luettua puolen vuoden sisällä ja lehtiä tietenkin ihan hulluna. Tyypillisesti kävi niin, että ostin sitten täysin eri pyörän kuin mihin tutkimuksissa olin päätynyt. Tämä GSR oli esittelypyörä johon sain sopivan alennuksen. Kuinkahan moni teistä on käynyt sitä polkemassa.

    A-kirjaimen sain ajokorttiin lahjana, satuin saamaan ajokortin juuri ennen kuin säädökset muuttuivat. Eli moottoripyöräkurssia en ole käynyt. Otin kuitenkin yhden yksityisen ajotunnin ennen pyörän ostoa testatakseni taitoja. Se meni sen verran hyvin, että opettaja sanoi että voin opetella itsekseni loput. Varmaankin se ajamisen teorian opiskelu etukäteen oli auttanut ja sitten se, että pikkupoikana ajoin paljon isorunkoisella mopolla (siis kirjaimellisesti mopolla).

    Lähellä sydäntä on erityisesti turvallisuuskeskustelu. Iän tuomaa painolastia varmaan. Viime aikoina olen uskaltaunut myös p*skanjauhanta-ostastolle, vaikka vielä on vähän epävarma olo pärjäänkö siellä. Facepalmit ovat jo tulleet tutuksi monella osastolla. Periaatteessa pyrin olemaan suhtautumatta kauhean vakavasti kaikkeen mitä täällä foorumilla tapahtuu. Viihdettähän tämä vaan on. Vaikka kyllä täältä aloittelija myös voi asioita oikeasti oppia, kunhan on suodatin oikeassa asennossa.

    Myös rata-ajelu on alkanut kiinnostaa, mutta saas nähdä tuleeko koskaan sinne lähdettyä. Tämä perhe-elämä vähän rajoittaa sitä ajankäyttöä ja muutenkin. *



    Husqvarna Svartpilen 401 -22
    Ex. Honda Monkey 125
    Ex. BMW S1000RR -15
    Ex. Suzuki UK110 Address
    Ex. KTM 790 Duke
    Ex. R1 -08 kilpa-ajoneuvo
    Ex. ZX-6R -13
    Ex. GSR750
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
Sivu: 13 / 43:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3111213141523 ... ViimeinenViimeinen