Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 102:sta
  1. #61
    Lainaa (adrenaliini @ Kesä. 19 2007,14:30) kirjoitti
    Perkele jos joku haluaa ajaa kypärällä tai ilman niin mitä se muille kuuluu?
    Juuri nain. Tassa kiteytyy ydinajatus - mind your own business.

    Kyseessa on perimmiltaan yksilonvapaus, oikeus valita mita tekee, milloin tekee ja miten sen tekee - lakiakaan ei rikota. Hate to say this but suomalaisuuteen tuntuu kuuluvan jonkinasteinen sisaanrakennettu kyttaysmentaliteetti ja yhteisen edun nimissa vapausasteiden rajoittaminen. Lieko vasemmistovallan peruja, en tieda.

    Tuohon taalla ilmenevaan USA-antipatiaan: todella murheellista luettavaa tama 3-tien liukkausonnettomuus. Pisti ajattelemaan etta jos taalla paassa moista sattuisi niin aikasta akkia syylliset kaivetaan esiin, luultavasti potkut persuksille ja vastaavalta tienhoitopiirilta oikeusteitse omaisille kymmenien tuhansien korvauksia. Mitas Suomessa? Perkele virastojen suojatyolaiset vain hymistelevat ja pakoilevat vastuuta. Tieda sitten kumpi parempi tapa hoitaa asia. Toisaalta tamakin case sitten vaannettaisiin muotoon "ei osaa ajaa pyoraa + kymppitonnin korvaukset = jenkit on idiootteja".

    PS. Taa threadi meni muuten laskiksi aivan muiden kirjoittajien kuin meikalaisen toimesta.
  2. #62
    Terve!

    Olen tässä vähän funtsinut, koko tämän ketjun ajan tätä kypärähommaa ja olen oikeastaan yahaman kanssa aika samaa mieltä. Ymmärrän kyllä täysin hänen pointtinsa, hänen ensimmäisestä viestistäkin, mutta pohtinut olen silti..

    Katsokaas olen jo pitkään puhunut esim. siitä, notta mielestäni talvirenkaat ovat liian hyviä nykyään. Perustan väittämäni siihen, että kun itse sladittelen paskoilla talvirenkailla, niin en yksinkertaisesti pysty ajamaan liukkailla lujaa.

    Heti aamulla kun lähden, niin datsunini saattaa olla ensimmäisessä sladissaan jo kuudenkympinvauhdeissa, hiekkatielläni, joten huomaan, että on tosiaan liukasta ja ajan tarkasti.

    Myöskin semmoinen pointti, että paskoilla talvirenkailla sitä autoani ei yksinkertaisesti pidä tiellä edes Sebastian Lööbbi, sitten kahdeksankympin vauhdissa, joten kun se menee mettään, tai törmää toiseen yhtä paskoilla renkailla ajavaan autoon, niin nopeudet ovat niin pieniä, että henkilövahinkojen riskit ovat paljon pienemmät.

    Peltiähän rutisee enemmän, mutta onhan se parempi, kuin jos autoni kaikki elektroniikka ja renkaat sallivat meitille sen yli satasen nopeuden, ennen kuin mennään yllättäen mettään, tai törmätään toiseen, yhtä hyvään autoon.

    Tulee ruumiita enemmän, kun jengi kyllä ajaa sitten kovempaa, jos kerran tuntuu siltä, että renkaat/elektroniikka kyllä sallii vauhdin..

    Niin ja neljästäkympistä sladiin joutuminen autolla on kyllä helpompi homma korjata, kuin kahdeksan kympin vauhdista tuleva hallinnan menetys..


    Niin takaisin näihin kypäriin ja motskarilla ajoon.

    Ajatusleikkini on semmoinen, että kielletään ehdottomasti kypärän käyttö uusilta motoristeilta, ensimmäisen ajokauden ajaksi?

    Elikkäs käännetään hommat täysin päälaelleen.

    Mopolla pitää käyttää, mutta kevarista lähtien ensimmäinen ajokausi on pakko ajaa ilman kypärää ja poliisi sakottaisi niitä, ketkä kypärän päähänsä laittaisivat.

    Suljetulla radalla, ensimmäisen ajokauden aikana olisi taasen pakko käyttää kypärää.

    Minkäköhänlaisia motskareita jengi tällöin ostelisi ekoiksi pyörikseen?

    Isoilla pyörillä olisi sama homma, riippumatta siitä, onko ajanut kevaria aikoinaan vaiko eikö.

    En tiedä ja tämähän vain on ajatusleikkiä, mutta sillä kenties saattaisi olla yllättävänkin positiivisia vaikutuksia motskarionnettomuuksiin, jos ensimmäisellä ajokaudella olisi kiellettyä käyttää kypärää?

    Mitäs työ funtsitte tämmöisestä?
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  3. #63
    Lainaa (yahama @ Kesä. 14 2007,17:00) kirjoitti
    Kummastelen vaan kun kypärättomyydestä huolimatta täällä päin tunnutaan pysyvän aikaslailla paremmin tien päällä kuin siellä härmässä eikä kynttiloitä tarvitse samaan malliin sytytellä.
    Jenkeissä vuonna 2005 yhteensä 4553 kuollutta motoristia, kokonaispopulaatio oli tuolloin noin 300.000.000. Suomen populaatioon (5.2M) suhteutettuna jenkkityylillä suomessa tulisi vuodessa noin 78 kuollutta motoristia.

    Jo ensimmäisesssä viestissä esitetty lähtökohta oli tässä väärin joten taitaa vaan olla kesätrolli joka provoaa kun ei ole muutakaan älykkäämpää tekemistä.
    Miksi ... aina jää varaa parantaa...

    http://www.facebook.com/pages/ecuedi...33860313347043
  4. #64
    Lainaa (petrik @ Kesä. 19 2007,17:45) kirjoitti
    Jenkeissä vuonna 2005 yhteensä 4553 kuollutta motoristia,
    No okei, ei pysyta tiella taallakaan. Yhta paskoja ellei paskempia kuskeja ovat. Happy now? Toisaaalta ajokausi taalla missa ite asustelen on kaytannossa 12 kk ja pelti kolisee varmasti pitkin vuotta.
  5. #65
    kyllähän se on niin että me junttisuomalaiset ollaan vaan kateellisia tosta ameriikan meiningistä. ei vaan haluta sitä suoraan myöntää ja omiamme (ihan sama mitä) puolustetaan viimeseen asti.

    ja joo, kyllä mie haluisin mennä teksassiin..
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  6. #66
    Lainaa (yahama @ Kesä. 19 2007,17:17) kirjoitti
    Lainaa (adrenaliini @ Kesä. 19 2007,14:30) kirjoitti
    Perkele jos joku haluaa ajaa kypärällä tai ilman niin mitä se muille kuuluu?
    Juuri nain. Tassa kiteytyy ydinajatus - mind your own business.

    Kyseessa on perimmiltaan yksilonvapaus, oikeus valita mita tekee, milloin tekee ja miten sen tekee - lakiakaan ei rikota. Hate to say this but suomalaisuuteen tuntuu kuuluvan jonkinasteinen sisaanrakennettu kyttaysmentaliteetti ja yhteisen edun nimissa vapausasteiden rajoittaminen. Lieko vasemmistovallan peruja, en tieda.
    Vaikka kypärättä ajamista pidänkin yhtä epämiellyttävänä kuin äänieristämättömällä autolla ajamista, niin tuo omien asioiden hoitaminen on minustakin mainio osa amerikkalaista itsetietoisuutta. Ulkopuolisesta se voi tuntua pöyhkeältä, mutta minusta se ilmentää todellista yksilönvapautta. Aivan kuten täälläkin minä saan ajatella ja toimia kuten haluan, mutta toisin kuin täällä, ulotan myös muihin tuon saman oikeuden enkä kauppaa omia vakaumuksiani.

    Esim. kaupassa tämä tarkoittaa, että ellen saa haluamaani palvelua, niin suomalaisen rähjäämisen tai ranskalaisen (no nyt tietysti joku älähtää tästäkin?) snobismin sijasta vien yksinkertaisesti rahani muualle sellaiseen paikkaan jonne ainakin rahani on tervetullut.

    Suomalainen kirjoittaa yleisönosastoon tai nykyisemmin nettiin, amerikkalainen ajaa tiehensä ja toteaa että omapa on ongelmansa.

    Epäilen kyttäysmentaliteetin olevan yksi ilmentymä siitä, että "nuo eivät toimi kuten minusta olisi oikein". Hällä väli, pääasia että itse toimin. Omapahan on ongelmansa.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  7. #67
    Lainaa (yahama @ Kesä. 15 2007,01:14) kirjoitti
    Kyllä - jenkit on tyhmiä ja ruotsalaiset on homoja. Siis ihan vitun homoja, eiks jeh? Hohhoijaa kun onkin kypsiä neropatteja taas threadi tulvillaan. USA se tässä tuntuukin olevan se suuri perkele, ei itse asia. Tuu kylään, ei tää niin paha oo kuin kaverit kertoo. Bensakin on halvempaa ja naiset nätimpiä.

    ps. omistan lisäksi SUVin. (no vitsivitsi...)
    No jaa.. Mikään jenkkituntija en ole, vaan mitä tuossa viime kesänä pienen poikkileikkauksen Usa:sta sain, niin eipä tuo mun silmissä miltään ihannevaltiolta näyttänyt. Ei nyt iso perkelekään, mutta kirveelle olis töitä.

    Bensa on toki halvempaa ja kauneus on katsojan silmissä. Mulle ja muillekin vaan pisti silmään liikalihavat nuoret naiset ja niitä oli noin näppituntumalla paljon enemmän kuin kotimaassa.

    Tuota kypärättä ajamista en ymmärrä. Vaikka siellä kesällä kuuma onkin, niin ainakin minusta avattavalla visiirillä varustettu avokypärä päässä oli paljon miellyttävämpi ajaa kuin ilman kypärää. Suojaahan se kuuppa myös kuumuudelta, puhumattakaan siitä, että saa jonkun koppakuoriaisen otsaansa, tai jopa silmään.

    En ymmärrä myöskään shortsit / T-paita tyyliä, sillä pikku nopeudessakin lipat tekee kamalaa jälkeä. Ja myös aurinko jenkkilässä on pikkasen polttavaa ja ainakin minä olisin palanut hetkessä moisissa varusteissa. Ja voi vee, että ne HD:n putketkin osaa olla kuumia.. Goretexit ja nahkat päällä sinne ei kyllä ole asiaa, sillä sitte kuolee lämpöhalvaukseen - vaan onhan noiden varusteiden välissä vaihtoehtojakin..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  8. #68
    Kypärättä ajaminen on siitä hienoa hölmöilyä, että sillä ei vaaranna muiden turvallisuutta. Sikäli minun puolesta aivan sama ajaako joku kypärän kanssa vaiko ei. Mitään hienoa en siinä silti näe. Onhan sitä itsekkin tullut joskus ajettua ilman kypärää ja sen verta monta itikkaa on silmiin ja nenään mennyt, että enään en ilman kypärää aja, kuin juoksuvauhtia maksimissaan, jos pyörää haluan siirtää pienen matkaa. Ja joka kerta kun hieman isompi itikka läsähtää visiiriin, käväsee hetken mielessä ajatus, miltä tuntuisi, jos se olisi tullut naamariin saakka. Onneksi vielä toistaiseksi ei ole tarvinnut miettiä, miltä olisi tuntunut, jos olisi naamavärkki osunut tienpintaan kypärän sijasta.
  9. #69
    Useimmille lienee - ainakin minulle - aivan sama, mitä varusteita kypsän kolmekympin iän ylittänyt motoristi kaivaa päälleen ennen ajoreissua. Tuossa iässä pitäisi ainakin jo osata arvioida mahdolliset riskit. Miksi itse puhun ajokamojen ja kypärän tarpeellisuudesta johtuu siitä, että haluaisin asenneilmapiirin olevan myönteinen ajovarusteiden käytölle juuri nuorempien motoristien keskuudessa - siis juuri silloin kuin muiden mielipiteellä on väliä. Tunnetustihan 16-kesäinen tuore motoristi on kuolematon, eikä ajotaitokaan ole välttämättä vielä ihan hallussa. Ja vaikka henki ei kolarissa lähtisikään, niin kovin ikävä on katsella lopun elämäänsä peilistä ruhjetta naamassa, mikä voi varsinkin teini-ikäiselle tytölle olla sen hetkisen maailman loppu.

    Itse olen aloittanu mopokauteni vasta vuonna 1992, joten en tiedä mitään kypärättä ajamisen ilosta. Kerran tosin kokeilin 16-vuotiaana, muistona lommo poskessa, joka sittemmin on onneksi parantunut jälkiä jättämättä. Se siitä ilosta .

    Nykyisin olen tottunut käyttämään kypärää, koska se todellakin on Suomessa pakollista. Minut on aivopesty käyttämään sitä jo mopokoulussa, päinvastoin kuin tuolla rapakon takana jossa yksilönvapaus päättää omista tekemisistään on juuri "se"-juttu. Ehkäpä juuri tuo tekee sen eron asenteisiin - tottumiskysymys? Maassa maan tavalla ja jokainen omalla tyylillään. Täällä palstalla on helppo huudella, että pistäkää hyvät ihmiset kamat päälle - kukaan tuskin kuitenkaan naamakkain menee raivoamaan huonosti varustautuneelle kanssamotoristille .



    - Vain hitailla on kiire -
  10. #70
    Lainaa (TIJ @ Kesä. 17 2007,12:24) kirjoitti
    keskustelua aiheesta jenkkifoorumilla:

    With motorcycle deaths rising--are helmet laws needed?
    Kovaa punaniskameininkiä!

    -Minua ei hallitus määräile!
    -Kypärästä ei ole mitään apua!
    -Kypärä katkaisee niskasi!
    -Vakuutusyhtiöiden propagandaa!
    -jne...

    Yeah! <-- ilman kypärää, ilman järkeä!
    Suo, kuokka ja Suzuki
  11. #71
    Itsellä ainakin kypärä päässä, ajopuku ja selkäpanssari aina päällä kun ajan. Ajot tapahtuu tamän lisäksi maksimissaan rajoitus +10-20km/h naurakoot muut jos lystää...

    Minä nauran sitten kun voin nousta omin jaloin ojasta.
  12. #72
    No jos ei päässä ole mitään suojeltavaa, niin miksi käyttäisi kypärää. Noin se Darwninin teoria vaan toteutuu jatkossakin. Harmittaahan se kun joku työkykyinen veronmaksaja kuolee, me muut kärsitään siitä...
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
  13. #73
    jaaha että suomi vs. usa maaottelu käynnissä?

    Ite käytän ajokamoja melkein aina..pari poikeusta tänä kesänä

    on ollut mutta lyhyt matka ja nopeus max.60km/h:ssa.

    Kypärä on AINA päässä ja en edes mopoilisi ilman sitä!

    JA TÄMÄ ON VAAN OMA KANTA.
    * ZX-9R
  14. #74
    Lainaa (TomiF @ Kesä. 21 2007,01:03) kirjoitti
    Kypärättä ajaminen on siitä hienoa hölmöilyä, että sillä ei vaaranna muiden turvallisuutta. Sikäli minun puolesta aivan sama ajaako joku kypärän kanssa vaiko ei. Mitään hienoa en siinä silti näe. Onhan sitä itsekkin tullut joskus ajettua ilman kypärää ja sen verta monta itikkaa on silmiin ja nenään mennyt, että enään en ilman kypärää aja, kuin juoksuvauhtia maksimissaan, jos pyörää haluan siirtää pienen matkaa. Ja joka kerta kun hieman isompi itikka läsähtää visiiriin, käväsee hetken mielessä ajatus, miltä tuntuisi, jos se olisi tullut naamariin saakka. Onneksi vielä toistaiseksi ei ole tarvinnut miettiä, miltä olisi tuntunut, jos olisi naamavärkki osunut tienpintaan kypärän sijasta.
    Asiaa!
    Ötököiden takia en aja (yleensä) ees visiiri auki. Sunnuntai- iltana just vähän ennen kotia nostin visiirin ylös ku halusin "fiilistellä", hitaassa vauhdissa, tuulenvirettä kasvoille. Välittömästi joku hiivatin höttiäinen lensi silmään ja fiilistely ei tuntunutkaan enää hyvälle. Ei ole välttämättä kivalle tuntuva kokemus jos esim pikkulintu tärähtää kaakeliin! Mutta jos joku ei siitä viis veisaa niin omapahan on ropleeminsa.
    MRI:llä on todistettavasti todettu että kallon sisällä on jotain menetettävää, joten kypärä pysyy päässä
    Vaikka kaikki muu vaihtuisi niin suzuki säilyy.

    Suzuki Intruder c800, 2007
    In memorian suzuki GSX-R 600, k7
  15. #75
    Lainaa (Mutkailija @ Kesä. 27 2007,15:18) kirjoitti
    Itsellä ainakin kypärä päässä, ajopuku ja selkäpanssari aina päällä kun ajan. Ajot tapahtuu tamän lisäksi maksimissaan rajoitus +10-20km/h naurakoot muut jos lystää...

    Minä nauran sitten kun voin nousta omin jaloin ojasta.
    Ei kukaan naura järkimotoristille. Itekin ajelen kypärä päässä ja varusteet niskassa..

    Onnettomuudet ovat aina kuitenkin yksilöllisiä. Selkäpanssarit, kypärät ym. ei takaa sitä, että nouset sieltä ojasta nauramaan. Tottakai ne laskee riskiä loukkaantua pahasti, mutta eivät tee autuaaksi.
    Nopeusrajoitusten noudattaminenkaan ei varmista turvallisuutta.

    Miksi terveellisesti syövä urheileva henkilö kuolee syöpään tai sydänkohtaukseen, mutta ketjupolttaja-bailaaja-mummonpotkija elää terveenä elämänsä loppuun? Miksi rehellistä veronmaksajaa muistetaan unohtuneella lisäverolla, mutta pimeän työn tekijä kuittaa kaiken nettona liiviin? Miksi prätkän rengas maksaa Suomessa 220e ja eurooppalainen tai fiksu saa sen puoleen hintaan?

    Elämä ei ole reilua. Ei edes Suomessa, vaikka siitä keinotekoisesti yritetäänkin tehdä täällä kaikille "tasaväkistä" (Soviet Finland).

    Tiukentuvien määräysten luvatussa maassa (Suomessa) Kyttääjät™ tai Käräyttäjät™ jäsenille on luvassa yhä enemmän mässäiltävää: 250km/h, hytti pystyssä, ilman kypärää....
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  16. #76
    Mukulana ajettiin pappa Tunturilla kesät talvet ja ilman kypärää. Silloin alkoi kuulua jotain juttua kypäräpakosta ja sillehän naureskeltiin ja olisikin ollut aivan liian suuri häpeä laittaa potta päähän varsinkin mopolla ajaessa. Veljellä oli Suzuki T 250 J ja sillä tuli treenailtua potalla ja ilman ja ainakin kyydissä ollessa muistan kun pipo pyöri ilmavirrassa hiljakseen päässä. Hommasin sitten piikin, Suzuki TS 125, kypärä oli silloin kai jo pakollinen ja se oli valkoinen avo Nawa.
  17. #77
    Mopoiässä ei ollut mulla vielä kypäräpakkoa, vaikka sellaisen sitten hommasinkin.
    Syynä lienee se, että se oli lämmin. Oli aika käheetä tulla tukka märkänä mopolla uimahallista ilman päähinettä talvella. Hiukset oli jäätyneet virtaviivaisesti taaksepäin.
    Seuraavana vuonna oli sitten jo moottoripyörä ja kypäräkin. Hiljaa kun ajelin, niin visiiri oli auki kylillä. Siinä sitten jotain 50 nopeudesta törmäsi sudenkorento napakasti silmien väliin. Hiukka joutui selittämään, kun oli molemmat silmät mustina.

    Karpon ohjelmassa kanssa joskus aikojen alussa papalle tarjottiin kypärää. Millään ei meinannut kelvata, mutta kun vedottiin sen lämpivyyteen, niin jo vain kelpasi. En muista jättikö kuitenkin karvalakin alle. Remmiä ei tietysti kiinni laitettu. Siihenhän saattoi kuristua.
    BMW R 35
    BMW R 1100RS
  18. #78
    Lainaa Aakku kirjoitti Katso viesti

    Karpon ohjelmassa kanssa joskus aikojen alussa papalle tarjottiin kypärää. Millään ei meinannut kelvata, mutta kun vedottiin sen lämpivyyteen, niin jo vain kelpasi. En muista jättikö kuitenkin karvalakin alle. Remmiä ei tietysti kiinni laitettu. Siihenhän saattoi kuristua.
    Miekii muistan papparaiset.
    Oli otettu kypärästä sisuskalut pois, että mahtu karvareuhka kypärän sissään...
  19. #79
    silloin nuorena kun sai tehoja ostaa kaupasta oman tahdon mukaan ei ollut kypärä pakkoa miranol mainos lippis piisas hyvin viel 900 kawan kans....ja ranne tottu kaasun vasteeseen..
    no sitten alko tulee noita rajoituksia kun valtio päätti että veronmaksajat on tyhmiä eivätkä kykene ite tehoja ja muuta hallitsemaan..... kypäräpakko... kaikenmoisia pikkumopojen ajokortti vaatimuksia...
    nyt sit porukka oppii ajamaan aina kaasuauki turvaliiveissään.... luulevat ettei satu kun kaatuu ....
    kuolemattomuus varusteet niskassa.... ja kun saavat sen oikean pyöräkortin ... tarvivat sähkö avusteet
    pyörän hallintaan.... kun ovat oppineet ajamaan aina vaan täysiä.....ne sähköavut ovat kuin pikkumopojen kuristukset........
    moottoripyöräilyn pitäs olla vapautta ... käytää tehoja oman mielen mukaan millasis varusteissa ite haluaa..
    kyllä ne kohta määrää että alle 4s/100 kiihtyvän kuskilla pitää olla vaipat jos pelästyy kun ranne heilahtaa
  20. #80
    Lainaa A59 kirjoitti Katso viesti
    silloin nuorena kun sai tehoja ostaa kaupasta oman tahdon mukaan ei ollut kypärä pakkoa miranol mainos lippis piisas hyvin viel 900 kawan kans....ja ranne tottu kaasun vasteeseen..
    no sitten alko tulee noita rajoituksia kun valtio päätti että veronmaksajat on tyhmiä eivätkä kykene ite tehoja ja muuta hallitsemaan..... kypäräpakko... kaikenmoisia pikkumopojen ajokortti vaatimuksia...
    nyt sit porukka oppii ajamaan aina kaasuauki turvaliiveissään.... luulevat ettei satu kun kaatuu ....
    kuolemattomuus varusteet niskassa.... ja kun saavat sen oikean pyöräkortin ... tarvivat sähkö avusteet
    pyörän hallintaan.... kun ovat oppineet ajamaan aina vaan täysiä.....ne sähköavut ovat kuin pikkumopojen kuristukset........
    moottoripyöräilyn pitäs olla vapautta ... käytää tehoja oman mielen mukaan millasis varusteissa ite haluaa..
    kyllä ne kohta määrää että alle 4s/100 kiihtyvän kuskilla pitää olla vaipat jos pelästyy kun ranne heilahtaa
    Joo, eikä ennen tarvittu mitään kännyköitä tai tietokoneitakaan.
    Supermoto
  21. #81
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Joo, eikä ennen tarvittu mitään kännyköitä tai tietokoneitakaan.
    Mikäli oli mielipiteitä, niin ne lähetettiin kirjeitse Karjalanmaahan tai muuhun vastaavaan. Pääosin näin ei tarvinnut toimia, kun lehden päätoimittaja antoi valmiit mielipiteet. Helppoa se on nykyään kaksataaheppaisilla kuttaperkkahimmeleillä, joissa kaikki apupyörät.

    Toista se oli painella menemään Tuutilla, joka saattoi purra hetkenä minä hyvänsä pahaa aavistamattoman ohjastajansa pään irti.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  22. #82
    Asian ytimessä.

    Nykyään se on kaikessa urheilussa sellainen neitimäinen tekeminen valloillaan, toista se oli ennen kun hiihdettiin 100km kylälle ja kotimatkalla metsästettiin ruuat ja alettiin hakkamaan halkoja. Sitten vaan kisaviikonloppuna käytiin pokkaamassa mitalit. Eikä ollut mitään sykemittareita ja pirtelöitä yms... turhuuksia.
    Supermoto
  23. #83
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Helppoa se on nykyään kaksataaheppaisilla kuttaperkkahimmeleillä, joissa kaikki apupyörät.

    Toista se oli painella menemään Tuutilla, joka saattoi purra hetkenä minä hyvänsä pahaa aavistamattoman ohjastajansa pään irti.
    Just viime kesänä mitetin samaa kun katselin kemorassa kuinka S-M kärkijätkät vetelivät kahvilanmutkasta luisussa ulos.

    Oli jotenkin naurettavaa hommaa kun kaikki näki kuinka ne apurattaat tekevät kaiken työn. Toista se olisi ollut kun olisikin tuutilla töötätty ilman kypärää.
    Supermoto
  24. #84
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Just viime kesänä mitetin samaa kun katselin kemorassa kuinka S-M kärkijätkät vetelivät kahvilanmutkasta luisussa ulos.

    Oli jotenkin naurettavaa hommaa kun kaikki näki kuinka ne apurattaat tekevät kaiken työn. Toista se olisi ollut kun olisikin tuutilla töötätty ilman kypärää.


    Kohta päästään ajeleen niin tää tylsyys loppuu....tuntuu että monella kiristää kun on provosoivaa kommenttia...

    Olihan niitä kawojakin....ettei kaikkien tarvinnu vaan tuutilla töötätä. Enitenhän kypäräpakossa vitutti kun oli komee kihara letti kainaloihin asti sen pottapakon jälkeen aina liiskassa...



    Ei o tekijänoikeutta kuvaan, kuka lie.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    • File Type: jpg 68.jpg (24,5 Kt, 120 katselua)
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  25. #85
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Just viime kesänä mitetin samaa kun katselin kemorassa kuinka S-M kärkijätkät vetelivät kahvilanmutkasta luisussa ulos.

    Oli jotenkin naurettavaa hommaa kun kaikki näki kuinka ne apurattaat tekevät kaiken työn. Toista se olisi ollut kun olisikin tuutilla töötätty ilman kypärää.
    Olikos nekin kuskit naurettavan näkösiä, jotka tuli sieltä kahvilanmutkasta sladissa ulos ilman luistohallintaa? Samalla olisi kiva tietää, että mistä erottaa tuleeko kuski sladissa apurattailla vai ilman? Ja kenellä kaikilla nuo apurattaat oli käytössä?

    Tietty onhan nuo aika kovia ukkoja kun tolla tavalla tulevat sladissa mutkasta ulos kaatosateessa....
    Superbike #7
  26. #86
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Olikos nekin kuskit naurettavan näkösiä, jotka tuli sieltä kahvilanmutkasta sladissa ulos ilman luistohallintaa? Samalla olisi kiva tietää, että mistä erottaa tuleeko kuski sladissa apurattailla vai ilman? Ja kenellä kaikilla nuo apurattaat oli käytössä?

    Tietty onhan nuo aika kovia ukkoja kun tolla tavalla tulevat sladissa mutkasta ulos kaatosateessa....
    No johan sen jokainen kokeneempi tuutti-kuski huomaa 45 asteen kulmasta heti kun rengas luistaa apurattailla. Eli kyllä se naurettavuus haisee läpi vaikka kuinka sataa, oikeastaan riittää kun on tonnari ja kypärä.

    Vai haluatko tosissaan ihan syvemmänkin analyysin aiheesta?
    Supermoto
  27. #87
    Lainaa Batmanninja kirjoitti Katso viesti
    Ei o tekijänoikeutta kuvaan, kuka lie.
    Sehän on Kyösti.

    Kyösti ja Virneksen Matin Kawasaki 750 Punkaharjulla 1974.
    Honda CRF1000L Africa Twin DCT '16
    ex: Solifer SM-82, Yamaha XT660Z Ténéré '13
  28. #88
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    No johan sen jokainen kokeneempi tuutti-kuski huomaa 45 asteen kulmasta heti kun rengas luistaa apurattailla. Eli kyllä se naurettavuus haisee läpi vaikka kuinka sataa, oikeastaan riittää kun on tonnari ja kypärä.
    Multa vissiin sitten puuttuu vielä kokemusta kun en edes kuskin perässä ajamalla osaa sanoa, että luistaako takanen apurattaita vasten vai ihan hanskalla. Pyörän mallin perusteella tosin osaa arvata ainakin ne kuskit, jotka ajaa pelkällä hanskalla kun apurattaita ei ole saatavilla.

    Kemoralla kahvilanmutka, ykkönen, 3-4 yhdistelmä ja karuselli on paikkoja, joiden avauksessa mopo tulee aika herkästi pikku sladissa ulos.

    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Vai haluatko tosissaan ihan syvemmänkin analyysin aiheesta?
    Mut anna tulla analyysia vaan, aina voi oppia uutta.
    Superbike #7
  29. #89
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Mut anna tulla analyysia vaan, aina voi oppia uutta.
    Hieman laiskottaa niin ei jaksa syväluotausta kirjoittaa, mutta ehkäpä olisi fiksua hieman tutustua aiheeseen ihan itse alkuun.

    Elikkäs ilmoittaudut vaikkapa ensi kesän moottoripyora.org rataharjoittelu päiville ja kiertelet siellä rataa tuijotellen edellä ajavien takarenkaita, niin kyllä sieltä se autopilotti sitten ilmestyy. Ja vastaohjaus on syytä muistaa kun niitä takarenkuloita edessä tuijottelee.
    Supermoto
  30.  
  31. #90
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Hieman laiskottaa niin ei jaksa syväluotausta kirjoittaa, mutta ehkäpä olisi fiksua hieman tutustua aiheeseen ihan itse alkuun.

    Elikkäs ilmoittaudut vaikkapa ensi kesän moottoripyora.org rataharjoittelu päiville ja kiertelet siellä rataa tuijotellen edellä ajavien takarenkaita, niin kyllä sieltä se autopilotti sitten ilmestyy. Ja vastaohjaus on syytä muistaa kun niitä takarenkuloita edessä tuijottelee.
    Uskon että Nitrous osallistuu rataharjoitteluun ensi kesänä(kin).
    Kouluttajana ja kisakuskina.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen