Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 81:sta
  1. #1
    Ensinnäkin moi vaan kaikille !

    Eilen se sitten tapahtui, sain oman pyörän monen vuoden haaveilun jälkeen .

    Nuorempana tuli ajeltua paljonkin mopolla, mutta siitä onkin jo yli 10 vuotta, satunnaisia kaverin pyörällä ajoja on, mutta ei sitä ajamiseksi voi sanoa. Eilen tulikin heti ajeltua 278km ja nyt on kaasukäsi hellänä.

    Niin ja asiaan, eli ihan vihree äijä täältä kyselee...

    - Pystyykö tuota GSX-R600 K7:an peiliä säätämään mitenkään? Meinaan nyt nään siitä tasan oman vasemman käden hihani, ja ei, takki ei ole liian iso . Oikeanpuolen peili näyttää suht oikein.

    Muok: Selvennetään sen verran, että sitä koko peilitankoa pitäisi saada vietyä ulospäin, peilin kyllä saan kääntymään mutta se ei auta.

    - Bensavalo alkoi vilkuttamaan ja menin tankille, tankkiin meni 7 litraa. Kotiin päästyäni otin jopa ohjekirjan käteen ja luin, niin sen mukaan bensaa pitäisi olla 3,5 litraa jäljellä tankissa, kun valo vilkkuu ja tankin pitäisi olla 16,5 litrainen . Liekkö toi sitten joku ohjelmavirhe näin alkuun?

    - Miten hitossa pyörä parkkeerataan maksullisille lippuautomaatti alueille, siis eihän siinä mikään maksettu lippu säily, joku sen siitä kuitenkin tarvis kotiloonsa .

    Tässä nyt alkuun ja voitte olla varmoja että lisää alkaa kysymyksiä tulemaan ajan saatossa .



  2. #2
    Tankkaaminen:
    -Aja siihen mittarin lähelle, ja seiso kyydissä että mopo suorassa. Tankkaamisen joutuu hoitamaan "silmämääräisesti", eikä samalla tavalla kun autossa, eli siihen asti että pistooli naksahtaa. Kurkit tankkiin ja liruttelet täyteen. Taitaa olla niin, että kun valo syttyy tankkiin saa liruteltua n. 13 litraa.

    Parkkeeraaminen.
    Lippu taskuun. Jos automaatista saat kuitin, niin sen voit jättää vaikka mopoon, ei haittaa jos joku sen vie. Parkkeeraa se mopo vielä suoraan poikittain ruutujen väliin, niin osassa kaupungiesta saat pitää pyörää ilmaiseksi. Ja onhan ainankin helsingissa jonkin verran noita prätkäparkkeja.

    Niin, ja tervetuloa käyttäjäksi orggiin
  3. #3
    Kiitoksia Johu vastauksesta, tarviikin kohta lähtee tankille ja pitää pyörä pystyssä, eilen tankkasin sen ollessa omalla jalallaan .

    Soitin liikkeeseen mistä sen ostin ja sieltä sanottiin että peiliä ei voi säätää . Kuulemma olis jotain jatkopaloja, mutta johan menis ruman näköseksi jos semmoisen laittais.

    Ja nyt ...
  4. #4
    Suitsan peilien tarkoitus on vähentää ilmanvastusta olkapäiden kohdalta ja niiden on myös tarkoitus näyttää hyvältä. Paras on säätää ne yläviistoon jolloin näet lähestyvän saderintaman.Ei klujua vaan kuukauden ihmetelly ja tähän tullu.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  5. #5
    Lainaa (poku @ Kesä. 03 2007,04:38) kirjoitti
    Suitsan peilien tarkoitus on vähentää ilmanvastusta olkapäiden kohdalta ja niiden on myös tarkoitus näyttää hyvältä. Paras on säätää ne yläviistoon jolloin näet lähestyvän saderintaman.


    Tohon tulokseen minäkin oon tullu, inhottava heittää käsi aina niskan yli toisellepuolelle, että jotain näkisi Ärsyttää kun kylillä ajellessa ei nää kunnolla taakseen, ihme ku tota ei oo parannettu, mikäli se on useemmassakin pyörässä vikana. Toisaalta olkoon tuo nyt pyörän ominaisuus, koska muuta vikaa en vielä pyörästä ole löytänyt .

    Tankkiinkin sain oikeilla ohjeilla liruteltua 14 litraa .

    Oikein mukava tolla on ajaa ja paljon on tullut "tuttuja" vastaan, kiva ajella kun melkein poikkeuksetta jokainen motoristi morjestaa.
  6. #6
    Piti mennä ketjut kiristämään, mutta eihän mulla ollutkaan tarpeeksi isoa hylsyä/kiintoavainta. Tarvii siis lähteä Biltemasta hakemaan sopiva avain, vai onko joku muu pulju auki näin sunnuntaisin? Mikä on sen mutterin koko, onko se 36? Kumpi kannattaa ostaa hylsy vai kiintoavain? Tuleeko jollekkin mieleen mitään erikoista tuon kiristyksen suhteen? Ketjujen pitäisi kai vapaana heilua 20-30mm?
  7. #7
    Joo 36 oli.

    Mistäs kannaittais hankkia semmonen pyöräpukki vai miksi sitä sanotaan , kuitenkin se millä saa esim. takarenkaan ilmaan ketjujen rasvauksen ajaksi.
  8. #8
    Lainaa (GSX-R600 K7 @ Kesä. 03 2007,16:46) kirjoitti
    Joo 36 oli.

    Mistäs kannaittais hankkia semmonen pyöräpukki vai miksi sitä sanotaan , kuitenkin se millä saa esim. takarenkaan ilmaan ketjujen rasvauksen ajaksi.
    Noita varmaan löytyy kaikista isommista tarvikeliikkeistä, storm, allright jne, tai sitten tilailet louisilta, saapi varmaan halvimmalla.

    Tai käytät tossa ketjujen rasvaamisessa kaveria/eukkoa jeesinä, toinen kurottaa pyörän yli ja ottaa kiinni oikeanpuoleisesta takajalkatapista, ja kallistaa mopon sillä tavalla, että se on eturenkaan ja sivujalan varassa. Näin takarenkaan see iisisti ilmaan, ja helpompi pyöritellä/rasvata
  9. #9
    Itse olen pärjäilly tähän asti hallitunkilla.
    Kun pyörä on sivujalalla, swingin juuresta nostan sillä tunkilla vastakkaiselta puolelta (välissä joku jackpad tjsp. mutta pehmeä siis), toiminu hyvin tohon hommaan mutta ei sillä ketjuja kiristellä
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  10. #10
    Eukko ei kyllä tuu jeesaamaan, sanoo korkeintaan että pidä mopos , hallitunkki vois kyllä olla yks vaihtoehto, mutta tuntuis että toi pyöränjalka kärsis siittä mikäli sen varaan nostais .

    Katselin tossa juuri louis.de sivustolla olevia härdellejä, johan oli putkilla hintaa, halvin ~30€ ja kallein ~130€. Onkohan noilla sitten käytännön eroja? Käyn kuitenkin joku päivä RM-Heinolla hakemassa oman kypärän (meni tilaukseen ku ei löytyny varastosta oikeella värityksellä), samalla vois kysellä oisko heillä tommosia pukkeja.

    Kohta alkaa menemään jo naapurinkin omaisuus . Huomasin juuri, että toi ainoo ajoasu minkä ostin (gore-tex) on aivan liian kuuma pelkästään kehillä+pienemmillä teillä ajamiseen. Vinkkejä otetaan vastaan sopivaksi ajoasuksi tämmöseen pienempään ajeluun . Oisko joku nahka sitten parempi?
  11. #11
    kyllä nahkarotsi kannattaa hommata, huomattavasti tyylikkäämpi ja t-paidan kanssa sopiva lämpimimmilläkin keleillä
    GSX-R600 '04

    The further on the edge, the hotter the intensity
  12. #12
    Itse ajan jopa kaupungissa yksi osaisella nahkapuvulla. On tässä vuosien mittaan todettu huomattavasti viileämmäksi kuin esimerkiksi farkut/huppari vaihtoehto.
    "Screw you guys! I'm going home!" - Eric Cartman
  13. #13
    Lainaa (GSX-R600 K7 @ Kesä. 03 2007,11:37) kirjoitti
    Ketjujen pitäisi kai vapaana heilua 20-30mm?
    Kannattaa tarkistaa toi vapaaliike kun istut pyörän päällä ,voi joskus muuttua paljonkin riippuen takasvingin geometriasta
  14. #14
    Mistäs toi nahkarotsi sitten kannattais hakee? Liikkeita kun on se 700 , niin ei viittis kaikkia kierrellä ja hiki niissä vaan tulee testaillessa. Mimmosia kokemuksia esim. Eurobikerista? Se kun sattuis oleen tossa kotimatkallakin.

    Ja freddeltä hyvä pointti .
  15. #15
    Tuohon peili juttuun saa siirtosarjan levittää 4 cm tuntuu vähältä mutta kyllä auttaa
    Mulla oli entisessä mopossa tuo sarja niin johan parani taaksepäin näkyvyys kummasti,
    On ne mulla tallessa, jos kiinnostaa niin halvalla saat
  16. #16
    Lainaa (leijona59 @ Kesä. 04 2007,20:19) kirjoitti
    Tuohon peili juttuun saa siirtosarjan * levittää 4 cm tuntuu vähältä mutta kyllä auttaa *
    Mulla oli entisessä mopossa tuo sarja niin johan parani taaksepäin näkyvyys kummasti,
    On ne mulla tallessa, jos kiinnostaa niin halvalla saat *
    Kiinnostaa mikäli se ei oo ruman näkönen asennettuna. Ei sulla olis kuvaa siitä sarjasta?

    RM-Heinolla on kans joku korokesarja , huomenna tutkin senkin samalla kun saan oman potan sieltä .

    Nahkatakkeja kävin katsomassa Stormilla sekä Eurobikerissä, ei löytynyt mieleistä . Stormilla oli yks mikä olis kelvannut, niin tietty ei ollu mun kokoo enää edes varastoissa.
  17. #17
    Lainaa (GSX-R600 K7 @ Kesä. 04 2007,21:33) kirjoitti
    Lainaa (leijona59 @ Kesä. 04 2007,20:19) kirjoitti
    Tuohon peili juttuun saa siirtosarjan levittää 4 cm tuntuu vähältä mutta kyllä auttaa
    Mulla oli entisessä mopossa tuo sarja niin johan parani taaksepäin näkyvyys kummasti,
    On ne mulla tallessa, jos kiinnostaa niin halvalla saat
    Kiinnostaa mikäli se ei oo ruman näkönen asennettuna. Ei sulla olis kuvaa siitä sarjasta?

    RM-Heinolla on kans joku korokesarja , huomenna tutkin senkin samalla kun saan oman potan sieltä .

    Nahkatakkeja kävin katsomassa Stormilla sekä Eurobikerissä, ei löytynyt mieleistä . Stormilla oli yks mikä olis kelvannut, niin tietty ei ollu mun kokoo enää edes varastoissa.
    Onko sulla Stormin uutta katalogia ? Katso sivu 118
  18. #18
    Miksi nahkarotsi? Viimekesänä tuli hankittua uusi koreteksi edellinen oli Yoko ja ovat kyllä kehittyneet. Tänään tais pyörii 26 asteessa ja ajo on kuin ilmastointilaitteella. En enää nahkoja laita. <siitä ketjunrasvauksesta, keskiviikkona maukkulan majalla kyllä löytyy apuvoimia.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  19. #19
    Lainaa (leijona59 @ Kesä. 04 2007,21:53) kirjoitti
    Lainaa (GSX-R600 K7 @ Kesä. 04 2007,21:33) kirjoitti
    Lainaa (leijona59 @ Kesä. 04 2007,20:19) kirjoitti
    Tuohon peili juttuun saa siirtosarjan * levittää 4 cm tuntuu vähältä mutta kyllä auttaa *
    Mulla oli entisessä mopossa tuo sarja niin johan parani taaksepäin näkyvyys kummasti,
    On ne mulla tallessa, jos kiinnostaa niin halvalla saat *
    Kiinnostaa mikäli se ei oo ruman näkönen asennettuna. Ei sulla olis kuvaa siitä sarjasta?

    RM-Heinolla on kans joku korokesarja , huomenna tutkin senkin samalla kun saan oman potan sieltä .

    Nahkatakkeja kävin katsomassa Stormilla sekä Eurobikerissä, ei löytynyt mieleistä . Stormilla oli yks mikä olis kelvannut, niin tietty ei ollu mun kokoo enää edes varastoissa.
    Onko sulla Stormin uutta katalogia ? Katso sivu 118
    Ei oo .

    Löytyykö se jostainkohtaa tuolta?

    http://www.storm-motor.fi/information.php?info_id=11
  20. #20
    Lainaa (poku @ Kesä. 04 2007,22:52) kirjoitti
    Miksi nahkarotsi? Viimekesänä tuli hankittua uusi koreteksi edellinen oli Yoko ja ovat kyllä kehittyneet. Tänään tais pyörii 26 asteessa ja ajo on kuin ilmastointilaitteella. En enää nahkoja laita. <siitä ketjunrasvauksesta, keskiviikkona maukkulan majalla kyllä löytyy apuvoimia.
    No ku mulla on toi Rukan goretex armadillo ja se tuntuu sairaan kuumalta. Moni on sanonut että nahka olis viileempi
  21. #21
    Lainaa (GSX-R600 K7 @ Kesä. 04 2007,23:14) kirjoitti
    Lainaa (poku @ Kesä. 04 2007,22:52) kirjoitti
    Miksi nahkarotsi? Viimekesänä tuli hankittua uusi koreteksi edellinen oli Yoko ja ovat kyllä kehittyneet. Tänään tais pyörii 26 asteessa ja ajo on kuin ilmastointilaitteella. En enää nahkoja laita. <siitä ketjunrasvauksesta, keskiviikkona maukkulan majalla kyllä löytyy apuvoimia.
    No ku mulla on toi Rukan goretex armadillo ja se tuntuu sairaan kuumalta. Moni on sanonut että nahka olis viileempi
    Hahahaha . Löyty ylimääränen takki takin sisältä samoin housuista löyty ylimääräset housut . Ne kun otti pois niin johan on ilo ajella .

    Nyt testaamaan uutta pottaa
  22. #22
    Onko muuten 1000km:n huollon hinta 165€ paljon vai vähän? Kannattaako kysyä toisesta paikasta?
  23. #23
    Lainaa (GSX-R600 K7 @ Kesä. 05 2007,17:36) kirjoitti
    Onko muuten 1000km:n huollon hinta 165€ paljon vai vähän? Kannattaako kysyä toisesta paikasta?
    k6 750:ssa (käytännössä sama pyörä) tonnin huolto maksoi alta satasen.
    ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  24. #24
    Lainaa (jens @ Kesä. 05 2007,17:43) kirjoitti
    Lainaa (GSX-R600 K7 @ Kesä. 05 2007,17:36) kirjoitti
    Onko muuten 1000km:n huollon hinta 165€ paljon vai vähän? Kannattaako kysyä toisesta paikasta?
    k6 750:ssa (käytännössä sama pyörä) tonnin huolto maksoi alta satasen.
    Jahas, eli kannattaa kysyä jostain muualta . Toi hinta oli sen puljun mistä pyörän ostin, eli yrittää tolla saada sit annettuja alennuksiaan takasin.
  25. #25
    Olisko ollu 130€ kieppeillä K6 bussin kyseinen huolto. Öljyt, suodatin ja näennäinen muttereiden kiristys.

    Ja mitä mä sanoin siitä varustelukierteestä...

    Seuraavaks Yoshia, tuplakuplaa jne
  26. #26
    Mistä te oikeen saatte noin halvalla tonnin huollon. Soittanu lähes kaikki huollot läpi eikä lähelläkään edes tota 130€.

    No kun toi hinta nyt on mikä on, niin kertokaas mihin liikkeeseen kannattaa viedä, että pyörään tehdään muutakin kuin valohoitoo . Mielellään akselilta Helsinki/Espoo/Vantaa.



  27. #27
    Kumpi näistä parempi, näihin saisin huollon ajallaan:

    - Helsingin pyörä ja mopo
    - JL Bike

    Kumpaan itse veisit?
  28. #28
    Lainaa (GSX-R600 K7 @ Kesä. 06 2007,14:33) kirjoitti
    Kumpi näistä parempi, näihin saisin huollon ajallaan:

    - Helsingin pyörä ja mopo
    - JL Bike

    Kumpaan itse veisit?
    Vie Lehmuskoskelle : http://www.metura-motors.fi/index.html
    vapaita aikoja hyvin, valtuutettu Suzuki/Honda -huolto. Suosittelen, hain oman XX:ni tänään huollosta.
    Yamaha RD125 -74 -> Honda VT750C -98 -> Suzuki GSX750F -00 ->Honda CBR 1100 XX -01 -> *Kawasaki ZX-6R -06 ->Honda CBR 1000RR Fireblade -08

    'Boredom is a big killer of men'
    Buster Martin, 100, Britain's oldest worker
  29. #29
    Tässä huolellinen ja kohtuuhintainen huolto Espoossa.

    Motokka Oy p. 040-410 3742

    www.motokka.fi
  30.  
  31. #30
    Lainaa (pete457 @ Kesä. 06 2007,15:11) kirjoitti
    Vie Lehmuskoskelle : http://www.metura-motors.fi/index.html
    vapaita aikoja hyvin, valtuutettu Suzuki/Honda -huolto. Suosittelen, hain oman XX:ni tänään huollosta.
    KIITOKSET!!!!

    Valinta osui tällä kertaa Tähän. Ajan sain maanantaille.

    Mistäpä tämmösiä firmoja tämmönen vihree ukko löytäis, ellei kyselemällä täältä foorumilta .
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen