Tulokset 1:stä 24:een 24:sta
  1. #1
    Onko kellään vastaavaa kokemusta ZX-9r:stä :

    Pyörä nykii kokoajan kevyesti kun kierroksia on alle 4000. Tämä tekee kaupunkiajosta suorastaan raivostuttavaa. Ja kun ei kehtaa pommitellakaan, kun kaveri yritti pommittamalla menettää korttinsa. Kiitos kuitenkin kerrankin fiksuille poliiseille. Pyörä siis toimii vallan mainiosti kun kääntää maisemanvaihtajaa.

    Pyörän tyhjäkäynti on hyvin epätasainen. Mutta pyörä lähtee hyvin käyntiin sekä kylmänä että lämpimänä. Pyörä on vuosimallia 2001 (EE) ja mittarissa on 12 TKM. Pyörän kaikki nesteet on vaihdettu, tulpat on vaihdettu ja kaasarit on puhdistettu "mömmöillä". Mikään ei auttanut. Onko kellään kokemuksia tulpanhattujen vaihdosta, onko auttanut?

    Pyörä on toki menossa 12 tkm huoltoon, joten mm. kaasuttimet synkronoidaan ja venttiiliit tarkistetaan, joten saapa nähdä auttaako nekään.

    Lahden Bike Pointissa väittivät että käytös olisi kyseiselle (vuosi)mallile tyypillistä. Mutta vaikea uskoa moista, mutta eipä tuota ole tehty alle 7000 rpm:lle
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  2. #2
    Voisko käydä liian laihalla / liian rikkaalla alakierroksilla ?...alakierroksilla seoksiin vaikuttaa eniten seosruuvi. Elikkä jos noita kaasareiden seosruuveja yrittäis pyörittää hiukan jompaan kumpaan suuntaan (esim. puolkierrosta).

    Tietysti veikkausmahdollisuuksia parantaisi, että olisi todellista tietoa seoksista (seossuhdemittari), jolloin seosruuvejakin osaa heti pyörittää oikeaan suuntaan ; ))) Muuten alkaa kauhee säätö-kokeilu-rumba.
    Laivasto:
    kawat zx-12 r ja zx-10 tomcat. Enskat DR 650 ja Bemari g450x.
  3. #3
    Kyselin juuri muutama päivä sitten yhdeltä ysiärrämieheltä kaikenlaista mielenkiintosta pyörästä ja tämä vastasi suoraan lainaten "Kaasuttimiin vaihdoin pykälää isommat tyhjäkäyntisuuttimet että sain kaupunkiajossa alunperin olleen v*ttumaisen nykimisen pois."

    Elikkä voiskos olla isompien tyhjäkäyntisuuttimien paikka? Itselläni ei ole kokemusta moisesta, ei pyörästä eikä nykimisestä.
    zx-6r -02
  4. #4
    Kuulostaa toikin toimintavaihtoehto erittäin uskottavalta, varmaan isommat suuttimet auttaa....
    mutta ehkä ne seokset tyhjäkäynnillä kantsii ihan ekaksi mitata...

    kapsu
  5. #5
    Mopoa penkkiin vaan.. siinä selviää seokset eri kierroksilla ja vielä kuormituksen kanssa, sekä tehot tietenkin.
  6. #6
    jep jep penkitystä kaipaa..niin saa seokset kohdalleen.ei tarvitse ITSE KOKEILLA sitä säätämisen rumpaa..........



    www.mtbracingteam.co.nr
    kawasaki ZXR 750 -90,kawasaki ZX-9R -94,kawasaki ZX-9R -98
    kawasaki Z-1000 -04.
    Honda CBR 900 RR -02
    Suzuki GSX-R 1000 -03
    Suzuki GSX-R 1000 -01
    Suzuki GSX-R 1000 -04
    Suzuki GSX-R 1000 -05
    Yamaha FZ1-N 2007
  7. #7
    Kattokaapa, tuossa toisella threadilla puhutaan samasta asiasta. Klikkaa tästä
    zx-6r -02
  8. #8
    jos joltain jää 38 koon tyhjäkäyntisuuttimet ylimääräiseksi niin ilmoittakaa yv:nä voisin ostaa tai vaihtaa. itseltä löytyy 35 ja 40 koon suuttimet.
  9. #9
    Juu,sama vika rahikaisella.zxr 750 käyttäytyy samoin alle 4:n tontun kiepeillä...tulpanjohdot vaihdettu,venttiilit säädetty,kaasarit synkatty+yritetty putsata"mömmöillä"...ei vaikutusta.Taitaa mennä ens talven hommix,kaasarit ultraäänipesuun+syttypyörä vaihtoon ja k&n suodatin,muuten vaan.Kun tohon on jo dynojetit ja micronin kannu laitettu.(seoksista ei harmainta haisua).Yks vois tietty olla et penkittäis ja mittailis seokset jossain...
  10. #10
    Toi on v.. mainen vaiva. Itellä oli kans ZZR:ssä sama vaiva. Lienee samat kaasarit. Ei ne sitä huolloissa saanu kuntoon. Hommasin suutinsatsin ja lambdan. Säätöjä kehiin, niin johan kävi kun sveitsin kello. Laitoin sulle privaa.
  11. #11
    r6 -00 teki samaa ettei toiminu oikeen alle 4 tonnin kiekoilla.. vloppuna avasin kaasarit ja löysin "kilon" hiekkaa sieltä..putsaus ja vähän säätöö neulalle nii nyt on ainaki tuntunu toimivan paremmin....
    jee jee...jerry cotton...

    YAMAHA R6 -05
  12. #12
    Tänään ajelin töistä pois Kawa zx9r 1998 ajettu 56000. Alkoi nykimään alle 6000kierroksen. Kylmä oli, mutta lämmöt näytti normaalia. Kun kierroksia lisäsi niin toimi hyvin. Mutta välillä pätki, kun kierrokset olivat alle 6000. Kummallinen vika, ei ole ennen tehnyt noin.
  13. #13
    Lainaa (sky @ Touko. 30 2007,00:57) kirjoitti
    Onko kellään vastaavaa kokemusta ZX-9r:stä :

    Pyörä nykii kokoajan kevyesti kun kierroksia on alle 4000. Tämä tekee kaupunkiajosta suorastaan raivostuttavaa. Ja kun ei kehtaa pommitellakaan, kun kaveri yritti pommittamalla menettää korttinsa. Kiitos kuitenkin kerrankin fiksuille poliiseille. Pyörä siis toimii vallan mainiosti kun kääntää maisemanvaihtajaa.

    Pyörän tyhjäkäynti on hyvin epätasainen. Mutta pyörä lähtee hyvin käyntiin sekä kylmänä että lämpimänä. Pyörä on vuosimallia 2001 (EE) ja mittarissa on 12 TKM. Pyörän kaikki nesteet on vaihdettu, tulpat on vaihdettu ja kaasarit on puhdistettu "mömmöillä". Mikään ei auttanut. Onko kellään kokemuksia tulpanhattujen vaihdosta, onko auttanut?

    Pyörä on toki menossa 12 tkm huoltoon, joten mm. kaasuttimet synkronoidaan ja venttiiliit tarkistetaan, joten saapa nähdä auttaako nekään.

    Lahden Bike Pointissa väittivät että käytös olisi kyseiselle (vuosi)mallile tyypillistä. Mutta vaikea uskoa moista, mutta eipä tuota ole tehty alle 7000 rpm:lle
    huh..huh..eli sama vika siis muillakin -97 xz9r alle 4000 nykii.Kokeilin ja vaihdoin viper sliparin vakion paikalle jos olis IHME tapahtunut ja parantunut..EI! eli penkkiin menossa,onko kellään tietoo mitä semmonen homma vois suurpiirtein maksaa?
    * ZX-9R
  14. #14
    Mulla on -94 9R:ä sama vika, nykii kivasti alle neljän tonnin kierroksilla Vmainen ajella keskustassa yms.
  15. #15
    Sori vanhan topicin nosto.
    Oletteko löytäneet mitään keinoa tuon nykimisen lopettamiseen?
    Mulla pyörä vakio, ollut mulla vuoden. Edelisellä omistajalla oli jossimoran putki.

    Ei ole aikaisemmin paljon nykinyt, mutta eilen ja tänään alkanut. Nykii siis alle 4000 kierroksen.
  16. #16
    Lainaa (riekha01 @ Touko. 01 2008,18:44) kirjoitti
    Sori vanhan topicin nosto.
    Oletteko löytäneet mitään keinoa tuon nykimisen lopettamiseen?
    Mulla pyörä vakio, ollut mulla vuoden. Edelisellä omistajalla oli jossimoran putki.

    Ei ole aikaisemmin paljon nykinyt, mutta eilen ja tänään alkanut. Nykii siis alle 4000 kierroksen.
    Mulla nyki vakiona + kuristettuna (oli Sakemannin imukurkkujätökset paikoillaan) tosi kovasti.. nyt kun on kokoränni + muut hörtteet, niin edelleen tuo tykkäsi ihan alarekisteristä kahdella ekalla nykiä jonnin verran. Liekö edelleen tuo joskus mainittu tyhkäkäyntipiiri (jos tosi alhaisilla kiekoilla mennään) se murheenkryyni? Milläs kiekoilla ysi siirtykään tyhjäkäyntipiiriltä eteenpäin? Meinaan, että vois tuon suutinsatsin lisäksi kokeilla vielä heittää pykälän isompaa tyhjäkäyntisuutinta kehiin. Itsellä tulee ihan tuossa 1200-2000 aluella tuota nypyttämistä, mutta kun mennään selkeästi muille alueille, niin toimii oikein hyvin. Lisäksi nopeasti vetäessä kelaa koko kierrosalueen, alhaalta ylös, läpi niinkuin pitääkin.

    - P
  17. #17
    Mun entinen -03 9r rupes nykimään ja alakierroksilla laiskan oloinen,kun vaihdoin k&n filsun.Uusi alkuperäinen takas ja toimi hyvin.Varttimaili aika huononi noin puoli sekuntia k&n filsulla.
  18. #18
    Lainaa (Juippi @ Touko. 04 2008,10:40) kirjoitti
    Mun entinen -03 9r rupes nykimään ja alakierroksilla laiskan oloinen,kun vaihdoin k&n filsun.Uusi alkuperäinen takas ja toimi hyvin.Varttimaili aika huononi noin puoli sekuntia k&n filsulla.
    Säätäähän se pitää jos "vapaavirtaus" filtterin laittaa.
    ZZR 1400 ABS -07
    ZX-9R -03/-04
    ZZR 600 -93
    ZZR 500 -90
    RD 125 DX -77
  19. #19
    Nykii sä näköjään tänäkin kesänä...
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  20. #20
    kyllähän korkeavireinen kone nykii alle 2000 rpmn. sehän on selvä. säätämällä se voi pikkasen parantua siitä. mutten oikein ymmärrä miksi sporttipyörällä pitäisi ajaakaan alle 2000 rpm kiekoilla. kyllä tuo 12r kawakin rynkyttää silleen aika seksikkäästi kun ajaa 1500 rpm ykkösellä ja melkein ilman kaasua avaamatta ja peli on säädetty kumminkin. kartta alkaa vasta 2500 rpm ylöspäin toimimaan. kaasarivehkeetkin pitää säädättää. laittaa tyhjäkäynnin aika isolle ja isompi tyhjäkäyntisuutin kaasareille sekä synkronoi kaasarit, niin ehkä on apuja. myös neulaa voi nostaa pykälän.

    zetorissa auttoi hieman tuo neulannosto. se on siis kaasarikone.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  21. #21
    Itsellä sama ongelma ja kiva olisi päästä siitä eroon.

    Kovasti hehkutetaan noita tyhjäkäyntisuuttimien vaihtoa, onko se kaikilla tepsinyt vai onko jollain jatkunut vielä senkin jälkeen?

    Kuinka iso projekti noi tyhjäkäyntisuuttimet on vaihtaa? Eli tuleeko se kuinka kalliiksi?
  22. #22
    Lainaa (kawabata @ Touko. 04 2008,19:42) kirjoitti
    kyllähän korkeavireinen kone nykii alle 2000 rpmn. sehän on selvä. säätämällä se voi pikkasen parantua siitä. mutten oikein ymmärrä miksi sporttipyörällä pitäisi ajaakaan alle 2000 rpm kiekoilla. kyllä tuo 12r kawakin rynkyttää silleen aika seksikkäästi kun ajaa 1500 rpm ykkösellä ja melkein ilman kaasua avaamatta ja peli on säädetty kumminkin. kartta alkaa vasta 2500 rpm ylöspäin toimimaan. kaasarivehkeetkin pitää säädättää. laittaa tyhjäkäynnin aika isolle ja isompi tyhjäkäyntisuutin kaasareille sekä synkronoi kaasarit, niin ehkä on apuja. myös neulaa voi nostaa pykälän.

    zetorissa auttoi hieman tuo neulannosto. se on siis kaasarikone.
    Sanoitko alle 2000 rpm? Kun se alkaiskin nykiin vasta siellä, mutku se alkaa 3000-4000 rpm tietämillä jo mulla.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  23. #23
    nostetaas vanhaa vaivaa ylös. Projekti siinä mallissa että pitäs sujauttaa kaasarit paikoilleen mut sitä ennen pitäs arpoa tyhjäkäyntiseosruuvien asento.. mites porukat on niitä jättänyt auki, ohjekirjassa seisoo 2 1/4 kierrosta ja dynojetin manuskassa lukee 3 kierrosta.
  24.  
  25. #24
    Zx9r nykiminen 3500 rpm kohilla yllätti bandiitin jälkeen.
    Suutin sarja ja agron putkisto paikaallaan.Suurin osa ajosta radalla joten siellä sitä vaivaa ei juuri huomaa