Katso äänestykset tulokset: DD-lukko ja pikalukko kypärään -

Äänestäjät
489. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • DD-lukko

    381 77,91%
  • pikalukko

    98 20,04%
  • ei mitään lukkoja veetään hihna auki

    10 2,04%
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 99:sta
  1. #1
    elikkäs kumpi lukko teiän miesestä viisaampi D-hihna vaiko pika?



    600rr
  2. #2
    Kyllä se pikalukko rulettaa
  3. #3
    Ilman muuta DD-lukko. Pari viime kesää ajoin pikalukolla varustetulla kypärällä, mutta sen hihna ei pysynyt koskaan säädöissään vaan se piti säätää lähes joka kerta kun lähti liikenteeseen pikalukosta huolimatta.

    Nyt on DD-lukko ja sekin tarvitsee aina säätää, mutta eipähän tarvitse sen lisäksi käyttää pikalukkoa.
  4. #4
    Ikuinen keskustelun ja väittelyn aihe. Halvalla tehty pikalukko ei ole hyvä, se kai on selvä. Hyvin tehty pikalukko on nopeampi ja näppärämpi, pysyy säädössä, eikä taatusti ole huonompi kuin DD. Mun auton turvavyössäkin on pikalukko, eikä DD.

    Mun kysymykseni lähinnä lienee, onko se lukko-osa ns. heikoin lenkki loppujen lopuksi? Vai irtooko kiinnitys muualta? Onko hihna "oikeassa asennossa/paikassa", jotta mahdollisesti jopa pääsee koko potta päästä, vaikka lukko olisikin kiinni? Jos kypärä on liian suuri/väärän kokoinen/mallinen, on ihan sama kumpi lukko siinä on.

    Summa summarum, unohda halpis-pikalukot, unohda samalla tietty ehdottomuus kummankin osalta. Mulla löytyy molempia, ns. ykköspotassa on pikalukko, varta vasten tilattu sillä (muuten olisi vakiona ollu DD).



  5. #5
    Pikalukko ollu aina sattumalta kaikissa kypärissä mitä on omistanu. (Roof ja x-lite). hyvin on tullu toimeen
    1300cc Suzuki
  6. #6
    Ehdottomasti DD (eikä puhuta kuppi koosta)
    Fun is not a straight line
  7. #7
    Tupla-D miehiä....
    <p>Suzuki SV650S &gt; Honda VTR 996F &gt; Honda VTR1000 SP-2 2002 &gt; Yamaha FZ1-n &gt; Honda VTR1000 SP-2 2004</p>
  8. #8
    Vanhassa kypärässä oli pikalukko, uudessa DD. Alkaa tuon DD:n kiinnitys muutaman kymmenen harjotuskerran jälkeen mennä vähän kivuttomammin, mutta turha väittää että se olisi nopeampi ja helpompi mitä toimiva pikalukko. Ainaskin omassa suupertissa on sen verran tiukka kaula-akko että hihna on otettava joka kerta irti asti
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  9. #9
    Mun Sharkissa on pikalukko eikä tarvi säädellä.
    Honda Monkey -81, Honda NSR -94, Honda cbr 600 f -95
  10. #10
    Kisoissa kelpaa vain DD-lukko, eli oisko varmempi? Itsellä ollut aina DD-lukko.
    You Only Live Twice
    Ei niin turhaa paikkaa etteikö kerran käydä vois
  11. #11
  12. #12
    DD on mun mielestä paljon helpompi ja varmemman tuntuinen.
    R1250 GSA
    Hva Te300i
    748
    999

    Ex
    Aprillia:Rsv Mille, Bmw 1200 GSA, Ducati:Ss750ff, Monster S4r, 1098 sf Honda:F6B Husaberg:Fe450 Husqvarna:Te300 Kawasaki:Zx6r Ktm:Superduke r, Supermoto 950 Suzuki:Gsxr 750, Triumph:Rocket 3R, Yamaha:Fz1n, Yzf R1
  13. #13
    Pikalukko on sen yhden kolauksen lukko,tiedä riittääkö se jo useammille hengenlähdöksi.
    En kyllä luota muuhun kun DD systeemiin.
  14. #14
    Nykyises on DD,on hyvä käyttää ku ei tarvii kokonaan avata...
    Oi tätä urhojen kalevalaa...
  15. #15
    DD
    Honda VTR 1000 f

    All for one

    Tom *& Jerry team
  16. #16
    Molempia oon käyttäny, sharkin prätkäkypäräs pikalukko ja hjc:n crossikypärässä dd. DD minun mielestä parempi&varmempi.
  17. #17
    ei mitään tarralenkkari systeemejä vaan kunnon tupla-D-remmi
  18. #18
    DD-lukko ollut aina ja tulee olemaan aina
    Honda CBR 600F - Suzuki GSX-R 1000 - Yamaha YZF 600 Thundercat - Kawasaki Z 750 - Honda CB 600 Hornet - Yamaha XT 600 - BMW F 800 S & Kawasaki KLX 650 - BMW G 650 Xmoto
  19. #19
    Molemmat kyllä ajaa asiansa, mutta tykkään enemmän tupla-d:stä. Nykyisissä kypärissä kyllä sattuu olemaan pikalukot.
  20. #20
    umpipotassa DD, crossipotassa pikalukko.. ei sitäkään oo säätää tarvinnu kummemmin, mutta onhan se DD paras
    köhköh, putput, pampam..
  21. #21
    Molempia on ollut, nykyisissä molemmissa kypärissä pikasellaisen. Pitkän, kylmän ja/tai sateisen ajon jälkeen en joskus ole saanut kohmeisilla käsillä DD-lukkoa auki. Kiva vetää kahvit huoltsikalla potta päässä.

    Pikalukon sentään saa jotenkin räpellettyä irti vaikka rystysillä.
    "Tavara tykkää, että sitä käytetään."
    -Ohjeistamispäällikkö Jaakko Parantainen
  22. #22
    Pikalukko hyvin pelittäny tähän saakka.
    GSX 1400 -06
  23. #23
    Avattavassa umpipotassa tupla-DD ja avopotassa pikalukko. No, mitä nyt sanois, DD on aina sopivan kireällä, mutta lukitus/avaus hanskat kädessä melko vaikeaa (lue mahdotonta). Pikalukko taas helppo käyttää, mutta ei omassa kypärässäni tunnu pysyvän kireyssäädössä kovinkaan pitkään.

    Kummassakin siis omat hyvät ja huonot puolet ja vaikka ruksasinkin tuolta tuon DD:n, en pidä pikalukkoakaan mitenkään toivottoman huonona.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
  24. #24
  25. #25
    joidenkin mielestä näyttää olevan tuo "pikalukko" nopeampi...???
    itsellä on tuo tubla D rengas ja kun otan kypärää pois niin vedän sen remmin vain löysälle mutten irrota sitä siitä lukosta....ja kun laitan kypärän takaisin päähän niin vetaisu remmistä ja ylim. remmi nix kiinni D- renkaaseen ja menoksi.... miten voi olla pikalukko tuota nopeampi? itsellä aikaisempi kypärä oli pikalukolla ja se ei ollu kyllä yhtään nopeampi/helpompi kuin tuo nykyinen. Sitten vielä semmoinen homma että kun pari kertaa kävi edellisellä kypärällä semmonen homma että jäi remmi auki ja huomasin sen vasta motarilla niin ei sitä hanskat kädessä meinannu saada lainkaan paikoilleen mut sain kuitenkin sen sitten lopulta eikä tarvinu pysähtyä . Nykyisellä kypärällä käyny kerran samallalailla ja kun asian huomasin niin vetaisu remmistä ja johan alko kypärä pysyyn päässä. (ylimääräinen remmi sai tässä vaiheessa lepattamaan ja odottamaan seuraavaa stoppia) niin ja kypärä on xr-1000 ja siinä ainakin on leukasuojassa sen verran tilaa että tuo remmi "mahtuu" olemaan kiinni kun kypärää ottaa päästä tai laittaa päähän.
    No on tämäkin hommaa...juu
    - Suzuki gsx1300r K10
    - ex: KTM 690 enduro R 2010
    - ex: Suzuki gsx1300r K4
    - ex: Kawasaki zx-6r 2005
  26. #26
    juups. itellä on toi dd-lukko tossa käyttökypärässä ja kakkoskypärässä pikalukko. kyllä toi dd tuntuu luotettavammalta
    600rr
  27. #27
    DD-lukko kokemuksieni mukaan minulle se paras.
  28. #28
    DD
    Et tu, Brute

    - Ducati Multistrada 1200 S Touring - 2012
  29. #29
    DD on ainut ja oikea! Pikalukko kuuluu fillarikypäriin.
  30.  
  31. #30
    Pikalukko, ja hyvin kestää remmi säädöissään. Yhden ainoan kerran oon joutunu remmiä säätämään, eli sillon kun laitoin potan ekaa kertaa kuuppaan.
    Ninja forever, man!
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen