Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    Kertokaas suzukilaiset, varsinkin ne joilla on omakohtasia kokemuksia, millanen Suzuki Savage on ajaa? Entä onko paljon eroa uuteen Boulevard-versioon verrattuna? Tehot on näköjään isommat tässä uudessa. Romutin juuri Enfieldini,ja savagessa näkyy olevan tehoja vielä vähemmän... Onks ongelma esim. liikkeellelähdössä valoista? Entä pieni tankki, paljoks sillä ajaa, ei kai paljon? Onks se ollu ongelma? Entä muut ongelmat, skulaako hyvin myös kosteilla keleillä vaikka seisoisi sateessa monta päivää? (Kaikilla ei ole katoksia tai muita suojia ja joskus ei ole pressusuojakaan paikalla ku tarttis.) Entä sähköongelmat noin yleensä? Tai onko jossain "vuosikerrassa" ollu erityisesti ongelmia? Miten vanhemmat pelit skulaa, saako korjata yhtenään?? Millaset vaihteet, kytkin...?

    Kiitos jo etukäteen!
    Royal Enfield Bullet Electra BS 500 2005
    Yamaha Virago 535 1988
    Moto Guzzi 750 Nevada 2008
    HD Sportster Custom 2004
  2. #2
    Tässäpä linkki: Savage Club Finland

    Ja johan vastauksia alkaa löytymään
  3. #3
    Kiitos, tiesin ton savage klubin iteki, mut kyllähän "savagistit" omiaan kehuu! Siks haluisinkin kommentteja muilta, esim. savageihin pettyneiltä, en pelkkää suitsutusta. Siks mä oon TÄÄLLÄ!
    Royal Enfield Bullet Electra BS 500 2005
    Yamaha Virago 535 1988
    Moto Guzzi 750 Nevada 2008
    HD Sportster Custom 2004
  4. #4
    No joo, en kysyisi mersukorjaamolta toyotaan neuvoja.

    Mihin se rehellisyys sitten riittää, ehkä saisi uuden jäsenen kerhoon ehkä ei. En vain näe mitään järkeä siinä että merkkikerho ei olisi rehellinen.
  5. #5
    Lainaa (Dragstar850 @ Touko. 21 2007,14:44) kirjoitti
    No joo, en kysyisi mersukorjaamolta toyotaan neuvoja.

    Mihin se rehellisyys sitten riittää, ehkä saisi uuden jäsenen kerhoon ehkä ei. En vain näe mitään järkeä siinä että merkkikerho ei olisi rehellinen.
    "No joo, en kysyisi mersukorjaamolta toyotaan neuvoja."

  6. #6
    Lainaa (naikou @ Touko. 21 2007,15:35) kirjoitti
    No joo, en kysyisi mersukorjaamolta toyotaan neuvoja.
    Enkä minä - jos omistaisin mersun ja kuuluisin mersuklubiin - haukkuisi sen foorumilla mersuani. Sen sijaan jos pettyisin mersuihin ja ostasin tojotan, ni kyllä mä sit voisin haukkua sitä mersuakin. Mutta sit mä kyllä kehuisin tojotaa ja kuuluisin tojotaklubiin - jossa taas en haukkuisi tojotaa vaan sitä mersua, jolloin mersua miettivät vois punnita mun kokemuksia mersuista eikä lukea tojotafoorumilla mun kehuja tojotasta... Että niin se musta menee. Vai vannooks tälläkin foorumilla kaikki suzukin nimeen???



    Sitä paitti (jos mennään pikkasen ohi asiasta) - jos meet kysyy mersukorjaamosta mersuista, et millaisia ne on, joka iikka sanoo että jumalattoman hyviä, koska niiden leipä on kiinni siitä miten sitoutuneita ne on siihen mersu-ideologiaan (ei ne puhuis mitään sähköongelmista eikä ylimääräsistä aktioista yms mitään). Sen sijaan just sieltä vois saada oikeeta infoo tojotasta,siis tavallisten ihmisten mielipiteitä, millanen niiden muinainen tai kaverin tojota oli.

    Royal Enfield Bullet Electra BS 500 2005
    Yamaha Virago 535 1988
    Moto Guzzi 750 Nevada 2008
    HD Sportster Custom 2004
  7. #7
    Lainaa (Dragstar850 @ Touko. 21 2007,14:44) kirjoitti
    En vain näe mitään järkeä siinä että merkkikerho ei olisi rehellinen.
    Ja vielä: ei kyse ole rehellisyydestä vaan siitä, et ihmiset, minäkin, haluan uskoa, että hankkiessani jonku mopon ja valitessani sen merkin olen tehny oikeen ja asiantuntevan valinnan. Vaik mulla olis vähän epäilyksiäkin omani suhteen ja vaik siinä olis ollu ongelmiakin, ni mielelläni mä näen oman valintani hyvänä ja annan pyörälleni anteeks kaikenlaista - kuten minäkin omalle Enfieldilleni, vaikka se oli pari viikkoo oston jälkeen telakalla 7 viikkoo viime syksynä erinäisten ongelmien vuoksi ja taas 3 viikkoo tänä keväänä. No nythän se on romuna (tapahtui äksidentti), joten sillä ei ole väliä enää, ehkä. Mut kyl mä olin valmis kehuu sitä aika pitkään... Sillai ihmisen psykologia vaan menee...
    (Aiheutankohan mä nyt kauheita vihareaktioita tällä puheellani...?)
    Royal Enfield Bullet Electra BS 500 2005
    Yamaha Virago 535 1988
    Moto Guzzi 750 Nevada 2008
    HD Sportster Custom 2004
  8. #8
    Nyt menee jo vähän tippaleipähommaksi tuo miettiminen, sorry... Mistä koskaan voit tietää, kuinka todenperäinen kommentti on, tuli se sitten mistä tahansa? Niin paljon mollataan koko malli itselle sattuneen maanantaikappaleen takia, ja sitä rataa. Tarkoitus ei ole kettuilla, vaan toivon, että saat lopulta haluamaasi tietoa! Jospa Lipowitch sattuisi lukemaan tämän, muistaakseni hänellä Sava oli.
  9. #9
    Savage on yks mukinen, josta seuraa värinätärinäpärinäominaisuus. Savage on pikkanen pyörä, soveltuu siis pikkaselle. 140 km tunnissa on jo saavutus, joten matkamopoksi siitä ei oo.

    Jos on tarkotus pyöriä pientä lenkkiä, ni kyllä se siihen soveltuu. Mulla semmonen oli muinoin kolme viikkoo ja sit se vaihtu, mutta toi Savageklubi osoittaa, että toisille se on toimiva.
    ... jotain piti muistaa
  10. #10
    Lainaa (HarriS @ Touko. 21 2007,16:31) kirjoitti
    Nyt menee jo vähän tippaleipähommaksi tuo miettiminen, sorry...
    Sori, joo niin taitaa mennä. Taisin olla turhan monisanainen. Tiedän kuitenki, että myös miehet ajaa savaa, ei vain pienet naiset. Tuo pärinäominaisuus on mulle tuttu, samahan on Enfieldissäkin, ykspyttynen kun on. Mut mä haen oikeesti tietoa, puolesta ja vastaan. Olen kiitollinen siis myös siitä et tietäsin huonoista puolista. Kuten nyt tuolla toisella palstalla, jolla lähti keskustelu käyntiin trumpista, Bonneville kun kuuluu mun haaveisiin myös (miten se oli - miehelle riittää kuus mopoo mut seitsemäs ei oo liikaa tms. Eikä naiselle!). Sain hyviä näkökulmia kuulemiini brittipyörien kosteusongelmiin eli että niitä kyllä on... Kun mul on ollu yks mopo, jossa kosteus ja kalsa keli estää ajot, ni mietin tarkasti, haluunko toisen vaivoikseni - vaikka se bonne niin soma onkin, nam nam...
    Royal Enfield Bullet Electra BS 500 2005
    Yamaha Virago 535 1988
    Moto Guzzi 750 Nevada 2008
    HD Sportster Custom 2004
  11. #11
    Itsellä oli pari vuotta Savage. Ihan mukava pyörä ajaa. Pienihän tuo on matkapyöräksi, mutta ei siitä niin kauan aikaa ole kun 650 cc oli keskikokoinen pyörä jolla ajeltiin pitkiäkin matkoja, joten asenne kysymys tuo. Savagessa ei ole orkkiksena paljon tehoja, mutta pienellä työllä, ja suht. pienellä rahalla siihen saa lisää vääntöä. Ei siis absoluuttisesti, mutta suhteellisesti. Tuntuu kuitenkin käytössä. Savagehan on kevyt - 170kg, joten teho/painosuhde on kohtuullinen. Kaupunki- ja mutkatiepyöränä mitä mainioin, varsinkin pienellä lisä väännöllä. Tyyppivikoja Savagella ei ole oikeastaan muuta kuin tee-se-itse-miesten remontit ja liian vähällä öljyllä ajaminen. Savagessahan on todella pieni öljytila. Boulevard on kyllä aivan sama pyörä kuin Savage, joten eri teholuvut ovat kyllä jotain tilastovirhettä. Muuta uutta ei ole kuin tanko, mikä sekin on oikeastaan paluuta ensinmäisiin vuosimalleihin.
    Niin ja se pieni tankki. Se on kyllä pieni ja jonkiverran ongelmallinen, ennenkuin oppii sen kanssa elämään. Suomessahan kyllä huoltamoita riittää.



    Monster M695 > Triumph Sprint ST
  12. #12
    Ei se niin menny vaan: ”Miehellä tulisi olla seitsemän moottoripyörää. Kuudella pärjää, mutta seitsemän olis hyvä”.

    Ton selvemmin en osaa Savagea moittia, eikä pyörä ole mitenkään sade- tai kylmäherkkä, mutta käyttöalue on ehkä hivenen rajottunut.
    ... jotain piti muistaa
  13.  
  14. #13
    Lainaa wimmevanamo kirjoitti Katso viesti
    Ja vielä: ei kyse ole rehellisyydestä vaan siitä, et ihmiset, minäkin, haluan uskoa, että hankkiessani jonku mopon ja valitessani sen merkin olen tehny oikeen ja asiantuntevan valinnan. Vaik mulla olis vähän epäilyksiäkin omani suhteen ja vaik siinä olis ollu ongelmiakin, ni mielelläni mä näen oman valintani hyvänä ja annan pyörälleni anteeks kaikenlaista - kuten minäkin omalle Enfieldilleni, vaikka se oli pari viikkoo oston jälkeen telakalla 7 viikkoo viime syksynä erinäisten ongelmien vuoksi ja taas 3 viikkoo tänä keväänä. No nythän se on romuna (tapahtui äksidentti), joten sillä ei ole väliä enää, ehkä. Mut kyl mä olin valmis kehuu sitä aika pitkään... Sillai ihmisen psykologia vaan menee...
    (Aiheutankohan mä nyt kauheita vihareaktioita tällä puheellani...?)
    En oikein uskoisi kenenkään vetävän herneitä, jokaisen oma pyörä on se paras ja muut on vähemmän parhaita ;) Itellä oottaa Savage tien sulamista, eka "oikea" prätkä, viime kesän pörräsin Kiinalaisella kevariskopalla. Seki oli ihan huippu. Omaansa saa ja pitääkin kehua. Vähän sama asia, jos aletaan puhua, mikä jäätelö on parasta kesähelteellä ;) Jokaisella on lupa nauttia omastaan.