Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 40:sta
  1. #1
    Heikosti tuntuu olevan vaihtoehtoja kun ranteista jää liian lyhyeksi.

    Vinkkejä?
    Twice the pride, double the fall

    Suzuki DL 650 V-Strom 2005
    ex-Yamaha FZS 600 2003
  2. #2
    Osta se vyötäröltä ja mahan kohdalta liian iso takki ja käy kavennuttamassa. Näin olen itse toiminut.

    Jos hartiat ja hihatkin ovat kokoa isommassa raakasti liian väljät niin sitten en tiedä mikä muu avuksi kuin hanskat joissa ylipitkä varsi joka tulee hihan päälle. Tai mittatilau$takki.

    Jenkkimerkeillä (Icon, Alpinestars jne.) tuntuu myös olevan pituuden puolestakin isompia takkeja kuin Välimeren pygmiheimon tuotteissa. Dainese ehkä huonoin kokeilemistani pitkäkatiselle tai muuten isolle kuskille.



  3. #3
    Lainaa (Talttapää @ Touko. 21 2007,12:43) kirjoitti
    Osta se vyötäröltä ja mahan kohdalta liian iso takki ja käy kavennuttamassa. Näin olen itse toiminut.

    Jos hartiat ja hihatkin ovat kokoa isommassa raakasti liian väljät niin sitten en tiedä mikä muu avuksi kuin hanskat joissa ylipitkä varsi joka tulee hihan päälle.
    Tänks.

    Paljonko kavennuttaminen on tullut kustantamaan?
    Twice the pride, double the fall

    Suzuki DL 650 V-Strom 2005
    ex-Yamaha FZS 600 2003
  4. #4
    Viimeksi taisi olla Icon Motorheadin kavennus kyljistä kuskin mittojen mukaan jotain 30-40 eur. Ihan siisti tuli ja kaikki alkuperäiset tuuletusvetskarit ja neppariläpykät sai ompelimo säilytettyä.

    Irtotoppavuoria en vaivautunut kavennuttamaan kun eipä se sieltä alta näy kuitenkaan.

    Ompelimo Tex Helsingin Sörnäisistä suoritti operaation. Onnistunee siellä Joensuun kulmillakin jossain paikallisella, kunhan vaan löytyy järeää lankaa ja koneet jotka pystyvät paksuun nahkaan.
  5. #5
    Lainaa (Talttapää @ Touko. 21 2007,12:51) kirjoitti
    Viimeksi taisi olla Icon Motorheadin kavennus kyljistä kuskin mittojen mukaan jotain 30-40 eur. Ihan siisti tuli ja kaikki alkuperäiset tuuletusvetskarit ja neppariläpykät sai ompelimo säilytettyä.

    Irtotoppavuoria en vaivautunut kavennuttamaan kun eipä se sieltä alta näy kuitenkaan.

    Ompelimo Tex Helsingin Sörnäisistä suoritti operaation. Onnistunee siellä Joensuun kulmillakin jossain paikallisella, kunhan vaan löytyy järeää lankaa ja koneet jotka pystyvät paksuun nahkaan.
    Kiitos taas.

    Pitääpä ennen ostosta etsiä paikallinen ompelumaakari.
    Twice the pride, double the fall

    Suzuki DL 650 V-Strom 2005
    ex-Yamaha FZS 600 2003
  6. #6
    Jos ei halua mitään über-kisanahkaa, niin Louisilta Saksasta saa nahkatakkeja ja -pukuja pitkällä mitoituksella useitakin malleja.

    Itsellä kokoa 106 (~pitkä 54) takki menee hihojen puolesta tosi hyvin ollen jopa reilu ja käsien "kärkiväli" on mulla varmaan 200+ cm. Eri asia sitten mahtuuko elintasovatsa...



    Suo, kuokka ja Suzuki
  7. #7
    Sellanen uusi merkki kuin Nexo tekee pitemmillä hihoilla olevia nahkarotseja, ainakin bikeworldeista löytyy..
  8. #8
    mitä itte olen kokeillut takkeja, niin arlennessin 3177 on sopinut parhaiten päälle ja kokokin oli vain 56. race mallissa koko 58 oli vikana se, että hihat jäi kyynärpäihin. pituutta kumminkin n. 193cm ja miesten painoissa liikutaan...
    Z750
    ei se sattunut.....
  9. #9
    Lainaa (dsnk @ Touko. 21 2007,12:39) kirjoitti
    Heikosti tuntuu olevan vaihtoehtoja kun ranteista jää liian lyhyeksi.

    Vinkkejä?
    Moro,

    Eurobikerhan tekee ihan mittatilaustyönä myös noita kamoja.

    Eurobiker
  10. #10
    Tuttu ongelma!
    Daineselta saa muuten myös mittojen mukaan tehtyjä vaatteita. Toimitusajat taitavat vain venyä useampaan kuukauteen, joten tälle ajokaudelle tuosta tuskin on apua.

    Itse en alkanut tilaamaan mittatilaustakkia vaan pidennytin Dainesen nahkatakin hihat suutarilla. Takin hihoihin lisättiin 5cm kaistale nahkaa ja kiristys/kiinnitys hoituu tarralla. Alkuperäinen vetoketju siis säilytettiin tarrakiinnityksen jatkona. Lopputulokseen olen erittäin tyytyväinen.
  11. #11
    Mullakin ko. ruumiinrakenne + leviät (mutta luisevat) hartiat.
    Olin kanssa teettämään/fiksaamaan alkamassa ajotakkia.

    Kunnes MP-06:ssa sovitin Halvarssonsia. Sieltä tuli sitten tilattua Mandan-malli, joka on jo lopetettu malli.

    Mutta, ainakin minulle ko. mallistosta löytyi yllättäen kuin mittatilaustyönä takki. Sen vyötäröä saa vielä kiristeltyä neppareilla.

    Suosittelen koittamaan.

    www.jofama.fi löytyy malistoa ja jälleenmyyjiä.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  12. #12
    Halvarssonilta saa kaiketi tilattua pidennetyillä hihoilla (tai millä vaan modifikaatiolla) niiden vermeitä. Hintaa en oo vielä uskaltanut kysyä.

    Itselläkin on juuri työn alla viileämmän takin hankkiminen, 190cm 80kg ja piiitkät kädet ja selkä. Tekis mieli kokeilla nahkaa Rukan goretexien vaihtoehdoksi. Onkohan noista cool leather tai mikä lie tfl-systeemeistä kellään kokemuksia, siis että nahan pinta ottaa auringonlämpöä vastaan normaalia vähemmän?
    GS500E -> GPZ500S -> Africa Twin -> Caponord -> R1200GS -> 990SM
  13. #13
    Lainaa (juhapee @ Kesä. 06 2007,10:16) kirjoitti
    Halvarssonilta saa kaiketi tilattua pidennetyillä hihoilla (tai millä vaan modifikaatiolla) niiden vermeitä. Hintaa en oo vielä uskaltanut kysyä.

    Itselläkin on juuri työn alla viileämmän takin hankkiminen, 190cm 80kg ja piiitkät kädet ja selkä. Tekis mieli kokeilla nahkaa Rukan goretexien vaihtoehdoksi. Onkohan noista cool leather tai mikä lie tfl-systeemeistä kellään kokemuksia, siis että nahan pinta ottaa auringonlämpöä vastaan normaalia vähemmän?
    Mulla nyt tämän kesän ollut ajossa Halvarssonsin Power -nahkapökät. Niissä Cool leather.

    Täytyy sanoa, etten suurta vaikutusta ole huomannut takkiin, jossa "tavallinen" nahka. Ehkä kuitenkin hiukan viileämmät ovat auringonpaisteessa nimenomaan paikallaan ollessa.

    Kunnolliset tuuletus reijät varmasti jäähdyttävät hiljaisessakin vauhdissa enemmän.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  14. #14
    Lainaa (zara @ Kesä. 01 2007,16:19) kirjoitti
    Sellanen uusi merkki kuin Nexo tekee pitemmillä hihoilla olevia nahkarotseja, ainakin bikeworldeista löytyy..
    Jep, semmosen ostin. Painiskelin ketjun aloittajan kans saman ongelman kanssa. Kaikissa muuten sopivissa takeissa oli liian lyhyet hihat. Tuon Nexon lykkäsin päälle ja istui kuin valettu, ostin samantien. On muuten ne tuuletus värkit perverssin hyväntuntoiset helteellä!
    Tässä mallia allekirjotuksiin.
  15. #15
    nostetaanpas hiukan topiccia...

    nyt tarttis jeesiä pk-seudulla, pitääs nimittäin löytää ompelimo joka tekee nahtakkien muutos töitä! kun soittelin tonne TEXiin niin sanoivat menevänsä maanantaina kesälomalle no soittelin sitten kaikki espoon ompelimo liikkeet ja ei löytynyt yhtään joka tekisi, joku turkis firma olis tehnyt mutta, kun liike tulee kesälomalta vasta elokuussa.
    eli helsinki-vantaa-espoo suunnalla jos joku tietää kuka tekee ens kuussa töitä niin tänne tietoa!!

    kiitos jo etukäteen, kun ei viittisi soittaa kaikkia helsinginkin paikkoja läpitte, kumminkaan suurin osa ompelijoista ei tee nahkatakkien muutoksia.
    Z750
    ei se sattunut.....
  16. #16
    Centinel Atelje Ompelimo
    Lintuvaarantie 19, 02650 Espoo
    09 541 6708

    Tämmösen bongasin jostain, ei omia kokemuksia.

    ja toinen: http://www.taitavat.fi/tuhattaituri.html



  17. #17
    kiitos paljon, mutta ei tärpänny vieläkään. pitää vain ajella tämä kuukausi hiukan naftilla takilla, ei se kumminkaan tapa ja odottaa että kysyiset ompelimot jotka tekevät prätkätakki töitä tulevat kesälomalta.
    Z750
    ei se sattunut.....
  18. #18

    Mulla on nahkatyöhuone helsingin vallilassa. Kyykkypyöräpukujen korjauksia en tee mut muuten on nahkatyöt hyppysissä.

    Osoite vallilantie 29, 044-2802032 Mervi Gustafsson
    kannattaa soittaa ekaks, olen työhuoneella yleensä satunnaisesti.
  19. #19
    Nostanpa vanhan topicin arkistojen syövereistä kun on just samasta asiasta mitä haen.

    Kortti tuli ajettua viime kesänä ja nyt on pyörä hankittuna ja odottelemassa lumien sulamista. Ajokamat on kutienkin vielä hommaamatta.

    Kävin eilen Turun Stormilla testailemassa nahkatakkeja ja törmäsin ongelmaan jota pelkäsin, hihat ovat onnettoman lyhyet kaikilla heidän takeillaan. Dainese oli pahin, ainakin 5cm liian lyhyet hihat, Sinisalo oli pikkasen parempi mutta silti aavistuksen lyhyt.

    Tästä topicista sainkin jo muutaman vinkin mitä huomenna käyn testailemassa liikkeissä mutta onkos tässä muutaman vuoden aikana tullut uusia nahkatakkivaihtoehtoja markkinoille?
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
  20. #20
    Alpinestarsin nahkatakeissa oli selvästi pidemmät hihat kuin muissa ja sellaiseen päädyin, Halvarssoneissa ehkä vielä pidemmät. Alpinestarsin housut vaativat pidennystä joka onnistui helposti nahkatöitä tekevällä ompelijalla.
  21. #21
    Mulla on kans gorillakädet. Esim. puvut ja pikkutakit pitää olla kokoa 154B. SCOTT takit on pitkähihaisia. http://www.scottusa.com/

    Dainese puolestaan on täysin vastakohta. Ei istu ollenkaan yksikään tuote.



    F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
  22. #22
    Samaa probleemaa oli mullakin nahkatakkia etsiessä (195 cm hoikka) ja Sweepin mallistosta löytyi itselle sopivan pituinen malli, olematta kuitenkaan muuten mikään suurjoukkueteltta.
    <p>GSX 1400 -03</p>
  23. #23
    Aina kartalla. Makeka:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Oct 2007
    Espoo - Esbo!
    ^ ääni Sweepille, suomalainen mitoitus ja ranteet saa piiloon.
    Pieneen Kotkaan ei mahdu paljon vikoja.
    Se valkoinen kikseri.
  24. #24
    Tähän mennessä ehkä Scottin takit tuntuneet parhailta. Sweepit oli muuten ok mut ei ole tarpeeksi mahaa ni oli vyötäröltä aika purje Halvarssoneissa oli myös ok hihat mutta muuten ehkä tyyli liian customia ja perus mustaa.

    Alpinestarseja pitäs kai vielä käydä testaamassa ennen ku päättää minkä ottaa.
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
  25. #25
    Tohon nahkapuvun koko-threadiin jo kirjotinkin, mutta mulla on kanssa kokemuksena, että Scott on tähän mennessä ollut lähinnä. Halvarssonilla oli kanssa jotain, Dainese ja Alpinestars ei sovi ainakaan mun mitoille yhtään.
    GS500E -> GPZ500S -> Africa Twin -> Caponord -> R1200GS -> 990SM
  26. #26
    Siitä halvalla kohtuu pitkillä hihoilla oleva Scottin takki:
    http://www.moottoripyora.org/cgi-bin....=113377
    -09 Z750
  27. #27
    Mitenkäs muuten nuo Richan takit, esimerkiksi S Sport, miten riittää hihoissa pituutta? Musta S Sport olisi hyvin paljon sitä lookkia mitä itse olen ajatellut.
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
  28. #28
    Itse olen taas siinä luulossa, että useimmissa takeissa on tuossa suunnittelussa otettu huomioon hanskat.

    Ainakin aivan kaikissa nahkaisissa ajotakeissa, joita olen koettanut, on nuo hihat lyhkäset verrattuna normaaliin oleskelutakkiin ja kaikissa kuvissa ameriikan kilparatojen tähdistä ne ajohanskan varret on siinä hihan päällä.

    Voihan sen ostaa tietenkin ison takin, kavennuttaa sen ja sitten laittaa ne hanskojen varret sinne hihan alle. Epäilen, että tämän jälkeen ei veri kierrä ranteessa kovin hyvin

    Että semmonen tapaus
  29. #29
    Etsin kans kissojen ja koirien kanssa nahkatakkia, joka sopii hemmolle joka joutuu mm. kauluspaidat ostaan pidennetyillä hihoilla. Halvarssonin (joku? ) 2-osainen puku oli melko passeli. Vaikka hanskoissa on pitkät varret ne ei yllä siihen hihojen päällekkään, jos hihat on reippaasti liian lyhyet - Halvarsonissa ylsi, mutta eri malleissa oli eroja. Kantsii vaan käydä kokeileen kaikki läpi.

    1 lisävaihtoehto on sitte kasvattaa kunnon etureppu, jolloin voi ostaa reilun kokoisen takin ilman, että selkä lepattaa ja hihoissakin löytyy helpommin mittaa. *



    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  30.  
  31. #30
    Itsellä ei takissa ongelma niinkään hihat, koska käytän pitkiä hanskoja niin ne korvaa lyhykäisyyden.

    Isompi ongelma on se ettei löydy riittävän pitkää selkäpuolta nahkatakissa!!! Kaikki on sellasia nysiä, että aina selkä paistaa, löytyykö sellaista nahkatakkia, joka olisi takaa ainakin pidemmän mallinen ihan reilusti?
    BMW R850R
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen