Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 40:een 40:sta
  1. #31
    Lainaa (Le Motard @ Huhti. 03 2010,16:35) kirjoitti
    Itse olen taas siinä luulossa, että useimmissa takeissa on tuossa suunnittelussa otettu huomioon hanskat.

    Ainakin aivan kaikissa nahkaisissa ajotakeissa, joita olen koettanut, on nuo hihat lyhkäset verrattuna normaaliin oleskelutakkiin ja kaikissa kuvissa ameriikan kilparatojen tähdistä ne ajohanskan varret on siinä hihan päällä.

    Voihan sen ostaa tietenkin ison takin, kavennuttaa sen ja sitten laittaa ne hanskojen varret sinne hihan alle. Epäilen, että tämän jälkeen ei veri kierrä ranteessa kovin hyvin

    Että semmonen tapaus *
    Tuossa on juuri se että kun siinä prätkätakissa olisi hauska "oleskellakkin" hetki vaikka terassilla istuen niin olisi mukavaa jos ne hihat olisi kunnon pituset.

    Itellä on myös sellainen ihme fiksaatio että joko paidassa on pitkät hihat (tyyliin yltää peukalon juureen asti) tai sitten käärin hihat aina ylös, tuon takia olisi mukava jos takissa olisi hihat jotka peittää ranteet
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
  2. #32
    Lainaa (Le Motard @ Huhti. 03 2010,16:35) kirjoitti
    Itse olen taas siinä luulossa, että useimmissa takeissa on tuossa suunnittelussa otettu huomioon hanskat.

    Ainakin aivan kaikissa nahkaisissa ajotakeissa, joita olen koettanut, on nuo hihat lyhkäset verrattuna normaaliin oleskelutakkiin ja kaikissa kuvissa ameriikan kilparatojen tähdistä ne ajohanskan varret on siinä hihan päällä.
    Kyllä ne hihat on useimmiten ainakin mulle ihan oikeasti lyhyet. Sen huomaa esmes kyynärpäistä, kyynärsuojat (ja leikkaus) on yleensä liian ylhäällä, jolloin koko hiha taipuu omituisesti tai ei oikein taivu.

    Sama homma housuissa, ei pelkästään lyhyet puntit, jotka voi piilottaa ajosaappaisiin, mutta polvisuojat ovat liian ylhäällä.
    GS500E -> GPZ500S -> Africa Twin -> Caponord -> R1200GS -> 990SM
  3. #33
    Lainaa (Le Motard @ Huhti. 03 2010,16:35) kirjoitti
    Itse olen taas siinä luulossa, että useimmissa takeissa on tuossa suunnittelussa otettu huomioon hanskat.

    Ainakin aivan kaikissa nahkaisissa ajotakeissa, joita olen koettanut, on nuo hihat lyhkäset verrattuna normaaliin oleskelutakkiin ja kaikissa kuvissa ameriikan kilparatojen tähdistä ne ajohanskan varret on siinä hihan päällä.

    Voihan sen ostaa tietenkin ison takin, kavennuttaa sen ja sitten laittaa ne hanskojen varret sinne hihan alle. Epäilen, että tämän jälkeen ei veri kierrä ranteessa kovin hyvin

    Että semmonen tapaus *
    Anteeksi kärkevä vastaukseni (olihan sulla tuossa noita hymiötäkin ym.), mutta hiukan tuli kirjoituksestasi sellainen fiilis, että koet pitkäkätisten ajovarusteongelman kuvitteelliseksi - ikäänkuin liioitelluksi. Kerrot, että ajotakin hihojen kuuluukin olla lyhyemmät kuin normi arkipusakassa, näin siis erityisesti nahoissa. Tässä olet toki aivan oikeassa, se ei vain valitettavasti poista normaalia pitkäkätisemmän kaverin ongelmaa vaan pahentaa sitä entisestään.

    Hihat tosiaan voivat jäädä joillakin ihan oikeastikin lyhyiksi, niin lyhyiksi, että suojat ei satu lainkaan kohdalleen. Kyynärvarret paljastuvat hanskan ja takin saumasta, kättä kytkin-/jarruvivulle siirtäessä, visiiriä avatessa tai kanssamotoristia tervehtiessä. Viileämmällä tai kostealla kelillä ei lainkaan mukavaa jumppaa pysähdellä vähän välillä korjailemaan varusteita. Tämä siis silti, vaikka olisi valinnut ne kaupasta pitkävartisimmatkin hanskat. *Jotkut seminologin rukkaset voisivat olla riittävän pitkät, mutta ei niissä oikeen kehtaa ajella eikä morjestella.

    Joka tapauksessa ongelma on toisille aito eikä sopivien varusteiden löytyminen ainakaan hyllytavarana ole mikään itsestäänselvyys. Tiedän, että en ole pitkine käsineni pahin mahdollinen luonnonoikku, mittaa kun sentään on kertynyt hieman myös leveyssuunnassa - 188cm / 100kg / syli 203cm. Ongelmia vaatteiden kanssa toki kerjää jo noillakin mitoilla itselleen ja vähintäänkin tiedän mistä ketjussa on puhe.

    Omia varusteita:
    Dainesen nahkatakki - suutarilla pidennetyt hihat
    Power Trip nahkatakki - kaksi numeroa ylikoko, josta kavennettu sivuilta sopivaksi
    Icon nahka ja kangastakki - hihat riittää juuri ja juuri, mutta pari senttiä lisää noihinkin kelpaisi
    Dainesen Gore-tex - lyhyet, mutta hieman pidemmät kuin Dainesen nahoissa
    Kauluspaidat - erikoipitkillä hihoilla tai mittatilauksena
    Puvuntakit - samaa settiä kuin yllä
    Colleget/hupparit - yleensä lyhyet hihat

    PS. Scottin nahkarotsia en omista, mutta päälle olen sovittanut ja voin vahvistaa, että oli reilulla hihapituudella.



  4. #34
    Lainaa (dsnk @ Touko. 21 2007,12:39) kirjoitti
    Heikosti tuntuu olevan vaihtoehtoja kun ranteista jää liian lyhyeksi.

    Vinkkejä?
    Hanskoillakin moisen puutteen voi korvata. Kunhan hanska yltää tarpeeksi pitkälle käsivarren päälle. Tourinkihanskoista löytyy moisia.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  5. #35
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    FoxCreekin rotseista löytyy "Long" versiot joissa kaksi tuumaa pidempi selkä + hihat. Ovat myös olleet hyvin avuliaita muutenkin, aina kannattaa kysyä millaisilla hihoilla rotsit saisi.


    Itse jouduin vaihtamaan rotsin koon pienempää kun en uskonut heidän neuvojaan vaan luulin tietäväni paremmin... no homma sujui miltei kivuttomasti, ensikerralla täytyy vaan postittaa vaihdettava takki takaisin tullipostin kautta, vaihdokin tullessa meinasivat rokottaa verot uusiksi mutta onneksi laatikossa oli nollalasku selityksineen.

    Ovat muuten tosiaan raskasta tekoa, oma painaa noin 6kg ja uskon kyllä näiden kokemuksiin, on sen verran paksua nahkaa... ja takuu on just sopivan mittainen



    Dirty Nasty Furriner
  6. #36
    Lainaa (ttuttu @ Huhti. 04 2010,23:22) kirjoitti
    Lainaa (dsnk @ Touko. 21 2007,12:39) kirjoitti
    Heikosti tuntuu olevan vaihtoehtoja kun ranteista jää liian lyhyeksi.

    Vinkkejä?
    Hanskoillakin moisen puutteen voi korvata. Kunhan hanska yltää tarpeeksi pitkälle käsivarren päälle. Tourinkihanskoista löytyy moisia.
    Ei välttämättä ihan helppoa käytännössä + suojat takissa pitää olla kohdallaan. Onnistuu, jos hihat on van vähän niukat.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  7. #37
    Mulla on pioneerin kädet, mutta Hanxin nahkatakissa on sopivan pituiset hihat.
    StuG III Ausf. G
  8. #38
    Lainaa (Mikuni @ Huhti. 04 2010,11:11) kirjoitti
    Tuossa on juuri se että kun siinä prätkätakissa olisi hauska "oleskellakkin" hetki vaikka terassilla istuen niin olisi mukavaa jos ne hihat olisi kunnon pituset.
    Ajotakki ajoa varten. Kaljanjuontia varten on sitten aivan eri takit.

    En minä ainakaan viihdy tuossa ajorotsissa missään muualla kuin pyörän selässä, sen verran epämukava on suojineen ja muotoon leikattuine hihoineen.

    Joka valmistajalla on noita kaljottelutakkeja kyllä, kattoo vaan, ettei oo spekseissä ilmotettu "pre-curved sleeves" tai muotoon leikatut hihat. Yleensä tällaset takit on kyllä aika tyhjän väärti ja näyttäs olevan niitten kaverina sitten farkut yleensä näillä herroilla.
  9. #39
    Lainaa (Qwert @ Huhti. 04 2010,20:37) kirjoitti
    Hihat tosiaan voivat jäädä joillakin ihan oikeastikin lyhyiksi, niin lyhyiksi, että suojat ei satu lainkaan kohdalleen. Kyynärvarret paljastuvat hanskan ja takin saumasta, kättä kytkin-/jarruvivulle siirtäessä, visiiriä avatessa tai kanssamotoristia tervehtiessä. Viileämmällä tai kostealla kelillä ei lainkaan mukavaa jumppaa pysähdellä vähän välillä korjailemaan varusteita. Tämä siis silti, vaikka olisi valinnut ne kaupasta pitkävartisimmatkin hanskat. *Jotkut seminologin rukkaset voisivat olla riittävän pitkät, mutta ei niissä oikeen kehtaa ajella eikä morjestella.
    Käytän XL-kokoisia hanskoja, pienemmät ei mahdu. Takin hiha päättyy about siihen, mistä rannenivel alkaa ja hanskan varsi ylettyy reippaasti hihan päälle. Näin Alpinestarsin kanssa.
  10.  
  11. #40
    188/73, syli 198. Rinnanympärys 105, vyötärö 90. Held Harper koko 54 istuu kuin olisi minun mittojen mukaan tehty.
    Viimeksi muokannut: mek; 18.03.2018 klo 12:18.
    https://www.youtube.com/user/mtubeist
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12