Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 163:sta
  1. #61
    Lainaa plehtinen kirjoitti Katso viesti
    Miksei jengi ajele sähköpyörillä niin poliisi ei kuule ja ihmisetkin voivat elää rauhassa? Eihän noissa haisevissa, meluisissa ja hajoavissa polttisvehkeissä ole enää mitään järkeä muutenkaan.
    Onko tarkoitus vaan provosoida moottoripyörä sivulla 🤬
    KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
  2. #62
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa henkka 71 kirjoitti Katso viesti
    Onko tarkoitus vaan provosoida moottoripyörä sivulla 郎
    On. Eikä tee sitä edes kovin älykkäästi. Voi pian tunnukset kadota, ellei terävöitä otteitaan.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #63
    Tuo plehtinen on varmaankin kateellinen kyttä jonka vaimo ei anna ostaa moottoripyörää.
  4. #64
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    On. Eikä tee sitä edes kovin älykkäästi. Voi pian tunnukset kadota, ellei terävöitä otteitaan.
    Mie oon kuullut, että täältä lentää pihalle vai ei itse tiedä tehneensä mitään typerää...
  5. #65
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Mie oon kuullut, että täältä lentää pihalle vai ei itse tiedä tehneensä mitään typerää...
    Älä uhriudu, vaikka se muotia onkin
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  6. #66
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Älä uhriudu, vaikka se muotia onkin
    En mie mittää, mie oon vaan kuullut huhuja...
  7. #67
    Jos nyt joku mode sattuu tätä lukemaan niin todettakoon että kun tuon oman elämänsä Reinikaisen viestejä katsoo, niin eihän siellä ole kuin ämmämäistä vinkumista, ei mitään moottoripyöräilyyn liittyvää.
    Voisi siivota pois.
    Disclaimer: Ämmät on oma eläinlaji, ei mitään tekemistä sukupuolen kanssa. Tai ihmisten.
  8. #68
    tääl "meillä" katoin eilen että joku vetää melko reippaasti vastaan 60 alueella ja eipä ollut yllätys että vastaantulija oli taas se sama musta FZ-1 missä on kiinni kaikenlaista vehjettä ja härpäkettä ,lisävaloista puhumattakaan

    heppu vetää kyllä melko reippaasti mistään rajoituksista ja säännöistä välittämättä ja tupsahtelee milloin mistäkin pyöräteiltä ja alikuluista ,ihan iholle kyttäämään.
    tollasta toimintaa kutsutaan provosoinniksi josta ei saa provosoitua mutta , aion pitää kamerat päällä siltävaran että tämän hepun takia tulee jotaiin maksumääräyksiä
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  9. #69
    Lainaa plehtinen kirjoitti Katso viesti
    Miksei jengi ajele sähköpyörillä niin poliisi ei kuule ja ihmisetkin voivat elää rauhassa? Eihän noissa haisevissa, meluisissa ja hajoavissa polttisvehkeissä ole enää mitään järkeä muutenkaan.
    Sen tähden, että pyöräilijäksi itseään kutsuva ajaa polkupyörällä. Yli 10 000 km vuodessa tullut poljettua..nykyään vähän vähemmän. Sähköpyörän käytön ymmärrän liikunta- tai jonkun muun vamman omaavalla tai vanhemmalla ihmisellä.
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  10. #70
    Tällaisten PLehtisten paikat on vanhainkodin takapihalla, siellä voi vapaasti ajaa sähkörollaattoreilla.
    BMW S1000RR
  11. #71
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Sen tähden, että pyöräilijäksi itseään kutsuva ajaa polkupyörällä. Yli 10 000 km vuodessa tullut poljettua..nykyään vähän vähemmän. Sähköpyörän käytön ymmärrän liikunta- tai jonkun muun vamman omaavalla tai vanhemmalla ihmisellä.
    Ilmeisesti ole katupyöräilijä? Maastopyöräilijällä on aika erilainen lähestymiskulma sähköavusteisiin pyöriin, vaikka ei olisi vanhempi tai vammautunut. Kokeile niin ymmärrät.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  12. #72
    Poliisi toimii liikennevalvonassa kuten pitääkin. Ylinopeudesta tulee lasku ajoi sitten mopolla tai autolla.
    Minusta on turhaa syyttää poliisia kyttäämisestä tai provosoinnista.
    Itse ajelen mopolla välllä ylinopeutta. Autolla tulee tehtyä sitä harvemmin.
    Autolla olen saanut laskuja, mutta mopolla en vielä.
    Pääasia että porukka pysyy mopoillessa hengissä👍
    Honda CB 1300S 2008
    Ex Suzuki GSX 1100E 1982
    Ex Suzuki GSX 1400 K3
    Ex Yamaha XJ 750 Seca 1984
    Ex Yamaha R5 350 1973
  13. #73
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa big m kirjoitti Katso viesti
    Poliisi toimii liikennevalvonassa kuten pitääkin. Ylinopeudesta tulee lasku ajoi sitten mopolla tai autolla.
    Minusta on turhaa syyttää poliisia kyttäämisestä tai provosoinnista.
    Itse ajelen mopolla välllä ylinopeutta. Autolla tulee tehtyä sitä harvemmin.
    Autolla olen saanut laskuja, mutta mopolla en vielä.
    Pääasia että porukka pysyy mopoillessa hengissä
    Ei. Mene. Näin.

    Pitää olla ihan ameeba, jos uskoo, että pitää tehdä näin, kun laki sanoo noin.

    Paljastan, että tieliikennelaki on sataprosenttisesti ihmisen mielikuvituksen tuote, ja ainoa syy uskoa siihen on kollektiivisen ja/ tai henkilökohtaisen edun saavuttaminen. Lain noudattaminen noudattamisen vuoksi ei tuo arvoa.

    Sitten on sellaisia lakeja, joita on pakko noudattaa. Esimerkiksi painovoimalaki. Tämä laki ei ole fantasialuomus.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  14. #74
    Poliisi on ystävä

    Minulla ei ole tuosta poliisin toiminnasta muita kun omia kokemuksia.
    Ensimmäinen kosketus poliisin toimintaan tapahtui 12 v kun viiletin mopolla pitkin kylän raittia.
    Minä maijan kyytiin ja poliisi perässä mopolla kotio. Poliisi opasti faijaa, että poika ajaisi vaan mökkitiellä ja kotipihassa. Ei sakkoa minulle eikä vanhemmille. Asiallista käytöstä poliisilta. 80 luvulla Poliisillakin sai olla omia mielipiteitä ja ajatuksia.

    Sen jälkeen oli erillaisia tapahtumia poliisin kanssa. Ajettiin lujaa ja kilpaa yleisillä laduilla.
    Kaikki sanktiot mitä niistä tuli oli ansaittua.

    Nykyään on poliisilla sakotuskiintiö ja on vaikka väkisin löydettävä jostain sakotettavaa.
    Pari kesää sitten ajoin tampereella automaattivalvontakameraan. Ylinopeutta 7 km/h sakko tuli.
    Työkaveri ajoi samana päivänä samaan tolppaan. Ylinopeutta 7 km/h sille tuli huomautus.
    Asiaa kun ystävällisesti tiedustelin. Sakotuskiintiö oli tullu täyteen siinä välissä.


    Nykyään poliisit on valtion rahastajia. Onhan sen ihan pääkonstaapeli myöntänyt, että koko asia on nykyään vain rahastuksen takia. Valtion kassaan kun pitää saada tuloja.
    Oma arvostukseni virkavaltaa kohtaan on nykyään todella heikko.
    Ducati Diavel
  15. #75
    Lainaa big m kirjoitti Katso viesti
    Poliisi toimii liikennevalvonassa kuten pitääkin. Ylinopeudesta tulee lasku ajoi sitten mopolla tai autolla.
    Minusta on turhaa syyttää poliisia kyttäämisestä tai provosoinnista.
    Itse ajelen mopolla välllä ylinopeutta. Autolla tulee tehtyä sitä harvemmin.
    Autolla olen saanut laskuja, mutta mopolla en vielä.
    Pääasia että porukka pysyy mopoillessa hengissä
    Cartman sanoisi homo.
    Supermoto
  16. #76
    Välillä kuulee, että poliisi provoilee sitä sun tätä, mutta se, mitä minulle tänään tapahtui matkalla kotiin 24-tiellä... Käsittämätöntä. Olen pahoillani kanssamotoristit ja kylän mopoilijat, jos olen tuottanut tai tulevaisuudessa tuotan teille sydämentykytyksiä... Ei vaiskaa oikeesti nautin tästä. Jaa siis asiaan.

    Pirauttelin kypäräpuhelimella siskolleni ajaessani. Jotta mitään kuulisin, päätin ajaa vähän hitaammin. Sitten tul autoja takaa ja kohteliaana motoristina pistin vilkun päälle ja ajoin pienelle levikkeelle, jolloin autot sujahtivat ohitseni, kuten odotinkin. No, Vääksyn jälkeen kasikympin alueella ajelin ehkä seitsemääkymppiä - mun mittari muuten näyttää oikein - ja takana oli taksi mallia pakettiauto - ehkä sen mittari näytti kasikymppiä? Taksit ajaa aina kovaa, joten yritin antaa kohteliaasti tilaa taksimiehelle, mutta juutas ei uskaltanut ohittaa. Oli hyvä näkyväisyys, alamäki edessä - ja aurinko etuviistosta kyllä paistoi. Minä ajan neljää kymppiä tien reunassa vilkku päällä. Taksi ajaa noin 10 metrin päässä tien reunassa samaa vauhtia. Taksin takana ollut autoilija oli niin välkky, että ajoi ohitsemme.

    Minä naureskelin puhelimeen siskolleni, että toi taitaa luulla mua poliisiksi. Sinistä/mustaa/valkoista, valkoinen kypärä ja vastavaloon koko komeus. Päätin armahtaa taksimiestä ja jonkin ajan päästä ajoin pysäkille ja pysäytin motskarin. Joopa. Taksi ajoi myös pysäkille ja sammutti autonsa.

    Alkoi kuski kaivaa jotain papereita - siltä näytti. Ei kuitenkaan ulos tullut. Taisi odottaa, että minä tekisin aloitteen. Istuin mopon päällä hyvän tovin ja pohdiskelin, että mitähän tekisi. Sisko arveli, että olen ajellut epänormaalisti ja näytän varmaan rattijuopolta ja tuo taksikuski on päättänyt seurata minua, kunnes poliisi saapuu paikalle. Hyvä teoria.

    Pistin vilkun päälle ja lähdin liikkeelle. Taksikin lähti seuraamaan. Tultiin satasen alueelle ja taksi vaan veteli sitä meikäläisen kasikymppistä (eli sen mittarissa vähintään 85) jonkin matkaa perässäni. Sitten ilmestyi... rekka. Ja meikäläinen tuumi, että minä en viitsi rekkamiehen töitä hidastaa, joten aloin ajaa sataa. Taksikin kiihdytti, mutta jäi kyllä jälkeen. Sitten tuli se risteys, josta arvelin kääntyväni pikkutielle ja hidastin vauhtia kasikymppiin. Taksikin hidasti. Pistin vilkun päälle ja käännyin. Taksi jatkoi suoraan.

    Jos se olisi lähtenyt seuraamaan, niin olin jo etukäteen suunnitellut, että alan kiertää kehää liikenteenjakajan ympärillä (tosin siinä on stop-merkki isolle tielle). Onneksi ei tarvinnut. Viikonlopun Ahveniston oppien avulla se olisi kyllä käynyt näppärästi...

    No, useampikin juniori on kylällä luullut minua moottoripyöräpoliisiksi. Kunnes poika sitten oikaisee, että faija se vaan on menossa ostaan kaupasta grillimakkaraa.

    Kumma kirous. Jos tekis mieli hurjastella, niin autot alkaa heti hidasteleen. Ja jos takaa lähestyy auto lujaa ja minä vedän mopon tien poskeen, niin sen jälkeen kun lähden ajaan perässä, se kelvoton hurjastelija ei enää uskalla ajaa kuin maks 85 vauhdilla... Jo parikymppisenä tuli tuntemattomat kyseleen Helsingin rautatieasemalla, olenko siviilipoliisi. Odottelin siinä kaveria ja ihan normipopliinitakki päällä.

    Onko kovin monille muille käynyt näin hassusti?
    Suzuki AN400 Burgman (2018) - vaimo
    Suzuki DL650 (2009) - mä
    Suzuki GSF 600 s bandit (2002) - mä
    Ex-pyörä: Honda Shadow 750 ACE (2001) - vaimo
    EX-pyörä: Yamaha XV250 Virago (2000) - vaimo
  17. #77
    Joo, farmari Skodalla kaksi miestä etupenkillä, tuulilasikamera etuikkunalla tms. Ainainen riesa kun kaikki jäi taakse kyttäämään......
    "Are motorcycles dangerous? No. Dangerous is getting off the couch on a Sunday and finding out we were sitting there for years."
  18. #78
    Kun olin nuorempi kuin nyt ja omistin melko kovaa kulkevan Taunuksen, joka pörisi ja sutitti (siis siihen aikaan, nykyään kaikki pikkuturbot ja dieselit on nopeampia).
    Ajelin kaupungissa rajoitusten mukaan ja viereiselle kaistelle tuli viereen lada samara.
    Oli tarkoitus vaihtaa kaistaa vasemmalle, että pääsen kääntymään.
    Kiihdytin, lada kiihdytti, kiihdytin lisää ja lada jäi.
    Sen jälkeen näin taustapeilistä punaisen ja sinisen valon.
    ladaa oli seurannut poliisiauto, jota en nähnyt ja silloin pysähdyttiin.
    Nopeudeksi mitattiin 70km/h, josta en pyynnöstä huolimatta saanut mitään todistetta.
    Kun olin poliisiauton takapenkillä, niin meidän taakse ajoi se sama lada samara, joka oli estänyt kiihdyttämällä minun kaistan vaihdon. samaran kuski kampesi sinne takapenkille minun viereen.
    lada samaraa kuljetti rikospoliisi, joka kertoi, että "seitemääkymppiä se ajoi"
    Toki kerroin poliisille, että onneksi en vaihtanut kolmoselle, että olisitte saanut arvattua vielä suuremman nopeuden.

    Joten sakkoa ilman pamppua, oikeutta ja vankeutta.
    Sen ja parin kolmen muun jutun jälkeen en ole pitänyt poliisia ihmisenä kuin vasta kymmenluvulla.
    Niin sen maailma muuttuu...
  19. #79
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    tääl "meillä" katoin eilen että joku vetää melko reippaasti vastaan 60 alueella ja eipä ollut yllätys että vastaantulija oli taas se sama musta FZ-1 missä on kiinni kaikenlaista vehjettä ja härpäkettä ,lisävaloista puhumattakaan

    heppu vetää kyllä melko reippaasti mistään rajoituksista ja säännöistä välittämättä ja tupsahtelee milloin mistäkin pyöräteiltä ja alikuluista ,ihan iholle kyttäämään.
    tollasta toimintaa kutsutaan provosoinniksi josta ei saa provosoitua mutta , aion pitää kamerat päällä siltävaran että tämän hepun takia tulee jotaiin maksumääräyksiä
    Tarkkana nyt siellä Nokian parkkitalon takapihalla!!!

    Kun kerran Ho.... Ho.... , ei vittu, ei vieläkään pysty sanoo.

    Nohh, siis kun Hondan Superpyörämallissakaan ei täällä PK-seudulla jarrut ja ketteryys riitä reippaammassa
    menossa, vaan vauhtia joudutaan pudottamaan potkimalla pysäköityjen mopojen sivulaukkuja irti yms.
    Tuollaisessa kunnossa olevasta mopostahan pitäisi poliisin vääntää hetimiten kilvet juurimultineen irti.
    Ohjauskin niin jumissa tai suurella klapilla, että vastaohjausliikekin on täysin mahdoton tai merkityksetön.

    Muuhun lopputulemaan kuin liikennekelvottomaan mopoonhan tässä ei voi päätyä, koska
    kuljettajan on todettu toimineen ilman moitteen sijaa.

    ......Että mitenhän mahtaa sillä suunnalla olla Valkoisten flyygelien kunto, sointi....
    herra taiteilijoiden soittotaito? Kannataa kuitenkin olla tarkkana siellä .

    Turha niitä performansseja sielläkään on kuvata, koska homma joka tapauksessa menee siihen,
    että "hienosti poika hyvin sää vedit"..... vaikka kaveri koittaa heittää biisiä "Venaa"
    se ainoakin sana hukassa

    Sanotaan, että gyyllä vagavistakin asioista voi laskea leikkiä........
    Mutta valvovan viranomaisen totaalisesta hölmöilystä ja perseilystä ei vaan pysty.....

    Siinä vaiheessa kun siihen tosimielellä lipsahtaa, voi todeta kulkevansa mielummin
    perse kipeenä, kun nenä kipeenä.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  20. #80
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    "Toinen oli kuulemma kuullut että ääni nousee ja moottoripyöräpoliisi oli silmämääräisesti kuulemma kokenu vauhdin nousevaksi.Oikeuteenhan siitä mentiin kun kiistin, ja lopputulos oli että 600e sakkoa asianajajan palkkio 1000e joka hoiti jutun vasurilla täysin juosten kustusti ja kortti hyllylle 6kk.
    On ne sellasia fakiireja että ne tietää äänestä nopeuden aivan sama oletko vaihtanu vaihdetta tai robocop katseella silmiin tulee nopeuski."

    vakioputki ja 1000cc, pyörä kulkee eikä kuulu mitään vingutusta. vs joku putkiviritetty pikkupyörä tuntuu äänenmukaan menevän miljoonaa.
    Tuota tuota......

    Miten se menikään...? .

    Ottamatta kantaa tähän tapaukseen, toteaisin erään "nopeuden hahmottamiseen" liittyvän jutun.

    Jos tunnistat varmuudella "suorituksen" tekevän pyörän (merkki ja malliasia tulee vasta myöhemmin
    relevantiksi palikaksi) ja tämä on varmuudella ainoa mahdollinen pyörä.......
    ja vaikka vaan siihen liittyen "kuulet" sen vetävän "vähimmillään" ykkösellä ja kakkosella rajariin.......

    Oikeesti hei . silloin ei vaan mennä 35:ttä neljänkympin alueella.

    On ainakin huono ajella tuollaisella pelillä jos "selitys" olisi totta......
    Takaratas kun olisi aika paljon isompi kuin takafillari .

    Tietysti.... pelipöydässä on ihan sama, bluffaatko, vai onku sulla jotain millä oikeesti pelata.
    "Jos se siltä näyttää..... niin niinhän sen on oltava".... ellei joku piirrä parempaa kuvaa .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  21. #81
    Lainaa yöLiitäjä kirjoitti Katso viesti
    Välillä kuulee, että poliisi provoilee sitä sun tätä, mutta se, mitä minulle tänään tapahtui matkalla kotiin 24-tiellä... Käsittämätöntä. Olen pahoillani kanssamotoristit ja kylän mopoilijat, jos olen tuottanut tai tulevaisuudessa tuotan teille sydämentykytyksiä... Ei vaiskaa oikeesti nautin tästä. Jaa siis asiaan.

    Pirauttelin kypäräpuhelimella siskolleni ajaessani. Jotta mitään kuulisin, päätin ajaa vähän hitaammin. Sitten tul autoja takaa ja kohteliaana motoristina pistin vilkun päälle ja ajoin pienelle levikkeelle, jolloin autot sujahtivat ohitseni, kuten odotinkin. No, Vääksyn jälkeen kasikympin alueella ajelin ehkä seitsemääkymppiä - mun mittari muuten näyttää oikein - ja takana oli taksi mallia pakettiauto - ehkä sen mittari näytti kasikymppiä? Taksit ajaa aina kovaa, joten yritin antaa kohteliaasti tilaa taksimiehelle, mutta juutas ei uskaltanut ohittaa. Oli hyvä näkyväisyys, alamäki edessä - ja aurinko etuviistosta kyllä paistoi. Minä ajan neljää kymppiä tien reunassa vilkku päällä. Taksi ajaa noin 10 metrin päässä tien reunassa samaa vauhtia. Taksin takana ollut autoilija oli niin välkky, että ajoi ohitsemme.

    Minä naureskelin puhelimeen siskolleni, että toi taitaa luulla mua poliisiksi. Sinistä/mustaa/valkoista, valkoinen kypärä ja vastavaloon koko komeus. Päätin armahtaa taksimiestä ja jonkin ajan päästä ajoin pysäkille ja pysäytin motskarin. Joopa. Taksi ajoi myös pysäkille ja sammutti autonsa.

    Alkoi kuski kaivaa jotain papereita - siltä näytti. Ei kuitenkaan ulos tullut. Taisi odottaa, että minä tekisin aloitteen. Istuin mopon päällä hyvän tovin ja pohdiskelin, että mitähän tekisi. Sisko arveli, että olen ajellut epänormaalisti ja näytän varmaan rattijuopolta ja tuo taksikuski on päättänyt seurata minua, kunnes poliisi saapuu paikalle. Hyvä teoria.

    Pistin vilkun päälle ja lähdin liikkeelle. Taksikin lähti seuraamaan. Tultiin satasen alueelle ja taksi vaan veteli sitä meikäläisen kasikymppistä (eli sen mittarissa vähintään 85) jonkin matkaa perässäni. Sitten ilmestyi... rekka. Ja meikäläinen tuumi, että minä en viitsi rekkamiehen töitä hidastaa, joten aloin ajaa sataa. Taksikin kiihdytti, mutta jäi kyllä jälkeen. Sitten tuli se risteys, josta arvelin kääntyväni pikkutielle ja hidastin vauhtia kasikymppiin. Taksikin hidasti. Pistin vilkun päälle ja käännyin. Taksi jatkoi suoraan.

    Jos se olisi lähtenyt seuraamaan, niin olin jo etukäteen suunnitellut, että alan kiertää kehää liikenteenjakajan ympärillä (tosin siinä on stop-merkki isolle tielle). Onneksi ei tarvinnut. Viikonlopun Ahveniston oppien avulla se olisi kyllä käynyt näppärästi...

    No, useampikin juniori on kylällä luullut minua moottoripyöräpoliisiksi. Kunnes poika sitten oikaisee, että faija se vaan on menossa ostaan kaupasta grillimakkaraa.

    Kumma kirous. Jos tekis mieli hurjastella, niin autot alkaa heti hidasteleen. Ja jos takaa lähestyy auto lujaa ja minä vedän mopon tien poskeen, niin sen jälkeen kun lähden ajaan perässä, se kelvoton hurjastelija ei enää uskalla ajaa kuin maks 85 vauhdilla... Jo parikymppisenä tuli tuntemattomat kyseleen Helsingin rautatieasemalla, olenko siviilipoliisi. Odottelin siinä kaveria ja ihan normipopliinitakki päällä.

    Onko kovin monille muille käynyt näin hassusti?
    Voihan sitä ihan vilpittömästi/vahingossa siunaantua sellainen kerrasto päälle, että "herkät liikkujat"
    alkavat epäillä....

    Joku aivan perverssi kaveri näyttää kuitenkin pyörivän täällä PK-seudulla "varta vasten" kasatulla setillä .
    Siinä on kyllä jäänyt jotain olennaista puuttumaan lapsuudessa..... tai sitten jäänyt pahasti
    "päälle" sellaista, jonka kuuluu väistämättä kadota ennen peruskoulun aloittamista.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  22. #82
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Cartman sanoisi homo.
    Niinhän se varnaan menisi rajoittuneella ilmaisukyvyllä ja asenteella🤔
    Honda CB 1300S 2008
    Ex Suzuki GSX 1100E 1982
    Ex Suzuki GSX 1400 K3
    Ex Yamaha XJ 750 Seca 1984
    Ex Yamaha R5 350 1973
  23. #83
    Itseä on ruvenut aidosti huolestuttamaan, että poliisijohdon ja poliitikkojen nykyinen toiminta karsinee tällä menolla aineksesta sen tervejärkisen porukan.

    Vähän jäänyt kyllä semmoinen kuva, että duuni on muuttunut....ennen valvottiiin liikenneturvallisuutta, nyt kirjotellaan sakkoja.

    On meinaan tuo työssäkävijän ja kotimaan matkailijan lisäverotus jo sitä myöten läpinäkyvää, että väitän nykyään nopeussakon saavan kokevan rangaistuksen useammin epäoikeudenmukaiseksi, kuin ennen.

    Toki kentällä on ennekin ollut jengiä millä ei ole mitään pelisilmää, mutta nyt se sakko napsahtelee usein ilman mitään edes etäisesti liikenneturvallisuuteen pohjautuvaa perustetta, ja nehän istuu takapenkillä ne entiset mahdolliset koppalakin alut kuuntelemassa sitä välähdyksen manausta.

    Homma syö siksikin, koska tuntuu, että tekemistä riittäs ihan tarpeeksi jos voimavarat keskittäis liikenneturvallisuuden valvontaan, nopeusvalvonnan sijaan....vaikka eihän se tietty niin helppoa ole ja tuottosaa.
    Sprint RS
    ex.VFR750F (lunastettu)
  24. #84
    Lainaa kalemi kirjoitti Katso viesti
    Itseä on ruvenut aidosti huolestuttamaan, että poliisijohdon ja poliitikkojen nykyinen toiminta karsinee tällä menolla aineksesta sen tervejärkisen porukan.

    Vähän jäänyt kyllä semmoinen kuva, että duuni on muuttunut....ennen valvottiiin liikenneturvallisuutta, nyt kirjotellaan sakkoja.

    On meinaan tuo työssäkävijän ja kotimaan matkailijan lisäverotus jo sitä myöten läpinäkyvää, että väitän nykyään nopeussakon saavan kokevan rangaistuksen useammin epäoikeudenmukaiseksi, kuin ennen.

    Toki kentällä on ennekin ollut jengiä millä ei ole mitään pelisilmää, mutta nyt se sakko napsahtelee usein ilman mitään edes etäisesti liikenneturvallisuuteen pohjautuvaa perustetta, ja nehän istuu takapenkillä ne entiset mahdolliset koppalakin alut kuuntelemassa sitä välähdyksen manausta.

    Homma syö siksikin, koska tuntuu, että tekemistä riittäs ihan tarpeeksi jos voimavarat keskittäis liikenneturvallisuuden valvontaan, nopeusvalvonnan sijaan....vaikka eihän se tietty niin helppoa ole ja tuottosaa.
    Ihan hyvin nämä oikeat poliisit Toijalan pohjoispuolella toimii nytkin, verrattuna peltipoliiseihin tai etelä-itäsuuntaan rajojen takana
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  25. #85
    Lainaa kalemi kirjoitti Katso viesti
    Itseä on ruvenut aidosti huolestuttamaan, että poliisijohdon ja poliitikkojen nykyinen toiminta karsinee tällä menolla aineksesta sen tervejärkisen porukan.

    Vähän jäänyt kyllä semmoinen kuva, että duuni on muuttunut....ennen valvottiiin liikenneturvallisuutta, nyt kirjotellaan sakkoja.

    On meinaan tuo työssäkävijän ja kotimaan matkailijan lisäverotus jo sitä myöten läpinäkyvää, että väitän nykyään nopeussakon saavan kokevan rangaistuksen useammin epäoikeudenmukaiseksi, kuin ennen.

    Toki kentällä on ennekin ollut jengiä millä ei ole mitään pelisilmää, mutta nyt se sakko napsahtelee usein ilman mitään edes etäisesti liikenneturvallisuuteen pohjautuvaa perustetta, ja nehän istuu takapenkillä ne entiset mahdolliset koppalakin alut kuuntelemassa sitä välähdyksen manausta.

    Homma syö siksikin, koska tuntuu, että tekemistä riittäs ihan tarpeeksi jos voimavarat keskittäis liikenneturvallisuuden valvontaan, nopeusvalvonnan sijaan....vaikka eihän se tietty niin helppoa ole ja tuottosaa.
    Amen, brother.
    High Stuck Are Wit To
  26. #86
    Lainaa Harald Hirmuinen kirjoitti Katso viesti
    Joo, farmari Skodalla kaksi miestä etupenkillä, tuulilasikamera etuikkunalla tms. Ainainen riesa kun kaikki jäi taakse kyttäämään......
    Toimii oikein hyvin varsinkin jos värinä on valkoinen. Ja kun jono kertyy perään, niin sehän on muille entistä suurempi syy epäillä pahinta ja jäädä jonon jatkoksi.

    90-luvun alussa saman efektin sain Saab 900:lla, joka oli tumma, ja varsinkin jos oli suksiboksi katolla. Hämärässä ja pimeällä vastaantulijoilla jarruvalot loisti.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  27. #87
    --snip--

    Poliisin haukansilmä pystyy erottamaan moottorikelkan nopeuden pellolla satojen metrien päästä ja päättelemään että ajoit ylinopeutta ja sitten vielä ajamaan kiinni ja sakottamaan. Nykyinen poliisi suomessa kerää sakkoTULOJA valtiolle, ei edistä liikenneturvallisuutta. Tänään liikenneympyrässä mersu meni metrin päästä eturenkaasta etupuolelta. Jollen olisi arvannut sen aikeita en olisi nyt tässä. Missä poliisi oli ? Vaarallisempia nuo tilanteet on kuin pieni ylinopeus joka on saatu aikaiseksi laskemalla rajoitukset naurettavan alhaiseksi ( ennen 80, nyt 60, mikään ei ole muuttunut). Rajoituksia lasketaan koko maassa joka vuosi ja ne alkaa jo nyt olla aika naurettavan ja typerän välimaastossa. Joten en enää arvosta paljoakaan poliisia, toki on niissä fiksujakin mutta aika kusipäistä tuntuu meininki nykyään olevan.
  28. #88
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    --snip--

    Poliisin haukansilmä pystyy erottamaan moottorikelkan nopeuden pellolla satojen metrien päästä ja päättelemään että ajoit ylinopeutta ja sitten vielä ajamaan kiinni ja sakottamaan. Nykyinen poliisi suomessa kerää sakkoTULOJA valtiolle, ei edistä liikenneturvallisuutta. Tänään liikenneympyrässä mersu meni metrin päästä eturenkaasta etupuolelta. Jollen olisi arvannut sen aikeita en olisi nyt tässä. Missä poliisi oli ? Vaarallisempia nuo tilanteet on kuin pieni ylinopeus joka on saatu aikaiseksi laskemalla rajoitukset naurettavan alhaiseksi ( ennen 80, nyt 60, mikään ei ole muuttunut). Rajoituksia lasketaan koko maassa joka vuosi ja ne alkaa jo nyt olla aika naurettavan ja typerän välimaastossa. Joten en enää arvosta paljoakaan poliisia, toki on niissä fiksujakin mutta aika kusipäistä tuntuu meininki nykyään olevan.
    Eipä tuolla enää monin paikoin pysty muutenkaan enää mitään puolivallatonta touhuamaan.

    Tiestön kunto on sellainen, että ajaminen on yhtä "käsittelykoetta"
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  29. #89
    Älkää pelehtikö niiden kotiloiden kanssa ruuhkassa - siellä verottajakin on. Rauhallisilla teillä ainoa riski on vastaantuleva mittamies, joka on joko menossa tai tulossa rahankeruupaikalta. Sellaisesta tilanteesta selviämiseen on keinoja, joita en ryhdy sen tarkemmin avamaan. Jos siitä huolimatta lisävero iskee, se tulee vain kerran muutamassa vuodessa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  30.  
  31. #90
    Liittyi Sep 2017
    Viidenkympin kriisi, lopetin moottoripyöräilyn
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    --snip--

    Poliisin haukansilmä pystyy erottamaan moottorikelkan nopeuden pellolla satojen metrien päästä ja päättelemään että ajoit ylinopeutta ja sitten vielä ajamaan kiinni ja sakottamaan. Nykyinen poliisi suomessa kerää sakkoTULOJA valtiolle, ei edistä liikenneturvallisuutta. Tänään liikenneympyrässä mersu meni metrin päästä eturenkaasta etupuolelta. Jollen olisi arvannut sen aikeita en olisi nyt tässä. Missä poliisi oli ? Vaarallisempia nuo tilanteet on kuin pieni ylinopeus joka on saatu aikaiseksi laskemalla rajoitukset naurettavan alhaiseksi ( ennen 80, nyt 60, mikään ei ole muuttunut). Rajoituksia lasketaan koko maassa joka vuosi ja ne alkaa jo nyt olla aika naurettavan ja typerän välimaastossa. Joten en enää arvosta paljoakaan poliisia, toki on niissä fiksujakin mutta aika kusipäistä tuntuu meininki nykyään olevan.
    Vihdintie on nykyään melkein koko matkalta 60-rajoitusta. Oli aikamoista köröttelyä.
    Vaarallisimpia ovat alinopeutta ajavat. Jengi sitten joutuu jatkuvasti ohittelemaan näitä, vaikka ei oikein paikkaakaan olisi. Ajokulttuuri on muuttunut paljon ajotaukoni (2006-2018), aikana. Ennen tikkari oli miniminopeus, nykyään se on ehdoton maksimi ja usein ajetaan 20km/h alle rajoituksen, ainakin täällä etelässä.
    Kuskien ikärakenteen vanhentuminen ja älypuhelimetkin voivat toki vaikuttaa.

    Nykyään ei myöskään tunnuta enää uskaltavan ohittaa ripeästi. Ohituksenkin aikana pelätään kameroita, mikä vaarantaa kaikki. Itse ohitan yleensä silleen että siinä ei turhaan maailma vanhene. Ennen ohitettiin se mitä kosla kiihtyi, ei haluttu jäädä asumaan vastaantulevien kaistalle tai moottoritien vasemmalle kaistalle.

    Porukka ajaa nykyään vähän silleen että who cares, alistuneesti ja flegmaattisesti. Ylämäissä vauhti tippuu monta kymmentä km/h alle rajoituksen, jne. Alle kolmekymppiset halvoilla autoilla ajavat tuntuvat kadonneen täysin. Ennen he olivat miltei enemmistö, tuntui, siis me Tiestön kunto on myös hirveä heti kun kun astut sen pääladun ulkopuolelle missä kivat kurvit ovat. Suomelta on vain rahat loppu, ei tässä sen kummemmasta liene kysymys. Kassa tyhjä. Palvelin aikanaan kolmessa eri varuskunnassa, ja nyt jokainen niistä on lakkautettu.

    Itsellä ei onneksi ole pyörän sarvissa ole tullut poliisin kanssa keskustelua kuin kaksi kertaa koko elämän aikana.
    Kummallakaan kerralla ei kortti lähtenyt onneksi. Siinä lienee aimo annos hyvää onnea mukana. Toisella kerralla oli poliisina bändikaverini isä, jonka kotona pyörin usein pojan luona. Tuttavallisesti ja kohteliaasti kierreltiin ja kaarreltiin. Yleensä ajan tasaisesti aina 10-20 km/h yli tikkarin, jos tie on vapaa. Ei vielä kortti lähde. Maaseututiet sitten joskus erikseen.
    Exät: Honda ST70Dax,SL125S,CB125T,CB125TD,MTX125R,CB250RS,CB25 0N,CB400N,FT500,CB750K,VF750F,CB900F,VF1000F2, CBR1000F(4),CBR1100XX(2).Yamaha DT125MX,DT125R,RD125LC(2),RD250LC,RD350LC(2),XJ750 SECA,XJ900.Kawasaki Z500, GPZ900R(2),GPZ1000RX.


Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen