Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
  1. #1
    Zumolla harjoitellaan ja hyvin tuntuu pelittävän. Kieltämättä ohje rompulla on aika onneton. Onneksi on questista kokemusta. Ihan pystymettäläinen kuten vuosi sitten olin näissä asioissa on varmasti ihmeessä.
    Varsinainen kysymys: Kun laite on pyörän telineessä, ainakin minulla tämä kiristysruuvi kiristyy kai tärinästä niin, ettei sitä ilman tätä meisseliä saa pois. Onko muilla samoja kokemuksia vai onko tämä vain yksilöominaisuus (en sanonut vika) ?
    Jos on ominaisuus, pitäisi varmaan tilata noita meisseleitä varastoon. Kun laitoin meisselin ohjeen mukaan avaimenperään, en saanut käännettyä ruuvia mihinkään suuntaan kun avaimet oli aina tiellä. Meisseli on siis taskussa ja taatusti jossakin vaiheessa katoaa.
  2. #2
    Kyllähän se ruuvi siinä välillä hänkslää siihen malliin että Zumoa irrottaessa saa rämpyttää avausvipua pari kertaa ennenkuin teline laitteen suostuu luovuttamaan (turvaruuvari kun ei usein ole matkassa).

    Pitäisi varmaan nypätä koko ruuvi kuuseen, kun laite pysyy ilman sitäkin todella tukevasti ajossa aloillaan ja en muutenkaan tuota ruuvia koskaan käytä. Mielummin otan laitteen aina taskuun kahvipausseilla kuin jätän 2mm ruuvin suojaamana odottamaan pöllimisyritystä.

    Prätkäteline on myös autotelinettä paljon jämptimpi ruuvilla tai ilman. Laitetta kun painaa vipua avatessa hieman alaspäin samalla niin irtoaa helpommin.



  3. #3
    Bokseri-Bemarissa ei ruuvi ole kertaakaan kiristynyt ominensa, vaikka melkein kymppitonni on tullut Zumon kanssa ajeltua. Lieneekö selitys, että bokseri tärisee toiseen suuntaan ja kiertää ruuvia aukipäin?
  4. #4
    Lainaa (Talttapää @ Touko. 17 2007,22:53) kirjoitti
    Pitäisi varmaan nypätä koko ruuvi kuuseen, kun laite pysyy ilman sitäkin todella tukevasti ajossa aloillaan ja en muutenkaan tuota ruuvia koskaan käytä. Mielummin otan laitteen aina taskuun kahvipausseilla kuin jätän 2mm ruuvin suojaamana odottamaan pöllimisyritystä.
    Joo. Helpostihan laite lähtee varkaan mukaan vaikka ruuvi olisi miten tiukasti kiinni. Tarttee vaan löysätä se välikappaleen väännin tarpeeksi, niin zumo irtoaa telineineen, ei jää kuin alaosa stongaan.
  5. #5
    Lainaa (Kunkku @ Touko. 17 2007,23:01) kirjoitti
    Bokseri-Bemarissa ei ruuvi ole kertaakaan kiristynyt ominensa, vaikka melkein kymppitonni on tullut Zumon kanssa ajeltua. Lieneekö selitys, että bokseri tärisee toiseen suuntaan ja kiertää ruuvia aukipäin?
    No ainakin mun R1100RT:ssä riitti muutaman kilometrin matka ja taas Zümoa pois ottaessa sai kynnellä ruuvia rämpätä auki.

    Katsotaan sitten miten ne tärinät on TDM:ssä siihen ruuviin nähden, jahka saan aikaseksi että saan sen paikoilleen.
  6. #6
    Mun Afrikkalainen tärisee sitten toisella tavoin, ruuvi lensi ajossa pois.
    -Sergei-
    P.S. Täytyy saada mitat ruuvista ja hankkia niitä lisää.
    - Sergei-


    "Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
  7. #7
    Meikän BMW GT:äkin ruuvi tippui ihan ittekseen kun en ollut kirinyt sitä olleenkaan. On ainakin toistaiseksi pysyt ilman ruuvia.
    Olin miten oli, mutta näin on!

    BMW K1200GT -07
    Kawa ZX-10 -88 (ei liiku omin voimin)
    Honda CBX 750 -84
    BMW K1 -90
    Kawa GPZ 900 -85 (vaihteisto prakaa)
    Kawa KZ 1300 -79
    Suitsa GSXR 1100 -97
  8. #8
    Tilatkaa tuolta http://zumoforums.com/zumo....3856c73 näitä SORMIN avattavia ruuveja!
    Itse tilasin 2 (toinen varalle) ja hyvin pelaa.
    Onhan tuolla pikku ruuvilla hintaa mutta teepä se itse.



    Mä vaan ajelen . . . . . ajelen . . .Transalp 700
  9. #9
    Mulla on virta-avaimessa sopiva pykälä, millä ruuvin kiertelen auki, jos on ajossa kiinnipäin tärissyt. Kuten aina on... Ehkä kierteeseen pitäis laittaa jotain vaseliinia tai muuta töhnää vähän jäykistämään sitä?
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  10. #10
    Lainaa (Moosehunter @ Touko. 21 2007,10:34) kirjoitti
    Tilatkaa tuolta * http://zumoforums.com/zumo....3856c73 näitä SORMIN avattavia ruuveja!
    Itse tilasin 2 (toinen varalle) ja hyvin pelaa.
    Onhan tuolla pikku ruuvilla hintaa mutta teepä se itse.
    Juu... eipä toimi linkki, kun ei viitsi kirjottautua foorumille...
    Mutta eikös ihan rautakaupasta saa ruuveja, miks tilailla ulkomailta?
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  11. #11
    Lainaa (Heksa @ Heinä. 02 2007,22:30) kirjoitti
    Mutta eikös ihan rautakaupasta saa ruuveja, miks tilailla ulkomailta?
    Mistä rautakaupasta saa noin pieniä "sormiruuveja", joissa on samanlainen nuppi kuin tuon Zumoforumin kaverin tuotteessa? Vaihto ristipääksi ei auta yhtään kun sitten pitäisi kaivella aina ruuvaria satulan alta/taskusta taukopaikoilla.
  12. #12
    Lainaa (Talttapää @ Heinä. 02 2007,22:53) kirjoitti
    Lainaa (Heksa @ Heinä. 02 2007,22:30) kirjoitti
    Mutta eikös ihan rautakaupasta saa ruuveja, miks tilailla ulkomailta? *
    Mistä rautakaupasta saa noin pieniä "sormiruuveja", joissa on samanlainen nuppi kuin tuon Zumoforumin kaverin tuotteessa? Vaihto ristipääksi ei auta yhtään kun sitten pitäisi kaivella aina ruuvaria satulan alta/taskusta taukopaikoilla.
    Veikkaan, että itselle joudun askartelemaan jonkun vastaavan pultista, muutamasta mutterista ja kierrelukitteesta.
  13. #13
    Lainaa (painman @ Heinä. 02 2007,23:09) kirjoitti
    Lainaa (Talttapää @ Heinä. 02 2007,22:53) kirjoitti
    Lainaa (Heksa @ Heinä. 02 2007,22:30) kirjoitti
    Mutta eikös ihan rautakaupasta saa ruuveja, miks tilailla ulkomailta? *
    Mistä rautakaupasta saa noin pieniä "sormiruuveja", joissa on samanlainen nuppi kuin tuon Zumoforumin kaverin tuotteessa? Vaihto ristipääksi ei auta yhtään kun sitten pitäisi kaivella aina ruuvaria satulan alta/taskusta taukopaikoilla.
    Veikkaan, että itselle joudun askartelemaan jonkun vastaavan pultista, muutamasta mutterista ja kierrelukitteesta.
    Tuota lähinnä hain... Taikka pikaliima. En tiedä, mitä se "oikea" ruuvi maksaa, kun foorumi ei auennut... Mutta tuo em keino voisi ajaa saman asian. Voisi jopa olla hinnaltaan kilpailukykyinen.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  14. #14
    Lainaa kirjoitti
    Tuota lähinnä hain... Taikka pikaliima. En tiedä, mitä se "oikea" ruuvi maksaa, kun foorumi ei auennut... Mutta tuo em keino voisi ajaa saman asian. Voisi jopa olla hinnaltaan kilpailukykyinen.
    Ruuvien hinnat Zumoon:
    1 kpl = 9,50 $ *- *2 kpl = 16,00 $ * - *3 kpl = 23,00 $ jne.
    Hinnat vapaasti toimitettuna kirjeessä perille asti.
    Maksu esim. PayPal. Kävi siinä kai joku muukin maksutapa(toimittaja Hollanissa). Mulle tuli alle viikon tilauksesta kotiin.
    Ostin samalla 2 jos vaikka hukkaan sen Zumossa kiinni olevan!
    Mielestäni halpa varmistus noinkin kalliiseen laitteeseen!!!!
    Toimii mainiosti eikä tarvi lisätyökaluja varmistamaan Zumon pysymistä telineessään.
    Mä vaan ajelen . . . . . ajelen . . .Transalp 700
  15. #15
    Onko kellään Zumo pudonnut ilman ruuvivarmistusta?
  16. #16
    Mulla ruuvi lens kans johonkin. Kävin pari viikkoa sitten ostamasta Helsingin Malmin Pekanraitintien ruuvifirmasta 3ruuvia ja 6mutteria. Muttereita ei löytynyt riittävän pieniä, joten liimasin 2mutteria jokaiseen ruuviin. Kokonaiskustannus oli 1e, kun liima oli jo valmiina kotona. Mulla oli teline mukana kun sinne menin. Löytyi vielä just oikean pituiset ruuvit. Nyt kulkee mukana vararuuvikin ja kotoa löytyy vielä varan vara Toimii hyvin mutta ei estä muilta ruuvaajilta kun on käsikiristettynä. Mutta tosin niin kuin täällä on jo todettukin, ei se ruuvi mitään varkauksia estäisikään(mutta pysyy ainakin paikalla kovassa ryskytyksessäkin maastossa), joten laite kulkee aina mukana taskussa kun en ole pyörän lähettyvillä.



    XRV -97
  17. #17
    Lainaa (kotka @ Touko. 17 2007,22:27) kirjoitti
    Varsinainen kysymys: Kun laite on pyörän telineessä, ainakin minulla tämä kiristysruuvi kiristyy kai tärinästä niin, ettei sitä ilman tätä meisseliä saa pois. Onko muilla samoja kokemuksia vai onko tämä vain yksilöominaisuus (en sanonut vika) ?
    Jos on ominaisuus, pitäisi varmaan tilata noita meisseleitä varastoon. Kun laitoin meisselin ohjeen mukaan avaimenperään, en saanut käännettyä ruuvia mihinkään suuntaan kun avaimet oli aina tiellä. Meisseli on siis taskussa ja taatusti jossakin vaiheessa katoaa.
    Joo, minullakin Varaderossa ruuvi kiertyy itsekseen kiinni,
    ei tietenkään kireälle mutta useita kierroksia aika lyhyessä ajassa.

    Laukkusarjan avaimet ja tuo turvameisseli on minulla aina
    taskussa eri avaimenperässä, MP-avain on yksin omassaan.
    Tampereella muuten Puutarhakadun ja Näsilinnankadun
    risteyksessä on hassu roinakauppa "Super-myynti", josta löytää
    sellaisia retrohenkisiä MP-renkaan näköisiä avaimenperiä
    hintaluokassa 50 senttiä kappale. Useita eri värejä. :-)

    Ostin kalastustarvikehyllystä sellaisen leikarin (vai miksi niitä nimitetään)
    jonka avulla ko. ruuviavainta voi pyörittää vapaasti avainnipusta
    välittämättä. Kannattaa valita tarpeeksi isokokoinen, tai sitten
    vandalisoida jostain vanhasta kookkaasta uistimesta.
    Itse laitoin vielä pienet lukkorenkaat molempiin päihin, että oli
    helpompi koota laitos. Hyvin toimii.



    -- sjm
  18. #18
    askartelu liikkeistä löytyy pieniä ruuveja, toiseksi niitä saa myös vanhoista
    av – laiteista.
  19. #19
    Lainaa (arikorho @ Heinä. 05 2007,11:05) kirjoitti
    Onko kellään Zumo pudonnut ilman ruuvivarmistusta?
    Ruuvin tarkoitus lienee laitteen varastamisen vaikeuttaminen.
    Punainen Honda ST1100 PanEuropean -97 -> Lue: Heterosohva!
  20. #20
    Lainaa (Skeleton @ Syys. 01 2007,07:03) kirjoitti
    Lainaa (arikorho @ Heinä. 05 2007,11:05) kirjoitti
    Onko kellään Zumo pudonnut ilman ruuvivarmistusta?
    Ruuvin tarkoitus lienee laitteen varastamisen vaikeuttaminen.
    Kyllä sillä kai varastamistakin pyritään vaikeuttamaan, mutta kovassa tärytyksessä voisin kuvitella sen pitävän myös lukituslippaa "lukittuna".

    Kawa tärisee myös sillä mallilla, että tuo ruuvi kiristyy.
    Tuleepa välillä jätettyä laite paikalleenkin pikasen kauppakeikan ajaksi...
    KTM 1090 Adventure R
    Tempore Nihil Sanat
  21. #21
    Oiskos jollain heittää sen ruuvin kriittisiä mittoja kehiin? Oli kans omasta lentänyt ties minne.
  22. #22
    Lainaa (arikorho @ Heinä. 05 2007,11:05) kirjoitti
    Onko kellään Zumo pudonnut ilman ruuvivarmistusta?
    Minulla aukesi "läppä" autobahnilla. Ilman ruuvia olisi tod.näk. zumo tippunut
  23. #23
    Lainaa (ipexx @ Marras. 04 2007,18:31) kirjoitti
    Lainaa (arikorho @ Heinä. 05 2007,11:05) kirjoitti
    Onko kellään Zumo pudonnut ilman ruuvivarmistusta?
    Minulla aukesi "läppä" autobahnilla. Ilman ruuvia olisi tod.näk. zumo tippunut
    Oman ruuvi teipattu ylös,jotta ei ruuvautuisi kiinni ja 40tonnia raahautunut mukana.
    Eikä ole ollut lauennut kiinnitys kertaakaan ja vauhtia on ollut varmasti riittävästi....
    "Edes Jeesus ei ollut kaikkien mielestä sympaattinen, joten miten minäkään voisin olla" - Jose Mourinho.
  24. #24
    Lainaa (roskakuski @ Marras. 04 2007,19:31) kirjoitti
    Lainaa (ipexx @ Marras. 04 2007,18:31) kirjoitti
    Lainaa (arikorho @ Heinä. 05 2007,11:05) kirjoitti
    Onko kellään Zumo pudonnut ilman ruuvivarmistusta?
    Minulla aukesi "läppä" autobahnilla. Ilman ruuvia olisi tod.näk. zumo tippunut
    Oman ruuvi teipattu ylös,jotta ei ruuvautuisi kiinni ja 40tonnia raahautunut mukana.
    Eikä ole ollut lauennut kiinnitys kertaakaan ja vauhtia on ollut varmasti riittävästi....
    Itse onnistuin kerran vauhdissa avaamaan telineen lipan, onneksi oli lukitusruuvi pohjassa ei päässyt vempele putoomaan. Tilanne oli siis tämä: minulla zumo on kytkin kahvan kiinnityspulteissa ja jotenkin morjestaessa onnistuin sormilla tönäisemään läpän ylös.
    <br /><br type="_moz" />
  25.  
  26. #25
    Itsekseen kiristyy mullakin, yleensä tosin laitan turvaruuvin kiinni.

    Meisseliongelma pieneni, kun porasin ~2 mm reiän siihen suojakuoren puoleisen pään pallukkaan. Eli meisseli jää nyt kouraan ilman avainnippua ja on helpompi käyttää.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.