Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 33:sta
  1. #1
    Hei,
    tuli tänään koitettua vanteen puhdistukseen Fairy super spraytä,eli samaa tavaraa jolla poistetaan palaneet ruuan jämät kattiloista ym.
    Hyvin näkyy tehoovan myös ketjurasvaan.Purnukassa kyllä lukee,että vältettävä käyttämästa maalipinnoilla.Omassa Kawassa ainakin vielä maalit tallella.
    Eikä tartte itte maksaa,ku emäntä kantaa kaupasta *
  2. #2
    Itse en tiedä millä omaa takavannetta on putsattu, mutta kun vahailen sitä ihan normaalisti normivahalla niin rättiin jää aina väriä vanteesta Ihmettelen et miksi ihmeessä siitä lähtee väriä...huomasin tossa, että jostain kohin pikkusen pohjamaalit näkyy haaleena, voi hitsi

    Mutta tämä nyt vain sillä, että kai ne maalit voi sieltä vanteesta lähteä...
    zx-6r -02
  3. #3
    Lainaa (pala @ Touko. 17 2007,13:43) kirjoitti
    Hei,
    tuli tänään koitettua vanteen puhdistukseen Fairy super spraytä,eli samaa tavaraa jolla poistetaan palaneet ruuan jämät kattiloista ym.
    Hyvin näkyy tehoovan myös ketjurasvaan.Purnukassa kyllä lukee,että vältettävä käyttämästa maalipinnoilla.Omassa Kawassa ainakin vielä maalit tallella.
    Eikä tartte itte maksaa,ku emäntä kantaa kaupasta *
    Keskimäärin nuo varoitukset on laitettu purnukoihin ihan tarkoituksella...
    KTM 1090 Adventure R
    Tempore Nihil Sanat
  4. #4
    itse putsaan aika usein lakkabensalla/ tinnerillä sit vaan normi pesu ja vahaus päälle niin avot
    R1

  5. #5
    Lainaa (Soija @ Touko. 17 2007,14:17) kirjoitti
    Ihmettelen et miksi ihmeessä siitä lähtee väriä...huomasin tossa, että jostain kohin pikkusen pohjamaalit näkyy haaleena, voi hitsi *

    Mutta tämä nyt vain sillä, että kai ne maalit voi sieltä vanteesta lähteä...
    Hyvä syy kiilloittaa vanteet
    Liian pieni allekirjoitus poistettu.
  6. #6
    Lainaa (amiko @ Touko. 17 2007,22:05) kirjoitti
    itse putsaan aika usein lakkabensalla/ tinnerillä sit vaan normi pesu ja vahaus päälle niin avot
    sama täällä
    <p><strike>JiiÄm</strike></p>
  7. #7
    Aika tehokkaasti saa vanteet puhtaaksi shellin aineellakin. Joku 2-vaiheinen vanteenpuhdiste. Hirveen kitkerän hajusta ainetta mutta lähtee todella tehokkaasti rasvat ja muut liat vanteesta.

    Ja liekköhän tuon fairyn varotukset johtuis tuosta maalipinnalle käytöstä siitä että ku fairyllä on tapana rikkoa se veden pintajännitys jolloin tuo pesuaine/vesi seos pääsee imeytyyn maalin huokosiin.
  8. #8
    Itse olen käyttänyt yleisspraytä WD-40. Ei vahingoitaa pintaa ja rasva lähtee sukkelaan. Toimii myös tarraliimojen irrottajana.

    Tosi hyvä myös kurapyörän suojaukseen ja myyntimeikkaukseen.
  9. #9
    Lainaa (JiiÄm @ Touko. 18 2007,12:20) kirjoitti
    Lainaa (amiko @ Touko. 17 2007,22:05) kirjoitti
    itse putsaan aika usein lakkabensalla/ tinnerillä sit vaan normi pesu ja vahaus päälle niin avot
    sama täällä
    Tarkoitatte kenties lakkabensalla tärpättiä. Tinnerillä lähtee maalitkin ja joiltain aivosolutkin (haistellessa).
  10. #10
    meitsi putsaa puhdistus vahalla - ihanasti lähtee kaikki
    Yammutar
  11. #11
    Lainaa (Jopi @ Touko. 18 2007,15:26) kirjoitti
    Itse olen käyttänyt yleisspraytä WD-40. Ei vahingoitaa pintaa ja rasva lähtee sukkelaan. Toimii myös tarraliimojen irrottajana.

    Tosi hyvä myös kurapyörän suojaukseen ja myyntimeikkaukseen.
    crc:llä lähtee suht jees. Benssa ja pö on kans hyviä. Kumihanskat käteen vaan
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

    990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
  12. #12
    Tinneri = tolueenin ja asetonin seos (60-80 % ja 20-40 €). Tärpätti = tämä (Mineraalitärpätti on puolestaan öljystä jalostettua vastaavaa liuotinta). Käytännössä kummallakin sama vaikutus eli liuottaa jossain määrin maalia (ja asetoni muovia) jos sillä pesee. Itse olen todennut, että paras rasvan/öljyn poistaja on MEK (EMK tai butanoni tai miksi sitä nyt haluaakaan kutsua), mutta se kyllä liuottaa maalia ja sulattaa muovia aika tehokkaasti. Takavanteen puhdistukseen sopii myös jossain määrin liuotinbensiinit yms. teollisuusbensiinit=naftat, sillä nämä ei meikäläisen kokemuksen mukaan niin paljoa liuota maalia kuin tärpätti yms. Mutta itse käytän pääsääntöisesti maalipintojen pesuun biopohjaisia puhdistusaineita sillä nämä eivät liuota maalipintaa pois mutta nämä eivät myöskään ole niin tehokkaita ketjurasvan poistajia.

    edit: itse olen kanssa huomannut että crc:llä ja vastaavilla rost off:lla lähtee rasva suht tehokkaasti pois mutta näistä jää jäljelle rasvainen pinta joka vaatii kuitenkin pesun. Ja aika kallista on käyttää crc:tä pesuun...



    Red Meat
  13. #13
    nykyaikainen lakkabensiini ei vahingoita yhtään maalipintaa
    R1

  14. #14
    Mietin tätä samaa ja tulin tulokseen että rasva lähtee rasvalla, moottoriöljyllä lähtee parhaiten vanhat ketjuöljyt vanteesta. Maalattuun vanteeseen kun ei meinaa ph neutraalit puhdistusaineet purra eikä viitsi cleanereillä tuhota maalipintaa. Tälle peukku
  15. #15
    Sama kuin ketjujen puhdistamiseen eli lamppuöljyä rättiin ja pyyhkäisy
    690 Enduro
    Speed Triple 1050 Turbo
  16. #16
    Itse käytän WD-40 ketjujen ja takavanteen puhdistamiseen.

    Teflon pohjainen ketjuspray on hyvä ketjun kevytvoiteluun, mutta automaattivaihteiston öljy on kyllä mielestäni paras jos kestää sen alkusotkun.
    Tuono 660 ja 14 exää + 1 r.i.p.
    "Ajelee siellä porukan perällä vaan ja syö siellä patukkaa koko ajan"
  17. #17
    Teollisuusbensiini, jota Korrek myy nimellä Lensitil, Biltema nimellä Rasvan kylmäpoistoaine, Puuilo nimellä Polaric liuotinpesu....

    Noissa kaikissa on mukana hieman tensidiä, joten tuote emulgoituu huuhteluveteen eikä jää vanteen pintaan kalvoksi.
  18. #18
    Lainaa Pet_M kirjoitti Katso viesti
    Itse käytän WD-40 ketjujen ja takavanteen puhdistamiseen.

    Teflon pohjainen ketjuspray on hyvä ketjun kevytvoiteluun, mutta automaattivaihteiston öljy on kyllä mielestäni paras jos kestää sen alkusotkun.
    Juuri tällä reseptillä täälläkin. WD-40 sekä ketjun, että vanteen puhdistukseen ensin ja lopuksi pumppupullosta vaihteistoöljyä ketjulle. Antaa "mehiä" seuraavaan ajokertaan ja pyhkäsee loput vaihteistoöljyt vanteesta ensimmäisen lenkin jälkeen... Sit pysyykin hienona suht pitkään.

    P.S: Ainiin, melkein unohdin... Sitten mulla on aina 5L pänikkä dieseliä varastossa josta tankkaan sumutepullon. Sopii kaikkeen rasvojen ym. yleispesuun ja on huomattavasti hellempi kuin tinnerit tai bensat sun muut. Ihan yhtä tehokasta kuin lamppuöljy, mutta mittarilta tankattuna pesee hinta / laatu suhteessa kaikki.
    Viimeksi muokannut: Zeniitti; 16.07.2020 klo 02:53.
  19. #19
    Olen käyttänyt Motonetin liuotinpesuainetta pumppupullolla. Hyvin tuntuisi lähtevän ja lämpimällä vedellä huuhtelu ei vaikuta olevan pakollista, lähtee kylmälläkin. Yleensä siis liuotinpesu->pinelinellä pesu. Voisin kyllä koittaa tuota WD:tä seuraavaksi. Se on havaittu hyväksi pesuaineeksi, mutta voiteluaineeksi siitä ei oikein ole Jenkkiläisethän käyttää tuota kaikkeen melkein ruuanlaitosta lähtien
  20. #20
    Vahasin talvella vanteet , nyt on helppo pyyhkästä räätillä normi pesun jälkeen mahdolliset ketjurasvan roiskeet pois. Toisaalta , miksi rasvata ylenpalttisen paljon ketjuja ?
    Ei niin pientä hommaa etteikö sitä saa sössittyä
  21. #21
    Lainaa Jammu-Pappa kirjoitti Katso viesti
    Vahasin talvella vanteet , nyt on helppo pyyhkästä räätillä normi pesun jälkeen mahdolliset ketjurasvan roiskeet pois. Toisaalta , miksi rasvata ylenpalttisen paljon ketjuja ?
    Just näin. Mulla on yhdessä pyörässä Osco-oileri, joka annostelee öljyä HYVIN VÄHÄN mutta kumminki riittävästi. Yleensä sitä kyllä käsipelillä lotrataan liikaa.

    Ja mitä alkuperäseen kysymykseen tulee niin WD-40. Ei syövytä ja jättää mukavan luikkaan kalvon, jolloin putsaaminen on taasen helpompaa.

    -Ile-
  22. #22
    Käytän pyörän pohdistukseen vain toluja. Vanteet lähteet erinomaisen puhtaaksi keittiötolulla.
    <p>Ninja 636 2013 Motoville</p><p><span style="font-size: 12px;">Yamaha XSR 700 2019</span></p>
  23. #23
    Milläs olette ottanut noita vanhoja renkaan tasapainotus tarroja pois? Näytti omassa olevan teippiä, jotain ihme liimaa ja paksua tarra nauhaa jäljellä.
    Triumph Tiger 800 XCx -18
    ex- Triumph Speed Triple -08
    ex- Triumph Street Triple -09
  24. #24
    Dieselillä/polttoöljyllä putsaillaan täällä ketjut ja ketjurasvat vanteesta ja haarukasta ja missä sitä nyt onkaan.
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100, FZR1000, FZS1000, ZX-10R -> 2x ZXR750
  25. #25
    savisaippua eli kaupalliselta nimeltään universal stone on yllättävän hyvää takavanteeseen palaneeseen ketjurasvatöhnään. verrattain harmiton aine myös käyttää. tosin itse saippuajäämien poisto vaatii oman putsauksensa
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  26. #26
    Lainaa tube68 kirjoitti Katso viesti
    Milläs olette ottanut noita vanhoja renkaan tasapainotus tarroja pois? Näytti omassa olevan teippiä, jotain ihme liimaa ja paksua tarra nauhaa jäljellä.
    Sormella olen ne liimat hangannut pois. Samalla tekniikalla lähtee hintalappujen liimajämät mm. cd levyjen kansista. Kitkan vaikutuksesta liima lämpenee ja teipinpalat lähtee hiljalleen pois. Hidasta ja hieman työlästäkin, mutta eipä niitä jämiä yleensä ole kuin muutama neliösentti.
    <p>Näinkö meille aina täällä käy käy käy..</p>
  27. #27
    Henkilöauton vanteisiin ostin kärkkäiseltä Pro-kleen Trolls Breathia. Reagoi raudan jäämiin. Ja kaikkeen muuhunkin sontaan. Tulee erittäin puhtaat vahteet. En näe syytä miksei kävisi prätkään. Samaa tuotetta myy autotude dragons breath tjs.
    Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
  28. #28
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tube68 kirjoitti Katso viesti
    Milläs olette ottanut noita vanhoja renkaan tasapainotus tarroja pois? Näytti omassa olevan teippiä, jotain ihme liimaa ja paksua tarra nauhaa jäljellä.
    AT-tarranpoistaja Motonetistä. Suihkaise. Anna vaikuttaa. Rapsuttele liimat pois.

    Tehokasta kamaa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  29. #29
    Ite olen vanteen putsannut ihan puhtaasti bensalla. Lähtee hiton hyvin kuminpalat, öljy, lika, liima... Samoin huomasin että katteesta helpoiten saa liat pois ku pyyhkäisee bensarätillä ja heti perään vedellä huuhtoo.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  30.  
  31. #30
    Laittakaa koko pyörään Korrek TFC Polymatrix pinnoite niin lika lähtee helpommin irti, vanteista ja katteista. Tämä kesä menty tolla pinnoitteella ja tuntuis toimivan paremmin kun aiemmat vahat ja pinnoitteet. Helppo laittaa ja sopii kaikille pinnoille.
    Kylätason kurapyöräilijä.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen