1. alle vuoden
2. 1 - 2 vuotta
3. 2 - 3 -"-
4. 3 - 4 -"-
5. 4 - 5 -"-
6. 5 - 6 -"-
7. 6 - 7 -"-
8. 7 - 8 -"-
9. 8 - 9 -"-
10. yli 10 vuotta
Kuinka kauan olet siis omistanut nykyisen moottoripyöräsi, kun katsoo noita vaihtopyörävarastoja eri liikkeiden sivujen myötä niin huomaa että aika nuorta peliä vaihdetaan taas uuteen.
Onko kyse siitä että kokeillaan mielenkiinnosta erityylisiä ja erikokoisia moottoripyöriä, vai siitä samasta syystä kuin kotiloidenkin suhteen että pysyy väliraha mahdollisimman pienenä vaihtaessa uuteen pyörään vai kenties siitä syystä että ei uskalleta omistaa "vanhaa" moottoripyörää kohonneiden käyttökustannusten myötä, mikäli nyt normaalien kulutusosien vaihtoa täytyy pelätä.
Omalta kohdaltani äänestys meni neljänteen vaihtoehtoon, neljäs kausi samalla pannarilla lähti käyntiin tänä keväänä ja en nyt näe syytä miksi menisin sitä päivittämään uudempaan, suotta antaisin hyvän pelin jollekin varusteltuna ja sisäänajettuna.
shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
Viime elokuussa ostin nykyisen pyöräni, elikäs ajeltu noin 5 kuukautta n. 11000 km ja nyt on ankara Bemu kuume iskeytynyt.![]()
Savage 650
Kawasaki VN 800
Suzuki GSX 1400
Suzuki Bandit 1250
Kawasaki GTR 1400
Viime keväänä menin ja ostin uuden ja nyt tuli vaihdettua taas uuteen. Järkeähän siinä ei välttämättä ollut, mutta onpahan nyt uudempi ja 2x tehokkaampi. Saas nähdä onko tämä pyörä vielä ensi kaudella käytössä...
Se joka toista haukkuu, on itse hyvä!
http://www.foracer.com/
Noin yhden kuukauden verran. *
7. kausi menossa ja jotenkin tuntuu siltä, että "suhde" tämän nykyisen mopon kanssa kestää piitkään...![]()
"Suddenly, everything else, looks like prey, Hayabusa"
n. 1 vuoden tuo ensimmäinen "iso pyörä" lojunu tallissa ja vaihtelevasti tien päällä![]()
Noin 2kk tää nykynen ollu, enkä usko et vähään aikaan olen vaihtamas![]()
Niin. Pitäisi pysyä kaukana koeajotilaisuuksista, olla lukematta pyörätestejä ja käymättä katsomassa vaihtopyöriä.
Samalla voi lopettaa naisien tarkkailun ja alkoholin käytön, niin ja käydä kuohittavana..........
se on elämää se
![]()
Kolmas vuosi menossa.Edellisellä pyörällä ajoin kymmenen vuotta (runsaan 100 000 km. (Honda))
![]()
Pyörät on tehty ................
Joulukuussa tuli vaihdettua uuteen. Yleensä kyllä ajanut samalla pyörällä useamman vuoden.
Tosimies saa salaatista ripulin.
Birra finito propello stoppo.
Kawasaki ZZR 1400 Turbo
Sipoo 260MPH club
Kohta tulee vuosi täyteen. Tänä kesänä ei vielä vaihdeta..
Mitä pitempi matka, sitä tyhmempi jätkä...
neljäs kesä samalla...
![]()
Tyyli ennen tarkoitusta.
1 kk ja 1 pvä
alle vuoden on mullakin nykyinen mopo alla ollut, viime vuoden lokakuussa ostettu.
Vasta viime kauden lopulla pääsin ensimmäisen kerran menopelin satulaan. Eiköhän tällä mennä aika pitkään - ei näillä ajomäärillä ja huolellisella pidolla ainakaan kunnon puolesta tule vaihdon tarve heti vastaan.![]()
Kawasaki VN800 Classic -99
kohta 22 vuotta sitten tuli hommattua eka "iso" Kawa, -80 mallinen Z 1000 ST. Tyytyväinen olen kai ollut kun ei ole ollut tarvetta vaihtaa muuhun, hiljattain tuli hommattua toinen ST, vuotta vanhempi, projekti kaveriksi. Pari kertaa mittari tuossa -80 mallissa on ehtinyt ympäri pyörähtää, seuraavakin kierros on hyvää vauhtia menossa.
Meanier than ever
Mä vasta ostin pyörän 12 vuoden kuivan kauden jälkeen![]()
- '11 BMW R 1200 GS
- IBA SS1600K
---
ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
Toinen kesä on nyt alkamassa tällä pyörällä. Ja tuskin sitä ihan heti olen vaihtamassa pois. Tosin jos kyselyn tuloksia katsotaan, niin aika hurja vaihtotahti tuntuu porukoilla olevan.
Yksi on ollut juuri seitsemättä kesä, toinen joka menee vaihtoon tiistaina on ollut vuoden päivät ja kolmas tuli hankittua vasta viime syksynä.
Since 2004... tosin on se hieman kokenut muutosta matkan varrella...![]()
Reilun vuoden olen Afrikkalaisella ajellu.
-Sergei-
- Sergei-
"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
Trumpan ostin 2001 ja arielin 2005
kilsoja on tullu trumpalla noin 90000 ja arielilla konta 10000
kyllä 50 luvun pyöräkin nielee kilsaa kun ajaa lähes joka päivä maalis joulukuun välin ja monesti talvellakin
Harley-Davidson 1200 U vm 1937 Ariel Square Four MK 2 1000 vm 1954 Triumph 6T Thunderbirt 650 vm 1959 Mercedes-Benz W187 220 vm 1952 Mercedes-Benz W115 220D vm 1973 lisäksi 9 perämoottoria 30-90 luku.
Viime lokakuussa ostin nykyisen mopon Saksasta. Ja pari päivää sitten sain sen Suomen kilpiin
Eli alta vuoden ruksasin.
Jalkapohjat edellä, sillä pää on tärkeä.