Tulokset 1:stä 28:een 28:sta
  1. #1
    Haulla ei oikein löytynyt mitään tähän aiheeseen liittyen, joten aloitanpa uuden ketjun sitten.

    Meikäläistä on tässä parin viikon ajan huimannut enemmän ja vähemmän. Oikeastaan asia ilmeni viime vuoden marraskuussa ekaa kertaa, kun olin käymässä San Franciscon kieppeillä työmatkalla ja siellä ajeltiin autolla niillä nyppylöillä. Mutkissa alkoi oudosti huimailla. No, unohdin koko homman sitten, koska mitään muuta ei ilmennyt muissakaan tilanteissa. Nyt on sitten tilanne pahentunut, ja tänään marssin lääkäriin. Diagnoosina oli hyvänlaatuinen asentohuimaus, joka johtuu ilmeisesti sakasta jossain tasapainoelimissä. Pahaa oloa esiintyy, kun päätä kääntelee, ja koko ajan muutenkin on semmoinen "taustapahaolo". Välillä heikottaa oikein kunnolla, ja näytön edessä istuminenkaan ei oikein onnaa. Jotenkin tuntuu myös siltä, että silmät olisi jotenkin enemmän valolle herkät kuin normaalisti. Tietenkin kaiken kukkuraksi lekuri kielsi mopolla ajamisen kokonaan nyt toistaiseksi. Kylläpä ahdistaa. Tosin tämä huono olo ahdistaa enemmän

    Tarkempaa juttua tuosta hyvänlaatuisesta asentohuimauksesta tässä. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa? Nyt ei oikein tiedä kuinka kauan tässä menee ennen kuin pääsee ajelemaan taas...
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
  2. #2
    Joskus vaivannut minuakin ja meni ohi muutamassa viikossa. Sain siihen lääkkettä, mutta en muista lääkkeen nimeä.
    Kahteen asiaan maailmassa ei voi luottaa, eli mennään vaan yhdelle ja minä vaan kokeilen vähän sormella.

    Sinun puheet on kuin Iitan pieru, puolet paskaa.
  3. #3
    Hei, mä tiedän, että sitä voidaan hoitaa ja aika helpoilla jutuilla vieläpä. Joku suomalainen lekuri on sitä tutkinut paljonkin. Tää samahan vaikuttaa myös lukemiseen ja kirjottamiseen, ja monella tästä kärsivällä on myös lukihäiriö, voi olla niin lieväkin ettei sitä ole koskaan diagnosoitu. Googlaa, niin löydät ainakin jotain juttua siitä. Katoin ite, mut en lähteny lukee linkkejä.

    Sitä hoidetaan semmosilla aamusin tehtävillä jumpan tyyppisillä jutuilla ennen sängystä nousemista. Mä katon himasta, löytäsinkö jotain matskua siitä (olen just muuttanut, niin et paprut on vähän hakusessa vielä...). Tota hommaa on hoidettu varsinki ipanoilla, jos niil on todettu lukihäiriö (sanat ja kirjaimet ei "pysy" rivillä asentohuimauksen vuoksi, ja siks kirjottamisesta ja lukemisesta ei tu mitään tai käsiala on "toivotonta"), ja hyvin tuloksin.

    Joten uskosin: nou hätä! Sä voit ite tehdä sille jutulle jotain. Mut olis hyvä, et löytäsit lekurin, joka tuntee ton jutun ja vois neuvoo sua niis harjotuksissa. Satun tuntee pikkasen tota hommaa koska oman perheen piirissä on ilmeisesti just sitä, ja siks olen leikelly lehdistä juttuja siitä.

    Paska juttu, että lekuri kielsi sua mopoilemasta, mut ehkä sä saat siitä kunnon inspiksen tehdä niitä harjotuksia, kunhan pääset niist jyvälle. Mul ei ole itelläkään sikahyvä tasapainoaisti, ja joskus pelottaa,et se vielä huononee... Niin et asia koskettaa mua ihan henk.koht.

    Tsemppiä! SILLE VOI TEHDÄ JOTAIN!!!
    Royal Enfield Bullet Electra BS 500 2005
    Yamaha Virago 535 1988
    Moto Guzzi 750 Nevada 2008
    HD Sportster Custom 2004
  4. #4
    Joo, sama vika oli talvella. Hävisi parissa viikossa, ilman lääkitystä.
    Kyllä lähtee!
  5. #5
    Emmä tiiä, mutta tuommoista tarjosi google:

    Hyvänlaatuinen asentohuimaus

    Vaiva kestää kuulemma useita viikkoja, keskimäärin kymmenen..
    I'm just asking. Olen vain persekuningas.
  6. #6
    Tossa jotain käytännön ohjeita. Epley's maneuvre hakusanoilla voi löytyä jotain parempiakin sivuja.

    http://www.angelfire.com/retro....ley.htm

    Kyseessä on jumppa, jonka avulla sakat saadaan poistumaan kaarikäytävistä, jossa ne ärsyttävät tasapainoaistinsoluja.
  7. #7
    Mjoo-o. Jos oisitte olleet tarkkaavaisia, niin tuossa mun ekassa kirjoituksessa oli jo linkki & hoito-ohjeet Ainoa pikkujuttu on se, että XXXn lekuri ei viitsinyt/huomannut tutkia kuseeko jompikumpi puoli vai vain toinen. Pitäisi kuulemma hoitaa ainoastaan sitä puolta, jossa on vika. Saattaa muuten tehdä hallaa. Juuri kömmin pois tuolta sohvalta tehtyäni Epleyt molemmille puolille. Vois vielä tehdä toistamiseen ja jäädä odottelemaan. Jos ei auta viikonloppuna, niin kait se ois soiteltava lekuriin uudemman kerran ja kysyttävä josko ne viittis kattoa onko jompi kumpi puoli pahempi ja näyttää kädestä pitäen tuon liikesarjan.

    Kait se tästä. On vaan niin kovin heikko olo, ettei jaksa viikonlopustakaan oikein iloita.

    Edit: poistetaanpa firmojen nimiä, niin ei tule sanomista...



    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
  8. #8
    Ei ole ollut itsellä, mutta lähisukulaisilla kyllä. Menee kuulema helposti ohi tuolla pään kääntelyllä, joten siinä suhteessa on toivoa!
  9. #9
    No niin minäkin tässä olen nyt ymmärtänyt. Ja kun fysiikan kautta miettii tuota hommaa, niin pitäis nyt vaan saada selko siitä kumpiko puoli vaivaa. Sakka nimittäin lilluu väärään suuntaan, jos tekee väärälle puolelle tuota harjoitusta. Ja jos ei auta, saikkua. Saapahan kerrankin nukkua viikolla
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
  10. #10
    Jees, pari vuotta sitten moinen iski ja olihan se melkoisen kiusallista mutta muutamassa viikossa taisi hellittää. Nuo edellä mainitut tarkat "jumppaohjeet" eivät auttaneet mutta tohtorin neuvon mukaan tein juuri niitä liikkeitä jotka huimausta aiheuttivat (nostin katseen nopeasti ylöspäin muutaman kerran peräkkäin) aina silloin tällöin, ja annoin tasapainoelimen ikäänkuin totuttautua uuteen tilanteeseen. Ei aavistustakaan mitä sakalle tapahtui mutta ei ole kiusannut sen koommin...
    Power is nothing without mojo!
  11. #11
    Ekaa kertaa edes kuulen moisesta, kyllä ihmistä kaikella riesalla maahanmuuttajien lisäksi siunataan.

    Ei muuta kuin pikaisia paranemisia.



  12. #12
    Lainaa (cmas @ Touko. 11 2007,17:51) kirjoitti
    No niin minäkin tässä olen nyt ymmärtänyt. Ja kun fysiikan kautta miettii tuota hommaa, niin pitäis nyt vaan saada selko siitä kumpiko puoli vaivaa. Sakka nimittäin lilluu väärään suuntaan, jos tekee väärälle puolelle tuota harjoitusta. Ja jos ei auta, saikkua. Saapahan kerrankin nukkua viikolla *
    Siis ilmeisesti olet kotona tehnyt niitä asentoharjoituksia? Sairas korva on se korva jonka puolen kyljelle nopeasti tiltatessa tulee voimakkaampi huimaus/pyörrytys.
    Honda CBF1000
  13. #13
    mulla on ollu tuo juttu kaksi kertaa. ekalla kerralla oikein paha ja kesti 3kk. ihan helvettiä.. sitten se tuli uudestaan viime talvena. marssin heti spesilistin luo joka on oikein tehnyt tutkimuksia tuosta vaivasta. löytyy keskustan (helsinki) diacor korvalääkäri, nimeä en muista , vanha vaalea nainen.. siellä selvitetään ns. hoito suunta. Mutta hän sanoi että tehokkain liike on ns. muslimien rukoilu asento eli. polvilleen maahan otsa lattiaan, tauko odota jos huimaus alkaa, jos ei ala, niin jatka kumartamista siihen pisteeseen kun päälaki on nuoraan kohti lattiaa. huimaus alkaa silloin erittäin voimakkaana. jos on joku paikalla niin avustaja voi tukea samalla kun maailma pyörii.. Huom älä missään tapauksessa lopeta asentoa ennen kuin huimaus kohtaus on ohi, vasta sitten hiljalleen palaa istumaan.. tee kyseinen liike aamulla ja illalla.. saattaa loppua jo yhteen liikkeeseen. mun piti tehdä kyseinen liike kolmekertaa ja homma loppui.. olin muita liikkeitä tehnyt jo pari viikkoa, ennen kuin menin lekuriin... LÄÄKETTÄ ei kuseiselle vaivalle ole,, Usein alkaa tärähdyksestä tai aamulla herättyä. Nyrkkeilijöiden yleinen vaiva.. Hoidon keskeinen asia on että asennon muuttuessa on odotettava siinä asennossa kuin kohtaus alkaa.. Myös nopeat katseen muutokset voi aiheuttaa huimauksen. Epävirallinen mielipide lääkäriltä oli että usein potilaalle jää jokin pikku vaiva tuosta asentohuimauksesta, kuten epävarmuus hämärässä tai korkeanpaikan huimaus. Mut kyl se siitä tsemppiä, menee kyl ohi
    Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin

    Triumph Rocket
    Suzuki B-King
    Suzuki Hayabusa
    Kawasaki ZZR
    MV Agusta
  14. #14
    Ai niin yleinen pahaolo ja valoarkuus, silmien särky etenkin silmien yläpuolella kulmakarvojen alla.. kuuluu asiaan.. Samoiten jännität niskaa aivan sikana kun yrittää tietoisesti välttää turhia asento muutoksia.. Hieronta niska hartia seudulle auttaa paljon älä turhia stressaa vaikka vaiva ottaa rankasti pattiin.. menee ohi ja taas pääsee
    Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin

    Triumph Rocket
    Suzuki B-King
    Suzuki Hayabusa
    Kawasaki ZZR
    MV Agusta
  15. #15
    Vaiva on minullekin tuttu, ikävä kyllä. Ensimmäisen kerran huimaus iski todella noin kolme vuotta sitten, kun tein kotona raksahommia ja yritin laittaa listoja katon rajaan. Alashan sitä sieltä korokkeelta tuli kuin kivi, kun maailma alkoi yht'äkkiä pyörimään pään ollessa takakenossa ja oikealle kallistettuna.

    Korjaavana hoitona olen tehnyt tuota asentohoitoa aika laiskasti, mutta oikeilla liikkeillä vian saa kuulemma poistumaan todella nopeasti.

    Mielestäni itselläni oli ollut kyseistä huimausta lievempänä jo varmaan 10 vuotta, mutta syytä asiaan ei tullut selvitetyksi, kun vaiva ei ollut mitenkään erityisen suuri tahi häiritsevä. Empä ole vieläkään käynyt asian tiimoilta lääkärissä, kun mitään lääkkeitä ongelmaan ei ole olemassa. Ainut hoito on jo aikaisemmissa viesteissä mainittu asentohoito, jota voi tehdä itsenäisesti, mikäli epäilee ko. vaivaa potevansa. Voi olla, että ongelma on yleisempinkin, mutta jos vaiva on lievä, ei vikaa tai syyllistä osaa yhdistää. Uskoisin, että useimmat ihmiset elämänsä aikana kokevat huimausta tm. tasapaino-ongelmia ainakin hetkellisesti, menemättä kuitenkaan lääkäriin?

    Kannattaa todella huomioida, että asentohuimausta on monen asteista ja pahimmassa tapauksessa ei pääse sängystä ylös, kun tasapainoaisti on sekaisin ja pyörryttää.

    Ongelman nimen kuulin ensimmäisen kerran isältäni, jolle rakennushommien lomassa noiduin kun en pysynyt kunnolla tikkailla huimauksen johdosta, johon isäni tuumasi että vaivaako asentohuimaus ja kertoi mitä oireita asentohuimaukseen liittyy. Myös isälläni oli iskenyt sama vaiva vain muutamaa vuotta aiemmin ja häneltä sainkin hoito-ohjeet ko. vaivaan.

    Tälläinen vakavanlaatuinen asentohuimaus oli iskenyt yhdelle tuttavalle, kun hän oli kurkistanut autonsa alle ja kaatunut siitä selälleen huimauskohtauksen viedessä jalat alta. Siinä oli ollut naapurilla ihmettelemistä, että onko naapurin isäntä ottanut vähän liikaa, kun ei pääse kuin konttaamalla etenemään.
    Lisäepisodina oli tuttavalle käynyt vielä niin, että noviisi lääkäri oli halunnut ottaa kuvat aivoverenkierrosta ja kuvat olivat epäonnistuneet siten, että lääkäri oli epäillyt vakavaa häiriötä aivoverenkierrossa ja luvannut ennusteen mukaan vuoden pari elinaikaa! "Oikea" lääkäri oli sitten onneksi pian tajunnut asian oikean laidan ja sen että aivokuvat olivat olleet epäonnistuneita ja että kyseessä on hyvälaatuinen asentohuimaus.
    Powerslave
  16. #16
    Juu-u, asentohuimaus on hankala juttu. Minulla sitä ei ole, mutta paljon taitolentoa lentäneenä tiedän piirulleen miltä tuntuu, kun asentotaju katoilee...

    Erityisen hakalaa on ajaessa prätkällä tää vaiva...

    Suosittelen ankaraa harjoittelua siten, että seisot yhdellä jalalla lattialla (mieluiten joku käytävä, että yllät käsilläsi seiniin) lasket pääsi n. 90 asteen kulmaan ja käännät katseesi "kainaloon", eli lattiaan, sivulle, takaviistoon. siitä sitten nopeasti pää pystyyn ja katse tiukasti eteen... Normi ihminen jatkaa siitä tyylikkäästi perseelleen lattialle... (kun liike on tehty oikein) Syy tähän on nimenomaan alasimen ja eustacen putkien toiminnassa (en tiedä, että kirjoitinko oikein).
    Armottomalla totuttelulla saat kestämään itsesi ihan mitä vaan, mutta työ on todella kova...

    Minä olen harjoitellut vuosia ja pystyn jopa kävelemään suoraan kun päänasentojen nopeita vaihdoksia teen. Jos joku epäilee tätä, niin suosittelen kokeilemista lentokoneessa näitä juttuja, mutta varatkaa pussi oksentamiseen...

  17. #17
    Joo-o. Ei ole kovin voimakas tuo efekti (huimaaminen) mulla. Tein tosin ajaessa (juu-u, ei sitä malta pysyä kotona, kun ei oo paha olo) pientä testiä. Kova kiihdytys läpät auki ja toisaalta kova jarrutus on niitä, joissa hieman alkaa tuntua (äsken jarrutuksen jälkeen semmoinen kevyesti outo olo jäi pysyväksi). Mutkissa ei niinkään. Tällä hetkellä on vielä vasen korva ja nielu kipeänä - ihan samanlainen tunne kuin viime syksynä oikean korvan korvatulehduksen kanssa. Jos pahenee, marssin uudestaan työterveyslääkärille. Pitäisköhän kysyä pääsiskö mm. allergiatesteihin.

    Tietyt asennot tätä aiheuttaa, tosin kiihtyvyys taitaa olla se avainsana nyt mun kohdalla. Ja jo junnusta lähtien on korkeat paikat tuntuneet hieman epämiellyttäviltä. Pitää varmaan koettaa saada tähän asiaan vielä lisää valoa.

    tr3 - Tuota liikettä kokeiltu. Tuntuu lähinnä siinä vaiheessa, kun nostaa pään takaisin ylös. Ja niskat hierottu taas, käyn vakituisesti hierojalla muutenkin.

    TBus - toi liike kyllä meinaa heittää ukkoa hieman. Jatkan testejä.

    Ihmetyttää kyllä nämä korvahäröt/tulehdukset/kivut. Mielestäni koetan pitää korvani puhtaana ja tulppiakaan (perus pehmeä EAR) en käytä kuin kerran (jos joudun ottamaan tulpat pois lenkillä, pistän puhtaan parin tilalle). Jo penskana leikattu toistuvien korvatulehdusten takia kita- ja nielurisat pois, joten melkoisen erikoista.

    Edit: unohtu sanoa "perkuleen perkule" tähän loppuun



    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
  18. #18
    Tämähän näyttää yleiseltä vaivalta.Luulin olevan ainoa vammainen motoristi Minulla vaivannut jo pari vuotta sillon tällöin.Rampannut kaikki lääkärit läpi ja oikein kukaan ei ole osannut sanoa mikä kumma on kun välillä huimaa. .Tapani Rahko Tampereen operonissa (ent.TAYSin korvapuolen johtava ylilääkäri)väitti ainakin et on kyse asentohuimauksesta.Äijä ilmeisesti keksinyt sen jumpan.Jumpattuani ei huimaus mene ohi..Vaikka kuinka yrittäis.Todella veemäistä ajella mopolla kun tuo sattuu iskeen.Viime kesänä ajoin jyväskylästä kaameassa huimaus tilassa.Tänäänkin oli sellasta pientä mut ajeleen piti lähtee kun keli oli hieno..useimmin iskee kun jos on vähänkään uni velkaa..Koitetaan pärjätä vammamme kans..
    BMW S1000rr 2010
  19. #19
    Lainaa (tr3 @ Touko. 16 2007,23:13) kirjoitti
    LÄÄKETTÄ ei kuseiselle vaivalle ole,,
    Minä sain lääkkeen, jota otettiin niin, että annos pieneni yhdellä tabletilla joka päivä. Muistaakseni lääke otettiin kymmenen päivän ajan ja aloitus oli kymmenen tablettia. En nyt varmaksi muista, mutta muistelen, että pillerit olivat kortisonipohjaisia.
    Kahteen asiaan maailmassa ei voi luottaa, eli mennään vaan yhdelle ja minä vaan kokeilen vähän sormella.

    Sinun puheet on kuin Iitan pieru, puolet paskaa.
  20. #20
    Mulle toi asentohuimaus tulee aina jälkikäteen...joskus on myös hengitysvaikeuksia.

    Asiaan. Viime syksynä messumatkalla alkoi messuhallin lattia keinumaan alla ja huimasi. Tätä tapahtui joka päivä ja ajattelin sen liittyvän jotenkin hallin taustameluun ja korvan tasapainoelimiin. Eipäs ollutkaan, sama peli jatkui kotiin palattuakin. Viikon ihmettelin ja painelin lääkäriin. Tämä tutki niskaa ja selkää ja passitti lopuksi fysioterapiaan. Diagnoosi oli ylimpien kylkiluiden jumittaminen ja siitä aiheutuva verenkiertohäiriö aivoissa. Tuon aivohäiriön olisin toki voinut itsekin kertoa ja halvemmalla, mutta ihmeellistä kylläkin viisi x fysioterapia nopealla rytmillä poisti vaivan ja taas kävellään tasamaalla eikä laivassa. Omituista oli, että ei ollut mitään niskavaivoja omasta mielestäni, ei särkyä tms. Fysioterapiassa selvisi, että niskan liikeradat oli vajavaiset eikä pää esim. kääntynyt kunnolla.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  21. #21
    Moi. Löysin tämän vanhan ketjun ja halusin ottaa osaa keskusteluun. Miten te pystytte ajamaan pyörällä tuon asentohuimauksen kanssa?
    Mulla on sellainen tausta, että olen omalla ajovirheelläni kaatanut pyörän ja lyönyt pääni niin että sain asentohuimauksen, joka on läsnä enemmän ja vähemmän päivittäin. Nyt on murhe että jääkö ajoharrastus tähän..
    Mulla on ohjeet huimauksen hoitoon, eli noi käännökset käytössä joka päivä, ja pari vuotta se pysyikin pois hallitusti.. mutta nyt tuntuu etten pääse tästä eroon lainkaan, tai sit mä tressaan vaan liikaa tätä.
    Huojentavaa tässä on se että mä luulin olevani ainoa tän ongelman kanssa, mutta en taida ollakaan.
  22. #22
    Mulla oli kolme vuotta sitte talvella (ei tarvinnu jännitellä mp:llä ajoa..heh) vajaan kuukauden verran.
    Itsestään meni ohi, ei ole koskaan ennen ollut eikä nyt ole ilmennyt senkään jälkeen.
  23. #23
    Lainaa HelloKitty kirjoitti Katso viesti
    Moi. Löysin tämän vanhan ketjun ja halusin ottaa osaa keskusteluun. Miten te pystytte ajamaan pyörällä tuon asentohuimauksen kanssa?
    Mulla on sellainen tausta, että olen omalla ajovirheelläni kaatanut pyörän ja lyönyt pääni niin että sain asentohuimauksen, joka on läsnä enemmän ja vähemmän päivittäin. Nyt on murhe että jääkö ajoharrastus tähän..
    Mulla on ohjeet huimauksen hoitoon, eli noi käännökset käytössä joka päivä, ja pari vuotta se pysyikin pois hallitusti.. mutta nyt tuntuu etten pääse tästä eroon lainkaan, tai sit mä tressaan vaan liikaa tätä.
    Huojentavaa tässä on se että mä luulin olevani ainoa tän ongelman kanssa, mutta en taida ollakaan.
    Näin amatöörinä sanoisin että ajele ekaksi polkupyörällä. Jos ei ongelmia, toimii pää myös motskarin kanssa. Nimittäin helpommin tuo ongelma tulee esiin polkupyörän kanssa kuin motskarin. Munamankeli kun ei pysy pystyssä hetkeäkään jos ei tasapaino ole kunnossa ja vauhditkin ovat luultavasti pienemmät.
    Antti
    ex-BMW K100RS -85
    ex-BMW K1200S -05
  24. #24
    joo moottoripyörä on siitä hyvä kun sillä on oma tasapainoaisti.

    tuo voi johtua korvasta, pitäkää karvalakkia talvella, ettei tulehdu korvat.

    Voi johtua päälläseisomisesta, koska silloin sakat menee väärään paikkaan. ei kannata iäkkäämpänä enää seistä päällään.

    Voi johtua niskasta, koska aivojen pitää pystyä laskemaan yhteen korvan aistin liikkeet ja suhteuttaa sieltä saatu data siihen missä asennossa pää on, esim jos kallistat päätä sivulle, niin korva sanoo, että kallistuu vasemmalle, mutta niskan lihastiedon avullla aivot tietää, että pää kallistui juuri tuon verran,joten keho lienee yhä pystyssä. Eli niska jumissa tämä systeemi ei toimi ja huimaa.

    näyttöpäätetyössä niskan lihakset heikkenevät. Ne joutuvat atropiaan, koska voit kuvitella, että jossain oikeassa työssä päätä joutuu jatkuvasti kannattelemaan asentojen vaihtuessa, näytöllä asento ei muutu ja lihakset katoaa ja menee jumiin.

    https://www.youtube.com/user/motivationaldoc/videos

    tuolla on paljon videoita, joissa selittää eri harjoituksia ja ongelmia niskassa.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  25. #25
    ok. muistan hyvin kun ouluzonelle meni eka kertoja kusisatasella cbrrällä. kyllä se niin painaa päätä tankkiin. vähä lisää reeniä, niin "ei tunnu missään" ok. sori kaljoissaan...
  26. #26
    Hmm, olin haaverissa kolme vuotta sitten, sain siinä mm. kallonmurtuman joka vioitti hermonippua vasemman korvan ja oikean aivolohkon välillä. Vasemman korva kuulo meni ja tasapainoaisti kärsi vakavasti. Silmät kiinni
    tai pimeässä kävely on haastavaa. Onneksi nyt jo parempi.

    Merkillistä kyllä mp:llä ajaessa olo tuntuu täysin normaalilta eikä yhtään horjakalta, vaikka kävellessä ei asia pääse unohtumaan.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  27. #27
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Hmm, olin haaverissa kolme vuotta sitten, sain siinä mm. kallonmurtuman joka vioitti hermonippua vasemman korvan ja oikean aivolohkon välillä. Vasemman korva kuulo meni ja tasapainoaisti kärsi vakavasti. Silmät kiinni
    tai pimeässä kävely on haastavaa. Onneksi nyt jo parempi.

    Merkillistä kyllä mp:llä ajaessa olo tuntuu täysin normaalilta eikä yhtään horjakalta, vaikka kävellessä ei asia pääse unohtumaan.
    Sun pitää pyytää kunnallisesta apuvälinepalvelusta uus prätkä liikkumista helpottamaan.
    Honda VFR 750F -93
    Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  28.  
  29. #28
    Lainaa TA kirjoitti Katso viesti
    Sun pitää pyytää kunnallisesta apuvälinepalvelusta uus prätkä liikkumista helpottamaan.
    No nyt puhut asiaa...
    SF 1098S
    MTS V4S Sport