Tulokset 1:stä 10:een 10:sta
  1. #1
    Heipskukkuu kaikille! Itsellä on alkanut crossipyörät kiinnostaa toden teolla ja semmoista olisin ostamassa. Budjettina on about 1500€ ja sillä saa ~-95 pelin ja nyt kysynkin että kuinka paljon eroja tuon ajan crosseissa on? Rempata niitä kaikkia saa, mutta onko joku mikä on ylihuono tai ylihyvä kestävyydeltään? Tehoilla nyt ei hirveästi väliä ole, kun niissä taitaa kaikissa suunilleen 30hp olla ja kyllä se aloittelijalle riittää. Elikkä vastauksia kehiin kaikki crossigurut!
    KTM Duke II 2005
  2. #2
    Minulla on ollu 13-vuotiaasta asti sama honda cr 125r, eli kohta 4 vuotta.. yhden kerran on ihan perushuoltona mäntä vaihdettu, muuten ei ole koneeseen tarvinnut edes kajota.. Se toki että se on mökkipärränä, mutta kovaa ajoa se on saanut niinkuin kuuluukin..
    On ollut tämä yksilö todella hyvä ostos, eli suosittelen!

    Muihin 125 crosseihin en voi verrata, kun en ole ajanut, mutta 250kx kasawikaa olen testannut useampaan kertaan.. ei voi verrata tehoissa, mutta voin sanoa että 125 riittää mainiosti varsinkin jos pysytään ihan metsäpoluilla.. on ketterä laite!
    Soratiellä voi kaasua kääntämällä sudittaa oikeastaan niin pitkää matkaa kuin haluaa, ja asvaltilla jossa on pitoa voi kaasulla ja pienellä nykäisyllä ainakin 4.vaihteella kytkeä renkaan yläasentoon

    toivottamasti tämä vastasi johonkin.. jos ei niin anteeksi!

    E: niin ja alhaaltahan sen näkee eli vm-94 kyseessä..



    köhköh, putput, pampam..
  3. #3
    Oma lehmä itellä ojassa, mutta voin suositella jammun yz:taa ja kawan kx:ää. Molemmat oli loistopelejä eikä mitään isompia murheita ollut. Itellä on ollut molemmista kokemusta 50cc - 125cc. (joo o pienenä jo alotettu )

    Myös hondan -98 ja -02 piikillä cr:llä päässyt kokeilemaan ja hyvä peli oli.

    Mulla jääny joku kutina ja mutu että suitsan rm:ä ei ainakaan tuolloin ollut mistään kotoisin..puhutaan siis ysärin alun ja reilun puolen välin peleistä. Tosin en oo rm:llä metriäkään ajellut.
  4. #4
    Lainaa (Duneon @ Touko. 05 2007,14:25) kirjoitti
    Oma lehmä itellä ojassa, mutta voin suositella jammun yz:taa ja kawan kx:ää. Molemmat oli loistopelejä eikä mitään isompia murheita ollut. Itellä on ollut molemmista kokemusta 50cc - 125cc. (joo o pienenä jo alotettu )

    Myös hondan -98 ja -02 piikillä cr:llä päässyt kokeilemaan ja hyvä peli oli.

    Mulla jääny joku kutina ja mutu että suitsan rm:ä ei ainakaan tuolloin ollut mistään kotoisin..puhutaan siis ysärin alun ja reilun puolen välin peleistä. Tosin en oo rm:llä metriäkään ajellut.
    Samaa kutinaa tosta Suzukista.. Ja unohdin ainakin kx60:sen mainita omasta listasta 15hp potkua 50-kilosessa pärrässä = LIIKAHTAA

    Muumipeikolle: Luulen siis että valinta kannattaa ottaa Kawasakin, Hondan ja Yamahan piikeistä(hinnan vuoksi ei taida isompaa lähteäkkään) Kestävyys sitten saattaa olla tuurin kauppaa olipa merkki mikä hyvänsä noista, mutta on osia saatavilla eikä ne nyt niin älyttömissä hinnoissa pyöri..

    Laitetaas vielä kuva mun pyörästä:
    http://irc-galleria.net/view.php?nic...ge_id=53584439
    köhköh, putput, pampam..
  5. #5
    rm:stä taitaa hajota niitä pakoaukosäätimen huiluja. Hajottavat sitten pytyn ja männänkin samalla huonolla tsäkällä.

    Osta mahd. uusi ja vähänajettu.
    "Jos viistoistavuotiasta sais."

    990 KiloaTurhiaMuttereita....Supersellaisia
  6. #6
    jos hinta luokka on 1500e,ni ehkä hondaan kallistuisin.vanhemmista rm:stä en osaa sanoa mut 2000-luvun pelit on ollut tosi hyviä ja kestäviä.itellä on nyt kolmas rm menossa.
    <p>Suzukilla vuodesta 1993</p>
  7. #7
    Jos laittasit muutaman satasen lisää niin rupeisit saamaan 90-luvun loppupuolen piikkisiä kottaraisia. Itellä oli -99 ktm ja ei voi muutakun kehua. Ne ei kilise ja kolise kuin japsimerkit.

    En tietenkään voi yleistää että ne kilisisi tai kolisisi.
    SV650 -00 Z750 -07 WR400F -00
  8. #8
    Kiitoksia tähänastisista vastauksista.
    Olen ajatellut kuitenkin panostaa muutaman satkun lisää jotta saisin 2000-luvun kotarin, mutta nyt kiinnostaa mallikohtaiset erot, elikkä mitä eroa on EXC:llä ja SX:llä? SX vissiinkin on vähän kevyempi? Kertokoon joku viisaampi lisää.

    Edit. vielä: 125 kuutioisesta siis unelmoin.



    KTM Duke II 2005
  9. #9
    SX=Crossi, 19" takavanne
    EXC=Enduro 18" takavanne, valot ja koneenluonne erillainen kait pikkasen
  10.  
  11. #10
    suurimmat erot on jousituksessa ja moottorin luonteessa. sx:ssä on kovempi alusta ja terävämpi moottori. painoero tulee exc:n virtalaitteista;valoista ja seisontatuesta. jos ajelet metsässä,pikkuteitä ja hiekkakuopalla ni osta exc. jos taas on aikomusta ajaa crossiradalla ni sit sx.
    <p>Suzukilla vuodesta 1993</p>