Niin, otinpa tänään auki vähän kaasaria kun ei sitten millään syöttänyt löpöä palokammioihin. Nähtävästi siis vanha bensa tukki jotain, enkä saanu tulpan päätä kastumaan edes ilman, että tulpan johto oli kiinni..
Oliskohan kellään asiantuntemusta, että onko alla olevien kuvien mukaan pyörässä jotain isompaa vikaa vai ihan vaan perus möhnää kaasareissa. Tiivisteet ainakina taitaa kannattaa vaihtaa.
http://mikko.hallfors.com/tmp/kaasari1.jpg
http://mikko.hallfors.com/tmp/kaasari2.jpg
http://mikko.hallfors.com/tmp/kaasari3.jpg
http://mikko.hallfors.com/tmp/kaasari4.jpg
Niin ja pyörähän on siis 48tkm ajettu -92 Diversion.
You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---
Honda Transalp XL 700V
Kyllä se ihan peruskököltä näyttää. Perusteellinen putsaus vaan ja liuottimilla ja paineilmalla kaikki kanavat auki.
todennäköisesti sitä myös suuttimissa,niitä ei pahemmin kannata
ruveta putsailemaan,uudet ei paljon maksa.
Samaan kyytiin kannattaa huuhdella/putsata tankki, vilkaista ettei oo ruoste päässy iskemään jne..
ja tietty tarkistaa letkut ja vaihtaa suodattimet.
kaasareissa on sen verran hommaa ettei kannata ottaa riskiä että tankista tulee möhnät heti uudestaan tukkimaan paikkoja
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Näyttää muuten tiivisteliimalta...?
Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...
" Been there, wrecked that... "
En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!
The more I learn about women, the more I love my motorcycle
kun tuota tarkemmin katsoo,on tiiviste mennyt niin tasaiseksi(GriZzLy @ Touko. 04 2007,10:17) kirjoitti
että oliskohan koetettu vuotoa tukkia tiiviste aineella,koska
sitä ei ole kun yhdessä päädyssä,joka tapauksessa tiivisteet
kannattaa vaihtaa,ja jos ei helpolla saa niitä,pistä "likomaan"
silikoni sprehin,se ainakin hiukan turvottaa niitä.
Ja jos ei tykkää himakonstein lähteä puhtaaksi, niin naapurifoorumilta vähän vinkkiä:
http://bomber.fi/modu ... ewtopic&t=35372
Ultraäänipesulla saapi ainakin puhdasta. Ero noille ennen/jälkeen kuvilla kohtalainen..
Eihän ne suuttimet maksa paljon, mutta mitä järkeä on jättää hyvät vanhat suuttimet puhdistamatta, kun niilläkin pelaa hyvin. Se on suhaus paineilmaa ja ne suuttimet on puhtaat.(jarijii @ Touko. 04 2007,09:19) kirjoitti
Superbike #7
kyllä on aika tuskan takana saada suuttimet puhtaiksi,jos(Nitrous @ Touko. 04 2007,11:01) kirjoitti
on bensan aiheuttama "kalkkeutuminen" ainakaan paineilmalla,
olen kerran käyttänyt (turhaa) aikaa noiden putsaukseen,siinnä
käytettiin liuottimista lähtien kaikki konstit,joten varmin tapa
tuohon on vaihtaa ne uusiks,ja kun vielä otetaan huomioon
ko: pyörän vuosimalli,niin eiköhän se ole järkevintä
tai mistäs minä sen tiedän mikä on järkevintä ja mikä ei,
sillä jokainen taaplaa tyylillään.
talvella on yleensä parempaa aikaa tuollaiseen "näpertelyyn)
ei ajokautena (näin ainakin minulla) no se siitä kunhan koetin
vaan neuvoa.![]()
Motonetistä ostin kaasuttimen puhdistus sprayta, hitto sillä irtos hyvinkaikki kököt ja rasvat lähti kun suhautti vähän sinne päin
merkkiä en kyllä muista tähän hätään
![]()
Suzuki rg125R
Kawasaki gpx600R Ninja
Kawasaki ZX9R Ninja
Yamaha YZF1000R Thunderace
Suzuki 1300R hayabusa
Ehkä seuraavaksi kawasaki *
Avasin tuossa muutama viikko sitten vanhan mopon (honda monkey -98) kaasarin, kun ei oikeen meinannu käydä kunnolla ja samallaista ruostemömmöä oli täynnä. No siinä sitte tuumailtuani hetken aikaa avasin ja tyhjensin tankin no sieltä sitten löytyi samaa mömmöä noin 8 dl lisää.. Naftalla se sitten tuli puhistettua ja johan rupes taas hyrräämään. Pitäkäähän ne tankit täynnä ettei pääse ruostumaan.![]()
Bujakaa!
Vähän vaarallista lukea näitä foorumeita *![]()
![]()
Tuli meinaan alettua selaamaan enemmänkin tietoa noista ultraäänipesureista ja tuli tilattua TÄÄLTÄ sellainen itselle, jos vaikka sattuu tarvitsemaan mitä ihmeellisemmissä remonteissa. P3000S tulee ensiviikolla kotiin.
Myyjä tuntui erittäin asialliselta eikä suinkaan tuputtanut yhtään vaan kertoi asiallisesti laitteesta.
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Eiks nää ole samoja vempaimia millä hammaslääkärit ja tatuoijat puhdistelee välineitänsä?
Näyttää olevan, mitä tuossa hetken aikaa tutkin nettiä....(karkka @ Touko. 04 2007,16:52) kirjoitti
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Kuinkahan usein hammaslääkärit uusii noita laitteita ja mihinkähän noi menee sit myyntiin jos pian sais toimivia laitteita edullisesti??? Varmaan mopoilu käytössä ajais loistavasti asian vaikkei enää niin steriilistä jälkeä tuliskaan(Pave. @ Touko. 04 2007,16:57) kirjoitti
![]()
Hammaslääkäreiltähän ei mitään jaa "vanhaksi" vaan kaikki käytetään loppuun.(karkka @ Touko. 04 2007,18:05) kirjoitti
itsellä on biosonic 50 ultraääni pesuri. todella hyvä kaasari ja muissakin mitkä tarvitsee hyvin putsata.
Alumiinin kanssa pitää olla tarkkana ettei osia unohda pesuun yöksi kun alkaa syöpymään pinta.
Käyttäkää jotain koria putsattaessa että osat ei ole pohjalla.
Tehokkainta pesua tulee kun osat ovat sentin irti pohjasta.
( steriiliähän noilla ei tehdä uutenakaan, vain putsataan )
Suzuki GSX 1400
Hayabusa Gen 2
MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
Päivitetäänpä tännekkin tilanne, tärpätillä tosiaan lähti pahin moska pois pienellä hinkkaamisella ja tänään pyörä lähti lopultakin käyntiinkin. Bensafiltteri tuli vielä vaihdettua ennen kuin käyntiin lähti, nähtävästi vanha ei päästänyt tarpeeksi läpi.
Tiedustelin Tampereen Yamaha Centeristä ( ent. kx-center ) hintaa irtonaisen kaasarin putsaukselle uä-pesulla, se oli satasen. En vienyt..
You tried your best and you failed miserably. The lesson is 'never try'. --Homer Simpson ---
Honda Transalp XL 700V
Taitaa tuo nykybensa mennä tuon näköiseksi jos seisottaa pitkään.
Ite sain sinolilla hyvin moskat pois.
CB 1300 -07