Sivu: 6 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456
Tulokset 151:stä 169:een 169:sta
  1. #151
    Lainaa Tylyttäjä kirjoitti Katso viesti
    Enpä ole kyllä ECU-editorilla säädetyissä nähnyt vielä niin tasaisia AFR-käyriä kuin em. tavalla säädetyissä.
    Maksimaalista vääntökäppyrää sieltä dynosta kai haetaan, eikä tasaisinta AFR:ää?

    Jos koneesta irtoaa enemmän poukkoilevalla AFR:llä niin parempihan se kartta silloin on kuin tasaisen AFR:n versio.
  2. #152
    Lainaa Talttapää kirjoitti Katso viesti
    Maksimaalista vääntökäppyrää sieltä dynosta kai haetaan, eikä tasaisinta AFR:ää?

    Jos koneesta irtoaa enemmän poukkoilevalla AFR:llä niin parempihan se kartta silloin on kuin tasaisen AFR:n versio.
    Näin on, harvemmin se vaan hirveästi siitä tietystä AFR:stä poikkeaa, jottaa saadaan parhaat tehot ja väännöt. Sen takia tuossa kirjoittelinkin, että usein vedetään "pohja" tietyllä target AFR:llä ja sen jälkeen vielä kokeillaan hienosäätää.

    Ja huomautan vielä, että liian monilla säätöpajoilla osakaasut jäävät aivan liian pienelle huomiolle. Eli vedetään tosiaan se maximi vääntökäyrä täyskaasulla, siinä on pääpaino. Osakaasuissa ehkä hiukan "raapaistaan pintaa", jos sitäkään. Osakaasut ovat kuitenkin (varsinkin katupyörissä, mutta myös ratapyörissä) se ylivoimaisesti käytetyin ja tärkein alue. Drag racingissa ja maililla niillä ei hirveästi ole väliä, kaikkialla muualla kyllä. Ja nimenomaan ne osakaasut tulee esim. Dyno-Mightissa todellakin säädettyä hyvin.

    Aiemmille postaajille; enpä usko, että säätöpajojen olisi mitään järkeä yrittää säätää kone pakokaasuanalysaattorin avulla (siihenhän tuolla EGA:lla viittaatte). Sen käyttötarkoitus kun on yleensä vähän toinen. Pakolämpöantureista taas on tietyissä tapauksissa apua, varsinkin jos on ahdettu/ilokaasutettu laite, ja sellainen löytyy jokaisesta pakokäyrästä.

    Käykää ihmeessä katsomassa ja kokeilemassa esim. Dyno-Might. Ehkä sen jälkeen olisi järkevämpää kommentoida (=arvostella). Itse on tullut aika monessa penkissä käytyä (varmaan alkaa olemaan 10 penkkiä testattu tässä vuosien varrella), Dyno-Might on kokonaisuudessaan vakuuttanut eniten. Esim. tilat on pikkasen eri tasolla kuin monessa muussa pajassa, jossa penkki seisoo keskellä sotkuista pajaa ja ilmanvaihto on mitä sattuu..
    Viimeksi muokannut: Tylyttäjä; 18.02.2012 klo 10:58.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  3. #153
    Lainaa Tylyttäjä kirjoitti Katso viesti
    Ja huomautan vielä, että liian monilla säätöpajoilla osakaasut jäävät aivan liian pienelle huomiolle. Eli vedetään tosiaan se maximi vääntökäyrä täyskaasulla, siinä on pääpaino. Osakaasuissa ehkä hiukan "raapaistaan pintaa", jos sitäkään. Osakaasut ovat kuitenkin (varsinkin katupyörissä, mutta myös ratapyörissä) se ylivoimaisesti käytetyin ja tärkein alue.
    Tästä olen samaa mieltä.

    Lainaa Tylyttäjä kirjoitti Katso viesti
    Aiemmille postaajille; enpä usko, että säätöpajojen olisi mitään järkeä yrittää säätää kone pakokaasuanalysaattorin avulla (siihenhän tuolla EGA:lla viittaatte). Sen käyttötarkoitus kun on yleensä vähän toinen. Pakolämpöantureista taas on tietyissä tapauksissa apua, varsinkin jos on ahdettu/ilokaasutettu laite, ja sellainen löytyy jokaisesta pakokäyrästä.
    Kyllä siinä on järkeä jos penkin mittaustekniikka perustuu pakokaasujen analysointiin. Onhan siitä ääretön apu kun saa kuvan koko palamistapahtumasta pelkän jäännöshapen määrän sijaan. Voikin sanoa että happianturi kertoo onko kone laihaalla vai rikkaalla, EGA miksi.
  4. #154
    Lainaa nick-nack kirjoitti Katso viesti
    Kyllä siinä on järkeä jos penkin mittaustekniikka perustuu pakokaasujen analysointiin. Onhan siitä ääretön apu kun saa kuvan koko palamistapahtumasta pelkän jäännöshapen määrän sijaan. Voikin sanoa että happianturi kertoo onko kone laihaalla vai rikkaalla, EGA miksi.
    Jep, eli se on nimenomaan kätevä silloin, jos esim. etsitään vikoja. Sitä meinasin tuolla, että yleensä EGA:a käytetään eri käyttötarkoitukseen. Pääosin pyörissä voi kuitenkin säätää vaan ruiskua, eli silloin AFR-säätö on se mitä tarvitsee/kannattaa tehdä. Lähtökohtaisesti oletetaan, että penkkiin säätöön tuotavien pyörien olisi syytä olla ehjiä.. Hyvä mun sanoa, koska viimeksi kun vein penkkiin (Samin autopaja), niin jotain häikkää siinä oli Tosin pääosin seisonutkin jo vuodesta 2008 (Joensuun kenttäajon jälkeen ajettu vain satunnaisesti), eli ei oikeastaan ihme..

    Uskoisin, että jos lähdettäisiin EGA:lla säätämään kaikkia kaasunasentoja ja kierrosalueita optimiin, niin ensinnäkin siinä menisi tolkuttoman kauan ja lopputulos ei olisi yhtään sen kummempi kuin AFR -säädössä, näin pääpiirteissään.

    Omassani on säädetty ruiskun lisäksi sytkää. Tämäkin tehtiin Dyno-Mightissa, eli katsotiin mihin suuntaan käyrät/AFR ja koneen herkkyys menee, kun sitä säädeltiin. Tuossa olisi EGA:sta ollut mahdollisesti pieni hyöty. Tosin eipä sytkän säätelystä juuri iloa ollut, tehtaan sytkäkartat kun ovat yleensä todella hyviä. Eli oikeastaan samaan lopputulokseen olisi päässyt ilman sytkän säätöäkin.

    Enemmän laitetuissa speciaalivehkeissä saadaan jo sitten hyötyjä, jos voidaan analysoida pakokaasuja enemmän.. Omaakin on laitettu keskimääräistä selvästi enemmän (esim. kansi tehty, säädettävät nokat ja jäykemmät jouset, männät, veivit, puristuksia, bensapainetta nostettu jne) niin silti sen sai varsin mallikkaasti säädettyä ihan AFR -pohjaisesti. Säädettiin sekä pumppubensalle että VP MS 109:lle ihan AFR-pohjalta (toki haettiin viimeiseiset hienosäädöt "käsipelillä"). Ja toimi ainakin ihan suht hyvin, taitaa olla edelleen tämän maan ainoa alle 1100cc vapari ilman kaasuja, joka on ylittänyt 200mph maililla. Vieläpä ensi yrityksellä ja rajoittajaa vasten, sellaisen kuskin alla joka ei ollut sillä aiemmin ajanut (hiukan vaisu lähtö ja yksi vaihdemissi tuli).

    Turbo- ja ilokaasuvehkeiden kanssa tuleekin sitten jo hyötyä, että esim. pakolämpöjä voidaan seurata.. Omassakin on myös ilokaasulaitteisto, mutta ei ole tullut muutamaan vuoteen käytettyä.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  5. #155
    Tiedä tuosta niin kiinnostaako ketään mutta kun AFR:sta on puhetta niin omassa on nyt 13,5 joutavallakäynnillä ja muuten 13,2...ja toimii
    ZZR 1400 -08
    CBR XX 1100 -06
    GSX 750F -03
    ER-5 -97
    +100tkm/120kmh




  6. #156
    Onko kokemuksia Lempäälässä olevasta mp-tehopenkityksestä, ainakin vaikuttaa asialliselta paikalta sivujen perusteella. Säätävätkö koko kierrosalueen vai vaan ylärekisterin?
  7. #157
    Lainaa Tomber kirjoitti Katso viesti
    Onko kokemuksia Lempäälässä olevasta mp-tehopenkityksestä, ainakin vaikuttaa asialliselta paikalta sivujen perusteella. Säätävätkö koko kierrosalueen vai vaan ylärekisterin?
    Ehkä tuota vielä tärkeämpi olisi se, että säätävätkö kaikki kaasunasennot. Nettisivujen perusteella ainakin laitteet vaikuttavat hyviltä (jarrullinen Dynojetin penkki), joten uskoisin, että säätävät kaikki kaasunasennot/kierrosalueet.
    Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.

    *** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
  8. #158
    Lainaa Tylyttäjä kirjoitti Katso viesti
    Ehkä tuota vielä tärkeämpi olisi se, että säätävätkö kaikki kaasunasennot. Nettisivujen perusteella ainakin laitteet vaikuttavat hyviltä (jarrullinen Dynojetin penkki), joten uskoisin, että säätävät kaikki kaasunasennot/kierrosalueet.
    Juu luulis näin olevan, soittamallahan se selviää.
  9. #159
    Onko Kuopion seudulla enää yhtään dynopenkkejä?
    <p>Suzuki GSX-R1000 K7</p>
  10. #160
    Nämä nyt ei oo ihan siinä kuopiossa mutta kohtuu lähellä ainakin.

    Iisalmessa: http://www.ohenmaenteho.fi/

    Tuusniemellä: http://www.lekasteel.fi/
    Ex FZR 600 '89 (lunarissa)
    ZX-9R '03
    EXC Racing 250 '06
  11. #161
    Jyväskylään näemmä auennut Probikers niminen paikka.

    Onko kellään kokemuksia ko. paikasta tai onko samat jannut tehnyt säätöhommia aiemmin muualla?
  12. #162
    Lainaa santerik kirjoitti Katso viesti
    Jyväskylään näemmä auennut Probikers niminen paikka.

    Onko kellään kokemuksia ko. paikasta tai onko samat jannut tehnyt säätöhommia aiemmin muualla?
    Paikan nimi on Probikes! Kannattaa käydä paikan päällä kyselee ja juttelee.
    Www.northernfighters.com
  13. #163
    Lainaa Hole- kirjoitti Katso viesti
    Paikan nimi on Probikes! Kannattaa käydä paikan päällä kyselee ja juttelee.
    Erikoinen firma kyllä.. missään ei voi kertoa hintoja?

    @Facebook
    Probikes Jyväskylä Vanteelle tai pyörään, se ei oikeestaan tässä tapauksessa tuo suurta hintaeroa, koska me ollaan omat hinnat poljettu alas kun ottaa sen rengaspaketin, niin ollaan suunniteltu se niin ettei enää lähe maksamaan samalla reissulla riistohintoja vaihdosta..

    Mut kun hintoja en vielä saa paljasta, varsinkaan julkisesti, sanon vain että; Halvempi kuin Vianorilla, ja jos haluat voin pistää privaa vielä päälle. Nyt avajaisviiko(i)lla saa säästettyä eniten rahaa tarjousten avulla kun ottaa esim renkaat, tai yhden, huolto toimenpiteen, tai kaksi, ja esim. penkitys päälle.
    ..
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  14. #164
    Lainaa Z-man kirjoitti Katso viesti
    Erikoinen firma kyllä.. missään ei voi kertoa hintoja?

    @Facebook


    ..
    Ootko käyny kysymässä hintoja? Liike on ollut auki vasta viikon. Kunhan saavat nettisivut valmiiksi nii luulen että hinnasto löytyy sitten sieltä. Sitä ennen paikanpäällä ihmettelee, tai puhelinta kouraan ja soittoa pojille.
    Www.northernfighters.com
  15. #165
    Lainaa Hole- kirjoitti Katso viesti
    Ootko käyny kysymässä hintoja? Liike on ollut auki vasta viikon. Kunhan saavat nettisivut valmiiksi nii luulen että hinnasto löytyy sitten sieltä. Sitä ennen paikanpäällä ihmettelee, tai puhelinta kouraan ja soittoa pojille.
    Tuolta facebookseinältä lueskelin, luulisi ettei se niin salaista tietoa sentään ole
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  16. #166
    Perustajathan muuten taitavat olla kilpailevan foorumin vakkareita. Käsittääkseni ovat keränneet kasaan aikas kattavan verkoston erilaisia osaajia mm. CNC koneistajasta lähtien
  17. #167
    Tervehdys. Olisiko kenelläkään tietoa, mikä paja säätäisi vanhan Twinin kaasarit edullisesti ja laadukkaasti PK-seudulla/Uudellamaalla? Tuli asennettua Dynojetin suutinsarja, joka kaipaisi vielä pientä hienosäätöä.

    Terv. Cona
    Feel the noise! At 99db you won't miss a piston beat! Nothing sounds like a big twin, especially when the crank pins are set at 180 degrees.
  18. #168
    ^ Vähän edelliseen liittyen, mitäs sellaisia pajoja jotka ymmärtää vielä kaasarivehkeiden päälle? GSXR1100W johon tulossa suoravetokaasarit.
    Team Täystuho
  19.  
  20. #169
    missä pohjois pohjanmaalla voi säädättää kaasuttimet ?
    Karppi96
Sivu: 6 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456