Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 137:sta
  1. #1
    Tuli vaihdettua FJR, tänään ensimmäistä kertaa liikenteessä, aika hyvä noin ensimmäisellä ajolla. Kirjoitelkaa kokemuksia ko pyörästä, hyviä ja huonoja puolia tai tyyppivikoja ym.
  2. #2
    Lainaa (marax @ Huhti. 18 2007,20:27) kirjoitti
    Tuli vaihdettua FJR, tänään ensimmäistä kertaa liikenteessä, aika hyvä noin ensimmäisellä ajolla. Kirjoitelkaa kokemuksia ko pyörästä, hyviä ja huonoja puolia tai tyyppivikoja ym.
    Hyvä pyörä sulla on. Mulla on samanlainen. Jos satula on oikealla korkeudella ja jousituksen ja iskareiden säädöt olet saanut kohdilleen, niin ei kun ajoa vaan. Hard/Soft asennot kannattaa ajamalla testata. Se on aikaslailla makuasia. Itse pidän soft asennossa. Noin 4000 rpm kohdilla mopo vähän resonoi. Sitä pidän huonoimpana puolena. Vauhtia on silloin sopivat 110-130 km/h 5-vaihteella eli ne perusnopeudet. Tuosta yli tai alle, niin resonointi häviää. Mitähän vielä...? Varovaisesti vaan. Voimaa siinä on paljon ja kuulemma osaava keuliikin ko. mopolla?
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  3. #3
    Hyvä yleispyörä, sillä voi ajaa matkaa, mennä radalle tai vaikkapa kaupungille cruisailee, yksin tai kaksin. Näyttää siistiltä laukkujen kera tai ilman. Matka-ajossa toimintasäde yli 400 km, jopa lähelle 500 km, joten ei tartte jokaiselle huoltsikalle pysähtyä tankille. Ja ennenkaikkea niin paljon voimaa ja vääntöä, ettei heti kesken lopu vaikka olisi kuormaa.
    Täältäkin keskustelufoorumilta löytyy runsaasti FJR topicceja. Käyt vain niitä lukemassa, en jaksa niitä tähän kopioida.
    Ei mitään erityisiä vikoja, ehkä eniten on ollut keskustelua pleksin pyörteilystä ja huminasta. Nyt meni TPS anturi vaihtoon, se oli Yamahan oma sisäänkutsu ja koskee muitakin kuin FJR:iä. Itse en ole huomannut ttuttun mainitsemaa resonointia omassa FJRssä. En myöskään ole koskenutkaan iskari- tai jousitussäätöihin, ne ovat tehtaan arvoissa. Rengaspaineet kannattaa laittaa hieman yläkanttiin.
    Ei muuta ja , siinä järjestyksessä.
  4. #4
    Hyvä paketti Yamahalta. Ei mitään tyyppivikoja. Hyvä ajaa, tehoa ja vääntöä riittävästi. Kulutukseen ainakin kaks päällä toi 400km on lähempänä max toimintasädettä. Pleksin aiheuttamasta pyörteilystä saattaisi päästä eroon sillä että, kuskin ja pleksin väliin sais ilmaa enemmän. Hyvä pyörä
  5. #5
    Minulla jo menossa toinen FJR, eka oli -01 ja se oli jo tosi hyvä ja nykyinen -04 ja tietenkin vielä parempi. Minulle se on paras vaihtoehto, olen testannut kaikki saman kokoluokan bemarit ja pannarit, tietenkin parempi ois uus FJR, mutta ei vielä tänä kesänä. Pleksinä olen molemmissa käyttänyt kappa-touringpleksiä,se on huomattavasti parempi kuin -01:n orggispleksi ja myös vähän parempi kuin -04:n, maksaa muistaakseni alle 100,-. Jos joku tietää vielä paremman pleksin kuin kappa, otan miel. vinkin vastaan ja samoin vinkki siitä voiko jostain saada http://www.micapeak.com/bike/FJR1300/index.html sivulla olevan vakionopeussäätimen?
  6. #6
    Lainaa (immopet @ Huhti. 24 2007,22:30) kirjoitti
    Minulla jo menossa toinen FJR, eka oli -01 ja se oli jo tosi hyvä ja nykyinen -04 ja tietenkin vielä parempi. Minulle se on paras vaihtoehto, olen testannut kaikki saman kokoluokan bemarit ja pannarit, tietenkin parempi ois uus FJR, mutta ei vielä tänä kesänä. Pleksinä olen molemmissa käyttänyt kappa-touringpleksiä,se on huomattavasti parempi kuin -01:n orggispleksi ja myös vähän parempi kuin -04:n, maksaa muistaakseni alle 100,-. Jos joku tietää vielä paremman pleksin kuin kappa, otan miel. vinkin vastaan ja samoin vinkki siitä voiko jostain saada http://www.micapeak.com/bike/FJR1300/index.html sivulla olevan vakionopeussäätimen?
    Itse olen tilannut http://www.casporttouring.com/store....-Cruise tuolta vakionopeussäätimen. Jos sattuu olemaan tulppien vaihto lähellä niin kannattaa tilata samalla iridium-tulpat samasta paikasta. *
  7. #7
    Lainaa (immopet @ Huhti. 24 2007,22:30) kirjoitti
    Minulla jo menossa toinen FJR, eka oli -01 ja se oli jo tosi hyvä ja nykyinen -04 ja tietenkin vielä parempi. Minulle se on paras vaihtoehto, olen testannut kaikki saman kokoluokan bemarit ja pannarit, tietenkin parempi ois uus FJR, mutta ei vielä tänä kesänä. Pleksinä olen molemmissa käyttänyt kappa-touringpleksiä,se on huomattavasti parempi kuin -01:n orggispleksi ja myös vähän parempi kuin -04:n, maksaa muistaakseni alle 100,-. Jos joku tietää vielä paremman pleksin kuin kappa, otan miel. vinkin vastaan ja samoin vinkki siitä voiko jostain saada http://www.micapeak.com/bike/FJR1300/index.html sivulla olevan vakionopeussäätimen?
    Aikaisempaa topiccia Clicks
  8. #8
    Kiitos tiedoista, mutta mikä cruiseista passaa FJR:ään?
  9. #9
    Itse olen tuore FJR ohjastaja, eikä paljon muuta voi sanoa, kuin positiivista. Mallivuosi on -07. Itse käytän korvatulppia ja pienet pyörteilyt eivät haittaa. Kovasti on FJR parantunut vuosien varrella tuon pleksin osalta, ainakin verrattuna -05 malliin.

    Ei muuta kuin kivoja reissuja ja lukuisia kilometreja
    Just over do it
  10. #10
    Mun makuun lähes täydellinen pyörä, voimakas ja vääntävä vetojuhta joka sopii myös sporttiseen ajoon...keulii myös...todettu puolivahingossa *
    TPS-anturin vaihto (meni takuuseen) viikko sitten lopetti ajoittaisen, häiritsevän nykimisen *
    Moottoripyöräily ei ole harrastus vaan elämäntapa...
  11. #11
    Hyvä peli. Omani on vm-03 + Power Commander + 4-1 putkisto ja kohta sen jatkeena Devil Magnum. Tulossa myös CalScin medium pleksi.

    Huonoa tuon ikäisessä on koneen kuuma puhallus jaloille ja "syliin".
    "Vanheneminen on pakollista, aikuistuminen valinnaista."
  12. #12
    Tässä alkaa jo Bemarimiestenkin hehkutus jäädä kakkoseksi *

    Joo, on se ihan hyvä pyörä vaikka itseltä suurin kuume meni ohi tärinöiden ja melkoisen tuulimelun takia. Moottori oli kyllä mieleen. No, niin sitä on pleximuutoksia tehty Pannariinkin ihan tarpeeksi ....
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  13. #13
    Mulla on myös juuri hankittu vm -06 FJR. Enpä ole täällä pohjoisessa vielä montaa kertaa päässyt ajamaan. Kävin kuitenkin viikko sitten mutkan Tuusulassa ja täytyy sanoa, että olin tyytyväinen. Kulki kuin juna ja voimaa riitti niin, että uskon sen riittävän ilman ongelmia kaks päällä kesäkuun Wienin reissulla. Alkuun jumi hartiat, mutta oikean ajoasennon viimein löydyttyä, se helpotti. Pleksin korkeuden osalta homma oli vähän hakusessa, mutta näin pitkälle (188) miehelle kohtuu korkea asento osoittautui parhaaksi. Ei kuitenkaan aivan ylin, sillä se aiheutti ikävää ilman pyörimistä pään ympärille.
    Tiellä taas
  14. #14

    Minulle uusi Fjr-2005 ajossa jo ensikeleiltä 2007 lähtien. Akku ilmoitti väsymyksestä yllättäen eikä suostunut latautumaan...on kuulemma tyyppivika on-off-tyyliin
    Mistä muuten johtuu, varsinkin alemmilla nopeuksilla,jopa kytkin pohjassa, hieman kumiseva...ilma-"kavitoiva" ääni? Moottorista tai voimansiirrosta se ei näytä kuuluvan vai liekö se sitä paljon puhuttua resonointia, katteiden ilmaääntä....tulee inhottavasti korviin... lävitse ja häiritsi alussa? Voiko selityksenä olla myös tyhjät boxit? Muuten olen pyörään tosi tyytyväinen kunhan hienosäädöt esim. visiirin suhteen on tehty. Tasapainoinen pyörä, voimaa riittää jne terveisin Henkka
  15. #15
    Lainaa (henkka54 @ Touko. 09 2007,13:33) kirjoitti

    Minulle uusi Fjr-2005 ajossa jo ensikeleiltä 2007 lähtien. Akku ilmoitti väsymyksestä yllättäen eikä suostunut latautumaan...
    Minulla kävi viime talven aikana melkein samoin. Kyseessä oli täysin ajamaton mopo ja akku. Soittelin myyjäliikkeeseen ja sieltä sanottiin, että FJR käyttää virtaa koko ajan mm lämpömittariin ja kelloon. Mopon akut ovat kuulemma "aikas huonoja" - niitä pitää ladata aika ajoin myös talviseisonnan aikana. Hommasin moiseen latailuun soveltuvan laturin ja sen jälkeen ei moisia ongelmia ollut. Suosittelen vanhan akkusi päivitystä ja laturin hankkimista, jos latailu on mahdollista seisonnan aikana.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  16. #16
    Nyt on ajeltu FJR:llä vähän yli 2 tonnia, täytyy sanoa että on tosi hyvä pyörä, parempi kuin Pani (kävin tänään koeajamassa).
    Pleksi täytyy tod.näk. vaihtaa. Onko Kapan pleksi hyvä?
  17. #17
    Lainaa (FiJeR @ Huhti. 30 2007,22:33) kirjoitti
    Hyvä peli. Omani on vm-03 + Power Commander + 4-1 putkisto ja kohta sen jatkeena Devil Magnum. Tulossa myös CalScin medium pleksi.

    Huonoa tuon ikäisessä on koneen kuuma puhallus jaloille ja "syliin".
    Ois kyllä mielenkiintoista nähdä ja kuulla noi sun putkistoviritelmät Osuttais vain samoihin miitteihin.
    Tohon sylipuhallukseen auttoi CalSci:lta muovisiivekkeet, jotka tilasin pleksin kanssa. Ne voi kyllä rakentaa itsekin, muoviläpyköitä ja vaahtomuovia.
  18. #18
    Lainaa (henkka54 @ Touko. 09 2007,13:33) kirjoitti
    Mistä muuten johtuu, varsinkin alemmilla nopeuksilla,jopa kytkin pohjassa, *hieman kumiseva...ilma-"kavitoiva" ääni? Moottorista tai voimansiirrosta se ei näytä kuuluvan vai liekö se sitä paljon puhuttua resonointia, katteiden ilmaääntä....tulee inhottavasti korviin... lävitse ja häiritsi alussa? Voiko selityksenä olla myös tyhjät boxit?
    Veikkaan, että kyse on noista ilmapyörteistä. Ääni riippuu omasta pituudesta, kypärän mallista, kaulasuojista, pleksin asennosta ja ties mistä. En usko, että bokseilla on asian kanssa tekemistä.
    Toisaalta tietty määrä ääniä kuuluu mopoiluun. Korvatulpat on myös keksitty...
  19. #19
    Lainaa (marax @ Touko. 12 2007,21:08) kirjoitti
    Nyt on ajeltu FJR:llä vähän yli 2 tonnia, täytyy sanoa että on tosi hyvä pyörä, parempi kuin Pani (kävin tänään koeajamassa).
    Pleksi täytyy tod.näk. vaihtaa. Onko Kapan pleksi hyvä?
    Luepas tuo läpi ja tee päätelmiä PLEXI
    Mielestäni ainakin ennen ongelma oli enemmänkin katteen tekemä alipaine kuin sen alkuperäinen muotoilu
    Kokeilin syksyllä kokonaan ilman plexiä, uskomaton kokemus, aivan eri pyörä äänien suhteen
    Nykyään on sellainen kotitekoinen californiamalli, jotain pikkusen parempaa havaittavissa
  20. #20
    Onko kenelläkään kokemuksia Laminar Lipistä eli sehän kiinnitetään alkuperäisen pleksin yläosaan. Vanhan Fjr:n Givin pleksin jälkeen nykyinen -07 mallin alkuperäinen pleksi aiheuttaa liikaa melua.
  21. #21
    Lainaa (lujo @ Touko. 12 2007,23:25) kirjoitti
    Onko kenelläkään kokemuksia Laminar Lipistä eli sehän kiinnitetään alkuperäisen pleksin yläosaan. Vanhan Fjr:n Givin pleksin jälkeen nykyinen -07 mallin alkuperäinen pleksi aiheuttaa liikaa melua.
    Juu... justiinsa hommasin moisen. Jos olet alle 190 cm siitä voi olla paljonkin hyötyä/iloa? Minulle 190 senttisenä siitä on aika vähän iloa. Pikkasen se auttaa, mutta 5-10 senttiä (tai enemmän) lyhyempänä se hiljentäisi viiman aiheuttamaa melua paljonkin.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  22. #22
    Puoli automaatti tuli kokeiltua ja maxiskootteri tunnelma tuli semi laatikosta. itse valitsisin fjr:n perinteisellä laatikolla. Suoraselkäiseen reissailuun varmasti hyvä peli. Ergot ok mutta en löytänyt tuulilasista sopivaa asentoa, missä ei olisi korvat soineet. Hyvin suojaa vartaloa tuulilta katteet ja kone on varmasti riittävän tehokas. Kokonaisuutena hieman steriili vaikutelma jäi. Hajuton ja mauton ja semi laatikolla skootterimainen. Pitänee saada 15 v mittariin lisää niin alkaa kiinnostaa ellei customi matkapyörä vie voittoa.
    L-twin rules

    Ducati Multistrada 1200 dvt 2015

    Mp historia
    Ducati Multistrada 1200 abs
    Kawasaki gtr 1400 abs
    Kawasaki zzr 1400 ABS
    Ducati Multistrada ds 1000
    Aprilia Futura rst 1000
    Yamaha Bulldog 1100
    Suzuki rg 125 e
  23. #23
    Tämä sivu alkoi uuden pyörän käyttöönotolla ja sen ominaisuuksista tiedustellen.
    Osoitanko ko. kysymykseni tälle sivulle, jossa on jo FJR:n ominaisuuksia ruodittuna (Sivun otsikko: Yamaha FJR), vai joku muu sivu - mikä sit?
    Olen hakenut tänään FJR pyörän 07 ja kilometrejä 216 ajettuna.
    Jo nyt, lukuisa määrä kysymyksiä TEILLE konkareille.
    Eka kysymys millä se nykytys ~2000-3000 aluella saadaan loppuun, jotta takuu on yhä voimassa, vai totuukohan siihen?



  24. #24
    Hakutoiminnolla seuraavat ketjut, jossa nykimistä ainakin sivutaan:
    KLIK1
    KLIK2
    KLIK3
  25. #25
    Nykii, nykii, fjr 2006, nyt mittarissa n. 10000. Kolme kertaa olen KXcenterin huollossa asiasta maininnut, kaksi kertaa asentaja huoltopäällikön mukaan todennut , että ei esiinny nykimistä ja kolmannelle kerralla 10000km huollon raportissa todettu , että nykiminen kuuluu asiaan, -laiha seos. ---On se kumma kun huollon mukaan ensin ei nyi sitten nykiminen kuuluukin asiaan!!!!
  26. #26
    TPS-anturin vaihto lopetti mulla tuon ongelman. Huollossa tuli käytettyä sitä ennen useaan kertaan, kaikki muu kokeiltiin eikä auttanut.
    Moottoripyöräily ei ole harrastus vaan elämäntapa...
  27. #27
    Onko toi pleksi pienentyny tähän -07 malliin, kun näytti/tuntui olevinaan sirommalta ja ala-asennossa tuulikin ohjautui aikas mukavasti!

    Täytyypi ilmeisesti jättää tänä kesänä tuo VFR paikalliselle Yamaha -kauppiaalle ja alettava FJR:äilemään
  28. #28
    FJR:n uudessa mallissa on pleksin alapuolella ilmaraot, jotka saavat ilmavirran kulkemaan hiukka eritavalla kuin vanhemmissa malleissa. Pleksi ei liene sen suurempi/pienempi kuin aiemminkaan...?



    toinen pyöräni on pappatunturi
  29. #29
    Lainaa (mmarkku @ Touko. 19 2007,05:17) kirjoitti
    TPS-anturin vaihto lopetti mulla tuon ongelman. Huollossa tuli käytettyä sitä ennen useaan kertaan, kaikki muu kokeiltiin eikä auttanut.
    Ajoin tänään n. 15 km taajama-alueella. Nopeus n. 40-65 km/h. Pyörä FJR 07 rytkyttää kaikilla vaihteilla. Eniten n. 2500 kierroksen alueella - sydäntä särkevästi. Luulisi ko. rytkytyksen käyvän kardaanin päälle. Tonnin huolto viikolla 21. Katotaan mitä asiantunteva huollon mekaanikko sanoo, ajettuaan n. 1km.
    Sanoo: " Kiirettä on. Ajetaan seuraavassa huollossa pitempään".
    Kuinkahan sen PC:n asennuksen ja takuun suhde on. Jos joku orkkis johto joudutaan katkaiseen tulkinta on: "Akkuperäsiä ominaisuuksia muutettu. Takuu ei vastaa etupyörän laakerivikaa. Terv. Kenekosko"
  30.  
  31. #30
    Onkos kellään tietoa/kokemusta TwoBrothers Racingin putkista joko yleisesti tai tietty mieluiten FJR:ään liittyen ?



    -Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.


    * *
    ** KAWA *
Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen