Tulokset 1:stä 12:een 12:sta
  1. #1
    Tutustuin kyseiseen firmaan tänä keväänä seuraavin kokemuksin:
    Ajoasun ja kypärän yms. kamppeiden hankinta meni mainiosti, uutta motoristia opastettiin asiantuntevasti ja sain mukavat alennukset kamppeista. Siitä plussat!

    Sitten tarvittiinkin pyörälle huoltoa, joka järjestyi ennen juhannusta. Kyseessä oli määräaikaishuolto yms, gixxeriin johon liikkeellä mainostettiin olevan huoltokokemusta. No, huollon saatuani tiedustelin tehtyjä toimenpiteitä ja kävi ilmi että tulppien vaihto oli jäänyt tekemättä vaikka asiasta oli keskusteltu jo huoltotilauksen yhteydessä. Inhimillistä erehdystä.

    Tulppien vaihto luvattiin hoitaan seuraavan huollon yhteydessä ilman kuluja, mikä oli reilu kädenojennus. Sain järjestettyä pyörän huoltoon ja taas tuli kuitti että pyörä olisi valmis. Nyt myyjän puolesta ilmoitettiin, että tulppia ei oltu vaihdettu. Olin hetken "hoomoilasena", että miksi ei, jos kerran pyörä oli sitä varten huoltoon tuotu... Selitys oli ensin että huoltokaveri oli ollut vaihtamassa iridium tulppien tilalle "tavallisia" tulppia, jonka pomo oli huomannut ja kieltänyt huomatessaan. Samaan hengenvetoon minulle ilmoitettiin että kyseisiä pyörässä olevia tulppia ei tarvitse vaihtaa hyvän kunnon takia, vaikka huolto-ohjelma tätä suosittaakin ja vähäteltiin huolto-ohjelman noudattamista tämän osalta. Paha tähän oli noviisin sanoa juuta eikä jaata, ja todeta vain että itse noudattaisin huolto-ohjelmaa kun en muusta tiedä.

    Lopulta kävi ilmi että ko. liike oli tilannut väärät/heikommat tms. tulpat ja siksi huoltoa ei oltu tehty. Samalla vähäteltiin vaihtotarvetta vaikka huolto-ohjelma sitä suosittikin. No ok, mutta miksi v*tussa tätä ei ilmoitettu heti ensimmäisen huollon yhteydessä jos kerran tulpat silloin tarkastettiin mutta ei vaihdettu.

    Tästä kaikesta minulle luvattiin hyvitystä seuraavaan hankintaani ko. liikkeestä, mikä oli ok. Jotenkin vain jäi sellainen hieman epävarma kuva huollosta jonka piti olla "LAATU"huoltoa kuten kotisivuillaan erikseen mainostavat.

    Kaikkineen kuitenkin kallistuu +:n puolelle palaute.
    GSX-R1000 k7
  2. #2
    Kiitos hyvästä raportista kyseisestä liikkeestä. Usein sieltä tarvikkeita ostanut, ja suunnittellut seuraavaa huoltoa kys. liikkeessä. Mutta kattellaan.
  3. #3
    Joskus taannoin silloinen Busa oli 1000 km ensihuollossa. Ei ollut kyllä hintansa väärti.

    Huoltokirja täyttämättä (erikseen jälkikäteen hakemaan leimaa), Yamaluben öljyt sisällä (no varmaan ihan ok öljyä, mutta kun valmistajan suosittelemaa öljyä oli hyllyssä vino pino), uusi pyörä täynnä likaisia öljyisiä sormenjälkiä, vikamuisti tarkistamatta, loput öljystä meinasi "unohtua" hallin puolelle, vaikka laskutettu 4 litraa eli koko pönttö n. 70€.

    Siinä mielessä jäi vähän huono maku jos koko lysti kumminkin maksoi sen 200€.

    Varuste ja varaosapuolella on tosin homma pelannut OK.
    KTM SMT 990 2010
  4. #4
    Eikös huolto toiminut oikein tuossa tilanteessa kun ei vaihtanut normitulppia iridiumien tilalle? Olisit autuaan tietämätön että paikallaan onkin vähemmän laadukkaat tulpat jos pomo ei olisi ehtinyt hätiin..

    Tuossa on varmaan tullut jokin tietokatkos ensimmäisellä huoltokerralla, ihan sama autohuolloissa välillä. Joku tietää asiasta oikeasti ja se toinen ei sitten tiedäkään. Jos kaikki meni muuten ok niin unohtaisin koko tapauksen, näyttää kuitenkin asiantuntemusta olevan kyseisellä liikkeellä, ainakin jollain. Eikä se huolto-ohjelmakaan ole aina se kaikkitietävä viimeinen sana..
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  5. #5
    Vähän samanlaisia kokemuksia kyseisestä liikkeestä edellisen pyörän kanssa, kun sitä siellä pari kertaa käytin huollossa. Eli aina jotain unohtunut mikä olisi huolto-ohjelmaan kuulunut, esim. kerran oli jarrunesteet vaihtamatta vaikka ne selvästi oli ehtoopuolella. Toisella kertaa eivät olleet vaihtaneet ilmansuodatinta koska sitä ei löytynyt hyllystä, luulisi että kun on varannut ajan kuukausia etukäteen niin olisi osat valmiina.

    Noh.. kun sitten pyysin heitä sellaisen tilamaan niin huomasivat että kone näyttä että niitä olisikin hyllyssä, ja toden totta sieltähän suodatin löytyi. Kehtasivat sitten vielä veloittaa tuosta erikseen, ei nyt sen puoleen että se pari kymppiä mun mailmaa kaada mutta suodattimen vaihtaminen ko. pyörässä edellytti katteiden, tankin yms. irroittelua joten siihen tuhraantui omaa aikaa n. 40 minuuttia. Tuo kun olisi olli 2 min. homma muun huollon yhteydessä.

    Kuten Mänäk tuossa mainitsi niin varuste ja varaosapuolella muuten on homma pelannut ihan hyvin, joten plussat siitä.
  6. #6
    huollosta ei kokemusta, mutta netistä olen tavaraa tilannu ja ei valittamista.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  7. #7
    Lainaa (Juska2000 @ Heinä. 08 2011,09:48) kirjoitti
    Eikös huolto toiminut oikein tuossa tilanteessa kun ei vaihtanut normitulppia iridiumien tilalle? Olisit autuaan tietämätön että paikallaan onkin vähemmän laadukkaat tulpat jos pomo ei olisi ehtinyt hätiin..
    Hienoa kuulla muidenkin kokemuksia.

    Joka tapauksessa huolto toimi kyllä oikein, joskin kädenvääntöä voisi taas heittää ovatko käytetyt iridiumit paremmat kuin uudet vaihtoehtoiset. Itse en tiedä.

    Kuitenkin tässä asiakkaan näkökulmasta katsellen huollossa voisi olla kehittämisen aihetta ainakin huollossa tarvittavien varaosien hankinnassa. Eli jos kyseinen huolto varataan ja käytännössä ainakin kesäaikaan menee muutaman viikon päähän, luulisi tässä ajassa olevan mahdollista hankkia ko. laitteen huoltoon tarvittavat varaosat.

    Huolto-ohjelmat ovat varmasti varman päälle laadittuja, mutta jos asiakas tilaa huolto-ohjelman mukaisen huollon, toivoisi sellaisen myös saavan. Itselleni ainakin pyörän huoltoon toimittaminen arkityöaikojen puitteissa ei välttämättä ole se helpoin asia ja siksi sitä ei viitsisi turhaan suorittaa.

    No joo, ei pipoa liian tiukalle näin kesällä. *
    GSX-R1000 k7
  8. #8
    Onko kokemusta dynometristä ja ruiskun säädöstä ko. liikkeessä? Ite aatellu käydä penkittämässä tuola, mutta saa nyt nähä.

    ps. ko. firman puhelinvaihde on anuksesta, turha edes yrittää kiinni. katkasee puhelun minuutin odottelun jälkeen. ja kun soittelet sinne vaikkapa 5 kertaa päivässä niin sulla on 5 minuutin puhelinlasku.



    Mopokesä 24/7

    Nyt: Cagiva Raptor 1000
    Ex: Kawasaki Z750S -05
    Yamaha R6 -04
  9. #9
    Itsellä ihan hyvää kokemusta myös, ei täydellistä, mutta hyvää
    Huollosta pyörä tuli puhtaampana ku mennessä ja kysyttiin vielä, että onko tullu ajettua radalla kuinka pitkiä vetoja ku etujarrut käyny vähä kuumana.

    PC:n asennuksen ja säädätyksen myös tuolla tehny. Homma toimi ja kohtuu hinnalla.
  10. #10
    Siellä joskus pyörinyt tarkoituksena ostaa ajovarusteet. Mutta myyjä istui tiukasti tiskin takana vaikka olin ainut asiakas liikkeessä. Ja kun menin kysymään että voisiko tulla vähä mainostaan niin tuntui kovasti ankeelta saada sitä persettä ylös siitä tuolilta. Lähdin sit pois ja seinäjoelle meni mun rahat.
  11. #11
    Vaasassa pian 30-vuotta asuneena voin kertoa, että AJ-Bike on ihan OK talo, joillakin on huonoja kokemuksia, joillakin taas hyviä. Huonompiakin liikkeitä Vaasasta/lähialueilta löytyy, mutta itsellä sujunut kaikki OK kun olen täällä asioinut. Tosin mun ostamiset on ollut pelkkiä varusteita tähän mennessä (huollot/penkitykset/säädöt) joten en osaa hirveästi arvostella huollon toimivuutta (pyörän sotkeminen etc.?) tai penkityksiä (koko homman hinta/lopputulos?) joten jätän niiden arvostelut muille.
    "Never ride faster, than your guardian angel can fly"
  12.  
  13. #12
    AJ-Bikelle iso kasa Ruusuja

    Ostin mopon hieman kauempaa ja tulin takaisin Vantaalle Vaasan kautta. Viimeisimmästä huollosta ja öljyn vaihdosta oli aikaa jonkin verran yli 2 vuotta. AJ-Bike otti mopon työnalle kutakuinkin välittömästi ja vaihtoivat uudet öljyt ja suodattimen. Näin pääsin jatkamaan hyvissä mielin ja uusilla öljyillä. Hienoa toimintaa
    BMW K1300R
    exät: GSX1300R, TEx 2014, B-King, M1800R, ZZR1400, CB1300F, 1100XX, CBR600F, MBX125, PV50, tuntsat..