Sivu: 1 / 8:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 214:sta
  1. #1
    tere, huomasin tossa takkia pestessäni et selkäsuojana oli vain retkipatjan palanen, jonka heitinkin heti pois ja aattelin ostaa kunnollisen selkäsuojan mut oon kahen vaiheilla elikkäs: Knox Ricochet ja Dainese Wave 2 mut kumpi niistä on oikeesti parempi ? onko mitään vertailu tulosta näistä kahdesta? kiitos jo etukäteen jos joku pystyy auttamaan täs päätöksessä ps. en meinaan viitsi alottaa ajokautta ennen kun oon ostanut kunnon suojan.
    Aprilia ETV Caponord * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * Osta enduro, niin et tarvitse katua
  2. #2
    Lainaa (ukko @ Maalis. 27 2007,14:37) kirjoitti
    tere, huomasin tossa takkia pestessäni et selkäsuojana oli vain retkipatjan palanen, jonka heitinkin heti pois ja aattelin ostaa kunnollisen selkäsuojan mut oon kahen vaiheilla elikkäs: Knox Ricochet ja Dainese Wave 2 mut kumpi niistä on oikeesti parempi ? onko mitään vertailu tulosta näistä kahdesta? kiitos jo etukäteen jos joku pystyy auttamaan täs päätöksessä ps. en meinaan viitsi alottaa ajokautta ennen kun oon ostanut kunnon suojan.
    Vilkaise vielä Forcefieldiäkin. .ORGin shopistakin saa. Se sopii myös lasketteluun. On kokem...
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  3. #3
    Lainaa (ukko @ Maalis. 27 2007,14:37) kirjoitti
    tere, huomasin tossa takkia pestessäni et selkäsuojana oli vain retkipatjan palanen, jonka heitinkin heti pois ja aattelin ostaa kunnollisen selkäsuojan mut oon kahen vaiheilla elikkäs: Knox Ricochet ja Dainese Wave 2 mut kumpi niistä on oikeesti parempi ? onko mitään vertailu tulosta näistä kahdesta? kiitos jo etukäteen jos joku pystyy auttamaan täs päätöksessä ps. en meinaan viitsi alottaa ajokautta ennen kun oon ostanut kunnon suojan.
    Nuo molemmat ovat testien mukaan hyviä suojia samoin myös forcefield.
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  4. #4
    Mitäs näitä takin sisään sopivia tynkäsuojia oli? Dainesella oli joku pieni, onko muista hyviä tai huonoja kokemuksia?

    Äkkiseltään kyllä jos ajattelee niin takin sisällä oleva lyhyt & kova suoja voi pistää sitten nikamat aika koville siitä rajakohdasta missä suoja loppuu. Eli kun isku tulee niin suoja iskee rankaan ja suojan kohdalle osumaton osa sitten saattaapi saada hoitoa.

    Kovasti kyllä houkuttaisi, kun ei sitä erillistä kokohenkseliä niin ahkerasti jaksa käyttää ja takeista löytyy juurikin nämä retkipatjan siivut vainen.
  5. #5
    Hyvin vähän on vertailutestejä noista selkäsuojista, tässä se yksi ja usein esillä ollut:
    *Ride-lehti*

    Tuon mukaan mm. sellainen takin sisään tuleva härpäke parempi kuin moni luuleekaan.
  6. #6
    Itse suosittelen kyllä Dainesen Wavea, hyvin istuu ainakin itsellä. Kerran on myös hyvin suojannut kovalta iskulta ja ei sillon tullut mitään vakavempaa, ilman sitä olisi varmaan selkä saattanut murtua.
    Suzuki Gsx-r 1000 -07
  7. #7
    Lainaa (Köpi @ Maalis. 27 2007,15:59) kirjoitti
    Tuon mukaan mm. sellainen takin sisään tuleva härpäke parempi kuin moni luuleekaan.
    Toihan on hyvä uutinen. Ei ole jaksanut kuin kerran kokeilla omaan jotain Dainesea ja siellä se henkarissa homehtuu.
    Dixi et animam levavi
  8. #8
    Jostakin luin että Forcefieldiltä tulee markkinoille noita takin selkäsuoja taskuun laitettavia suojia.
  9. #9
    Lainaa (Köpi @ Maalis. 27 2007,15:59) kirjoitti
    Forcefield
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  10. #10
    Ääni forcefieldille.... vähän lämmin kesäl, muuta miinust en oo ite löytän.....istuu hyvin kamojen alle.



    Z750
  11. #11
    Tuleeko nuo selkäsuojat takin alta esiin? Vaikuttaa aika typerältä nimittäin jos tuollainen lärpäke tulee sieltä esiin, ei ole "coolia"
    Suzuki GSX-R 1000 K7
  12. #12
    Lainaa (teude @ Maalis. 29 2007,02:42) kirjoitti
    Tuleeko nuo selkäsuojat takin alta esiin? Vaikuttaa aika typerältä nimittäin jos tuollainen lärpäke tulee sieltä esiin, ei ole "coolia"
    Pistää selkäsuojan menemään housujen sisään niin sitten ei näy.

    Vai kiristääkö housut liikaa ;)
    Suzuki GSXR 600 L1
  13. #13
    Pitääkös housut ostaa isommat jos käyttää selkäsuojaa? Itselleni tulossa Alpinestarsin uusi Bionic -selkäsuoja ja samanvalmistajan housut, mutta housut on sen verran tiukat, ettei sinne suojaa enää mahdu väliin.
  14. #14
    Lainaa (Tuche @ Maalis. 29 2007,07:49) kirjoitti
    Pitääkös housut ostaa isommat jos käyttää selkäsuojaa? Itselleni tulossa Alpinestarsin uusi Bionic -selkäsuoja ja samanvalmistajan housut, mutta housut on sen verran tiukat, ettei sinne suojaa enää mahdu väliin.
    mulla on ittellä Richa Speed 2-osainen puku joka oli talven aikana vissiin kutistunu
    no ei sinne puvun alle ennenkään ole mahtunu alusasua enempää.
    Forcefieldi menee ihan hyvin vielä housun vyötärön alle, siinähän on se lärpäke joka tulee suunnilleen häntäluun kohdalle ei sen alemmas



    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  15. #15
    Lainaa (Tuche @ Maalis. 29 2007,07:49) kirjoitti
    Pitääkös housut ostaa isommat jos käyttää selkäsuojaa? Itselleni tulossa Alpinestarsin uusi Bionic -selkäsuoja ja samanvalmistajan housut, mutta housut on sen verran tiukat, ettei sinne suojaa enää mahdu väliin.
    Ainakaan minä en tarvitse isompia pöxyjä! Forcefield menee sekä nahkojen (2kpl) sekä tekstiilipuvun pöxyjen sisään.
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

    "Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  16. #16
    Forcefield mahtuu hyvin takin ja housujen sisään! Ääni sille
    Sopivasti täysillä!!

    749R (0001) + s4r + 999S + TRX 850
  17. #17
    Itse kävin koittamassa tällaista ixs:n mallia klik
    Istui ainakin minun selkään jopa yllättävän mukavasti, tuki hyvin selkää ja mahtui nahkatakin allekin tosi hyvin.. Käyn varmaan ostamassa kunhan löytyy vähän löysää rahaa. Hintaansa nähden tuntui varsin hyvältä suojalta..
    Aprilia RSV Mille R Colin Edwards -03
    Ducati 748R -00
    Ducati 900 SS -92
    Ducati Monster 1000Sie -04
  18. #18
    Forcefield tuli hommattua. Äärimmäisen mukavasti muotoutuu selkään. Lämminhän tuo tosin on..
  19. #19
    Lainaa (Salmon @ Maalis. 28 2007,09:02) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Maalis. 27 2007,15:59) kirjoitti
    Forcefield * *
    jepjep... Forcefieldillä mennään!
    KTM 1090 Adventure R
    Tempore Nihil Sanat
  20. #20
    Ostin hiljattain Dainesen Wave 2 Neck -selkäsuojaliivin, jossa on uutuutena kaularankaa iskuilta suojaava jatko-osa. Etupuolella on lisäksi rintakehää suojaavat osat. Hässäkkä sopii mainiosti käytettäväksi esim nahkapuvun kanssa, jonka yleensä kiinteät olka- ja kyynärpääsuojat täydentää kokonaisuutta. Olen hankintaani tosi tyytyväinen vaikka se hinnaltaan kallis onkin verrattuna tavalliseen waveen. Sijoituksen olen itselleni perustellut juuri sen paremmalla suojaavuudella, etenkin kaularangan osalta.
    ZRX 1100 + KLR 650
  21. #21
    Forcefield. Ei hierrä, ei kierrä...
    Et tu, Brute

    - Ducati Multistrada 1200 S Touring - 2012
  22. #22
    itte hommasin tossa alku viikosta wave2:n ja nyt näin muutaman käyttökerran kokemuksella ainakin tyytyväinen ostokseeni olen... ei hiota, eikä hierrä tms...
    -Yamaha YZF600R Thundercat-
  23. #23
    Lainaa (Fabe @ Huhti. 28 2007,18:05) kirjoitti
    itte hommasin tossa alku viikosta wave2:n ja nyt näin muutaman käyttökerran kokemuksella ainakin tyytyväinen ostokseeni olen... ei hiota, eikä hierrä tms...
    Sama huomio omasta Wavesta jonka hommasin viime viikolla
    Life sucks and then you die...
    Kuolema kuittaa univelat...
  24. #24
    Käytössäni on nyt kolmatta kesää Alpinestarsin Tech Back. Se on ollut muuten ihan hyvä suoja, mutta viime aikoina on vyön tarrakiinnitys ruvennut osoittamaan kulumisen merkkejä. Mahavyön tarra ei ota enää ollenkaan kiinni vaikka kuinka koettaisi painella. Karhennuksen harjaamisesta ja perusteellisesta puhdistuksesta ei ollut apua. Enpä ole aiemmin kokenut vastaavaa; yleensä tällaiset tarrat ovat aika pitkäikäisiä. Voiko selkäpanssarin osien olettaa kestävän yli kaksi ajokautta?
    K1200R '06
  25. #25
    Lainaa (Tapsa_V @ Huhti. 28 2007,16:44) kirjoitti
    Ostin hiljattain Dainesen Wave 2 Neck -selkäsuojaliivin, jossa on uutuutena kaularankaa iskuilta suojaava jatko-osa. Etupuolella on lisäksi rintakehää suojaavat osat. Hässäkkä sopii mainiosti käytettäväksi esim nahkapuvun kanssa, jonka yleensä kiinteät olka- ja kyynärpääsuojat täydentää kokonaisuutta. Olen hankintaani tosi tyytyväinen vaikka se hinnaltaan kallis onkin verrattuna tavalliseen waveen. Sijoituksen olen itselleni perustellut juuri sen paremmalla suojaavuudella, etenkin kaularangan osalta.
    Haittaako niskaan tuleva jatkopala ajamista? Luulis kuvan perusteella, että siihen tottuu nopeasti, jos edes sitä huomaa...
    <span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
  26. #26
    Lainaa (Lonely Rider. @ Maalis. 27 2007,14:37) kirjoitti
    tere, huomasin tossa takkia pestessäni et selkäsuojana oli vain retkipatjan palanen, jonka heitinkin heti pois ja aattelin ostaa kunnollisen selkäsuojan mut oon kahen vaiheilla elikkäs: Knox Ricochet ja Dainese Wave 2 mut kumpi niistä on oikeesti parempi ? onko mitään vertailu tulosta näistä kahdesta? kiitos jo etukäteen jos joku pystyy auttamaan täs päätöksessä * * ps. en meinaan viitsi alottaa ajokautta ennen kun oon ostanut kunnon suojan.
    Yleensä noita testejä pitää lukea silleen sopivasti suodattaen, ei kuin piru raamattua. Kannattaa käydä testaamassa miten suoja istuu omaan selkään ajopuvun kanssa.

    Knoxista eikä Forcefieldistä ole kokemuksia, mutta Wavessa on ainakin panostettu hengittävyyteen ja se on muutenkin ollut mukava käytössä. Ainoa negatiivinen juttu Dainesessa tähän mennessä on, että vatsan ympäri tulevan vyön velcro-kiinnitys lakkasi pysymästä kiinni luvattoman nopeasti.
    <span style='color:#000000'>Unidentical twins - RD 350 LC *& *VTR 1000 F</span>
  27. #27
    Tuolta turvallisuuspuolen selkäpanssarit-topicista voi lukea minun ja forcefieldin tarinan, lyhyesti ja ytimekkäästi lumilautailuonnettomuudessa Forcefield pelasti minut halvaantumiselta, ehkä jopa henkeni. Nyt takin sisällä Dainese Wave G2 irtosuoja, ihan passeli
  28. #28
    Haittaako niskaan tuleva jatkopala ajamista? Luulis kuvan perusteella, että siihen tottuu nopeasti, jos edes sitä huomaa...[/QUOTE]
    Ei paina ei purista, eikä muutenkaan haittaa eli poiju pyörii niinku ennenkin..
    ZRX 1100 + KLR 650
  29. #29
    Mitäs irtosuojaa suosittelette takin sisään laitettavaksi?

    Kellään kokemusta moisesta?
  30.  
  31. #30
    Hommasin Forcefieldin ajokauden alussa ja näin muutaman tuhannen kilometrin jälkeen ei ainakaan vielä ole löytynyt mitään valittamista. Saa nähdä miten tuo hengittää pahimmilla kesähelteillä, mutta ainakin vielä on tullut laitettua lyhyemmillekin reissuille päälle. Eiköhän tuo kesälläkin pysy päällä. Omasta mielestäni ainakin turvallisuus menee mukavuuden edelle eikä tuohon kyllä ajaessa edes kiinnitä huomiota.
Sivu: 1 / 8:sta 123 ... ViimeinenViimeinen