Sivu: 2 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 214:sta
  1. #31
    Lainaa (Anttti @ Touko. 19 2007,02:42) kirjoitti
    Mitäs irtosuojaa suosittelette takin sisään laitettavaksi?

    Kellään kokemusta moisesta?
    ^^^^

    edit:laskuvirhe...



    -Yamaha YZF600R Thundercat-
  2. #32
    Lainaa (Anttti @ Touko. 19 2007,02:42) kirjoitti
    Mitäs irtosuojaa suosittelette takin sisään laitettavaksi?

    Kellään kokemusta moisesta?
    Testattu 60 vauhdista. Mukava oli liukua selällään vaikka pääsee liikkumaan siellä taskussa jonkinverran. Eli toimii ja parempi tuo kun ei mitään... Nyt hommasin sit ihan tollasen wawen.
    1300cc Suzuki
  3. #33
    Itse ostin Forcefieldin irtoselkäsuojan. Hienosti meni Alpinestarsin 7-2 takin selkätaskuun, kun kiinnitti sen siihen alkuperäiseen vaahtomuoviin. Pysyy myös hyvin paikallaan. Päällepuettavasuoja varmaan jäisi henkariin lyhyillä matkoilla..
  4. #34
    Lainaa (Tuche @ Touko. 19 2007,19:28) kirjoitti
    Päällepuettavasuoja varmaan jäisi henkariin lyhyillä matkoilla..
    Tuota minä vähän pelkäänkin! Ihme kyllä, ettei Alpinestars GPU 2-osaisessa ole mitään taskua selkäsuojalle.
  5. #35
    Omassa takissani tuntuu olevan valmiina melko jämpti selkäsuoja (Richa 56) ainakin verrattuna joihinkin Alpinestarseihin, joissa tuntuu olevan vain patjan palanen. Olisiko jossakin vertailua takin selkäsuoja vs. irtonainen selkäsuoja?
    Suzuki GSX-R 1000 K7
  6. #36
    Eipä tuo vertailua tarttee, voit itse kuvitella miten suoja kestää paikallaan takin selkämyksessä lipatessa, tai miten lyhyempi suoja takin sisällä suojaa.

    Pitää samassa naulakossa selkäsuojaa takin kanssa niin muistaa pukea sen päälleen.

    Alpinestars stage-takissa oli aika koominen selkäsuoja.. sen olisi saanut puristettua nyrkin kokoiseksi palloksi.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  7. #37
    Itselläni perintönä saatu knox ricochet. Todella näppärä ja jämäkän olonen. Eikä lämmitä liikaa. Ainoo miinus tulee kiinnikkeistä. Olkahihnat on vähän hepposet ja vatsahihnasta alkaa velcrot vedellä viimesiään, mutta täytyy muistaa, että oon toinen omistaja ja suoja on ties miten vanha jo.

    Ei tuota ilman uskalla enää minnekään lähteä. Orpo olo, jos suoja puuttuu takin alta.
    premier

    emeritus
  8. #38
    Erillisen selkäsuojan käyttäminen on aika pitkälle asennekysymys. Tietysti se pitää pukea erikseen päälle, mutta.... So what? Niin pitää kypäräkin laittaa erikseen päähän! Nahkainen lippalakki suojaa oikein hyvin tuulelta, tai tixtex-lippis...

    Itsellä halpissuoja Lidlistä hankittuna tänä keväänä. Aina ajamaan lähtiessä suoja päälle, myös kaupungissa työmatkoilla (4 km). Ei ole vielä kauheasti ahdistanut enkä töistä ole myöhästynyt sen vuoksi että olen selkäsuojan pukenut päälle.

    Kesällä voi tulla kuuma, mutta entäs sitten? Sitten pidetään jätskitaukoja vähän useammin! Varmasti kalliimmat olisivat vähän vilpoisampia käyttää kesällä, mutta tällä hetkellä valintani on se mikä on.

    Hommaa erillinen selkäsuoja joka tapauksessa. Onpa se takin sisään laitettava tai erikseen puettava, se antaa joka tapauksessa paremman suojan sinun ainutkertaiselle selällesi siinä epätoivottavassa onnettomuustilanteessa. Toivottavasti sen suojausominaisuuksia ei tarvitse koskaan testata tositilanteessa vaan saadaan tyytyä marisemaan että "prkl.. kun se hiostaa"

    Turvallisia tällekin kaudelle!
  9. #39
    Knox Ricochet löytyy takin alta. Miinukset tulee vyötäröremmin velcrosta joka ei pidä kovinkaan hyvin. Suojan rakenne tuntuu laadukkaalta ja istuu hyvin. Hiostavuudesta ei vielä ole tietoa. Samanlainen löytyy myös emon takin alta.
    Toivottavasti ei tarvitse kokeilla toimivuutta käytännössä...
    Scuderia Schiamazzo
    -----------------------------
    Ducati 1198S | 749R | Monster S4RS
  10. #40
    Halvarssonsin Track suoja on täsmälleen sama kuin Forcefield, joten Forcefieldin kehut pätevät myös siihen.
    CBR600RR -07
    If you're not confused, then you don't know what's going on.
  11. #41
    Ostin tuon Forcefieldin ja tyytyväinen oon ollu. Ainoa miinus on, että olkahihnat saisivat olla jämäkämmät kiristykseltään. Alakiinnitys on sitäkin jämäkämpi.

    Takkeina on Alpinestars Stunt nahka, jossa pehmovaahtosuoja ja Richa Lynx tekstiili jossa on jämäkämpi suoja ja olen pitäny niiden omat suojat paikoillaan kun ei tunnu epämukavilta päällekkäinkään.

    Ihan aina ei tule laitettua suojaa, mutta melkeen aina kuitenkin ja huviajolle (=ajamista ajamisen vuoksi) tai pidemmälle "hyötyajolle" aina.



    Silence is golden when you can't think of a good answer.
    - Muhammad Ali -
  12. #42
    itsellä alpinestarin nahkatakki ja kiinnostas hommata siihen suoja.. jotkut haukkuu ja jotkut kehuu mut mistä moisia saa? ja itsellä tuskin mahtuu takki päälle jos sinne pistäetään muovi ja se takin oma "suoja"..
  13. #43
    Lainaa (Wii @ Kesä. 08 2007,02:00) kirjoitti
    itsellä alpinestarin nahkatakki ja kiinnostas hommata siihen suoja.. jotkut haukkuu ja jotkut kehuu mut mistä moisia saa? ja itsellä tuskin mahtuu takki päälle jos sinne pistäetään muovi ja se takin oma "suoja"..
    Niin haluat sinne takin taskuun suojan?

    Stormilta ainakin löytyy Dainesen taskuun sujautettavia, varmaan Reliateciltakin. Ja noita vyömallisia selkäpanssareita löytyy sitten melkeinpä mistä vaan, itse tilasin omani eurobiker.fi.
  14. #44
    joo siis sinne taskuun..anteeksi suomenkieleni
  15. #45
    Dainese Backspace Stormilla
    Dainese Wave G1 Stormilla

    Noiden laadusta en tiedä, mutta taskuun sujahtavat.
  16. #46
    Minunkin pitäisi saada takin taskuun menevä suoja, muutoin sitä ei tule käytettyä. Elikkä kaipaisin apuanne ja kokemusta sopivuudesta jotta tuo tulee hankittua.
    Minulla on mittaa n.188cm

    Takki on kuvan mukainen Alpinestars Magnum Jersey nahkatakki kokoa XXL jossa on pelkkä pehmuste selässä.


    Mikähän ihme tuo on? Tuota myydään ulkomailla takkiini.
    Alpinestars RC Back Protector
    Ei tuo ole ainakaan se sama telttapatja joka tuossa tuli mukana.



  17. #47
    Lainaa (Anttti @ Kesä. 08 2007,12:53) kirjoitti
    Lainaa (Wii @ Kesä. 08 2007,02:00) kirjoitti
    itsellä alpinestarin nahkatakki ja kiinnostas hommata siihen suoja.. jotkut haukkuu ja jotkut kehuu mut mistä moisia saa? ja itsellä tuskin mahtuu takki päälle jos sinne pistäetään muovi ja se takin oma "suoja"..
    Niin haluat sinne takin taskuun suojan?

    Stormilta ainakin löytyy Dainesen taskuun sujautettavia, varmaan Reliateciltakin. Ja noita vyömallisia selkäpanssareita löytyy sitten melkeinpä mistä vaan, itse tilasin omani eurobiker.fi.
    Ja lähetänpäs takas. Tuli väärän kokoinen ja tuo vyötärön tarrakiinnitys ei ole mikään paras.
  18. #48
    Lainaa (Teme FZS600 @ Huhti. 28 2007,21:44) kirjoitti
    Lainaa (Fabe @ Huhti. 28 2007,18:05) kirjoitti
    itte hommasin tossa alku viikosta wave2:n ja nyt näin muutaman käyttökerran kokemuksella ainakin tyytyväinen ostokseeni olen... ei hiota, eikä hierrä tms...
    Sama huomio omasta Wavesta jonka hommasin viime viikolla
    Kokemusta Dainesesta vasta tältä keväältä ja vain muutamalta lämpimältä päivältä, mutta tuntuu mukavammalta kuin aiemmin käyttämäni Cloverin pehmeä umpinainen täyspitkä suoja.

    Eli täältäkin +1.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  19. #49
    Lainaa (Wii @ Kesä. 08 2007,02:00) kirjoitti
    itsellä alpinestarin nahkatakki ja kiinnostas hommata siihen suoja.. jotkut haukkuu ja jotkut kehuu mut mistä moisia saa? ja itsellä tuskin mahtuu takki päälle jos sinne pistäetään muovi ja se takin oma "suoja"..
    Jotkut ainakin touring takkien valmistajat kuten Clover varaa mysö takin selkätaskussa riittävästi tilaa täysimittaiselle kilvelle, joka yltää häntäluusta kaulukseen saakka.

    Hyvä vaihtoehto, joka kannattaa pitää mielessä takkia ostaessa.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  20. #50
    itse hankin mp-asun suojan mahtuu taskuun ja rokotti muistaakseni 18e. ei oo varmasti paras mahdollinen mutta parempi kun alpinen oma telttapatja..paikallinen jammusentteri ei suositellut muovi suojaa takin sisätaskuun sillä se voi olla kaatumatilanteessa enempi haitaksi kun hyödyksi ihan vaan sen takia että pääsee hieman liikkumaan.
  21. #51
    Johtui ehkä siitä että heillä (Allright) ei ole parempaa tarjota.
    Kova suoja on kuitenkin kova suoja.

    Edelleen haussa...
  22. #52
    Mulla olisi ylimääräinen Alpinestarin rc-pad selkäsuoja kokoa S.
  23. #53
    Knoxin ricochet ollut käytössä tämän kauden. Tuntui aluksi isolta ja kankealta mutta nyt ei osaa lähtä ajamaan ilman sitä! Suosittelen!!
  24. #54
    Lainaa (Tube @ Kesä. 18 2007,18:57) kirjoitti
    Mulla olisi ylimääräinen Alpinestarin rc-pad selkäsuoja kokoa S.
    Millainen tuo on ja tekeekö sillä yhtään mitään?
    Harmi ettei tuo S riitä minulle.
  25. #55
    Lainaa (AimoPamaus @ Kesä. 18 2007,20:09) kirjoitti
    Millainen tuo on ja tekeekö sillä yhtään mitään?
    Harmi ettei tuo S riitä minulle.
    En oo avannu suojaa pakkauksesta, joten vaikea sanoa. Mulle tuo on liian pieni 54 koon rc-1 takkiin, joten uusi on jo tulossa natseista. Tuosta saa suojan joku joka haluaa. Kysyin keväällä allrightista tuota kyseistä suojaa, eivät osanneet vastata miksei tuoda suomeen. Ihme touhua! Eivät saa suomeen kunnon kamaa ku isot euroopan tukkurit vetää kaikki välistä.
  26. #56
    Lainaa (Tube @ Kesä. 18 2007,18:57) kirjoitti
    Mulla olisi ylimääräinen Alpinestarin rc-pad selkäsuoja kokoa S.
    Oisko heittää mitään kuvaa/tuoteselostetta tosta?
  27. #57
    Olen nyt koittanut Dainesen Wave 2 ja Force Fieldiä. Molemmat tuntuu nousevan ajonaikana niskaan (Dainese selvästi enemmän) ja välillä saa päätä taittaa taaksepäin ja niskalla painaa suojaa alas. Onko muilla vastaavaa ongelmaa? Suojat on ihan oikean kokoiset. Johtuuko sitten housu-takki yhdistelmästä jonka kanssa käytetään, kun ei noita nyt oikeen väärinkään voi päälle pukea *
    xxx
  28. #58
    Tuli ostettua shopista ProGrip 5500 päälle puettava selkäsuoja. Pitää kirjoitella kokemuksia kun postilaatikko kolahtaa.
  29. #59
    Lainaa (Streethawk @ Kesä. 30 2007,15:53) kirjoitti
    Olen nyt koittanut Dainesen Wave 2 ja Force Fieldiä. Molemmat tuntuu nousevan ajonaikana niskaan (Dainese selvästi enemmän) ja välillä saa päätä taittaa taaksepäin ja niskalla painaa suojaa alas. Onko muilla vastaavaa ongelmaa? Suojat on ihan oikean kokoiset. Johtuuko sitten housu-takki yhdistelmästä jonka kanssa käytetään, kun ei noita nyt oikeen väärinkään voi päälle pukea
    Dainesen kanssa havaittu sama ongelma. Joskaan en näe ongelmaksi käännellä välillä päätä taakse ajossa. Saapi suojan takasin kohdilleen. Eniten tuo liikkuu, jos pitää välillä pysähdellä & nousta pystyyn. Ajon aikana pysyy aika hyvin kohdallaan. Jos ongelma vaivaa, kehitä joku haararemmi siihen, pysyypä ainakin kohdillaan
    Yamaha YZF-R6 (-04) --> KTM 690 SM (-07/08) --> fillarilla jokunen vuosi --> Husqvarna TE-450 (-05)
  30.  
  31. #60
    Lainaa (cmas @ Heinä. 01 2007,11:12) kirjoitti
    Lainaa (Streethawk @ Kesä. 30 2007,15:53) kirjoitti
    Olen nyt koittanut Dainesen Wave 2 ja Force Fieldiä. Molemmat tuntuu nousevan ajonaikana niskaan (Dainese selvästi enemmän) ja välillä saa päätä taittaa taaksepäin ja niskalla painaa suojaa alas. Onko muilla vastaavaa ongelmaa? Suojat on ihan oikean kokoiset. Johtuuko sitten housu-takki yhdistelmästä jonka kanssa käytetään, kun ei noita nyt oikeen väärinkään voi päälle pukea *
    Dainesen kanssa havaittu sama ongelma. Joskaan en näe ongelmaksi käännellä välillä päätä taakse ajossa. Saapi suojan takasin kohdilleen. Eniten tuo liikkuu, jos pitää välillä pysähdellä & nousta pystyyn. Ajon aikana pysyy aika hyvin kohdallaan. Jos ongelma vaivaa, kehitä joku haararemmi siihen, pysyypä ainakin kohdillaan *
    Samaan haararemmiin voisi laittaa virityksen joka pitäisi ajossa kivekset pois tieltä
    xxx
Sivu: 2 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen