Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 45:een 45:sta
  1. #31
    (poistettu tili)
    Lainaa (4444 @ Huhti. 05 2007,20:13) kirjoitti
    Itsellä oli 2 kesää Bläkkäri ja olihan se hieno peli. Laatu on tosi hyvä (ongelmattomuus) ja tehoakin on. Vaihdoin kuitenkin busaan. Kaipasin särmää enemmän. Jos busa ei tunnu pidemmän päälle hyvältä, voi kyllä palata bläkkäriin. Kumpikin hyvä
    Oletko ajanut Busalla sen verran että voit verrata jakkaroita? Bläkkärin jakkarastahan tarinoimme joskus loppukesästä viime vuonna.


    CBR 1100 Matkapyöränä?
  2. #32
    Ehdin ajaa vasta reilun 300 km kun tuli nämä kylmät ilmat. Tuntui ketterämmältä ja on jotenkin raaempi peli. Busan satula on bäkkärin satulaa parempi. Sopii kolmiomaisena leveäperäiselle. Toisaalta etuosasta kapea niin että jalat yltää vielä bläkkäriäkin paremmin maahan. Ei ongelma mulla kun pituus 183, mutta pojalle parempi kun on 10 cm lyhyempi. Jalkatapit on busassa korkeammalla, mutta en vielä tiedä onko ongelma. Voi kuulemma tiputtaa pari senttiä ottamalla tapeista kumit pois. Korotuspaloja löytyy tarvittaessa ohjauksen alle. Kaasu on alkupäässä (ja kuulemma loppupäässä) äkkinäisempi busassa. Moottorijarrutuksesta vedolle siirryttäessä tulee voima äkäisesti. Kai siihen tottuu
  3. #33
    Onhan tuosta jo kuviakin...

    RD 125 LC-82 -> FJ 1200-88 -> YZF 1000 R-00 -> YZF R1-06

    My Yamaha is mine.
  4. #34
  5. #35
    http://www.motorradonline.de/news/ho...ster-x.446.htm
    XX1200

    Saksan kieltä en tunne mutta tuollakin puhutaan 1200 v5 xx vekottimesta.

    TOMTOM



    Suottaapa ollakkii tai suottaapa olla olemattakii...

    Honda cbr XX 1100 Blackbird -97
    Suzuki gsx750 f -03
    [url="http://www.bikepics.com/members/tjaaskelainen/96cbr1100/"]http://www.bikepics.com/members/tjaaskelainen/96cbr1100/[/url]
  6. #36
    MC Halbamatkat billiga resare terwo:n avatar
    Liittyi Oct 2004
    Tampere
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (tomtomgsxf750 @ Huhti. 08 2007,17:23) kirjoitti
    http://www.motorradonline.de/news/ho...ster-x.446.htm

    Saksan kieltä en tunne mutta tuollakin puhutaan 1200 v5 xx vekottimesta.

    TOMTOM
    Jep. Kun tarkemmin katsoo, niin tuollakin jutulla on päiväys 12.4.2002 .
    Right now I'm having amnesia and deja vu at the same time - I think I've forgotten this before.
  7. #37
    Eikös tuossa sanota että 2007 ??!!!

    TOMTOMXX1200



    Suottaapa ollakkii tai suottaapa olla olemattakii...

    Honda cbr XX 1100 Blackbird -97
    Suzuki gsx750 f -03
    [url="http://www.bikepics.com/members/tjaaskelainen/96cbr1100/"]http://www.bikepics.com/members/tjaaskelainen/96cbr1100/[/url]
  8. #38
    MC Halbamatkat billiga resare terwo:n avatar
    Liittyi Oct 2004
    Tampere
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa (tomtomgsxf750 @ Huhti. 08 2007,17:32) kirjoitti
    No tuossa kerrotaan projekteista, mitkä eivät realisoituneet...
    Right now I'm having amnesia and deja vu at the same time - I think I've forgotten this before.
  9. #39
    eihän sen parempaa moottoria ole kuin v5 yksi mäntä kerralla alakuolokohdassa kestää painetta ilman että lohko halkeaa aatelkaa suora nelosta 2 mäntää kerralla alakuolokohdassa tuplasti enemmän painoa samalla kerta kun taas v5 sessa paine jakautuu tasaisesti mäntä kerrallaan alakuolokohdassa ilman että tarvitsee suurempia tasapaino painoja tasoittamaan moottorin kiertoa . sitten vielä v moottorista tiedän sen vertaa että aina kun mäntä lyö alaspäin se avittaa toista mäntää ylöspäin . esimerkiksi 90 asteen v2 jossa männän kiertokanget ovat samalla kampiakseln tapilla avittaa puoliksi toista mäntää yläkuolokohtaan mutta ei loppuun asti 90 asteen v4 tasapainon vuoksi lyövät samaten kuin 2 kpl. v2 moottoria vierekkäin .no niin aatelkaapas sitten tasapainoitteista v5 ta jatkuvasti joku mäntä avittaa toista mäntää nousemaan yläkuolokohtaan tosi tasapainoinen ja erittäin vääntävä moottori . aatelkaa mikä matala vääntö ja mikä tasapainoinen käynti moottorilla on . ja kierrosherkkä jatkuvasti joku männistä tekee työtä avittaen toisia mäntiä yläkuolokohtaan ilman taukoa .tähän kun vielä lisätään ajoittuva nokka akseli joka säätyy kieroksien mukaan kireämmäksi ja päin vastoin saadaan .sekä vääntävä ja kiertävä moottori. ja vielä lisäksi kun moottori kiertää max kieroksilla vain yksi mäntä on kerrallaan alakuolokohdassa eikä rasita kampiakselia kuten suora nelonen missä kaksi mäntää ovat samalla kerralla alakuolokohdassa honda man (on puhunnut)
    ks
  10. #40
    Wankel on pop.
    www.energiamestarit.fi
  11. #41
    unohdin mainita että 800 kuutioisen männät painavat vähemmän kuin 1100 kuutioisen ja vielä kun ne jaetaan viidellä niin avot että on kierrosherkkä 160 kuutiota per sylinteri ihan kuin krossipyörässä voisi verrata vaikka 600 suora nelosen kierroskestävyyttä ja kierrosherkkyyttä tässä 600 moottorissa on 2 kpl 150 kuutioista mäntää liikkumassa samaan aikaan alakuolokohtaan=300 kuutiota liikettä samaan suuntaan kun taas v5 sen 1 mäntä joka on 160 kuutiota liikkuu alakuolokohtaan kun muut samankokoiset männät avittavat tämän suoriutumista .ymmärrätte että tämä moottori on höyhensarjalainen painovoima ongelmissaan mutta suurpainija väännössä ja kierrosherkkyydessä Honda man (on puhunnut)
    ks
  12. #42
    tähän moottoriin on mahdollista lisätä yksi kolmas osa enempi kierroksia kuin muihin tänäpäivänä kehitettyihin moottoreihin ilman että mäntien tai kiertokankien painovoima hajoittaa kampiakselin tai lohkon. moottori kiertää tasapainoisesti yläkierroksille asti kokemus on saatu kaksitahti krossipyöristä tämän takia moottori on vain 800 kuutiota. on kuvailtu että moottoria voisi kierrättää jopa ! 20000 rpm iman liiaallisia rasituksia kampiakseliin tällöin teho nousisi 280 hevosvoimaan. tässä moottorissa ei ole venttiilejä vaan moottorin imu ja pako ajoitukset toimivat niin sanoitulla (rotation valving)=pyörivillä ajoitus tangoilla jossa on ajoitukseen sopivat reijitykset imu ja pako kanavissa. näin on saatu painovoima liike poistettua kannen ajoitusmenetelmästä samoin kuin ventiilien nostot ja nokka akselien paino työ ja saatu tasainen käynti myös ajoituskoneistolle Honda man (on puhunnut)
    ks
  13. #43
    En lainkaan epäile asiantuntemustasi, mikä voi johtua siitä, etten kykene lukemaan tekstiäsi josta puuttuvat alkukirjaimet, pisteet, pilkut yms. turhakkeet.

    Nuorison tyyliä? Ei setä kestä..
    "I don't care to belong to a club that accepts people like me as members." -Groucho Marx

    CFMOTO 800MT-X -25
  14. #44
    tässä kirjoituksessa ei pidetäkkään taukoa vaan luetaan alusta loppuun asti. Jos yrittää lukea ääneen niin happiloppuu
    ks
  15.  
  16. #45
    Eilen kirjoitin tossa omia ajatuksia tosta v5 moottorista ,6 saunakaljan jälkeen . muistin yhden dhalbacka racing firman tehneen golf 4 seen, audin suora viitoseen huikeat viritykset. 900 hevosvoimaa, tämä oli todennut että ainoa tapa miten kone saadaan kestämään oli käyttää Audin suora vitosta 5 mäntäistä moottoria missä vain yksi mäntä kerrallaan saavuttaa alakuolokohdan .Oli kuulemma golfin oma suora nelonen kone haljennut suoraan kampiakselin kohdalta kahtia kun hevosvoimat alkoivat lähentelemään 300 hevosvoimaa. Sitten muistin formula 1 autojen nokka ajoitus tekniikan mulistuksesta , kun keksittiin pyörivät tangonomaiset imu ja pako ajoitustekniikat. sitten aloin vielä muistelemaan nelitahti crossipyöristä että 450 kuutioinen oli tehokkain koska oli tarpeeksi keveä . isompi kuutioinen moottori ei ollut yhtä kierrosherkkä koska oli raskaampi . sitten vielä lisäsin v moottorin sitkeyden kun männät avittavat toisiaan. Tästä kokoonpanosta rakensin sitten tulevaisuuden XX SUPERBLACKBIRD V5 ROTATE VALVE ENGINE
    ks
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12