Sivu: 5 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:stä 150:een 207:sta
  1. #121
    Toki aina moikataan kun vastaan tullaan. KTM:llä kun ajelee niin tuntuu muut matkaenskailijat morjenstelevan korostuneen innokkaasti.
    Born to be middle aged.
  2. #122
    Meinannu autoa ajaessa muutaman kerran morjestella mopoille tänä kesänä.
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
  3. #123
    Lainaa pc25 kirjoitti Katso viesti
    niin ei mulla ole mitään tarvetta mennä bensiksellä kyselemään tuntemattomilta ihmisiltä henkilökohtaisia,kuten paljonko oot ajanu,
    Lapa nousee täällä,jos se suinkin on vain on mahdollista. Pari kesää sitten erehdyin kyselemään prätkäliikkeen pihalla japsicustomilla ajelevalta kesän ajomäärää, siihen perään vielä jonkin lisäkysymyksen. Hyvä, ettei turpaan tullut ja päälle käynyt. Kyllä minä niin mieleni pahoitin
    FLHTCUSE4 S&S T111
  4. #124
    Mä oon kauheen positiivisesti yllättyny et 80-90% vastaatulevista pyöristä morjenstaa vaikka ajanki tuollasella melkein maksiskootterilla!
    Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
  5. #125
    Pikitiellä ei käytännössä kukaan nosta lapasta ja oon sitä kyllä hieman ihmetelly, mutta sorateillä lapanen nousee kyllä ihmeen hyvin.
    Mistä sit johtuu? liian pien pyörä kun ei oo tonnikas vai mistähän johtuu
    SE
  6. #126
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa jiipekki kirjoitti Katso viesti
    Pikitiellä ei käytännössä kukaan nosta lapasta ja oon sitä kyllä hieman ihmetelly, mutta sorateillä lapanen nousee kyllä ihmeen hyvin.
    Mistä sit johtuu? liian pien pyörä kun ei oo tonnikas vai mistähän johtuu
    Täh?!

    On kyllä meno muuttunut melko jäykäksi siellä suunnalla. Pari vuotta sitten MP-poliisi moikkasi kun ajoi vastaan.

    Itse morjestan kaikki pl selkeät moposkootterit. Kevarikuskit on hieman ihmeissään toisinaan, mutta so be it... Tulevia motoristeja hekin ovat, ja motoristeille moikataan. Genrestä huolimatta
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  7. #127
    Lainaa jiipekki kirjoitti Katso viesti
    Pikitiellä ei käytännössä kukaan nosta lapasta ja oon sitä kyllä hieman ihmetelly, mutta sorateillä lapanen nousee kyllä ihmeen hyvin.
    Mistä sit johtuu? liian pien pyörä kun ei oo tonnikas vai mistähän johtuu
    Jaa a. Oma kokemukseni täältä Sawon suunnalta taas on että suurin piirtein kaikki moikkaa... paitsi tietysti ne aidoilla amerikkalaisilla laitteilla ajelevat liivihemmot joilta tulee lähinnä keskisormea mutta yleensä ei sitäkään.

    Itte kyllä moikkaan ilman muuta piikkikuskitkin - muistan itse elävästi miten hienoa se oli pienenä poikana kun joku tuntematon Katana-ukko morjesti vastaan tullessaan .
    KTM 1290 Super Adventure S
  8. #128
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Täh?!

    On kyllä meno muuttunut melko jäykäksi siellä suunnalla. Pari vuotta sitten MP-poliisi moikkasi kun ajoi vastaan.

    Itse morjestan kaikki pl selkeät moposkootterit. Kevarikuskit on hieman ihmeissään toisinaan, mutta so be it... Tulevia motoristeja hekin ovat, ja motoristeille moikataan. Genrestä huolimatta
    Jostain syystä suurin osa mp poliiseista nostaa lapasta. Joskus joku piikkikuskikin ja lapasen takaisin heilautus voi ehkä aiheuttaa pysyvyyden tunteen kaksipyöräiseen paremmin, kuin noteeraamatta jättäminen. Itse pyrin nostamaan lapasta tai nyökkäämään kypärällä, jos en ole muuta juuri silloin tekemässä. Jos ollaan emännän kanssa tien päällä, niin hän on oikein sellainen iloinen moikkailija ja varmaan huomaa jokaisen katveeseen jäävän pyörän, on hän peukuttanut parille autollekin, jotka on yrittänyt meidät kiilata motarin kaiteeseen Positiivinen juttu / tapahan tällainen on
  9. #129
    Lapanen nousee aika laiskasti kun ruuhkasuomessa koska on paljon pyöriä ja huomio on yleensä jossain muualla kun toisissa moottoripyörissä ja siinä että moikkaako vai ei. Taajamassa ja risteyksissä lapanen pysyy tangossa ja tulee nyökättyä kypärällä tai sitten ei.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  10. #130
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Lapanen nousee aika laiskasti kun ruuhkasuomessa koska on paljon pyöriä ja huomio on yleensä jossain muualla kun toisissa moottoripyörissä ja siinä että moikkaako vai ei. Taajamassa ja risteyksissä lapanen pysyy tangossa ja tulee nyökättyä kypärällä tai sitten ei.
    Samma här!


    gs lc

    BMW, askel kohti aikuisuutta..
  11. #131
    Lainaa kimimikakeke kirjoitti Katso viesti
    Jaa a. Oma kokemukseni täältä Sawon suunnalta taas on että suurin piirtein kaikki moikkaa... paitsi tietysti ne aidoilla amerikkalaisilla laitteilla ajelevat liivihemmot joilta tulee lähinnä keskisormea mutta yleensä ei sitäkään.

    Itte kyllä moikkaan ilman muuta piikkikuskitkin - muistan itse elävästi miten hienoa se oli pienenä poikana kun joku tuntematon Katana-ukko morjesti vastaan tullessaan .
    Jeps. Sitä oikein toivoi että ison pyörän (tuutti) kuski moikkaisi ensin, toki aina niin päin, ja tuli hyvä fiilis kun sain AS3:n päältä vastata. Siksi moikkaan edelleen suunnilleen kaikille vaikka tuntuu että tapa on vähän vähentymään päin. Mitä on ulkomailla tullut ajeltua niin siellä moikataan myös.
    FJR -17
  12. #132
    Silloin kun satapiikin sain, niin minua valistettiin,että piikkikuskit eivät sitten saa moikata isoilla pyörillä ajavia.🙂
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  13. #133
    Kesäkuussa vitostiellä Mikkelin kohdalla oli kaksi MP-poliisia tutkaamassa keskikaiteen aukossa. Morjestin iloisesti ja sain morotuksen takaisin. Tuli hyvä fiilis

    Yleensäkin pyrin moikkaamaan kaikkia kaksipyöräisiä. Eipä tarvitse miettiä ketä moikkailla ja ketä ei. Toki joskus jää joku morotus väliin, kun on joku tilanne päällä tai ei vain huomaa. Konetiellä näin tapahtuu aika ajoin.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  14. #134
    Moikkaan kaikkia vähänkään mp:ltä näyttäviä kulkineita, jopa motarilla kaistojen ylitse, sekä parkissa tms. muuten huoltoasemilla seisovia niitä ohittaessa, jopa tilanteen mukaan äänimerkillä herättäen, (siis noita jalkautuneita), koska:

    - Se EI OLE MINULTA pois, vaikka vastaan tulisi piikki
    - Se EI MAKSA MITÄÄN
    - Oletettavasti pystyn keskittymään yhdellä kädellä ohjasteluun kovemmissakin vaihdeissa menettämättä ajoneuvoni hallintaa
    - Huollan pyäräni itse, ja olen siten lähes varma, että oletettavasti ajoneuvonikin pysyy kaistalla yhdelläkin kädellä pitäen
    - Omaan laajan näkökentän, joten pystyn havainnoimaan muutakin, kuin oman kaistani tarkkailun
    - Näköaistini on vielä sillä tasolla, että pystyn tunnistamaan, ja siten myöäs erottamaan mp:t muista liikennevälineistä
    - En käytä ohjastaessani keskittymistä haittaavia tuotteita samanaikaisesti, (lääkkeet, suonensisäiset lisäaineet, alkoholi, tms. huimausaineet)...
  15. #135
    Itse moikkaan kaikkia prätkällä ajavia. Joskus hankala vaan kattoa onko piikki vai enduromopo, silloin monesti odotan että minulle moikataan ja hyvin toiminut. Selkeesti katupiikkejä moikkaan aina. Isommille aina toki ja sanoisin että noin 95% moikkaa takaisin. Jos on risteyksessä kytkin pohjassa, nyökkään päällä. Toimii hyvin ja yleensä moikataan tai nyökätään taakse. Yksikään maksiskoopari ei ole moikannut enkä ole itsekään moikannut.

    Kerran tuli Oulu MC:n ilta-ajo vastaan välillä Liminka-Lumijoki, pari kilsaa ajelin vasen käsi pystyssä

    Kertaakaan ei ole poliisi vielä tullut vastaan, mutta moikkaan niitäkin. Joskus nuoruudessa moikkaisin aina kun piikillä ajelin -80 luvulla, "kissalat" ei koskaan moikanneet takaisin. Nyt kai meisinki hieman muuttunut?

    Tyttären mielestä yksi makeimpia juttuja prätkäilyssä on moikkaaminen ja siihen vastaaminen (ajaa GSX 500:lla).
    2001 Yamaha XJR 1300
    1992 Yamaha FZR 1000 Exup
  16. #136
    Vielä ja yhä edelleen morjestelen.
    <p>Näinkö meille aina täällä käy käy käy..</p>
  17. #137
    Kyllä täältä Orggimoroa tulee aina takaisin . Itse en tosin ole aloitteellinen. Mun mielialaan ei vaikuttais ollenkaan negatiivisesti, vaikkei moikkailtais ollenkaan.
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  18. #138
    Kyllä sitä tulee morotettua ja vastaus tulee kyllä suurimmalta osalta.

    Tuntuu että keväällä tulee helpommin vastaus kuin näin loppu kesästä/syksystä, ehkä innostus laantuu ajanmittaa.....
    Triumph Tiger 800 XCx -18
    ex- Triumph Speed Triple -08
    ex- Triumph Street Triple -09
  19. #139
    Kyllähän sitä tulee morjestettua muita motoristeja jos vaan itsellä ei ole tilanne päällä. Ja jos ei lapaa pysty nostamaan niin sit nyökkäys. Jos toinen ei vastaa moikkaukseen niin se on hänen asiansa eikä oma päivä ja ajofiilis siitä pilalle mene.
  20. #140
    Tuota orggimoroa ei tämmönen normaali maalainen ymmärrä Pitkään ihmettelin miksi keskaria näytetään mulle usein kunnes tajusin mistä on kyse. Vieläkään en ymmärrä siltikään. Joutavaa etusormen heristelyä.
    Gospel Riders

    tommilindstrom
  21. #141
    Lainaa TommiTL kirjoitti Katso viesti
    Tuota orggimoroa ei tämmönen normaali maalainen ymmärrä Pitkään ihmettelin miksi keskaria näytetään mulle usein kunnes tajusin mistä on kyse. Vieläkään en ymmärrä siltikään. Joutavaa etusormen heristelyä.
    Väärin moikattu
    En kiellä enkä myönnä, vaan pikemminkin päinvastoin.

    Ray Of Darkness
  22. #142
    Näin pitkällä kesässä jo ollaan, nyt vasta tervehtimiskeskustelu. Voi aikoja, voi tapoja. On se tarkkaa ketä saa ja ketä pitää tervehtiä ja ketä ei missään tapauksessa ja missä asennossa sormet on kuin tervehditään. Eräs vanha suomalainen tapa on tervehtiä tuttuja.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  23. #143
    Parhaimmat moikkausfiilikset syntyy kun useamman mopon letkat moikkaa toisiaan vähintään maantievauhdeissa.


    Kytkin pohjassa tilanteisiin olen alkanut miettiä ennakointia että saa käytettyä vapaalla juuri moikkauksen hetkellä.

    Skootterilla helppoa kun vasemmalla kädellä ei tarvi tehdä muuta kuin nojailla tankoon tai pitää kuormaa kiinni että pysyy kyydissä.
    Ready to race
  24. #144
    Oikein korrekti tapa on se,että molemmat pysähtyvät,toinen tekee u-käännöksen ja sitten lopsautetaan käsipäivät.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  25. #145
    Lainaa taiger kirjoitti Katso viesti
    Kytkin pohjassa tilanteisiin olen alkanut miettiä ennakointia että saa käytettyä vapaalla juuri moikkauksen hetkellä.
    Itsemurhakytkin oli siis aikaansa edellä.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  26. #146
    Tänään taas bongattu takaisin tervehtiviä MP-Poliiseja. Paikkana E75.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  27. #147
    Lainaa Nowiisi kirjoitti Katso viesti
    Itse olen moikkaillut myös pappatunturisteja ja muita. Mutta vähän hankala on tämä moikkailukulttuuri. Voin ihan hyvin moikkailla tai olla moikkailematta. Jos vastaantulija moikkaa iloisesti ja reippaasti, siitä tulee hyvä fiilis. Mutta jos vastaantulijaa näyttää ketuttavan moikkalu, ja sieltä tulee tympääntyneen näköinen vastaus, tai ei moikkaa ollenkaan, jää siitä vähän huono fiilis. Itse ajelen Wingillä, ja olen yksinäinen ratsastaja. HD kuskit ja cruiseristit moikkailee useimmiten, mutta sporttisemmat kyykkypyöräilijät vähän enemmän kyllästyneen näköisenä. Kaupunkiliikenteessä tai motareilla täytyy enemmän keskittyä ajamiseen, eli siellä moikkailu usein jää. Mutta moikkaillaan kun kohdataan!
    Moikkaan "lähes kaikkia"! Myös skootterikuskeja. (Vähän tosin vaikeaa on)
    Skootterilla ajaminen on kuin istuisi "julkisesti" wc:n pytyllä.Ulkomailla ajanut paljon skoottereilla. No siellä ei ole tätä tervhtimiskulttuuria.
    Ei muutaku hanaa ja morjenstellaan,,,,,,,,
    Tänäänkin ehkä n kymmenen kertaa!
    Tunturi Sport. Siitä se alkoi,,,,
  28. #148
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen satzuma:n avatar
    Hallitus
    Liittyi Dec 2012
    Bårgå
    MotOrg ry jäsen
    Etusormisella ORG-morolla meen uskollisesti, vaikka se alkaaki olee varsin valitettavan katoavaa kansanperinnettä. Kylmikset siitä kuitenki aina tulee, ku semmosella toinen moikkaa takas

    Lempparimuisto on jokunen vuos sit Laajasalosta, ku Jollaksen suuntaan ajellessa morotettiin vastaatulevan prätkäilijän kans ORG-morot ja sit satuttii hetken päästä tulee toisee suuntaa uudellee vastakkain - sehän oli sit jo ihan villiä sormenheilutusmorottelua ku kumpiki tajus että sama vastaantulija. Ai että, voi niitä aikoja.

    Mutta joo, moikkaan jotakuinki kaikki kakspyöräset jotka keskellä kaistaansa ajelee ja oletan moottoripyöriksi, en harmistu jos ei joku moikkaa takas, ku en aina itekään hoksaa syystä tai toisesta. En myöskään harmistu jos moikattuani kulkine osottautuuki mopoks tai peräti skootteriks

    edit. Hirveesti tulee nykyää vastaa niitä alaspäin suunnattuja voitonmerkkimoikkauksia, mikä homma?
    Life is orange - KTM 690 Duke R
    Life is also black & white - Yamaha R6R

    Jäsentuotevastaava, mainos- & markkinointivastaava, somehommat

    @TRE
  29. #149
    Lainaa 57pannu kirjoitti Katso viesti
    Näin pitkällä kesässä jo ollaan, nyt vasta tervehtimiskeskustelu. Voi aikoja, voi tapoja. On se tarkkaa ketä saa ja ketä pitää tervehtiä ja ketä ei missään tapauksessa ja missä asennossa sormet on kuin tervehditään. Eräs vanha suomalainen tapa on tervehtiä tuttuja.
    Tämä.

    Olen ollut aina laiska moikkaamaan ja harvoin tulee tehtyä aloitetta, mutta jos joku käden nostaa niin tulee moikattua koska tervehtiminen kuuluu hyviin tapoihin, mutta miksi tervehtiä anonyymiä vastaantulijaa jota ei edes tunnista varusteiden alta? Pitäiskö myös moikata kun joku ajaa vastaan saman merkkisellä tai mallisella autolla, vai kaikille autoilijoille?

    Toinen mikä myös jaksaa hämmästyttää, myös autolla ajaessa, kun jalankulkijat tai pyöräilijät nostavat lapasen kun pysähdyn suojatien eteen. Pitäisikö aina nostaa lapanen kun joku noudattaa liikennesääntöjä?

    Pidetäänkö käsi tangossa ja niska jäykkänä viikko?
    Kylätason kurapyöräilijä.
  30.  
  31. #150
    Karavaanarit moikkaa, rekkakuskit moikkaa, veneilijät moikkaa toisiaan, lentäjät moikkaa jos niin lähelle päätyvät ja kai osa motoristeistakin vielä moikkaa. Ei kai se ole muuta kuin vanha tapa osoittaa joukkoon kuulumista ja tervehtiä samanhenkistä. Suurimmalle osalle mopoilijoita ja kevarikuskeja kaksipyöräinen on vain välttämätön paha, että pääsee liikkumaan ennen autokorttia. Sen jälkeen moisen epämukavan räppänän perään ei edes kusta.

    Tervehtiminen on vain sellainen kohtelias tapa joka muodostunut ajan saatossa. Miksi töissä pitää sanoa huomenta, vaikka ne samat naamat siellä ovat päivästä toiseen ja kaikki tuntevat toisensa? Miksi töissä huomenen sanominen on melkein ensimmäinen asia, mitä työpaikalla opetetaan amiksen harjoittelijalle kellotaulun lisäksi? Miksi jonnen pitäisi ottaa pipo päästä ruokapöydässä, vaikka se on jokaisen oma asia? Miksi on kohteliasta avata ovi toiselle, vaikka toinen itsekin osaisi ovensa avata? Miksi kaupan kassa tervehtii asiakkaita, vaikka ei edes tunne?

    Moottoripyöräily vähän rajoilla, mutta monessa muussa paikassa jos toinen ei vastaa tervehdykseen, sitä pidetään vähän junttina, töykeänä tai ylimielisenä. Esim jos stereotyyppinen HD-mies on niin kova mies. että ei moikkaa alempiarvoisia muilla merkeillä ajavia. Tai purjeveneilijä ei moikkaa moottorilla kulkevaa, koska on ainoa aito veneilijä.
    Viimeksi muokannut: B12; 03.08.2021 klo 11:51.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
Sivu: 5 / 7:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 34567 ViimeinenViimeinen