Sivu: 5 / 7:sta EnsimminenEnsimminen ... 34567 ViimeinenViimeinen
Tulokset 121:st 150:een 207:sta
    Toki aina moikataan kun vastaan tullaan. KTM:ll kun ajelee niin tuntuu muut matkaenskailijat morjenstelevan korostuneen innokkaasti.
    Honda VFR800vtec -02
    KTM LC4 640 Adventure -02
    Yamaha WR250f -03

Born to be middle aged.
    Meinannu autoa ajaessa muutaman kerran morjestella mopoille tn kesn.
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010
    Lainaa pc25 kirjoitti Katso viesti
    niin ei mulla ole mitn tarvetta menn bensiksell kyselemn tuntemattomilta ihmisilt henkilkohtaisia,kuten paljonko oot ajanu,
    Lapa nousee tll,jos se suinkin on vain on mahdollista. Pari kes sitten erehdyin kyselemn prtkliikkeen pihalla japsicustomilla ajelevalta kesn ajomr, siihen pern viel jonkin liskysymyksen. Hyv, ettei turpaan tullut ja plle kynyt. Kyll min niin mieleni pahoitin
    Flhtcuse4
    M oon kauheen positiivisesti yllttyny et 80-90% vastaatulevista pyrist morjenstaa vaikka ajanki tuollasella melkein maksiskootterilla!
    Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s
    Pikitiell ei kytnnss kukaan nosta lapasta ja oon sit kyll hieman ihmetelly, mutta sorateill lapanen nousee kyll ihmeen hyvin.
    Mist sit johtuu? liian pien pyr kun ei oo tonnikas vai misthn johtuu
    SE
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jsen
    Lainaa jiipekki kirjoitti Katso viesti
    Pikitiell ei kytnnss kukaan nosta lapasta ja oon sit kyll hieman ihmetelly, mutta sorateill lapanen nousee kyll ihmeen hyvin.
    Th?!

On kyll meno muuttunut melko jykksi siell suunnalla. Pari vuotta sitten MP-poliisi moikkasi kun ajoi vastaan.

Itse morjestan kaikki pl selket moposkootterit. Kevarikuskit on hieman ihmeissn toisinaan, mutta so be it... Tulevia motoristeja hekin ovat, ja motoristeille moikataan. Genrest huolimatta
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

Lainaa jiipekki kirjoitti Katso viesti
    Jaa a. Oma kokemukseni tlt Sawon suunnalta taas on ett suurin piirtein kaikki moikkaa... paitsi tietysti ne aidoilla amerikkalaisilla laitteilla ajelevat liivihemmot joilta tulee lhinn keskisormea mutta yleens ei sitkn.

Itte kyll moikkaan ilman muuta piikkikuskitkin - muistan itse elvsti miten hienoa se oli pienen poikana kun joku tuntematon Katana-ukko morjesti vastaan tullessaan .
    KTM Adventure 1190
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Th?!

On kyll meno muuttunut melko jykksi siell suunnalla. Pari vuotta sitten MP-poliisi moikkasi kun ajoi vastaan.

Itse morjestan kaikki pl selket moposkootterit. Kevarikuskit on hieman ihmeissn toisinaan, mutta so be it... Tulevia motoristeja hekin ovat, ja motoristeille moikataan. Genrest huolimatta
    Jostain syyst suurin osa mp poliiseista nostaa lapasta. Joskus joku piikkikuskikin ja lapasen takaisin heilautus voi ehk aiheuttaa pysyvyyden tunteen kaksipyriseen paremmin, kuin noteeraamatta jttminen. Itse pyrin nostamaan lapasta tai nykkmn kyprll, jos en ole muuta juuri silloin tekemss. Jos ollaan emnnn kanssa tien pll, niin hn on oikein sellainen iloinen moikkailija ja varmaan huomaa jokaisen katveeseen jvn pyrn, on hn peukuttanut parille autollekin, jotka on yrittnyt meidt kiilata motarin kaiteeseen Positiivinen juttu / tapahan tllainen on
    Lapanen nousee aika laiskasti kun ruuhkasuomessa koska on paljon pyri ja huomio on yleens jossain muualla kun toisissa moottoripyriss ja siin ett moikkaako vai ei. Taajamassa ja risteyksiss lapanen pysyy tangossa ja tulee nyktty kyprll tai sitten ei.
    Kyltason kurapyrilij.
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Lapanen nousee aika laiskasti kun ruuhkasuomessa koska on paljon pyri ja huomio on yleens jossain muualla kun toisissa moottoripyriss ja siin ett moikkaako vai ei. Taajamassa ja risteyksiss lapanen pysyy tangossa ja tulee nyktty kyprll tai sitten ei.
    Samma hr!

R1200 gs lc

Bmw, askel kohti aikuisuutta..
    Lainaa kimimikakeke kirjoitti Katso viesti
    Jaa a. Oma kokemukseni tlt Sawon suunnalta taas on ett suurin piirtein kaikki moikkaa... paitsi tietysti ne aidoilla amerikkalaisilla laitteilla ajelevat liivihemmot joilta tulee lhinn keskisormea mutta yleens ei sitkn.

Itte kyll moikkaan ilman muuta piikkikuskitkin - muistan itse elvsti miten hienoa se oli pienen poikana kun joku tuntematon Katana-ukko morjesti vastaan tullessaan .
    Jeps. Sit oikein toivoi ett ison pyrn (tuutti) kuski moikkaisi ensin, toki aina niin pin, ja tuli hyv fiilis kun sain AS3:n plt vastata. Siksi moikkaan edelleen suunnilleen kaikille vaikka tuntuu ett tapa on vhn vhentymn pin. Mit on ulkomailla tullut ajeltua niin siell moikataan mys.
    FJR -14
    Silloin kun satapiikin sain, niin minua valistettiin,ett piikkikuskit eivt sitten saa moikata isoilla pyrill ajavia.🙂
    'pasiassa ei huvita yhtn mikn, mutta v***ttaa kaikki'
    Keskuussa vitostiell Mikkelin kohdalla oli kaksi MP-poliisia tutkaamassa keskikaiteen aukossa. Morjestin iloisesti ja sain morotuksen takaisin. Tuli hyv fiilis

Yleenskin pyrin moikkaamaan kaikkia kaksipyrisi. Eip tarvitse mietti ket moikkailla ja ket ei. Toki joskus j joku morotus vliin, kun on joku tilanne pll tai ei vain huomaa. Konetiell nin tapahtuu aika ajoin.
    -- Brake later and open the gas earlier --
    Moikkaan kaikkia vhnkn mp:lt nyttvi kulkineita, jopa motarilla kaistojen ylitse, sek parkissa tms. muuten huoltoasemilla seisovia niit ohittaessa, jopa tilanteen mukaan nimerkill hertten, (siis noita jalkautuneita), koska:

- Se EI OLE MINULTA pois, vaikka vastaan tulisi piikki
    - Se EI MAKSA MITN
    - Oletettavasti pystyn keskittymn yhdell kdell ohjasteluun kovemmissakin vaihdeissa menettmtt ajoneuvoni hallintaa
    - Huollan pyrni itse, ja olen siten lhes varma, ett oletettavasti ajoneuvonikin pysyy kaistalla yhdellkin kdell piten
    - Omaan laajan nkkentn, joten pystyn havainnoimaan muutakin, kuin oman kaistani tarkkailun
    - Nkaistini on viel sill tasolla, ett pystyn tunnistamaan, ja siten mys erottamaan mp:t muista liikennevlineist
    - En kyt ohjastaessani keskittymist haittaavia tuotteita samanaikaisesti, (lkkeet, suonensisiset lisaineet, alkoholi, tms. huimausaineet)...
    Itse moikkaan kaikkia prtkll ajavia. Joskus hankala vaan kattoa onko piikki vai enduromopo, silloin monesti odotan ett minulle moikataan ja hyvin toiminut. Selkeesti katupiikkej moikkaan aina. Isommille aina toki ja sanoisin ett noin 95% moikkaa takaisin. Jos on risteyksess kytkin pohjassa, nykkn pll. Toimii hyvin ja yleens moikataan tai nyktn taakse. Yksikn maksiskoopari ei ole moikannut enk ole itsekn moikannut.

Kerran tuli Oulu MC:n ilta-ajo vastaan vlill Liminka-Lumijoki, pari kilsaa ajelin vasen ksi pystyss

Kertaakaan ei ole poliisi viel tullut vastaan, mutta moikkaan niitkin. Joskus nuoruudessa moikkaisin aina kun piikill ajelin -80 luvulla, "kissalat" ei koskaan moikanneet takaisin. Nyt kai meisinki hieman muuttunut?

Tyttren mielest yksi makeimpia juttuja prtkilyss on moikkaaminen ja siihen vastaaminen (ajaa GSX 500:lla).
    1992 Yamaha FZR 1000 Exup
    Viel ja yh edelleen morjestelen.
    <p>Nink meille aina tll ky ky ky..</p>
    Kyll tlt Orggimoroa tulee aina takaisin . Itse en tosin ole aloitteellinen. Mun mielialaan ei vaikuttais ollenkaan negatiivisesti, vaikkei moikkailtais ollenkaan.
    En kiell enk mynn, vaan pikemminkin pinvastoin.

Ray Of Darkness
    Kyll sit tulee morotettua ja vastaus tulee kyll suurimmalta osalta.

Tuntuu ett kevll tulee helpommin vastaus kuin nin loppu kesst/syksyst, ehk innostus laantuu ajanmittaa.....
    Triumph Tiger 800 XCx -18
    ex- Triumph Speed Triple -08
    ex- Triumph Street Triple -09
    Kyllhn sit tulee morjestettua muita motoristeja jos vaan itsell ei ole tilanne pll. Ja jos ei lapaa pysty nostamaan niin sit nykkys. Jos toinen ei vastaa moikkaukseen niin se on hnen asiansa eik oma piv ja ajofiilis siit pilalle mene.
    Tuota orggimoroa ei tmmnen normaali maalainen ymmrr Pitkn ihmettelin miksi keskaria nytetn mulle usein kunnes tajusin mist on kyse. Vielkn en ymmrr siltikn. Joutavaa etusormen heristely.
    Gospel Riders

www.tommilindstrom.fi
    Lainaa TommiTL kirjoitti Katso viesti
    Tuota orggimoroa ei tmmnen normaali maalainen ymmrr Pitkn ihmettelin miksi keskaria nytetn mulle usein kunnes tajusin mist on kyse. Vielkn en ymmrr siltikn. Joutavaa etusormen heristely.
    Vrin moikattu
    En kiell enk mynn, vaan pikemminkin pinvastoin.

Ray Of Darkness
    Nin pitkll kesss jo ollaan, nyt vasta tervehtimiskeskustelu. Voi aikoja, voi tapoja. On se tarkkaa ket saa ja ket pit tervehti ja ket ei missn tapauksessa ja miss asennossa sormet on kuin tervehditn. Ers vanha suomalainen tapa on tervehti tuttuja.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45 -42 _FLH74 -57 _FLSTC -94 _T120R -69 _K100RS -91 _CR500Hm -05 _CR 500-88&nbsp; _RD125 -70 _HVA120 -71_KTM EXC300 -05_R 1200 GSA-12_ Kawasaki G5 100,&nbsp;</p>
    Parhaimmat moikkausfiilikset syntyy kun useamman mopon letkat moikkaa toisiaan vhintn maantievauhdeissa.

Kytkin pohjassa tilanteisiin olen alkanut mietti ennakointia ett saa kytetty vapaalla juuri moikkauksen hetkell.

Skootterilla helppoa kun vasemmalla kdell ei tarvi tehd muuta kuin nojailla tankoon tai pit kuormaa kiinni ett pysyy kyydiss.
    Ready to race
    Oikein korrekti tapa on se,ett molemmat pyshtyvt,toinen tekee u-knnksen ja sitten lopsautetaan ksipivt.
    'pasiassa ei huvita yhtn mikn, mutta v***ttaa kaikki'
    Lainaa taiger kirjoitti Katso viesti
    Kytkin pohjassa tilanteisiin olen alkanut mietti ennakointia ett saa kytetty vapaalla juuri moikkauksen hetkell.
    Itsemurhakytkin oli siis aikaansa edell.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    Ducati Streetfighter 1098 -10
    KTM 690 Enduro R -15

Tnn taas bongattu takaisin tervehtivi MP-Poliiseja. Paikkana E75.
    -- Brake later and open the gas earlier --
    Lainaa Nowiisi kirjoitti Katso viesti
    Itse olen moikkaillut mys pappatunturisteja ja muita. Mutta vhn hankala on tm moikkailukulttuuri. Voin ihan hyvin moikkailla tai olla moikkailematta. Jos vastaantulija moikkaa iloisesti ja reippaasti, siit tulee hyv fiilis. Mutta jos vastaantulijaa nytt ketuttavan moikkalu, ja sielt tulee tympntyneen nkinen vastaus, tai ei moikkaa ollenkaan, j siit vhn huono fiilis. Itse ajelen Wingill, ja olen yksininen ratsastaja. HD kuskit ja cruiseristit moikkailee useimmiten, mutta sporttisemmat kyykkypyrilijt vhn enemmn kyllstyneen nkisen. Kaupunkiliikenteess tai motareilla tytyy enemmn keskitty ajamiseen, eli siell moikkailu usein j. Mutta moikkaillaan kun kohdataan!
    Moikkaan "lhes kaikkia"! Mys skootterikuskeja. (Vhn tosin vaikeaa on)
    Skootterilla ajaminen on kuin istuisi "julkisesti" wc:n pytyll.Ulkomailla ajanut paljon skoottereilla. No siell ei ole tt tervhtimiskulttuuria.
    Ei muutaku hanaa ja morjenstellaan,,,,,,,,
    Tnnkin ehk n kymmenen kertaa!
    Tunturi Sport. Siit se alkoi,,,,
    MotOrg ry:n hallituksen jsen, jsentuotevastaava satzuma:n avatar
    Hallitus
    Liittyi Dec 2012
    Brg
    MotOrg ry jsen
    Etusormisella ORG-morolla meen uskollisesti, vaikka se alkaaki olee varsin valitettavan katoavaa kansanperinnett. Kylmikset siit kuitenki aina tulee, ku semmosella toinen moikkaa takas

Lempparimuisto on jokunen vuos sit Laajasalosta, ku Jollaksen suuntaan ajellessa morotettiin vastaatulevan prtkilijn kans ORG-morot ja sit satuttii hetken pst tulee toisee suuntaa uudellee vastakkain - sehn oli sit jo ihan villi sormenheilutusmorottelua ku kumpiki tajus ett sama vastaantulija. Ai ett, voi niit aikoja.

Mutta joo, moikkaan jotakuinki kaikki kakspyrset jotka keskell kaistaansa ajelee ja oletan moottoripyriksi, en harmistu jos ei joku moikkaa takas, ku en aina itekn hoksaa syyst tai toisesta. En myskn harmistu jos moikattuani kulkine osottautuuki mopoks tai perti skootteriks

edit. Hirveesti tulee nyky vastaa niit alaspin suunnattuja voitonmerkkimoikkauksia, mik homma?
    Life is orange - KTM 690 Duke R
    Life is also red & white - Yamaha R6R
    Lainaa 57pannu kirjoitti Katso viesti
    Nin pitkll kesss jo ollaan, nyt vasta tervehtimiskeskustelu. Voi aikoja, voi tapoja. On se tarkkaa ket saa ja ket pit tervehti ja ket ei missn tapauksessa ja miss asennossa sormet on kuin tervehditn. Ers vanha suomalainen tapa on tervehti tuttuja.
    Tm.

Olen ollut aina laiska moikkaamaan ja harvoin tulee tehty aloitetta, mutta jos joku kden nostaa niin tulee moikattua koska tervehtiminen kuuluu hyviin tapoihin, mutta miksi tervehti anonyymi vastaantulijaa jota ei edes tunnista varusteiden alta? Pitisk mys moikata kun joku ajaa vastaan saman merkkisell tai mallisella autolla, vai kaikille autoilijoille?

Toinen mik mys jaksaa hmmstytt, mys autolla ajaessa, kun jalankulkijat tai pyrilijt nostavat lapasen kun pyshdyn suojatien eteen. Pitisik aina nostaa lapanen kun joku noudattaa liikennesntj?

Pidetnk ksi tangossa ja niska jykkn viikko?
    Kyltason kurapyrilij.
  30.  
    Karavaanarit moikkaa, rekkakuskit moikkaa, veneilijt moikkaa toisiaan, lentjt moikkaa jos niin lhelle ptyvt ja kai osa motoristeistakin viel moikkaa. Ei kai se ole muuta kuin vanha tapa osoittaa joukkoon kuulumista ja tervehti samanhenkist. Suurimmalle osalle mopoilijoita ja kevarikuskeja kaksipyrinen on vain vlttmtn paha, ett psee liikkumaan ennen autokorttia. Sen jlkeen moisen epmukavan rppnn pern ei edes kusta.

Tervehtiminen on vain sellainen kohtelias tapa joka muodostunut ajan saatossa. Miksi tiss pit sanoa huomenta, vaikka ne samat naamat siell ovat pivst toiseen ja kaikki tuntevat toisensa? Miksi tiss huomenen sanominen on melkein ensimminen asia, mit typaikalla opetetaan amiksen harjoittelijalle kellotaulun lisksi? Miksi jonnen pitisi ottaa pipo pst ruokapydss, vaikka se on jokaisen oma asia? Miksi on kohteliasta avata ovi toiselle, vaikka toinen itsekin osaisi ovensa avata? Miksi kaupan kassa tervehtii asiakkaita, vaikka ei edes tunne?

Moottoripyrily vhn rajoilla, mutta monessa muussa paikassa jos toinen ei vastaa tervehdykseen, sit pidetn vhn junttina, tyken tai ylimielisen. Esim jos stereotyyppinen HD-mies on niin kova mies. ett ei moikkaa alempiarvoisia muilla merkeill ajavia. Tai purjeveneilij ei moikkaa moottorilla kulkevaa, koska on ainoa aito veneilij.
    Viimeksi muokannut: B12; 03.08.2021 klo 10:51.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    Ducati Streetfighter 1098 -10
    KTM 690 Enduro R -15

Sivu: 5 / 7:sta EnsimminenEnsimminen ... 34567 ViimeinenViimeinen