Hei mikä se ihme härpäke on nimeltään jonka pitäs auttaa silmukoita havaitsemaan prätkä (esim:autotallit, liikennevalot ja muut puomisysteemit joissa on maahan asennettu johdin).
Koitin KVG:tä, mutta en saanut hyvää hittiä....
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
joo, tätä härpätintä minäki jo kyselin täs yx päivä. tehnöönkö tuolla mittää?![]()
650GR, gsxf600, gsf1200s, zzr1200, 650gs dagar, gsx1400, gsx1400, 650xmoto, versys650, gsx-r1000, versys650, tiger950, zr7, gsf1200, xt660r, gsx1000r, varadero xl1000, 650versys, r1150rt, 1100xxblackbird, tdm900.
Google auttoi löytämään tällaisia:
Magneettiko?
Toinen triggeri
Enpä näihin rahojani kyllä laittaisi, sopivalle kohdalle ajamalla saa varmaan saman parannuksen asiaan.
Pitää tsiikaa duunipaikan autotallin silmukka ei aukee ei riitä "rauta" meikäläisen mopossa jep autto ihmetellään.
Tänks
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Joo mut autotallin ovia päin ei viitti ajella ;)
Nooh tilasin eBaystä tollasen härpäkkeen 20Usd kotiin kuskattuna.
Testaan kävelemällä toi kädessä autotallissa kun saan hyppysiini.
T
Jussi
---
"Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
Jostain luin, että potkaisemalla seisontatuen alas olisi saanut silmukat reagoimaan, kokeile nyt ensin sitäkin.
Noi härpäkkeet ei yleensä skulaa, tälläkin palstalla joku oli omaansa lainannut Espoon kaupungille testeihin, ei mitään vaikutusta ollut.
Tärkeintä on ajaa mahdollisimman kohtisuoraan ja mahdollisimman keskelle siihen silmukkaan. Lisäksi luullakseni siitä, että on edes jonkinverran nopeutta, ei ole haittaa (eli ei kannata madella siihen silmukkaan, vaan reippaasti ja viimehetkessä jarrutus). Polkupyöräkin laukaisee oikeinsäädetyn induktiosilmukan, kevyesti.
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Nuo induktiiviset anturit on periaatteessa ja käytönössä metallin paljastimia. Eli siellä kelassa mikä on asfalttiin haudattu, kiertää vaihtovirta joka synnyttää ympärilleen vaihtelevan magneettikentän. Tämä magneettikettä taas puolestaan indusoi lähelle tulevaan metalliin heikkoja pyörrevirtoja jotka taas synnyttävät ympärilleen magneettikentän jonka suuntavektori eroaa anturin synnyttämästä magneettikentästä. Kelassa on myös toisiokela 90 astetta eri asennossa kuin ensiö. Eli nyt mopossa/metallissa syntyneiden pyörrevirtojen aiheuttama magneettikenttä indusoi toisiokelaan heikon sähkövirran. Tämän toisiokelan virran vaihtelusta päätellään onko auto/pyörä anturin alueella.
Ja koska pyörä on niin pieni verrattuna autoon, sitä ei havaita koska antureita ei voi säätää kovin herkälle, tai voi mutta vikatilanteet kasvaa.
Tähän induktiiviseen anturiin perustuu myös nopeusvalvontakamerat joissa on kaksi anturia tietyn välimatkan päässä toisistaan. Miksikö? Koska anturit on halpoja aja luotettavia, toisin kuin tutka.
Jos nyt sitten haluaisi parantaa havaittavuutta niin ehkä tulisi pyrkiä ajamaan pyörä valoihin hieman keskiväylästä sivuun, jottei olla keskellä anturin silmukkaa jolloin ei anturi myöskään kykene havaitsemaan metallia joka on kaukana toisiokäämistä...
Auttoikohan tämä ymmärtämään sähkömagneettista induktio ilmiötä...
Linja-auton kuljettaja
Tää on vähän huono pyörässä jossa on tappokytkin seisontatuessa. Vituttaisi stumppailla mopoa kaikkien ovien ja valotolppien eteen.(HarriS @ Maalis. 15 2007,15:41) kirjoitti
![]()
Ai, en tiennyt että joissakin kytkin sammuttaa koneen vaikka on kytkin pohjassa ja/tai vaihde vapaalla. Aina oppii uutta.![]()
Tästä pakko olla hieman eri mieltä. Eli ei siinä anturin "keskellä" tai "sisällä" mitään havaita, vaan sen ulkoreunaa kiertävän piirin kohdalla, mutta vain riittävän poikittaissuuntaista liikettä. Eli jos ajaa induktiosilmukan "reunaa", niin ei välttämättä seuraa mitään havaintoa.(MInk @ Maalis. 17 2007,13:34) kirjoitti
Havainnollistus: induktiosilmukan voisi laittaa myös siten, että etureuna olisi asfaltin alla - kuten nytkin - ja loppuosa silmukasta olisi kaivettu kohtisuoraan maanpinnan alle, toinen reuna sinne kahden metrin syvyyteen. Samalla lailla toimisi, luulisin.
![]()
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP