Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 77:sta
    Hakusessa olisi lähinnä naku-pyörä. Custom ei innosta ja katu-pyörään ei riitä rahkeet. Tehoja saisi kumminkin olla! Kuinka paljon pyörissä on "säätö-varaa" esim.säkäkorkeuden puolesta?
    Apua kaivataan...
    Triumph S3 1050 -05
    Et laittanu ollenkaan paljonko sulla on budjetissa varaa pyörään lykätä. Buellilla löytyy matalia malleja. Ja niissä on munaa aika perkeleesti. Sopii loistavasti naiselle. Heppoja on se 100 ja vääntöä onki sitte vaikka muille jakaa. Sillä pyörällä ei voi ajaa nauramatta koko ajan, niin kivaa se on. Eli 1200cc bulu ois aika kova sana.

Uudesta saa pulittaa sen 15000, mutta käytettyinä niitä saaki jo halvemmalla.
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015
    Saman mittaisena tytsynä olen paininut saman ongelman kanssa. Eka pyörä oli ER-5, sillä oli helppo ajaa ja helppo käsitellä. Pieneksihän se vaan sit jäi melko nopeasti.

Viime kesänä vaihdoin sitten pyörää. Halusin Z750S:n ja sit vaan tehtiin päätös, että sehän madalletaan sopivaksi. En siis päässyt edes koeajamaan pyörää, kun ei jalat yltänyt maahan! Ja tyytyväinen olen ollut.

Tämä siis vain kannustukses sulle. Älä luovuta tai tee turhia kompromisseja pyörän suhteen! Tsemppiä valintaan
    An eye for an eye makes the whole world blind.
    -Gandhi-
    kuinkahan sitten käsittelyn käy kun elopainoa on 50kg?
    helpottaahan tuo tietty siten kun jalat yltää maahan..
    Toisesta päästä lyhyt
    Meillä vaimo (156cm?) aloitti er-5:lla, koska siinä on kapea satula esim. verrattu cb500:seen.
    Nykyisin madallettu zx6r -03. Eli ei se korkeus sulje pois sporttipyöriä. Lisäksi mikä on kevyempi käsitelllä kuin kyykky? Ei mikään nelipyttynen muu pyörä. Ajoasento kannattaa tietysti koeistua.
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
    mietin ihan esim pysäköintiä/parkista lähtöä kun aina ei pääse pelkästään eteenpäin ajelee..?
    ei kai siinä ajovaiheessa sitten oo kyse kun taidoista..? ..ja varmuudesta!
    Toisesta päästä lyhyt
    Ei se käsittely kieltämättä aina helppoa ja mukavaa ole. Täytyy sanoa, että itsekin olen eräänkin kerran kiroillut, kun ei meinaa jaksaa siirtää pyörää. Muita tarkempaa joutuu katsomaan paikat, joihin parkkeeraa yms. Tarvittaessa voi kuitenkin työntää pyörää sivulta, jolloin sen saa hankalammistakin paikoista pois. Ero ER-5:sen (184 kg ja jalat ylti paremin maahan) ja Zetan (202kg) käsittelyn väillä ei ole kuitenkaan ollut hirveän suuri.

Ja ainahan voi hymyillä kauniisti sille viereiselle komealla uroolle, että nyt tarttis apua
    An eye for an eye makes the whole world blind.
    -Gandhi-
    Oon ite vähän sua pidempi, 168cm, ja vaikka valtaosa mun pituudesta on koipea, oon joutunut huomaamaan saman että harva pyörä on sopivan korkuinen ilman modauksia. Mitä tulee Buelleihin, on ne tosiaan matalampia, mutta silti tohon mun XB9:iin jouduttiin satula vaihtamaan erikoissatulaan että saatiin siitä riittävän matala. Muuten ois ylettyny tasan varpaanpäät maahan... Ja kyllä tossa tonnisessakin Bulussa on ihan riittävästi vääntöä Toivottavasti löydät mieluisan pyörän joka on vielä riittävän matalakin!
    Minulla suzuki gs500e. Ja pituutta 161,5cm (se on tarkka).

Pyörää madallettiin vähän, ja nyt ylttää koivet suht hyvin maahan ja ajokengät jalassa vieläkin paremmin.

Miesten mielestä pyörä on kevyt liikutella, mutta tällaiselle hernekepille ihan tarpeeksi painava jos joutuu työntelemään. Mut jollei voimalla niin sisulla sitten *
    Meille on annettu kaksi lahjaa, joita tulisi käyttää mahdollisimman paljon - huumori ja mielikuvitus. Mielikuvitus korvaa sen, mitä emme ole, ja huumori auttaa meitä hyväksymään sen mitä olemme.
    Lainaa (miu mau @ Maalis. 15 2007,12:34) kirjoitti
    kuinkahan sitten käsittelyn käy kun elopainoa on 50kg?
    helpottaahan tuo tietty siten kun jalat yltää maahan..
    Elä pientä painoasi pelästy eräs Dani Bedrosa (pit 158cm paino 50kg ) niminen mies ajaa Motogp pyörällä ja tehot liikkuu ihan toisissa luokissa millä meikeläiset ajaa. eipä taida sillä yltää kuin polvi maahan.
    <p>Suzuki GSXR 600 -07 Raaseri</p>
    Mahtaako Bedrosankin lykkimiset hoitaa joku muu kuin herra itse...? En tiedä, mutta lohduttaahan tuo vähäsen. Ihan en yllä hänenkään mittoihinsa mutta läheltä liippaa...

Jaa-a, tarvinnee katsoa kuinka paljon niitä raavaita uroita sitten tositarpeeseen löytyy..
    ***En tienny pienenä kuin hauskaa on isona***
    Lohdutusta lohdutusta..

Danilla on 4 senttiä enemmän vartta!
    Montako 154cm pitkää kisua ajelee vastaan kesässä -ei kovi montaa! Onneks asiaa voi auttaa jonki verra madalluksilla...

No, pitää kasvaa henkisesti!
    Toisesta päästä lyhyt
    Lainaa (Jagge @ Maalis. 15 2007,13:48) kirjoitti
    Mahtaako Bedrosankin lykkimiset hoitaa joku muu kuin herra itse...? En tiedä, mutta lohduttaahan tuo vähäsen. Ihan en yllä hänenkään mittoihinsa mutta läheltä liippaa...

Jaa-a, tarvinnee katsoa kuinka paljon niitä raavaita uroita sitten tositarpeeseen löytyy.. *
    Ja kukahan sitä Dania lykkii? Onko jotain sisäpiirintietoa?

Ja mitä tulee tuohon avun pyytämiseen ja antamiseen, ni aika pienellä räpsyttelyllä öljyt vaihtui
    Lainaa (Angeli @ Maalis. 15 2007,13:42) kirjoitti
    Minulla suzuki gs500e. Ja pituutta 161,5cm (se on tarkka).

Pyörää madallettiin vähän, ja nyt ylttää koivet suht hyvin maahan ja ajokengät jalassa vieläkin paremmin.

Miesten mielestä pyörä on kevyt liikutella, mutta tällaiselle hernekepille ihan tarpeeksi painava jos joutuu työntelemään. Mut jollei voimalla niin sisulla sitten *
    Hyvä valinta alkajaisiksi eikä maksa paljoo!! *Sitten ku pyörä jää pieneksi älä ainakaan pyydä rahaa mieheltäs
    "Tosimiehellä on aina vähän paskaa housussa"
    Olen ehka 155cm pitka ja ajelen Ducati Monster 695lla ihan tyytyvaisena. Eras ystavattareni, joka on vahintaan 5cm lyhyempi, ajaa GSXR tonnilla. Etta se siita... Monet pyorat voidaan madaltaa muutamalla sentilla helposti ja halvasti. Olenkin miettimassa 1098n ostoa... 600/620 saisit kaytettyina, molemmat muistaakseni 77-78cm korkeita ja aika kapeat satulat, joten luulisin etta yllat maahan ilman madallusta. Aika kevyita pyoria ja vakaita muutenkin, joten hiljaisella vauhdilla paasee liikkumaan helposti ilman, etta pitaisi tukea ottaa.

Jos osaat englantia, lue nailta sivuilta ohjeita lyhyelle kuskille.
    Itse olen vähän ihmetellytkin sitä, miten hyvin pyörää kuitenkin oppii pyörittelemään. Luulisi ettei tällainen about 50-kiloinen 157-senttinen akanrääpäle mitään 600-kuutioista Suzukin GSX-F:ää mihinkään peruuttele, mutta niinpähän vaan! Ajokauden alkaessa pari ekaa kertaa vähän hirvittää, mutta sitten sitä jo pyörittelee melkein missä vaan.

Joten rohkeutta vaan ja pyörän hankintaan, pienemmätkin naiset!

Tässä vaiheessa pitää muuten todeta, että jotenkin se talvinen lumitöiden teko ja takkapuiden kantaminen saa intoa lisää, kun tietää että sitä kautta hankittu perushaba on kesän tullen tarpeellinen
    Ei se korkeuskaan kaikkee ratkaise. Riittää kun varpaankärjet yltää maahan. Jos pyörä on kevyt, ei haittaa vaikka olisi korkeampi . Jossain crossipyörässä ei yllä kuin toisen varpaan kärki maahan kallistamalla pyörää, mutta silti sillä pystyy ajamaan ihan mainiosti!

Matalia pyöriä esim. Suzukilta GSX-R:t, GS500 ja SV:t (kapeita, vaikka hieman korkeampia).

Esim. Er-5:n on mielestäni hankalampi käsitellä kuin GS500, koska erkka on leveämpi kuin gessu...
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
    157cm ja n.50kg pituutta löytyypi täältä. Ikinä en ole koeajolla käynyt yhdelläkään pyörällä. Lapsuuden kotona isä osti pyörät ja minä ajelin sen minkä ajelin. Pari ekaa fillariakin kattelin kuvastoista ja kävin kylmä tyyppäämässä, siitä sitten tekemässä puodit. Tai no isännän Busalla ajelin erilaisissa ajotapahtumissa ennen kuin ostin oman. Olihan siinä palttiarallaa 200hp takarenkaalla. Toinen kausi alkamassa nyt Busalla. Raskashan se on, mutta aina sitä on apua saanut, jos on tuntenut tarvetta. Ahdintahan olen haaveillut tuohon omaankin mopediin, mutta kai se isäntä antaa lainaksi jossain välissä omaa ahtopyöräänsä. Ihan hyvinhän tuolla suurinpiirtein vakiollakin on kerenyt. Isäntähän on duunannu jo useamman minun pyörän sopivaksi ajaa ja helpommaksi käsiteltäväksi paikallaan.

Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
    meikäkin on 158cm pitkä ja eka pyörä oli honda hornet minkä sitten vaihdoin yamaha R6 joka madallettiin tuusmotorissa.Alle -05 vuosimallia ovat matalempia kuin nää uudet R6.Kyllä yammu on niin paljon helpompi käsitellä jo painokin vuoksi ja ketteryys on ihan eri luokkaa kuin hornetilla. suosittelen...
    Honda Hornet 600-99, Yamaha R6-03,Honda CBR 600 F-06...
    Mulla olis Hornetti myytävänä. Tässä Tinkiä saa jos kehtaa
    Tunnelin päässä näkyvä valo on juna!
    Mitenköhän kävis jos pitäis seuraavista valita...?
    (kuutiot keikkuu 900sta - tonnisiin)

- Buell lightning
    - Hornetti
    - Ducatin monsteri

ja sitten ihan mielenkiinnosta...
    omistaakohan kukaan Moto guzzia (brevaa/grisoa?)
    Toisesta päästä lyhyt
    168cm/60kg päkiät yltää just maahan tonnisessa cebarissa, mut 9 vuotta oon tota pyöritellyt. Pyörällä painoa yli 200kg ja aina on liikkunut sekä eteen että taakse. Jos ei itse oo jaksanut sitä tuuppia niin joku muu tuuppaa.
    Vinkki:Jalkatreeniä salilla, katsoo mihin parkkeeraa ja miten päin, jne..kyllä sitä aina keinot on keksitty!!
    Honda CBR 1000F -97, Honda VFR 800 -09
    Hei vaan!Liityn nyt rinkiin minäkin. Ensimmäistä pyörää olen ostamassa ja samaa pituusaihetta pyöritellyt mielessäni... Onko tytöillä kokemusta Suzukin Bandiiteista, onko korkeita? Ihan oon vasta kuvia jne katellu kun tuli tämä osto ajankohtaiseks. Ja kuin helposti niitä sit madalletaan, ja mitä sellainen tulee kustantaan?
    Hirvee mopokuume tosiaan päällä, kova runsaudenpula on vaan siitä minkä vois ostaa... Ovat kuitenkin tuota kehuneet helpoksi käsitellä ja hyväksi ekapyöräksi
    Vaikka olen nainen niin isken niinkuin mies;)
    Suottapa pelkäätte...
    Minul on mittaa 155 ja pyörä painaa 340 kg
    Ajan kans oppii konstit pysäköimisen, liikkuttelun kans ja siinä minne sellainen pyörä kannataa ajaa...sivulta pukkaaminen kannattaa ahrjoitella...se on joskus ainoa konsti...
    Pysäköiminen risteyksissä uraan, ei siihen korkeimpaan kohtaan...jne...
    Mitä enemmän on aikaa laittaa opiskeluun , sitä vähemmän tulee noloja tilanteita....vaikka ainahan niitäkin tulee...pari kertaa kesäs ;)
    Vaan siinäpä ei ole mitään kamalaa...joutuu niihin miehetkin ;)
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
    Lainaa (haka @ Maalis. 15 2007,11:24) kirjoitti
    Hakusessa olisi lähinnä naku-pyörä. Custom ei innosta ja katu-pyörään ei riitä rahkeet. Tehoja saisi kumminkin olla! Kuinka paljon pyörissä on "säätö-varaa" esim.säkäkorkeuden puolesta?
    Apua kaivataan...
    ite oon 157cm....mull kawan er-6n madallettu sen verran ku pysty helposti,oisko ollu sentin verra....ostin matalamman satulan ja kengät korotettu.....jalat ei yllä kunnolla maahan...haittaa oikeestaan vaan peruutustilanteessa,varsinki jos hiekkaa asfaltin päällää.....mut pois en vaihtais...

frendillä taa 600 honda hornetti...ja se madaltu*helposti*enemmän....siinä mull on jalat tukevasti maassa....eli monia pyörä saa ihan helposti madalettu...siitä koiranluusta(?) jos semmonen onpi pyörässä(ei mitää hajuu onko joka pyörässä )

nii en tiiä kuinka tehokasta etitte...mut kyll noil 600 pääsee ainaki mun käyttöön ihan tarpeeks

kävin messuilla kokeilee 1130 cafe raceria...jalat ylty hyvin maahan....siinä vähän tehokkaampaa yllä mainittuihin...

melkeinpä kannattaa kattoo mikä pyörä mielyttää silmää...ja sit istuskella ja ihmetellä et paljonko se madaltuu...ja sit eiku
    Trumpan Daytona 955 on helppo madaltaa , meillä emäntä ajelee sellasella ja pituutta on n.160 cm .
    Lainaa (ArcticEli @ Maalis. 18 2007,09:55) kirjoitti
    Suottapa pelkäätte...
    Minul on mittaa 155 ja pyörä painaa 340 kg *
    Ajan kans oppii konstit pysäköimisen, liikkuttelun kans ja siinä minne sellainen pyörä kannataa ajaa...sivulta pukkaaminen kannattaa ahrjoitella...se on joskus ainoa konsti...
    Pysäköiminen risteyksissä uraan, ei siihen korkeimpaan kohtaan...jne...
    Mitä enemmän on aikaa laittaa opiskeluun , sitä vähemmän tulee noloja tilanteita....vaikka ainahan niitäkin tulee...pari kertaa kesäs ;)
    Vaan siinäpä ei ole mitään kamalaa...joutuu niihin miehetkin ;)
    Elli.
    Jostakin luulin, että olisit pitempi. Siis pituusmittaa enempi. ootki just sopivan mittanen.

Mikä se sun pyöräs muuten on.
    "If a..holes could fly, this place would be an airport"
    Olen 159 cm pitkä, ja Monsterissa oli eka kausi keulaputket ja jousitus matalammalla. Sittemmin ruuvattiin takaisin vakioasentoonsa, koska kummasti pyörä madaltuu kokemuksen karttuessa.
    Uuteen Bemskuun on matalampi satula tulossa, madallus on 3 cm, jonka pitäisi riittää päkiöiden saamiseksi kunnolla maahan. Vakiokorkeudella turha haaveillakaan istuen peruuttelemisesta.

Lainaa kirjoitti
    ....ostin matalamman satulan ja kengät korotettu.....
    Millaiset kengät nää on Piipu?
    Liittyi Jun 2006
    Helsinki, silti ikuinen eteläpohojalaanen
    Lainaa (chicnstu @ Maalis. 18 2007,00:50) kirjoitti
    Hei vaan!Liityn nyt rinkiin minäkin. Ensimmäistä pyörää olen ostamassa ja samaa pituusaihetta pyöritellyt mielessäni... Onko tytöillä kokemusta Suzukin Bandiiteista, onko korkeita?
    Bandit on ihan mainio ekaksi pyöräksi, jos minulta kysytään. Mulla ei ollut mitään mopo-kevaritaustaa, pyörän ostin ihan kylmiltään (ei ollu korttia edes sillon) ja kolmatta * -kesää täs jo kovasti odotellaan.
    Pituutta on 163cm, että jalat yltää just maahan tarvittaessa. Mitään sen kummempia madalluksia en oo tehny.
    Toki turhat kallistelut paikallaan ollessa kannattaa jättää väliin, jos ei ole Suomen vahvin nainen. Kuten edellä on todettu, se pyörän punnaaminen tarvittaessa saattaa tuntua työläältä mutta kyllä sitä pärjää jos on yhtään ruista ranteessa. Ja monestihan meille misuille on tarjolla sitä herrasmiesmotoristien apuakin.. *
    - Kerran luulin notta olin vääräs mutta sitten huomasinkin notta erehryyn -

~ Suzuki GSF600S Bandit -01 ~
  30.  
    Joo eipä oo taustaa mullakaan, joskus 15kesäsenä kerran-pari ajanu kaverin peeveetä... BanditMisu, onko sulla pikku- vai isorosmo? Mä siitä pienemmästä haaveilen. Lähinnä mua siinä pituusasiassa jänskättää liikenteessä pysähtyminen, siis liikennevalot jne, ei niinkään parkissa liikuttaminen. Oot aikalailla saman mittanen kun mä eli varmaan penkkiä mulkkaamalla sais vielä himpun madallettua jos on tarvista. Minkä ikänen sun pyörä on?
    Vaikka olen nainen niin isken niinkuin mies;)
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen