Sivu: 1 / 14:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 402:sta
  1. #1
    Kerätääs tähän topitsaan juttua tuohon malliin liittyen !
    Pari kesää olen Horolla ajellu, mutta jo ennakkotietojen perusteella tiedän, että tuo on seuraava mopo meidän taloudessa !!! Jos ei taivas putoa niskaan sitä odotellessa...?!

    Fact 2: There is a new Daytona 675 based Speed Triple. It has been seen in finished shape at the Triumph factory by one of our sources. My source could exclusively reveal that the new 675 based triple naked will get these Speed Triple design features: the famous double headlight and double stubby S3’ish high silencers. The new bike (it will not be called either Daytona or Speed Triple) will get a new name. When I have finished with the facts, I’ll give you our thoughts. Triumph’s new middleweight keeps suspension, brakes, chassis and the 675cc triple engine from the Daytona 675. But the 675 motor has been tweaked for even more midrange punch and slightly less top-end. Perhaps the best thing we have heard yet about the new middleweight is that it will retail at just above £5.300 in the UK putting it in direct competition (which in the 675’s case is really good…) with the likes of Honda’s CB600F Hornet and even the dead cheap Suzuki GSR600. Last fact about the new naked 675: The bike will be launched already in June/July and that could mean that it can hit the showrooms already in 2007!



    6-Horo 2005=ex. Lifan 150 + GSX-R750 K8(PV) + CBR600F -00(Manki)
  2. #2
    Foto ois kiva ylläri. Ei oo näkynyt kuin oheinen kehitysversion kuva kiertämässä saitteja. Ei tietoa miten lopullinen versio tuossa viilettää vai onko toi vain jonkun autotallissaan väsäämä riisuttu Daytona.



    Toivottavasti vehkeestä tulee 1050 laitteen korvaava "isolohko"-vääntöversiokin joskus tulevaisuudessa. Kuussatanen naku kuulostaa vähän liikaa kierroskoneelle.
  3. #3
    Jos mietit, mikä pyörä pitäisi hommata, osta Triumph Street Triple R. Niin minäkin tekisin.
  4. #4
    Lainaa (Talttapää @ Maalis. 13 2007,10:34) kirjoitti
    Toivottavasti vehkeestä tulee 1050 laitteen korvaava "isolohko"-vääntöversiokin joskus tulevaisuudessa. Kuussatanen naku kuulostaa vähän liikaa kierroskoneelle.
    Vai 1050 triplen korvaaja? miten 675 triplestä tulee 1050 triple joka on aina ollut täysin eripyörästa tehty naku? Ennen esim: daytona 955:stä ja nyt sama kuin 1050 st. Eiköhän nämä mallit tule pysymään tulevaisuudessa erilläänkin. Mikä vika muuten nykyisessä speed triplessä?
    R nineT
    Panigale 1199
    Streetfighter 1098S
  5. #5
    Lainaa (juaalton @ Maalis. 13 2007,15:12) kirjoitti
    Vai 1050 triplen korvaaja? miten 675 triplestä tulee 1050 triple joka on aina ollut täysin eripyörästa tehty naku? Ennen esim: daytona 955:stä ja nyt sama kuin 1050 st. Eiköhän nämä mallit tule pysymään tulevaisuudessa erilläänkin. Mikä vika muuten nykyisessä speed triplessä?
    Eipä kai nykyisessä 1050 Triplessä mitään varsinaista vikaa ole, kun olen sellaisen ostanut ja tyytyväisenä jo pari kesää kurvaillut.

    Kehityksellä kun nyt on tapana kuitenkin kehittyä, niin ison Triplen tämänhetkinen moottori ja runkokonstruktio näin 10 vuotiaana alkaa kohta olla kosmeettista isomman uudistuksen tarpeessa. Muuten on vaarana että laite juuttuu samanlaiseen muumioituneeseen tilaan kuin Ducatin ilmajäähyt tai Suizan Bandit.

    Kun Trumpalla on viimeksi kehitystyötä tehty 675 myllyn parissa niin en ihmettelisi jos työtä hyödynnettäisiin jatkossa myös isompien patojen suunnittelussa.
  6. #6
    Taitaa olla tuo lähinnä tuotannosta poistuneen speed fourin korvaaja. onhan noita muillakin valmistajilla isoa ja pientä nakupyörää molempia tuotannossa joita sitten vuoron perää päivitellään vuosien varrella esim. eikös yamahalla ole fz6 ja fz10 tai jotai sinne päin
  7. #7
    Lainaa (Talttapää @ Maalis. 13 2007,15:27) kirjoitti
    Kehityksellä kun nyt on tapana kuitenkin kehittyä, niin ison Triplen tämänhetkinen moottori ja runkokonstruktio näin 10 vuotiaana alkaa kohta olla kosmeettista isomman uudistuksen tarpeessa. Muuten on vaarana että laite juuttuu samanlaiseen muumioituneeseen tilaan kuin Ducatin ilmajäähyt tai Suizan Bandit.
    Älä p**kule ala!

    Joku niitä perinteikkäitä ilmajäähyjä vielä arvostaa! Mihin se hyvä konstruktio pitäisi vaihtaa? Ite ajan mieluummin vanhalla ilmajäähy-monsterilla kuin nestejäähdytteisellä putkihässäkällä. Ilmajäähy on aivan riittävän tehokas ja kaupan päälle paljon parempi esteettisesti!

    Trumpan (siis speed triplen) runko on jo sen verran pitkään ollut ominainen näky naku-Trumpalle, että tavalliseen palkkirunkoon vaihto saa sen näyttämään täysin persoonattomalta (=japanilaiselta)... Mun mielestä se on pienestä kiinni, että vanha S3 oli siisti ja vanha S4 taas... noh, niin... vähemmän siisti!
    Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
  8. #8
    kyllä ainakin omaan silmään S4 on nätimpi kuin vanha S3 tai ainakin jos rehaa ne cliparit ja sen muoviämpärin siittä valojen päältä helvettiin. Vanhassa triplessä on niin pulska se perä ja omaan silmään tuollainen tasainen palkkirunko on kyllä esteettisempi, mutta nämähän ovat makuasioita enkä voi sille mitään jos jollain on huono maku
  9. #9
    Lainaa (juaalton @ Maalis. 13 2007,15:12) kirjoitti
    Lainaa (Talttapää @ Maalis. 13 2007,10:34) kirjoitti
    Toivottavasti vehkeestä tulee 1050 laitteen korvaava "isolohko"-vääntöversiokin joskus tulevaisuudessa. Kuussatanen naku kuulostaa vähän liikaa kierroskoneelle.
    Vai 1050 triplen korvaaja? miten 675 triplestä tulee 1050 triple joka on aina ollut täysin eripyörästa tehty naku? Ennen esim: daytona 955:stä ja nyt sama kuin 1050 st. Eiköhän nämä mallit tule pysymään tulevaisuudessa erilläänkin. Mikä vika muuten nykyisessä speed triplessä?
    Itse ymmärsin tuon että,toivottavasti laitteesta tulee MYÖS isolohko malli tuon pienemmän rinnalle.Eikä 675:lla yritetä korvata sitä isolohkoa.
    Suzuki gsx750f -00 *--> Suzuki gsx1300r -07 --> KTM 530 exc -08
  10. #10
    Lainaa (Tommi_83 @ Maalis. 13 2007,18:00) kirjoitti
    Lainaa (juaalton @ Maalis. 13 2007,15:12) kirjoitti
    Lainaa (Talttapää @ Maalis. 13 2007,10:34) kirjoitti
    Toivottavasti vehkeestä tulee 1050 laitteen korvaava "isolohko"-vääntöversiokin joskus tulevaisuudessa. Kuussatanen naku kuulostaa vähän liikaa kierroskoneelle.
    Vai 1050 triplen korvaaja? miten 675 triplestä tulee 1050 triple joka on aina ollut täysin eripyörästa tehty naku? Ennen esim: daytona 955:stä ja nyt sama kuin 1050 st. Eiköhän nämä mallit tule pysymään tulevaisuudessa erilläänkin. Mikä vika muuten nykyisessä speed triplessä?
    Itse ymmärsin tuon että,toivottavasti laitteesta tulee MYÖS isolohko malli tuon pienemmän rinnalle.Eikä 675:lla yritetä korvata sitä isolohkoa.
    Aivan! sitähän talttapää tarkoittikin, mutta kyse oli vaan siitä että pikkunaku ja isonaku ovat ennen olleet ilman teknillistä kytköstä.

    Rungosta jos puhutaan niin minusta tämä vanha putkirunko moottorin yläpuolella on erittäin kaunis ja yksilöllinen. Nykyisessä 675 daytonassa on hieman yritetty kopioida ulkonäköä vaikka se onkin valamalla alumiinista tehty. Vääntöjäykkyydestä yms en osaa mitään sanoa....Toinen mitä ei pidä ikinä vaihtaa on yksipuolinen takahaarukka, pirun nätti esim nykyisen s3:en vanteen kanssa.
    R nineT
    Panigale 1199
    Streetfighter 1098S
  11. #11
    SSSA on nätti joo, mutta tolkuttoman painava. Ja triple kun ei ole mikään keijukainen muutenkaan. Mun puolesta sais siis vaihtaa normiswingiin tuon.
    premier

    emeritus
  12. #12
    Lainaa (premier @ Maalis. 14 2007,00:43) kirjoitti
    SSSA on nätti joo, mutta tolkuttoman painava. Ja triple kun ei ole mikään keijukainen muutenkaan. Mun puolesta sais siis vaihtaa normiswingiin tuon.
    Sen pari kertaa kun olen renkaan vaihtanut, niin ei ole ikävä perinteiseen haarukkaan vielä tullut
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  13. #13
    Lainaa (premier @ Maalis. 14 2007,00:43) kirjoitti
    SSSA on nätti joo, mutta tolkuttoman painava. Ja triple kun ei ole mikään keijukainen muutenkaan. Mun puolesta sais siis vaihtaa normiswingiin tuon.
    Itse en ole hirveästi asiaan tutustunut, mutta nakupyöräksi triplen 189kg kuivapaino ei kaiketi ole hirveästi?
    Painaahan toi uusi z1000 kawakin 205kg ja suzukin b-kingissä taitaa painaa jo äänenvaimentajat ton verran
    TRIUMPH Speed Triple 1050 -07, Matt Black
  14. #14
    Uusi foto (kohta varmaan hyytyy, kuten ImageShackillä on liian suosittujen kuvien kohdalla tapana): http://img128.imageshack.us/img128/5...ttripleck9.jpg



  15. #15
    Hmm, hyvältä näyttää omaan silmään
  16. #16
    miks helvetissä toi mittarilamppuhässäkkä pitää työntää noin eteen?
    R nineT
    Panigale 1199
    Streetfighter 1098S
  17. #17
    Lainaa (juaalton @ Maalis. 15 2007,11:51) kirjoitti
    miks helvetissä toi mittarilamppuhässäkkä pitää työntää noin eteen?
    Varmaankin sen takia kun ne ei käänny tankojen mukana, vaan osoittaa aina eteenpäin.
    Voi siellä tietysti olla vähän myös pelivaraa......
    TRIUMPH Speed Triple 1050 -07, Matt Black
  18. #18
    Onkos tuossa mitään muuta eroa Daytonaan kuin suora tanko ja valot?
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  19. #19
    Lammuhässäkkää saa taakse päin kiinnittämällä ne etuhaarukkaan, mutta sit ei välttis osota valot aina sinne ku haluis, eli eteenpäin.
    premier

    emeritus
  20. #20
    Lainaa (Sapa @ Maalis. 14 2007,20:16) kirjoitti
    Lainaa (premier @ Maalis. 14 2007,00:43) kirjoitti
    SSSA on nätti joo, mutta tolkuttoman painava. Ja triple kun ei ole mikään keijukainen muutenkaan. Mun puolesta sais siis vaihtaa normiswingiin tuon.
    Itse en ole hirveästi asiaan tutustunut, mutta nakupyöräksi triplen 189kg kuivapaino ei kaiketi ole hirveästi?
    Painaahan toi uusi z1000 kawakin 205kg ja suzukin b-kingissä taitaa painaa jo äänenvaimentajat ton verran *
    No muihin nakuihin en oo vertaillu, mut kilokyykkyihin kylläkin. Kyykyissä on vielä katteetkin, mutta silti ne painaa vähemmän. Se on väärin
    premier

    emeritus
  21. #21
    Kaiketi runko ja alusta on sama, kuin Daytonassa...?!
    Konetta hieman de-tunattu. Tuohon vielä se Arrow kisahormi ja Rumpan oma päivitys moottorinohjaukseen !!
    6-Horo 2005=ex. Lifan 150 + GSX-R750 K8(PV) + CBR600F -00(Manki)
  22. #22
    Street triple

    Tällaiseen sivuun törmäsin etsiskellessäni viittteitä tuosta. Väittävät Trumpan tekemäksi kuvaksi, mutta myöntävät photaria käytetyn. Pienellä googlauksella löytyy muutama variaatio tuosta. Ihmettelin hieman, että miksei kukaan tuota vielä tänne ollut heittänyt, kun julkaisustakin jo on jonkin aikaa.
  23. #23
    Lainaa (Talttapää @ Maalis. 13 2007,15:27) kirjoitti
    ...Kehityksellä kun nyt on tapana kuitenkin kehittyä, niin ison Triplen tämänhetkinen moottori ja runkokonstruktio näin 10 vuotiaana alkaa kohta olla kosmeettista isomman uudistuksen tarpeessa...
    Eikös tuo 1050 kone tullut pari vuotta sitten markkinoille...? Vai onko se vaan porattu versio 955:sta?
    Huono tie, parempi mieli
  24. #24
    Onhan tuolla bikenkin sivuilla jotain mainintaa tuosta "baby" triplestä.....
    http://www.bike.fi/content/157/
    TRIUMPH Speed Triple 1050 -07, Matt Black
  25. #25
    Lainaa (R@gdoll @ Touko. 18 2007,11:55) kirjoitti
    Eikös tuo 1050 kone tullut pari vuotta sitten markkinoille...? Vai onko se vaan porattu versio 955:sta?
    Tulihan se, mutta 1050 on iskua pidentämällä kasvatettu kehitysversio wanhan kansan 955:stä, kun taas 675 on täysin uusi pata.
  26. #26
    Lainaa (R@gdoll @ Touko. 18 2007,11:55) kirjoitti
    Lainaa (Talttapää @ Maalis. 13 2007,15:27) kirjoitti
    ...Kehityksellä kun nyt on tapana kuitenkin kehittyä, niin ison Triplen tämänhetkinen moottori ja runkokonstruktio näin 10 vuotiaana alkaa kohta olla kosmeettista isomman uudistuksen tarpeessa...
    Eikös tuo 1050 kone tullut pari vuotta sitten markkinoille...? Vai onko se vaan porattu versio 955:sta?
    Pääpiirteittäin näin.

    En usko kyllä, että ison triplen motti vaihtuu mihinkään ennen kuin se kauan odotettu tonninen daytona tulee markkinoille japsikyykkyjä kyykyttämään

    Sen moottorin pohjalta tehdään sit kampuraa jne vaihtamalla matalammalla vääntävä versio, joka päätyy tripleen. Ei kyllä tarvii vielä ens vuodeks odottaa. Ja mitään muuta moottoria triumph ei taatusti lähde pelkästään tripleä varten kehittämään. 1050:sta hinkataan ja viilataan pari heppaa lisää vuodessa kunnes sitten vaihdetaan tuohon kilo-daytonan pohjalta kehitettyyn mottiin.
    premier

    emeritus
  27. #27
    Lainaa (Talttapää @ Touko. 18 2007,12:32) kirjoitti
    Lainaa (R@gdoll @ Touko. 18 2007,11:55) kirjoitti
    Eikös tuo 1050 kone tullut pari vuotta sitten markkinoille...? Vai onko se vaan porattu versio 955:sta?
    Tulihan se, mutta 1050 on iskua pidentämällä kasvatettu kehitysversio wanhan kansan 955:stä, kun taas 675 on täysin uusi pata.
    Sylinterimittoja on kasvatettu iskua jatkamalla. Poraus on sama. Muuten lienee kyse kokonaan eri moottorista. Vaihteisto on uusi ja sutjakammin toimiva, kansi on erilainen, letkuja ja johtoja on piilotettu, uudet lohkot, uusi ruisku jne. Eli pohjautuu vahvasti 955 malliin, mutta melkein kaikkea hiottu. Uutta 1050-tyylistä alakertaa ja laatikkoa käytettiin myös viimeisessä 2006- mallin Daytonassa ja Tigerissä.
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  28. #28
    Taas pukkaa lisää tietoa:
    http://www.mpmaailma.fi/index.php?news=5&news_id=1038
    Epäilyttää kyllä että toi hinta ei voi olla Suomen jälleenmyyntihinta.....
    TRIUMPH Speed Triple 1050 -07, Matt Black
  29. #29
    Lainaa (Sapa @ Touko. 24 2007,20:58) kirjoitti
    Taas pukkaa lisää tietoa:
    http://www.mpmaailma.fi/index.php?news=5&news_id=1038
    Epäilyttää kyllä että toi hinta ei voi olla Suomen jälleenmyyntihinta.....
    Villi veikkaus on, että maksaa 1500 vähemmän kuin Daytona.
    Ducati Streetfighter 1098 -10

  30.  
  31. #30
    jos tohon hintaan tulee myyntiin niin menee kyllä speedfouri aika nopiaa vaihtoon
Sivu: 1 / 14:sta 12311 ... ViimeinenViimeinen